Rīgas dome šodien atbalstīja lēmumu par Spilves lidlaukā esošu skrejceļu atpirkšanu no SIA «Spilve International Business Park» par 180 085 eiro un vienlaikus pieņēma lēmumu par pašvaldības nodibinājuma «Lidlauks Spilve» likvidēšanu.
Kā skaidroja nodibinājuma valdes loceklis Jānis Maslovskis, nodibinājums tika radīts ar mērķi izveidot lidlauku un nodrošināt tā izmantošanu atbilstoši sabiedriskā labuma organizācijas statusam. Balstoties uz Rīgas attīstības plānu 2006.-2018.gadam, lidlauku primāri bija paredzēts izmantot vispārējās nozīmes aviācijas un tehnisko sporta veidu darbības attīstībai un nodrošināšanai, tehnisko sporta veidu popularizēšanai, informējošu un izglītojošu pasākumu organizēšanai, mācību grupu veidošanai amatieru un aviācijas personāla sagatavošanai, kā arī citiem uzdevumiem. Nodibinājums darbojās gan uz Rīgas Brīvostai, gan uz «Rīgas namiem» uzticētās zemes.
Lidlauka zemes īpašumi pieder Rīgas pašvaldībai, taču tā teritoriju apsaimnieko pašvaldības uzņēmums «Rīgas nami» un Rīgas Brīvosta. «Rīgas nami» savu pārvaldīto teritoriju 2016.gadā nodevis apsaimniekošanā SIA «Aerobig Plus», kura paspārnē patlaban atrodas vēl septiņi uzņēmumi. Līdz šim daļa lidlauka teritorijas piederēja arī «Spilve International Business Park», taču līdz ar domes lēmumu atpirkt viņiem piederošo skrejceļu visa lidlauka teritorija nu ir pašvaldības īpašumā.
Nodibinājuma iesniegtajā vēstulē domei norādīts, ka tā valde 5.novembrī pieņēmusi lēmumu par darbības izbeigšanu jeb likvidāciju, kā galveno iemeslu minot nespēju nokārtot lidlauka sertifikātu. «Lidlauks Spilve» no 2012.gada līdz 2017.gadam bija sertificēts kā lidlauks vispārējās aviācijas lidojumiem un aviācijas speciālajiem darbiem. Tomēr atkārtotu lidlauka apliecību iegūt neizdodas, jo sertifikācijas iegūšanas noteikumi, salīdzinot ar 2012.gadu, kļuvuši stingrāki, proti, starp visiem nomniekiem ir jāpanāk vienošanās par zemes lietošanu, ko panākt nav izdevies.
Valde skaidro, ka, nespējot atjaunot lidlauka sertifikātu, nodibinājums nevar veikt tā statūtos noteiktā mērķa sasniegšanai un uzdevumu izpildei paredzētās darbības, savukārt esošajā situācijā visu nepieciešamo nomas tiesību iegūšana un nepieciešamās infrastruktūras sakārtošana ir tik dārga, ka nodibinājuma darbība pilnvērtīgā modelī ar pārliecību radīs zaudējumus.
Lai gan pieņemts lēmums par pašvaldības nodibinājuma likvidēšanu, Maslovskis domei paspējis piedāvāt variantu, kā lidlauks savu darbību tomēr varētu turpināt. Proti, lidlaukā savu darbību sācis jauns nodibinājums «Lidosta Spilve», un tieši viņu pārziņā tiks nodots atpirktais skrejceļš.
Pēc Maslovska teiktā, nodibinājumu izveidojuši vairāki privātīpašnieki, kuri ir ieinteresēti aviācijas nozarē un mazās aviācijas biznesā. «Tur ir pilotskola, uzņēmums, kas ir aviācijas darbu veicējs un pētniecības centrs, kā arī tiks nodrošināti citi darbības veidi,» sacīja Maslovskis, norādot, ka ir viens no šīm privātpersonām.
«Mēs turpināsim savu darbu un esam saņēmuši sabiedriskā labuma organizācijas statusu. Mēs gribam attīstīt aviāciju, gribam, lai lidlauks darbojas,» norādījis Maslovskis.
«Firmas.lv» pieejamie dati liecina, ka nodibinājuma «Lidlauks Spilve» valdes locekļi bija Rīgas domes deputāts Vadims Baraņņiks (S), Rīgas domes Finanšu departamenta darbinieks Andris Konošonoks un Maslovskis. «Lidlauks Spilve» dibināts 2010.gadā. 2017.gadā tā apgrozījums bija 40 580 eiro, bet zaudējumi - 31 087 eiro.
Savukārt «Lidosta Spilve» pieder Maslovskim, Jaroslavam Gaļejevam un Dmitrijam Kušiņičevam. Tas dibināts šī gada janvārī.
LASI ARĪ: