Jaunākais izdevums

Vēsturiskajā lidostas Spilve ēkā un tās teritorijā atjaunošanas darbi ir apstājušies, pārliecinājās biznesa portāls db.lv. Tie varētu atsākties 2019. gada pavasarī, pieļauj Aivars Graholskis, bijušais Spilves aviācijas muzeja vadītājs.

Jāatgādina - 2016. gada beigās tika paziņots, ka lidostas Spilve ēka un tās teritorija (Rīgā, Daugavgrīvas ielā 140) kļūs par «platformu kultūras, izglītības un sporta pasākumiem, vietu, kur rīkot tematiskus festivālus, koncertus, pasākumus, seminārus, liela mēroga pilsētas svētkus». Kā rekonstrukcijas un modernizācijas darbu veicējs tika norādīta kompānija SIA Aerobig Plus.

Lidostas Spilve ēka, pārējās būves un zemes gabals pieder Rīgas pilsētas pašvaldībai, savukārt SIA Aerobig Plus ir šī nekustamā īpašuma nomnieks, kas publiskas izsoles rezultātā ieguvis nomas tiesības līdz 2028. gada jūnijam.

«Nomas līguma nosacījumi paredz, ka tā darbības termiņā nomnieks veic nekustamā īpašuma uzturēšanas un ekspluatācijas darbus, kā arī izstrādā infrastruktūras attīstības priekšlikumus. Šobrīd turpinās teritorijas zonējuma maiņas apstiprināšana. Līdz ar tās noslēgšanos, būs iespējams uzsākt teritorijas detālplānojuma izstrādi, kas savukārt dos iespēju plānot teritorijas tālāko attīstību,» paskaidroja Zane Arāja, SIA Rīgas nami sabiedrisko attiecību vadītāja. Vēsturiskā lidostas ēka ir kultūras piemineklis, līdz ar to tā restaurācijai un nodošanai ekspluatācijā ir jāievēro atbilstošie normatīvie akti. Šobrīd ēkā norit izpētes darbi un konservācijas process, kā arī tiek izstrādāta nepieciešamā projekta dokumentācija, ievērojot Būvniecības valsts kultūras biroja un Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas norādes, informē SIA Rīgas nami.

A. Graholskis stāsta, ka 2017. gadā tika plānots rekonstruēt ēkas durvju grupu, fasādes ansamblī nomainīt logus, atjaunot ēkas santehnikas sistēmu, veikt elektrotīkla izbūvi, kā arī atjaunot visas centrālas zāles lustras un iekšējo apdari, taču daudz kas no plānotā netika izdarīts. Viņš skaidro, ka lidmašīnu pacelšanās un nolaišanās notiek teritorijas daļā, kas nodota Rīgas brīvostas pārvaldei, savukārt lidostas teritorijā, kura iznomāta SIA Aerobig plus, lidmašīnas dodas uz angāriem, kur tiek veikta to apkope.

«Nākotnē gribētos «atdzīvināt» šo vietu. Ir jāsaprot, ka vajadzīgi ļoti lieli finansiālie līdzekļi – vairāku miljonu apmērā. Ir nepieciešami investori,» uzsver A. Graholskis, piebilstot, ka lidostas galvenā ēka ir kultūrvēsturisks piemineklis, kura statuss ir jāsaglabā un pret to jāattiecas atbildīgi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Spilves lidostas ziedu laiki un noriets

Laura Mazbērziņa,20.09.2018

Spilves lidlauks darbojās jau no 1916. gada, kad te izvietojās Krievu Cara armijas 12. iznīcinātāju nodaļa.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz lidostas Rīga atklāšanai 1975. gadā Rīgā galvenā bija Spilves lidosta.

Tā agrāk dēvēta gan par Spilves gaisa ostu, gan Rīgas gaisa ostu un Rīgas Centrālo lidostu. Tagad Spilves lidlaukā tiek nodrošināti privātie lidojumi un pilotu skolu treniņlidojumi, bet attīstības plāni ir miglā tīti, biznesa portālam db.lv pastāstīja Aivars Graholskis, bijušais Spilves aviācijas muzeja vadītājs.

Spilves lidostu sāka būvēt kara gūstekņi 1954. gadā, lidostas iekšdarbus veica latviešu amatnieki. «Amatnieki esot sacījuši, ka šī būs mazā Rundāle Rīgā,» stāstīja A. Graholskis.

Lidosta tika atklāta 1975. gadā. Spilvē 51 hektāru lielā teritorijā iekārtoja lidostu, ko trīsdesmitajos gados pārdēvēja par Spilves gaisa ostu. Tās īpašnieks bija Rīgas pilsēta, nomnieks - Pasta un telegrāfa departaments. Tika uzceltas divas būves. Viena no tām bija Rīgas – Liepājas reisa apkalpojošo lidmašīnu un privāto lidmašīnu novietošanai. Savukārt, gaisa satiksmes kārtības regulēšanai uzbūvēja stacijas ēku ar pasažieru uzgaidāmajām telpām, pastu, muitu, policiju, komandantūru, meteoroloģisko staciju, restorānu u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dome šodien atbalstīja lēmumu par Spilves lidlaukā esošu skrejceļu atpirkšanu no SIA «Spilve International Business Park» par 180 085 eiro un vienlaikus pieņēma lēmumu par pašvaldības nodibinājuma «Lidlauks Spilve» likvidēšanu.

Kā skaidroja nodibinājuma valdes loceklis Jānis Maslovskis, nodibinājums tika radīts ar mērķi izveidot lidlauku un nodrošināt tā izmantošanu atbilstoši sabiedriskā labuma organizācijas statusam. Balstoties uz Rīgas attīstības plānu 2006.-2018.gadam, lidlauku primāri bija paredzēts izmantot vispārējās nozīmes aviācijas un tehnisko sporta veidu darbības attīstībai un nodrošināšanai, tehnisko sporta veidu popularizēšanai, informējošu un izglītojošu pasākumu organizēšanai, mācību grupu veidošanai amatieru un aviācijas personāla sagatavošanai, kā arī citiem uzdevumiem. Nodibinājums darbojās gan uz Rīgas Brīvostai, gan uz «Rīgas namiem» uzticētās zemes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidlaukā Spilve, Rīgā aizvadītajā nedēļā norisinājās "autokoncerts", kas tā rīkotājiem neradīja milzu peļņu, bet bija veids, kā atbalstīt nozarē strādājošos.

"Autokoncerta" organizators bija Uldis Pabērzis, kurš šajā vasarā plānoja rīkot arī festivālu "Summer Sound". "Covid-19" ierobežojumu dēļ festivāls pārcelts uz nākamo gadu.

"Kopumā situācija ir visiem zināma. Ir pandēmija un kaut kādā brīdī bija pilnīgi skaidrs, ka mūsu lielais pasākums, vasaras festivāls šogad nevarēs notikt. Mēs sākām jau laicīgi plānot tā pārcelšanu uz nākamo gadu. Spējām vienoties ar visiem māksliniekiem, ka pasākums notiks 2021. gadā ar tādu pašu programmu, tajā pašā nedēļas nogalē. Tā kā pasākums ir pārcelts, tad domājām, ko šajā laikā ir iespējams izdarīt. Vēl pirms tika izziņota tāda iespēja kā "autorkoncerti", šādu iespēju jau apsvērām un pētījām, kā to varētu īstenot. Kad izziņoja, ka šāds formāts ir pieļaujams, mēs sākām šī pasākuma organizēšanu," stāsta U.Pabērzis.

Komentāri

Pievienot komentāru