Vēsturiskajā lidostas Spilve ēkā un tās teritorijā atjaunošanas darbi ir apstājušies, pārliecinājās biznesa portāls db.lv. Tie varētu atsākties 2019. gada pavasarī, pieļauj Aivars Graholskis, bijušais Spilves aviācijas muzeja vadītājs.
Jāatgādina - 2016. gada beigās tika paziņots, ka lidostas Spilve ēka un tās teritorija (Rīgā, Daugavgrīvas ielā 140) kļūs par «platformu kultūras, izglītības un sporta pasākumiem, vietu, kur rīkot tematiskus festivālus, koncertus, pasākumus, seminārus, liela mēroga pilsētas svētkus». Kā rekonstrukcijas un modernizācijas darbu veicējs tika norādīta kompānija SIA Aerobig Plus.
Lidostas Spilve ēka, pārējās būves un zemes gabals pieder Rīgas pilsētas pašvaldībai, savukārt SIA Aerobig Plus ir šī nekustamā īpašuma nomnieks, kas publiskas izsoles rezultātā ieguvis nomas tiesības līdz 2028. gada jūnijam.
«Nomas līguma nosacījumi paredz, ka tā darbības termiņā nomnieks veic nekustamā īpašuma uzturēšanas un ekspluatācijas darbus, kā arī izstrādā infrastruktūras attīstības priekšlikumus. Šobrīd turpinās teritorijas zonējuma maiņas apstiprināšana. Līdz ar tās noslēgšanos, būs iespējams uzsākt teritorijas detālplānojuma izstrādi, kas savukārt dos iespēju plānot teritorijas tālāko attīstību,» paskaidroja Zane Arāja, SIA Rīgas nami sabiedrisko attiecību vadītāja. Vēsturiskā lidostas ēka ir kultūras piemineklis, līdz ar to tā restaurācijai un nodošanai ekspluatācijā ir jāievēro atbilstošie normatīvie akti. Šobrīd ēkā norit izpētes darbi un konservācijas process, kā arī tiek izstrādāta nepieciešamā projekta dokumentācija, ievērojot Būvniecības valsts kultūras biroja un Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas norādes, informē SIA Rīgas nami.
A. Graholskis stāsta, ka 2017. gadā tika plānots rekonstruēt ēkas durvju grupu, fasādes ansamblī nomainīt logus, atjaunot ēkas santehnikas sistēmu, veikt elektrotīkla izbūvi, kā arī atjaunot visas centrālas zāles lustras un iekšējo apdari, taču daudz kas no plānotā netika izdarīts. Viņš skaidro, ka lidmašīnu pacelšanās un nolaišanās notiek teritorijas daļā, kas nodota Rīgas brīvostas pārvaldei, savukārt lidostas teritorijā, kura iznomāta SIA Aerobig plus, lidmašīnas dodas uz angāriem, kur tiek veikta to apkope.
«Nākotnē gribētos «atdzīvināt» šo vietu. Ir jāsaprot, ka vajadzīgi ļoti lieli finansiālie līdzekļi – vairāku miljonu apmērā. Ir nepieciešami investori,» uzsver A. Graholskis, piebilstot, ka lidostas galvenā ēka ir kultūrvēsturisks piemineklis, kura statuss ir jāsaglabā un pret to jāattiecas atbildīgi.