Rīgas brīvosta pagājušajā gadā pārkrāvusi 36 milj. tonnu kravu, kas ir par 5,8% vairāk nekā 2011.gadā, informē Rīgas dome, norādot, ka tas ļāvis sasniegt lielāko kravu apgrozījumu starp Baltijas valstu ostām.
Iemesls tam esot ne tikai mehāniski audzētais kravu skaits, bet arī ieguldītās investīcijas. Pērn investīcijas ostas infrastruktūrā bijušas 14,5 milj. Ls. Kopējās Rīgas brīvostas investīcijas infrastruktūrā paredzētas 77 milj. Ls apmērā. Nauda tikšot ieguldīta gan infrastruktūras attīstībā, gan Krievu salas projektā, gan Kundziņsalā, kā arī turpināsies kuģu ceļa padziļināšana.
Savukārt 2012. gadā Liepājas ostas kravu apgrozījums pārsniedza 7,43 milj. tonnu, kas ir vēl nebijis kravu apgrozījums Liepājas ostas vēsturē un par 53% pārsniedz iepriekšējā gada rezultātus. Bet Ventspils brīvostā kopējais kravu apgrozījums pērn sasniedzis 30,4 milj. tonnu, kas ir par 7% vairāk nekā iepriekšējā gadā un par 3,4 milj. tonnu jeb 13% pārsniedzis iepriekš plānoto apjomu.
DB jau rakstīja, ka Klaipēdas ostā 2012.gadā kravu apgrozījums sasniedzis 35,2 milj. tonnu, kas ir otrs labākais rezultāts ostas vēsturē. Komentējot ostas rezultātus, ostas vadība norādīja, ka lēnāka kļuvusi importa un eksporta aprite ar NVS, kā arī krities pieprasījums tirgū pēc minerālmēsliem, kas ir viena no nozīmīgākajām kravu grupām kaimiņvalstī.
Tāpat Klaipēdas ostas vadība norādīja uz konkurences saasināšanos reģionā, jo kopš 2012.gada kaimiņu ostas sākušas samazināt ostas maksas, lai kļūtu pievilcīgākas kravu īpašnieku acīs. Šis fakts radījis pagaidu pārbīdes Ro-Ro kravu maršrutos Baltijas jūrā.
Klaipēdas ostas vadība atsaucās arī uz izmaiņām Krievijas dzelzceļa vagonu un platformu īpašumtiesību situācijā, kas novedusi pie dzelzceļa vagonu un platformu deficīta Klaipēdā. Tāpēc daļa no bijušajiem Klaipēdas ostas klientiem izmantojot Latvijas ostu pakalpojumus.