Rīgas Brīvosta, vērtējot pēc kravu apgrozījuma noslēdzot 2012. gadu, par 5,8% palielinājusi pārkrauto kravu apjomu un saglabājusi Baltijas valstu lielākās ostas statusu, informē ostas pārstāvji.
2012. gadā beramkravu segmentā pieaugums bijis 8,3% apmērā, sasniedzot 21,63 miljonu tonnu. Lielāko palielinājuma daļu sastāda akmeņogles, kuru pieprasījums pasaules tirgos turpina pieaugt. Kopumā Rīgas ostā 2012. gadā pārkrauts 14,9 miljoni tonnu ogļu.
Tāpat par 1,9% palielinājies ģenerālkravu segments. 2012. gadā ģenerālkravu segmentā pārvadāts 6,65 miljoni tonnu kravu, no tām lielāko daļu - 3,63 miljonus tonnu sastāda konteinerizētās kravas, kuru pieaugums pērn, attiecībā pret iepriekšējo gadu, ir par 15,1%, jeb vairāk kā pusmiljonu tonnu.
Lejamkravu segmentā pārvadāts par 2,6% vairāk. Tādējādi Rīgas ostas termināļos ir apstrādāts 7,77 miljoni tonnu lejamkravu, galvenokārt naftas produktu. Palielinās arī sašķidrinātās gāzes pārvadājumu apjoms, kas salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu pieaudzis par 62%. Ostas pārstāvji norāda, ka pagaidām tā vērtējama kā pozitīva tendence, jo pašlaik gāzes pārvadājumi ieņem pavisam nelielu vietu kopējā kravu struktūrā.
Pērn par 5% pieaudzis pārvadāto pasažieru skaits, sasniedzot 815 tūkstošus pasažieru. Kruīzu pasažieru skaits salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu ir palielinājies par nepilniem 20 tūkstošiem, sasniedzot 83 tūkstošus.
Laikā no 2005. gada līdz 2010. gadam Rīgas ostā kuģu īpatsvars ar GT rādītāju virs 10 000 tonnām ir pieaudzis no 20% līdz 35%. Rīgas Brīvostas pārstāvji uzskata, ka šie rezultāti apliecina, ka Rīgas brīvosta ir spējīga piedāvāt nepieciešamo loģistikas infrastruktūru un lielāko kravu apkalpošanas spēju Baltijas reģionā, un pēdējo gadu laikā veiktās investīcijas dziļūdens piestātņu izbūvē, kuģošanas ceļu padziļināšanā, pievadceļu rekonstrukcijā un citos infrastruktūras objektos palielinājušas ostas konkurētspēju.