Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments sadarbībā ar Latvijas Universitāti precizējis Rīgas aglomerācijas robežas. Salīdzinot Rīgas un tās aptverošo pilsētu, piepilsētu un ciematu jeb aglomerācijas robežas 2004.gadā un 2012.gadā, secināts, ka kopumā Rīgas aglomerācijas teritorija pieaugusi par 313 kvadrātkilometriem un par 12,18 tūkst. iedzīvotāju jeb 1,05%.
Atbilstoši iegūtajiem datiem, tagad Rīgas aglomerācijas platība ir 7,29 tūkst. kvadrātkilometru un tās teritorijā dzīvo 1,17 milj. iedzīvotāju.
Izstrādājot pilsētas stratēģiskos dokumentus, būtiski ir ņemt vērā arī tuvējo pašvaldību jeb aglomerācijas ietekmi uz Rīgu un notiekošajiem procesiem pilsētā, norāda departaments. Pēdējo gadu sociāliekonomiskās izmaiņas gan Rīgā, gan valstī kopumā ieviesušas arī korekcijas aglomerācijā: tās teritorijā un iedzīvotāju apmēros.
Rīgas aglomerācijas robežas tika precizētas pamatojoties uz Rīgā strādājošo iedzīvotāju ienākuma nodokļa īpatsvara pašvaldību budžetos, iedzīvotāju darba svārstmigrācijas apjomiem un iedzīvotāju vispārējās mobilitātes apjoma intensitāti uz Rīgu, sabiedriskā transporta nodrošinājumu, kā arī teritoriju sasniedzamību no Rīgas.
Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta direktora pienākumu izpildītājs Uldis Jansons norāda: «Iegūtie dati liecina, ka Rīgas piedāvātās iespējas izmanto liela daļa valsts iedzīvotāju. Daudzu pašvaldību labklājība būtiski ir atkarīga no Rīgā izveidotās infrastruktūras. Tā kā Rīgas infrastruktūras lietotāji krietni pārsniedz pilsētā deklarēto iedzīvotāju skaitu, Rīgas pašvaldība cer uz valsts atbalstu nozīmīgu infrastruktūras projektu līdzfinansēšanā.»
Salīdzinot ar 2004.gadu, visbūtiskākais Rīgas aglomerācijas teritorijas paplašinājums ir noticis Salacgrīvas un Ainažu virzienā, kā arī Bauskas virzienā, iekļaujot Bauskas pilsētu un Ceraukstes pagastu, kā arī aglomerācijas teritorija nedaudz pieaugusi Vidzemes virzienā, iekļaujot Līgatnes pilsētu. Aglomerācijai saglabājas radiāla forma, ko nosaka galveno auto un dzelzceļa maģistrāļu izvietojums.
Aglomerācijai vērojama attīstība Ziemeļu un Dienvidu virzienā teritorijās gar automaģistrāli via Baltica. Pēc Saulkrastu apvedceļa izbūves satiksmes intensitātes un sasniedzamības pieaugums vērojams Salacgrīvas un Ainažu novados.