Tūrisma tehnoloģiju konkursā «Latvia Tours Traveltech» uzvarējis rīdzinieks Uldis Žimants, piedāvājot aktīvās atpūtas rezervācijas tiešsaistes platformu, kas ceļotājam ļautu vienuviet ātri un ērti sameklēt un rezervēt vēlamo atpūtas veidu.
Portālam db.lv platformas idejas autors pastāsta, ka šobrīd izstrādāti iespējamie prototipi un dizaina risinājumi, taču funkcionējošu platformu viņš cer pabeigt līdz vasaras sākumam. «Šobrīd tas viss ir manā galvā. Tagad skatos uz tirgu un risinājumiem, svarīga komandas komplektēšana, taču viss būs atkarīgs no uzņēmumu atsaucības, kas darbojas aktīvās atpūtas nozarē,» saka platformas izstrādātājs.
U. Žimants izstrādājis arī platformas vizuālo un funkcionālo maketu. «Vēlamo aktivitāšu atrašana prasa daudz laika un zināšanu, atpūtniekiem trūkst iespēju rezervēt vēlamās aktivitātes uzreiz un ar garantiju, kā arī bieži neskaidri ir izvēlēto pakalpojumu apmaksas veidi. Vienota platforma aktivitāšu meklēšanai un rezervēšanai ļautu uzreiz atrast un pāris minūtēs rezervēt vēlamo pakalpojumu,» skaidro idejas autors.
Autora piedāvātais risinājums paredz, ka atpūtnieks vienuviet var atlasīt pakalpojumu sniedzējus, kas nodrošina vēlamo atpūtas veidu. Pakalpojuma sniedzēju var atrast, norādot vajadzīgo lokācijas vietu vai atlasot atrašanās vietai tuvākos pakalpojumu sniedzējus. Paredzēts, ka platforma piedāvātu arī paplašinātu meklēšanas funkciju ar iespēju uzstādīt specifiskus filtrus -vairākas aktivitātes, rezervēšanas iespējas, cenas u.c.
Vietnē paredzēts arī izveidot sadaļu «Reitingi», kas lietotājam ļautu noskaidrot pakalpojumu sniedzēja un esošā piedāvājuma kvalitāti – paredzēts, ka šo sadaļu veidotu divu veidu atsauksmes: oficiālais vērtējums - kvalitātes apliecinājums un ekspertu atzinums un bijušo klientu iesniegtās atsauksmes, piemēram, par konkrētā pakalpojumu sniedzēja apkalpošanas kvalitāti.
«Ar šo konkursu vēlamies sekmēt jauno prātu iesaisti tūrisma attīstībā, stimulēt jaunu tūrisma tehnoloģisko risinājumu izveidi un to praktisko pielietošanu tūrisma nozarē. Prieks, ka ar katru gadu saņemam arvien pārdomātākus tehnoloģiskos risinājumus,» saka SIA «Latvia Tours» direktore Ieva Keiša.
Atzinīgi tika novērtēta arī jelgavnieka Guntara Gulbja – 2. vietas ieguvēja – ideja «Latvijas rāmji sociālajiem tīkliem», kas paredzētu, ka pie būtiskiem tūrisma objektiem Latvijā tiek izvietoti liela izmēra foto rāmji Latvijas karoga krāsās. Tie darbotos kā tūristu piesaistes objekts ar aicinājumu pie tiem nobildēties, lai ar bildi dalītos sociālajos tīklos, kas, savukārt, pildītu apskates vietas un rāmju izvietotāja popularizēšanas funkciju. Uz katra rāmja būtu pieejamas arī QR kods, kas darbotos kā info dēlis, sniedzot informāciju par konkrēto tūrisma objektu, pie kura rāmis izvietots.
Savukārt 3. vietu ieguva valmierietis Dāvis Ābols, kurš piedāvāja mobilo lietotni «Laiks doties uz kalniem». Šī lietotne aktīvās atpūtas cienītājiem sniegtu būtisku informāciju par dažādiem kalnu kūrortiem – to darba laiku, pieejamo inventāru u.c. detaļām, kā arī ļautu sazināties ar ceļojumu konsultantiem. Jaunietis prezentēja jau uzkonstruētu lietotnes prototipu ar informāciju par Latvijas kalniem.