Jaunākais izdevums

Franču ražotājs Renault sagatavojis vidējās klases auto izmēriem atbilstošu sedanu, kurš būvēts uz Megane pagarinātās platformas ar nosaukumu Renault Fluence.

Interesanti, ka uz Megane platformas tiks būvēts Turcijā ražotais sedans, savukārt Dienvidkorejā šis modelis tiks būvēts uz Renault sadarbības partnera Samsung platformas. Eiropā, tostarp arī Latvijā tikšot tirgotas Turcijā ražotās Fluence. Tas gan neizslēdzot iespēju, ka Fluence modeļi nākotnē varētu ierasties arī no Dienvidkorejas.

Jaunā modeļa mērķis ir Krievijas un Austrumeiropas noieta tirgi, kur salīdzinājumā ar Rietumeiropu sedana virsbūves automašīnās tiek turētas lielā cieņā. Fluence garums sasniegs 4.62 metrus, bet riteņu bāze 2.70 metrus. Automašīnas astes galā varēs atrast 530 litru lielu bagāžas nodalījumu. Dzinēju sarakstā vispirms tiks piedāvāti divi benzīna un divi dīzeļmotori, kuri atbildīs Euro 5 atgāzu normatīviem. Pirmo reizi Renault Flunece ieraudzīsim Frankfurtes autoizstādē, bet jau nākamā gada pavasarī tas nonākšot tirdzniecībā Latvijā.

picturegallery.0865fec3-a27f-426d-87b5-a8e9cf955e9a

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Renault Fuego šogad atzīmē 30 gadu pastāvēšanas jubileju. Fuego, kas ir Megane Coupe priekšgājējs, savu debiju piedzīvoja 1980.gada martā Ženēvas auto izstādes laikā.

Renault Fuego vēsture aizsākās 1976.gada sākumā, kad jaunais Renault direktors Bernards Vernjers – Paliezs (Bernard Vernier-Paliez) uzsāka darbu pie programmas, kas paredzēja atjaunot visu Renault modeļu līniju. Viena no prioritātēm bija turpināt darbu pie vidēja izmēra automašīnām, kas līdzinātos jau vecajam Renault 12 modelim. Ieviešot pārmaiņas, tika radīts kupejas modelis -Renault 15/17 pēctecis.

Modeļa virsbūve – futūriskais dizains ar apaļotiem galiem – tika prezentēta 1976.gada nogalē slēgtā Renault valdes sanāksmē. Bernards Vernjers-Paliezs (Bernard Vernier-Paliez) bija ļoti entuziastisks – jaunās dizaina līnijas bija kā 80-to gadu stila prognoze. Runājot par tehnoloģiju, jaunā modeļa virsbūve bija gandrīz identiska modelim Renault 18. Visnozīmīgākās atšķirības vērojamas tieši modeļa aizmugurējās daļas dizainā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Renault Clio: mazs, bet ar plašu dvēseli

Aldis Zelmenis, speciāli DB, 26.02.2020

"Renault Clio", ņemot vērā pārdošanas apjomus, Eiropā jūtami apsteidz "VW Polo", "Ford Fiesta", "Opel Corsa" u.c. šīs klases smagsvarus un ir pārdošanas līderis starp mazās klases modeļiem. Pārējās fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!

Foto: Aldis Zelmenis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Franču "Renault" prot ražot mazus auto, kas ir pieprasīti visā Eiropā. "Renault Clio" ir viens no tiem. Feins auto, bet kāpēc mazi auto pie mums nav cieņā?

Jāsāk ar to, ka mazauto mūsdienās ir diezgan nosacīts apzīmējums, jo jaunākās paaudzes "Clio" ir gana liels, lai to izmantotu kā budžeta klases ģimenes auto.

Pēc būtības šodien jaunākā "Renault Clio" apkārtmēri atbilst vecāka gadagājuma "Renault Megane". Tas nekas, ka aizmugurē pieaugušiem pasažieriem vietas joprojām nav daudz, toties nodokļu apjoms, apdrošināšanas klase un vēl citi bonusi Rietumeiropietim palīdz ietaupīt, saglabājot spēju būt mobilam un pārvietoties pilsētā un ārpus tās.

Starp citu, ceļojot Itālijā, Francijā vai Spānijā, bieži vien uz koplietošanas ceļiem ir redzami "Renault Clio" izmēram līdzīgi auto, kuros pasažieri draudzīgi aizņēmuši krēslus gan priekšā, gan aizmugurē, turklāt līdz "lūpai" piestūķējuši bagāžas nodalījumu. Visi smaidīgi un nesūkstās par vietu trūkumu. Mēs Latvijā esam izlepušāki, jo kā gan izskaidrot, ka līdzīgi kā Ziemeļamerikā lielākoties pārvietojamies vienatnē vai divatā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrāk nekā iepriekš cerēts uz Latvijas autoskatuves ir parādījies franču Renault jaunais sedans Renault Fluence, kurš būvēts uz Megane pagarinātās platformas.

Eiropā, tostarp arī Latvijā tikšot tirgoti Turcijā ražotie Fluence modeļi. Jaunā modeļa mērķis ir Krievijas un Austrumeiropas noieta tirgi, kur salīdzinājumā ar Rietumeiropu sedana virsbūves automašīnās tiek turētas lielā cieņā. Pēc saviem apkārtmēriem francūzis piedāvās vairāk komforta nekā kompaktklases modeļos.

Fluence garums sasniegs 4.62 metrus, bet riteņu bāze 2.70 metrus. Automašīnas astes galā varēs atrast 530 litru lielu bagāžas nodalījumu. Dzinēju sarakstā vispirms tiks piedāvāti divi benzīna un divi dīzeļmotori, kuri atbildīs Euro 5 atgāzu normatīviem. Renault Flunece viens no galvenajiem ieročiem būs sabalansēta cena, proti, bāzes modelis Latvijā šobrīd maksā, sākot no 9187 Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modernizētā Renault Megane modeļu paaudze tehniski nav mainījusies, toties turpmāk vismaz automašīnas purngals būs citāds

Pamanāmāka tā kļūs kaut vai tāpēc, ka komplektā ar jaunu priekšējo buferi, gaisa plūsmas atverēm un jaunu motora pārsegu šīs kompozīcijas viducī lepni sēdēs milzīgs Renault logotips. Tik milzīgs, ka to pilnīgi droši varētu uzsēdināt uz Renault kravas auto radiatora režģa, un arī tur tas neizskatīsies sīks. Turklāt Renault Megane hečbeka, kupejas un universāļa versiju purngalā elips- veida priekšējie lukturi tiks papildināti ar jauniem LED dienas gaitas lukturiem.

Tehnika

Motori jau izsenis ir Renault jājamzirdziņš. Neba velti Renault iegulda milzīgus līdzekļus to izstrādē. Autosports ir viena no svarīgākajām izpētes laboratorijām, kur Renault inženieri eksperimentē un pēta dažādās tehnoloģijas. Piegādājot motorus dažādiem sacīkšu seriāliem, tostarp prestižajiem Formula 1 sacīkšu auto, agri vai vēlu tur gūtās zināšanas tiek pārliktas uz ikdienišķākiem un saimniecībā noderīgākiem izstrādājumiem. Attiecībā uz modernizēto Megane 115 ZS un 130 ZS jaudīgie benzīna turbomotori vai arī ekonomiskie 90, 110 un 130 ZS dīzeļmotori ir galvenie franču kompaktklases modeļa balsti. Taču Megane modeļu klāstā bez uzlādētās un sacīkšu trasei pietuvinātās RS versijas ir vēl kāds modelis, kas nemaksās astronomiski dārgi, toties sniegs lielisku jaudas un baudas sinerģiju. Renault Megane GT 220, kam zem motora pārsega pulsē 220 ZS jaudīgs divu litru turbomotors, ir lieliska spēļmantiņa, piemēram, topošajiem ģimenes tēviem, kuri vēl negrib pilnībā atvadīties no sajūtām, ko sniedz jaudīgs auto. Tieši ar šādu Renault Megane, turklāt iesaiņotu universāļa čaulā, izdevās iepazīties šo rindu autoram. Azartisks un dinamisks auto. Neapšaubāmi motors veido pusi no šā auto vērtības. Miermīlīgi dusmīgais motora dziedājums, automobilim paātrinoties, ir sīrups dvēselei tiem, kuriem patīk dinamiskais paātrinājums, bet ne mazāk svarīgi ir tas, ar kādu skaņas pavadījumu tas tiek izdarīts. Sešpakāpju manuālā transmisija ir kā radīta tam, lai šis piedzīvojums kļūtu vēl krāšņāks. Paturot prātā, ka degvielas patēriņš nebūs lielāks par 7,5–8 litriem, bet aizmugurē atradīsies 524 litru liela bagāžas telpa, ko var palielināt līdz 1600 litriem, šī Megane Grandtour versija atelpas brīžos var kalpot kā praktisks ģimenes auto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Renault Zoe: komforts no otrreizējiem materiāliem

Aldis Zelmenis, speciāli Db, 03.07.2020

Bezvadu lādētājs, USB pieslēgligzda, mūsdienīga multimediju sistēma EASY LINK ar lielo 9,3 collu ekrānu un 10 collu centrālo displeju ir "Renault Zoe" rīcībā.

Foto: Aldis Zelmenis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Populārākais un viens no izskatīgākajiem elektroauto Eiropā, proti, otrās paaudzes "Renault Zoe" demonstrē lielisku tehnoloģisko pildījumu, turpretim čaulas akustiskais komforts un salona tapsējums ir pelnījis kritiku.

Auto ārējās formas un arī salona arhitektūra izraisa cieņu. Viss ergonomiski un ērti. Miera stāvoklī "Renault Zoe" ir īsts pilsētnieka sapņu auto, kuru Latvijas apstākļos var mierīgi izmantot arī tālākiem galamērķiem. Satikšanās brīdī, iesēžoties auto salonā, rodas pat mājīguma sajūta. Vadības panelis, klimata regulēšanas pogu bloks no "Dacia Duster", pat mēteļdrēbes paneļu apdare izskatās modīgi un laikmetīgi.

Arī priekšējie krēsli vizuāli liek domāt, ka tajos būs tikpat ērti arī sēdēt. Proporcionāls un izskatīgs ir arī eksterjera dizains. Nomināli otrajā sēdekļu rindā var ietūcīties divi pusaudži, turklāt aizmugurē vēl palikusi pāri vieta nelielam bagāžniekam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā uzskata franču autoražotāja Renault ekoprogrammas eksperti. Lai to pierādītu 10. un 11.oktobrī, skvērā pie Kongresu nama tiks rīkotas Renault Eco² dienas, kuru laikā ikvienam interesantam būs iespēja iepazīties ar ekonomiskām un ekoloģiskām braukšanas metodēm.

Renault Eco² pasākuma ietvaros no pulksten 10.00 līdz 18.00 sestdien un no 10.00 – 16.00 svētdien, 10. un 11.oktobrī, Renault teltī būs iespēja piedalīties mikro semināros par ekonomiskas un ekoloģiskas braukšanas principiem, veikt eko braukšanas apmācības uz unikāla Eco simulatora, piedalīties praktiskās braukšanas apmācībās Rīgas ielās ar Renault automašīnām Renault eco2 instruktoru uzraudzībā. Bērniem plānotas Renault zaļās atjautības spēles visas diena garumā.

„Šī patiešām ir ļoti apsveicama iniciatīva, turklāt – īstajā laikā, kad ikvienam vairāk jādomā par ekonomiskumu – ar eko braukšanu vien gadā var ietaupīt 200 – 300 latus. Pozitīvi, ka Renault Eco2 programma sevī ietver vērtīgus padomus gan jaunajiem autobraucējiem, gan tiem, kam jau ir vairāk kā desmit gadu pieredze. Jāsaka, ka arī Renault modeļi ir ļoti interesanti tieši no degvielas taupīšanas viedokļa,” norāda Renault Eco2 instruktors Atis Jansons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Saistībā ar spiegošanas skandālu darbu zaudējis Renault izpilddirektors

Lelde Petrāne, 12.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Renault izpilddirektors Patriks Pelata (Patrick Pelata) pirmdien atkāpies no amata, uzņemoties atbildību par mulsinošo fiasko, kas sākās kā izmeklēšana par iespējamu rūpniecisko spiegošanu un beidzās ar krāpšanas lietu, vēsta CNBC.

Francijas Renault janvārī atlaida trīs vadītājus, sakot, ka tā elektrotransportlīdzekļu projekts kļuvis par spiegu upuri, bet vēlāk atzina, ka ir apmuļķots - šie cilvēki nav izdarījuši neko nepareizu un spiegošana nav notikusi.

Renault, kura 15% pieder Francijai, pieņēmis izpilddirektora atkāpšanos ārkārtas valdes sēdē pirmdien.

Morgan Stanley analītiķis Stjuarts Pīrsons (Stuart Pearson) sacījis, ka Pelatas aiziešana ir zaudējums Renault, lai gan investorus tas nevarētu pārsteigt, un fakts, ka Karloss Gosns (Carlos Ghosn) saglabā vadītāja amatu ierobežo ietekmi uz akcijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zinot, cik spēcīgs Renault ir komerctransporta segmentā, jaunā pikapa Renault Alaskan parādīšanās bija loģiska un pat ļoti gaidīta

Renault Alaskan ir patiešām vērtīgs papildinājums Renault jau tā plašajā komerctransporta piedāvājumā. Daudzām kompānijām, kuras ikdienā izmanto Renault Trafic, Renault Kangoo vai Master, ja būs vajadzība arī pēc kārtīga bezceļa auto ar kravas kasti, turpmāk tas vairs nebūs jāmeklē pie citiem ražotājiem. Viss vajadzīgais vieglais komerctransports būs nopērkams pie Renault tirgotājiem. Ir jau nedaudz skumji, ka Alaskan ir parādījies pēc Nissan Navara, attiecīgi par spīti tam, ka Spānijā ražotais Renault Alaskan ir teju identiska Nissan Navara kopija, cīņa par klientu labvēlību nav un arī nebūs viegla. Kā zināms, pikapu pircēji ir klasisku vērtību cienītāji un katru jaunpienācēju uzlūko ar aizdomām un rafinētu izpēti, protams, ja vispār rodas interese par iepriekš nedzirdētu produktu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Fiat Chrysler atsauc piedāvājumu apvienoties ar Renault

LETA--AFP/AP/DPA, 06.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas un ASV autobūvnieks «Fiat Chrysler Automobiles» (FCA) ceturtdien atsauca piedāvājumu apvienoties ar Francijas autoražotāju «Renault», norādot, ka šāds lēmums pieņemts, jo gaidāms, ka nebūs iespējams panākt vienošanos ar Francijas valdību.

«Pašlaik Francijā nav politisko apstākļu, lai īstenotu šādu vienošanos,» teikts FCA paziņojumā.

«Renault» iepriekš pavēstīja, ka tā uzraudzības padome nav spējusi pieņemt lēmumu apvienošanās jautājumā sēdē trešdienas vakarā, jo valdības pārstāvis lūdzis atlikt galīgā lēmuma pieņemšanu līdz vēlākam laikam. Francijas valsts ar 15% akciju ir lielākais «Renault» īpašnieks.

Francijas finanšu ministrs Bruno Lemērs pagājušajā nedēļā sacīja, ka abu uzņēmumu apvienošanās būtu «reāla iespēja Francijas autobūves industrijai».

Tomēr Francijas valdība izvirzīja vairākus nosacījumus, tostarp, ka apvienošanās rezultātā nedrīkst tikt slēgtas rūpnīcas, ka apvienotā uzņēmuma galvenajai mītnei jābūt Francijā, ka jāturpina pastāvēt «Renault» un Japānas autobūvētāja «Nissan» aliansei, kā arī pieprasīja sniegt garantijas, ka tiks veiktas investīcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Mazākais Mercedes limuzīns izvirza jaunus standartus pats sev un sīkstākajiem konkurentiem

Aldis Zelmenis, 04.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekad iepriekš C klases sedans nav bijis tik izteikti tuvu Mercedes dārgākajiem limuzīniem. Tas attiecas ne tikai uz dižciltīgu un glaunu dizainu, kas apzināti veidots pēc S klases sedana šablona, bet arī uz tehnisko un komforta pildījumu, kurā daudzas lietas paņemtas no tās pašas S klases.

Mercedes ir paveikuši teicamu darbu. Spriediet paši – Audi sava jaunā A4 sedana iznākšanas datumu pārlika uz vēlāku laiku tieši tad, kad dienasgaismu ieradzīja jaunais C klases sedans.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Mercedes iekštelpu ir godam uzposis, ietērpjot to jaunās drānās, kas pēc taustes un acs testa izskatīsies daudz aristokrātiskāk un cēlāk nekā gaidīts. Godīgi atzīšos, ka uz jaunā modeļa fona iepriekšējais C klases interjers izskatās pēc neglītā pīlēna. Materiālu izvēle un pedantiska uzmanība pat pret niecīgāko sīkumie ir tas, kas sildīs Mercedes īpašnieku sirdis. Pat ar klavierlaku pārklātie dabiskā koka imitācijas paneļi, kas citu ražotāju modeļos kaitina un izraisa nepatiku, C klasē ir nostrādāti līdz pilnībai un ergonomiski izceļ interjera augsto statusu. Multimediju centrs ar planšetdatoram līdzīgo ekrānu ir piestiprināts pie viduskonsoles augšējās daļas, bet vadības groži ir uzticēti grozāmai vadības ripai un speciālam touch pad jeb skārienjutīgam paliktnim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Norisināsies pirmā virtuālā tiešsaistes auto izstāde Latvijā

Lelde Petrāne, 16.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 17. aprīlī norisināsies pirmā tiešsaistes auto izstāde Latvijā.

"Spītējot vīrusam, esam nākuši klajā ar inovāciju un piedāvājam visiem "Auto 2020" interesentiem aplūkot jaunākos automobiļus virtuālā izstādē, jo nevaram laist garām pavasari bez ikgadējās jaunāko auto modeļu prezentācijas," stāsta "Norde" izpilddirektors Didzis Bremze.

Ņemot vērā situāciju pasaulē un Latvijā, kas saistīta ar koronavīrusa COVID-19 pandēmiju, starptautiskās auto industrijas izstādes "Auto 2020" norise tiek pārcelta uz 25. – 29. septembri. Tomēr "Norde" nolēmusi virtuālās izstādes laikā prezentēt gan jaunākos "Nissan", "Renault" un "Dacia" modeļus, gan demonstrēt jau zināmus šo auto marku transportlīdzekļus un visas virtuālās izstādes laikā nodrošināt dzīvu saziņu un tiešsaistes konsultācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Renault-Nissan Aliance ieguldīs 160 milj. ASV dolāru Dienvidkorejā

Gunta Kursiša, 27.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Renault-Nissan Alliance plāno investēt 160 miljonus dolāru Dienvidkorejā, cerot palielināt ražošanas kapacitāti par 80 tūkst. Nissan Rouge vienībām, kas ir viens no «Renault Samsung Motors atdzimšanas plāna» punktiem.

Investīcijas ir daļa no kompānijas starptautiskās stratēģijas ieviešanas plāna, kas paredz arī Renault Samsung Motors ražošanas palielināšanu Busanas rūpnīcā. Kompānija cer rūpnīcā sasniegt konkurētspējīgas izmaksas un pēc tam uzsākt jaunu modeļu ražošanu Dienvidkorejas un eksporta tirgiem, informē kompānijas pārstāvji, uzsverot, ka Dienvidkoreja ir «Renault paplašināšanās atslēga».

Paredzams, ka krosovera Nissan Rouge ražošana Busanā, Korejā, tiks uzsākta 2014. gadā. Šogad rūpnīcā plānots saražot 180 tūkst. dažādu modeļu automašīnas pārdošanai Dienvidkorejā, kā arī eksportam uz 60 citām valstīm. Busanas ražošanas kapacitāte patlaban ir 300 tūkst. automašīnu gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Renault atgriezies pie peļņas

Lelde Petrāne, 10.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autoražotājs Renault pagājušajā gadā strādājis ar 3,42 miljardu eiro (2,39 miljardu latu) peļņu un prognozē vēl labākus rezultātus 2011.gadā, ziņo AFP.

2009.gadu Renault noslēdza ar 3,12 miljardu eiro zaudējumiem.

Paziņojumā autoražotājs informējis, ka tā mērķis ir 2011.gadā panākt gan lielākus pārdošanas apjoms, gan apgrozījumu. 2010.gada peļņu veicinājuši vienreizēji ienākumi no Zviedrijas autoražotāja Volvo akciju pārdošanas.

«Renault sniegums bija labāks nekā gaidīts,» norādījis vadītājs Karloss Gosns (Carlos Ghosn), piebilstot, ka šie rezultāti ir stabils pamats jaunajam stratēģiskajam plānam. Tajā Renault izvirzījis mērķi 2013.gadā pārdot vairāk nekā trīs miljonus transportlīdzekļu.

Renault nākotni saista ar elektriskajiem automobiļiem. Jau šogad paredzēts laist klajā trīs elektriskos modeļus - Fluence, Kangoo un Twizy, bet ceturto - ZOE - 2012.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes Ford Focus piedzīvo pasaules debiju 2010. gada Ziemeļamerikas starptautiskajā autoizstādē Detroitā. Paredzams, ka tirdzniecībā jaunos Focus sedanus un hečbekus ieraudzīsim 2011. gada sākumā.

Focus ir pirmais no uzņēmuma Ford globālajiem C-car jaunās paaudzes automobiļiem; tie visi ir veidoti uz vienādas platformas, kas tiks izmantota līdz pat 10 transportlīdzekļos visā pasaulē, un uz šīs bāzes līdz 2012. gadam tiks saražoti līdz pat 2 miljoni automobiļu gadā.

Uz Detroitas izstādes dēļiem kāpa gan Focus četrdurvju sedans, gan piecdurvju hečbeks. Jaunais Focus būs gandrīz identisks visos tirgos, jo 80 procenti tā sastāvdaļu būs vienādas visā pasaulē.

«Jaunais Ford Focus skaidri demonstrē, ka mūsu VIENA Ford stratēģija klientiem visā pasaulē piedāvā lieliskus produktus, kas iemieso labāko no uzņēmuma Ford Motor Company, » teica Alans Mulalijs (Alan Mulally), Ford prezidents un izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Grand Scenic ir kļuvis par divpadsmito Renault modeli, kas neatkarīgajos EuroNCAP drošības testos ieguvis augstāko novērtējumu – piecas zvaigznes.

Renault drošību ir izvirzījis par vienu no prioritātēm, un šobrīd Renault ir vienīgais autoražotājs, kurš neatkarīgajos EuroNCAP drošības testos maksimālo vērtējumu ir ieguvis 12 modeļiem. Jaunā Renault Grand Scenic virsbūve veidota tā, lai tā absorbētu enerģiju, samazinot virsbūves deformēšanās pakāpi un pasargājot pasažieru dzīvības. Tas apvienojumā ar trešās paaudzes Renault ierobežojuma un aizsardzības sistēmu (SRP3) garantē ļoti augstu drošības līmeni.

Trešās paaudzes Renault ierobežojuma un aizsardzības sistēma (SRP3) sevī ietver dubultos priekšējo drošības jostu aizsargmehānismus (neļauj ķermenim strauji kustēties uz priekšu), sēdvietu svara kontrolētājus (samazina drošības jostu radīto spiedienu uz ķermeni), kā arī jaunākās paaudzes drošības spilvenus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāji Izraēlas politiski motivētajam projektam Better Place (BtP) pateikuši: lejiet vien arābu naftu.

BtP par revolucionāru sākumā uzskatītās idejas autors ir kādreizējais Kalifornijas programmēšanas uzņēmuma vadītājs harizmātiskais Šajs Agasi. Viņa ideja bija radīt elektromobili, kas būtu domāts nevis individuālai uzlādēšanai, bet gan milzīgā, mašīnas grīdas daļā novietotā akumulatora operatīvai nomaiņai. Tā radās Renault elektromobilis Fluence ZE BtP akumulatoru maiņas tīkliem Izraēlā un Dānijā. BtP mēģināja izveidot šādus tīklus arī Austrālijā, Havaju salās un Sanfrancisko līča rajonā.

2007. gadā Davosas foruma laikā politisku iemeslu dēļ ‒ lai tiktu laukā no arābu naftas atkarības ‒ Š. Agasi ideju lobēja pats Izraēlas prezidents Šimons Peress. Tur viņi arī pierunāja citu slavenu harizmātu – Renault-Nissan šefu Karlosu Gosnu, lai tas speciāli BtP attīsta iecerei piemērotu elektromobili. Pēc neveiksmju sērijas nu Izraēlas augsto tehnoloģiju brīnumbērns un lielā cerība BtP iesniegusi bankrota pieteikumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Franču autoražotājs Renault, kurš ar jaunu elektromodeļu armādu nule kā uzstājās Frankfurtes starptautiskajā autoizstādē ir paziņojis par iespaidīgu darījumu, kas paredz līdz 2016. gadam par 100 tūkst. Renault elektroauto piegādi Izraēlai un Dānijai.

Abas valstis aktīvi atbalsta videi draudzīgo automobiļu ieviešanu tirgū, ko šajā gadījumā nodrošinās Renault sadarbībā ar ASV kompāniju Better Place. Amerikāņu kompānijas pārziņā ir ne tikai nepieciešamo bateriju piegāde Renault, bet arī elektroauto uzlādes vietu infrastruktūras izveide.

Lielākais uzsvars tiks likts uz videi draudzīgo četrdurvju sedanu Renault Fluence. Tā ir versija ar elektromotoru un 160 kilometru gaitas rezervi, ko pirmo reizi ieraudzījām šī gada Frankfurtes autošovā, un ko franči sola līdz 2011. gadam laist sērijveida ražošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Feins, bet nepamanīts produkts

Aldis Zelmenis, 20.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visos griezumos Renault Kadjar ir viens no kompakto krosoveru segmenta labākajiem paraugiem. Tikai bēda ir tā, ka Latvijā tas ir pilnībā izkritis no pircēju redzesloka

Iespējams, daudzi pat nezina, ka Renault Kadjar ir populārā Nissan Qashqai asinsradinieks, kas pasniegts līdzīgā tehniskā izpildījumā, toties ar acīmredzami krāšņāku bižutēriju ārpusē un kvalitatīvāku apdari iekšpusē. Savulaik Kadjar kā viens no pēdējiem pievienojās kompakto krosoveru ballītei jeb laikā, kad Nissan Qashqai un tam līdzīgie straujos tempos jau bija uzaudzējuši iespaidīgu pircēju auditoriju. Var teikt, ka Kadjar paspēja ielēkt vilcienā, taču tikai pēdējā vagonā. Tas ir vēl viens apliecinājums tam, cik svarīgs autoindustrijā ir taimings – laiks, kad tirgū tiek palaists jauns modelis. Kadjar iznāciens nenoliedzami bija novēlots, tāpēc nedrīkst pārmest, ka liela daļa klientu Latvijā pat nepamanīja šāda modeļa esamību. Žēl, jo Renault Kadjar patiešām ir konkurētspējīgs un visos griezumos labs pirkums tiem, kam interesē moderns pilsētas krosovers, kas pieejams gan ar priekšpiedziņu, gan ar pilnpiedziņu. Arī svaigākajam Kadjar ir veikti vairāki noderīgi uzlabojumi, tostarp motortelpā tam ir nonākuši jaunie 1,3 litru tilpuma benzīna turbomotori ar 140 un 160 ZS lielu jaudu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk mazākā limuzīna gods Mercedes modeļu hiearhijā tiks atvēlēts Mercedes CLA sedanam, kurš izaudzis no A klases hečbeka. Svarīgi piebilst, ka tas vairs nebūs klasiskās, bet gan priekšpiedziņas limuzīns

Ar katru nākamo jauno modeli Mercedes modeļu klāsts kļūst jauneklīgāks un dzīvespriecīgāks. Ņemot piemēru no A klases hečbeka, kas no bagātu pensionāru un jauno māmiņu sapņu auto ir transformējies par azartisku un stilīgu braucamrīku, arī jaunais sedans CLA tieksies iepatikties jauniem un enerģiskiem cilvēkiem.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Jaunu kompaktklases premium hečbeku pirkšana pie mums nav cieņā. Cita lieta, ja auto ir apbružājies uz pašmāju vai Rietumeiropas ceļiem un pēc trijiem vai pieciem gadiem nonācis otrreizējā tirgū. Sākotnēji šaušalīgā cena ir sarukusi līdz saprotamiem cipariem, un tad auto kļūst vilinošs pirkums plašākai pircēju auditorijai. Ar premium kompaktklases sedaniem pagaidām ir citādi. Vispirms – to nav daudz, jo nesen dibinātajā klubiņā bez Mercedes CLA var pieskaitīt vienīgi Audi jaunizcepto A3 Limousine. Tie tāpat kā hečbeki ir tikpat sasodīti dārgi, taču sedana virsbūves koncepcija emocionāli ļauj sajusties kā maza limuzīna īpašniekam, turklāt aukstajos ziemas mēnešos tā ir arī praktiska. Nenoliedzami, ka ļoti svarīgs ir laiks, kad auto ir parādījies tirgū. Piemēram, lai kā to negribētu atzīt Audi marketologi, simpātiskā Audi A3 sedana iznāciens savos ierakumos ir pārvilcis daļu Audi A4 tīkotāju, jo šābrīža A4 modelis jau ir paspējis novecot un vairs nav svaigākais un atraktīvākais piedāvājums savā klasē, savukārt līdz jaunākās paaudzes Audi A4 sedana debijai vēl ir jāpaciešas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ING Renault F1 komanda atbrīvojusi no pienākumiem komandas braucēju Nelsonu Pikē (Nelson Piquet). Nelsona aiziešanas no komandas pamatā ir mutiska vienošanās par to, ka abām pusēm tas būtu labākais iznākums.

Nelsona Pikē vietu ieņems jaunais francūzis Romāns Grosžans (Romain Grosjean), kas kļūs par otro ING Renault F1 komandas braucēju. Pirmās sacīkstes Romāns Grosžans kopā ar Fernando Alonso aizvadīs jau šajā nedēļas nogalē Valensijā, kur notiks Eiropas Grand Prix posms.

Šajā sezonā Romāns Grosžans ir bijis komandas trešais braucējs, un piedalījies visos līdz šim notikušajos posmos. 23 gadus vecos braucēju Renault atbalstījis jau kopš 18 gadu vecuma, kad Romāns iesaistījās Renault Braucēju Attīstības programmā. 2006.gadā Romāns Grosžans izcīnīja Franču Formulas Renault titulu, 2007.gadā viņš kļuva par Formula 3 Euro Series čempionu, savukārt 2008.gadā uzvarēja GP2 Asia čempionātā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Renault atlaidīs 7500 darbinieku

Gunta Kursiša, 16.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas automašīnu ražotājs Renault paziņojis, ka līdz 2016. gadam samazinās darbavietu skaitu par 7,5 tūkstošiem, informē thelocal.fr.

Tostarp 5,7 tūkstoši darbinieku pametīs darbu kompānijā ātrākās pensionēšanās programmas ietvaros, norādīja Renault runasvīrs. Ātrāks pensionēšanās vecums jau kādu laiku ir Renault vadības un arodbiedrību diskusiju objekts.

Automašīnu ražotājs pauž, ka darbavietu samazināšana nav saistīta ar taupības pasākumiem, un lielā mērā tā būs atkarīga no sarunu ar arodbiedrībām iznākuma.

Renault nevēlētos slēgt nevienu no tā ražotnēm, norādījuši kompānijas pārstāvji.

Renault Francijā pašlaik strādā vairāk nekā 44,6 tūkstoši darbinieku, un darbinieku skaita samazinājums par 7,5 tūkstošiem būtu līdzvērtīgs 17% no kopējā darbinieku skaita.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Renault Kadjar ir labi pazīstamā Nissan Qashqai asinsradinieks, kas pasniegts līdzīgā tehniskā izpildījumā, toties ar acīmredzami krāšņāku bižutēriju ārpusē un kvalitatīvāku apdari iekšpusē

Žēl, ka franču krosovers tirgū parādās tikai tagad, proti, tad, kad lielākā daļa konkurentu jau vairāku gadu garumā cītīgi ievāc ražu. Vienīgais prieciņš, ka līderu pulciņā, kas piepilda savus naudas apcirkņus, ir arī sabiedrotais Nissan Qashqai. Pašmāju tirgū japāņu zīmola krosovers, kura akotā var atrast pietiekoši daudz blusu, ar sabalansētu cenu un aktīvu dīleru darbu ir spējis fanu pūli novest līdz ekstāzei. Un, kamēr konkurenti to atļaus, Qashqai centīsies paildzināt šo klientu afekta stāvokli. Savukārt franču Renault līdz pēdējam cerēja, ka savulaik populārā minivenu klase agri vai vēlu atmodīsies no miega un tad Renault kā minivenu klases aizsācējs Eiropā atkal būs zirgā un pircēji būs. Tomēr cerības nepiepildījās, jo šobrīd minivenu klases modeļi ir pilnībā kapitulējuši SUV un pseidokrosoveru invāzijai. Šī iemesla dēļ, pat izlaižot jaunākās paaudzes Renault Espace, frančiem nācās piejaucēt lielajam minivenam kripatiņu džipisko gēnu, lai spētu vismaz publiski komunicēt, ka arī Espace dvēselē ir kaut kas no tā, kas šodien ir modē visā Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Volvo Truck Latvia nodrošinās Renault Trucks tirdzniecību Latvijā

Lelde Petrāne, 21.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volvo Truck Latvia turpmāk nodrošinās Renault Trucks pārdošanu un pēcpārdošanu Latvijā, liecina medijiem sniegtā informācija.

No šā gada 1. janvāra visi Volvo Truck Latvia servisa centri Rīgā, Ventspilī, Daugavpilī un Valmierā ir saņēmuši Renault Trucks servisa centra autorizāciju un tādejādi vienīgie ir tiesīgi veikt kravas automašīnu tehniskās apkopes, virsbūvju remontu un citus servisa pakalpojumus, kā arī remontus garantijas ietvaros. Tāpat no 2015. gada 1. janvāra Volvo Truck Latvia nodrošinās Renault Trucks tirdzniecību Latvijā.

Kopš 2001. gada, kad Volvo Group iegādājās Renault Trucks, abu kravas automašīnu zīmolu pārdošanas un pēcpārdošanas funkcijas ir bijušas nodalītas. Līdz ar izmaiņām grupas nostādnēs 2013. gadā Eiropā tika uzsākta abu zīmolu pārdošanas un pēcpārdošanas tīkla integrācija, kas Latvijā šobrīd ir noslēgusies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autoražotājs "Renault" pārdevis savus Krievijas aktīvus Krievijas valdībai, pirmdien paziņojušas abas puses.

"Renault" piederēja 68% Krievijas autobūves uzņēmuma "AvtoVAZ" akciju, taču uz Francijas uzņēmumu tika izdarīts aizvien lielāks spiediens aiziet no Krievijas pēc tās īstenotā uzbrukuma Ukrainai.

"Parakstīta vienošanās nodot "Renault Group" Krievijas aktīvus Krievijas Federācijai," norāda Krievijas Rūpniecības un tirdzniecības ministrija.

Vienošanās paredz, ka "Renault" saglabās iespēju uz sešiem gadiem atpirkt "AvtoVAZ" akcijas. Tāpat šī vienošanās ietver arī "Renault" ražotni Maskavā.

Šī darījuma finanšu informācija netiek atklāta, taču Krievijas rūpniecības un tirdzniecības ministrs Deniss Manturovs aprīlī sacīja, ka "Renault" plāno savus Krievijas aktīvus pārdot par vienu simbolisku rubli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Saistībā ar spiegošanas skandālu aizturēts Renault drošības komandas darbinieks

Lelde Petrāne, 14.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz aizdomu pamata par organizētu krāpšanu saistībā ar spiegu skandālu, kas satricināja Francijas Renault, tiek izmeklētas autoražotāja drošības komandas darbinieka darbības, vēsta Financial Times.

Parīzes prokurora pārstāvis svētdien vakarā teicis, ka Dominiks Gevrejs (Dominique Gevrey), kuru policija iztaujā kopš piektdienas, atrodas apcietinājumā.

Prokurors cerot, ka viņš sniegs informāciju saistībā ar apsūdzībām, kas noveda pie trīs vadošu darbinieku atlaišanas janvārī. Viņi tika apsūdzēti informācijas par Renault elektroauto programmu nopludināšanā.

Drošības darbinieka apcietināšana ir jaunākais no soļiem, kas sperts šo apsūdzību izmeklēšanā. Policija nedēļas nogalē nopratinājusi vēl divus Renault drošības darbiniekus. Abi esot atbrīvoti.

Renault pagaidām atturas no jebkādiem komentāriem.

Komentāri

Pievienot komentāru