Jaunākais izdevums

Jau vairākus gadus Renault sporta versijas ir ļoti iecienītas, lietotāju un ekspertu vidū. Visticamāk, ka veiksmes stāstu turpinās jaunais Clio Sport.

Balstoties uz šiem panākumiem, tieši Ženēvas auto izstāde ir izvēlēta, lai iepazīstinātu interesentus ar jauno Renault Clio Sport. Cenšoties trāpīt pēc iespējas lielākai mērķauditorijai ir izveidoti divi varianti – Luxe (nosaukums var būt atšķirīgs atkarībā no tirgus) un Cup (par 36 kg vieglāks nekā Luxe, tam ir labākā svara/ jaudas attiecība – 6kg/zirgspēku).

Kopš 2000. gada Renault Clio Sport modifikācijas bijuši vieni no pārdotākajiem savā segmentā – kopumā pārdots vairāk nekā 70 000 vienību visā pasaulē. Arī jaunajās versijās izmantotas gudrības no F1 inženierijas, īpaši ts attiecas uz aerodinamiku, stūres un bremžu sistēmu, bez tam arī jaunas specifikācijas 2.0 16V dzinējs, kas kombinēts ar samērīgu degvielas patēriņu.

Šīs automašīnas tiek ražotas Dieppe rūpnīcā Francijā un, atkarībā no tirgus, pie patērētājiem nonāks šī gada pavasarī.

picturegallery.3429ce90-bbe8-47f5-89e7-ecb0df9a0873

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Renault Clio: mazs, bet ar plašu dvēseli

Aldis Zelmenis, speciāli DB,26.02.2020

"Renault Clio", ņemot vērā pārdošanas apjomus, Eiropā jūtami apsteidz "VW Polo", "Ford Fiesta", "Opel Corsa" u.c. šīs klases smagsvarus un ir pārdošanas līderis starp mazās klases modeļiem. Pārējās fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!

Foto: Aldis Zelmenis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Franču "Renault" prot ražot mazus auto, kas ir pieprasīti visā Eiropā. "Renault Clio" ir viens no tiem. Feins auto, bet kāpēc mazi auto pie mums nav cieņā?

Jāsāk ar to, ka mazauto mūsdienās ir diezgan nosacīts apzīmējums, jo jaunākās paaudzes "Clio" ir gana liels, lai to izmantotu kā budžeta klases ģimenes auto.

Pēc būtības šodien jaunākā "Renault Clio" apkārtmēri atbilst vecāka gadagājuma "Renault Megane". Tas nekas, ka aizmugurē pieaugušiem pasažieriem vietas joprojām nav daudz, toties nodokļu apjoms, apdrošināšanas klase un vēl citi bonusi Rietumeiropietim palīdz ietaupīt, saglabājot spēju būt mobilam un pārvietoties pilsētā un ārpus tās.

Starp citu, ceļojot Itālijā, Francijā vai Spānijā, bieži vien uz koplietošanas ceļiem ir redzami "Renault Clio" izmēram līdzīgi auto, kuros pasažieri draudzīgi aizņēmuši krēslus gan priekšā, gan aizmugurē, turklāt līdz "lūpai" piestūķējuši bagāžas nodalījumu. Visi smaidīgi un nesūkstās par vietu trūkumu. Mēs Latvijā esam izlepušāki, jo kā gan izskaidrot, ka līdzīgi kā Ziemeļamerikā lielākoties pārvietojamies vienatnē vai divatā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā kā Eiropā ieviestas papildus prēmijas par veco automašīnu utilizāciju, Renault pieņēmis lēmumu palielināt Twingo un Clio modeļu ražošanas apjomus, tam pielāgojot ražošanas līnijas rūpnīcā Flinsā, Francijā (Clio III), kā arī Novo Mesto, Slovēnijā (Clio Campus/Storia, Twingo), informēja Renault pārstāvniecība Baltijā.

Flinsā laika posmā no 2009. gada jūnija līdz oktobrim, bez Clio III tiks ražots arī Clio Campus/Storia, tas dos iespēju Twingo modeļu ražošanas palielināšanai rūpnīcā Novo Mesto. Šāds lēmums dos iespēju izveidot 400 jaunas darba vietas rūpnīcā Flinsā.

Prēmiju ieviešana iedzīvotājiem par veco automašīnu utilizāciju izrādījās ļoti veiksmīgs risinājums mazo automašīnu sektorā, jo tas būtiski kāpināja iedzīvotāju vēlmi un iespēju iegādāties jaunas automašīnas, norāda Renault. Šī iemesla dēļ pēc tam, kad Renault palielināja produkcijas apjomus Duvrenā, Francijā (1,2 l benzīna dzinējs, kas tiek uzstādīts Twingo, Clio, Logan un Sandero modeļos), Valjadolidā, Spānijā (Clio III, Modus un Grand Modus) un Novo Mesto, Slovēnijā (Twingo un Clio Campus/Storia), no 2009. gada jūnija plānots palielināt ražošanas apjomus arī Flinsā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 7. septembrī, patiesi ekskluzīvā pirmizrādē Latvijā tika atklāts jaunās paaudzes Range Rover Sport. Baudot iespēju klātienē iepazīt Range Rover sportiskā SUV izcilo dizainu un tehnoloģijas, viesi gremdējās lieliskā atmosfērā, kuru jo īpašu padarīja prezentācijas vieta.

Pasākums notika FBO Riga biznesa aviācijas centrā, kur klienti, auto žurnālisti, Land Rover pārstāvji, auto cienītāji un partneri spožu lidaparātu ielenkumā noskatījās satriecošu priekšnesumu, kura vizuālie un skaņas efekti neatstāja vienaldzīgu nevienu. Savukārt par neaizmirstamu svētku gaisotni rūpējās 36. Līnija & Chivas Regal.

Ilgi gaidītā trešās paaudzes Range Rover Sport prezentācija bija turpinājums jaunā modeļa nervus kutinošajai starptautiskajai debijai. Atgādinām, ka tajā Džeimsa Bonda jaunākās filmas kaskadiere ar jauno Sport veica pasaulē pirmo braucienu augšup pa applūdinātu Kárahnjúkar dambja pārgāzni Islandē, kur ūdens plūst ar intensitāti 750 tonnas minūtē. Biedējošais un ārkārtīgi bīstamais izaicinājums tika pārliecinoši pārvarēts un apliecināja jaunā Range Rover Sport spējas un tehnoloģijas, kas to padara par visu laiku jaudīgāko Range Rover.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesen tika prezentēts jaunais Range Rover Sport, un tā globālā pirmizrāde visiem paliks atmiņā ar pasaulē pirmo braucienu augšup pa applūdinātu Kárahnjúkar dambja pārgāzni Islandē. Tas ir vislielākais šāda veida dambis pasaulē – ūdens pa to plūst ar intensitāti 750 tonnas minūtē. Iespaidīgais stāvums nopietni pārbaudīja jaunā sportiskā SUV spēju pretoties straumei, jo saķeres zuduma gadījumā draudēja 90 metru kritiens.

Šis brauciens pirmo reizi tika pārraidīts ekskluzīvā prezentācijas pasākumā Jaguar Land Rover produktu izstrādes centrā Gaidonā Lielbritānijā. Pie Range Rover Sport stūres atradās Džeimsa Bonda filmas kaskadiere Džesika Hokinsa. Jaunākajā Land Rover markas automobilim mestajā izaicinājumā jaunais Range Rover Sport, ar luksusa SUV Range Rover cieši radniecīgais augstas veiktspējas modelis, demonstrēja iespaidīgu saķeri, vilkmi un stabilitāti.

Iepriekšējo pārbaudījumu laikā Range Rover Sport sasniedza rekordu, braucot kalnā Paikspīkā, īstenoja pirmo reģistrēto Arābijas pussalas Tukšā kvartāla tuksneša šķērsošanu un kļuva par pirmo auto, kas pārvarējis 999 pakāpienu akmens kāpnes uz Debesu vārtiem Ķīnā 2018. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Renault Fuego šogad atzīmē 30 gadu pastāvēšanas jubileju. Fuego, kas ir Megane Coupe priekšgājējs, savu debiju piedzīvoja 1980.gada martā Ženēvas auto izstādes laikā.

Renault Fuego vēsture aizsākās 1976.gada sākumā, kad jaunais Renault direktors Bernards Vernjers – Paliezs (Bernard Vernier-Paliez) uzsāka darbu pie programmas, kas paredzēja atjaunot visu Renault modeļu līniju. Viena no prioritātēm bija turpināt darbu pie vidēja izmēra automašīnām, kas līdzinātos jau vecajam Renault 12 modelim. Ieviešot pārmaiņas, tika radīts kupejas modelis -Renault 15/17 pēctecis.

Modeļa virsbūve – futūriskais dizains ar apaļotiem galiem – tika prezentēta 1976.gada nogalē slēgtā Renault valdes sanāksmē. Bernards Vernjers-Paliezs (Bernard Vernier-Paliez) bija ļoti entuziastisks – jaunās dizaina līnijas bija kā 80-to gadu stila prognoze. Runājot par tehnoloģiju, jaunā modeļa virsbūve bija gandrīz identiska modelim Renault 18. Visnozīmīgākās atšķirības vērojamas tieši modeļa aizmugurējās daļas dizainā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieprasījums pēc jēra gaļas tuvākajos pāris gados pasaulē turpinās pieaugt, prognozēja Latvijas gaļas aitu audzētāju asociācijas vadītājs Guntis Gūtmanis.

«Pieprasījums pēc jēra gaļas pasaulē ik gadu palielinās,» sacīja Gūtmanis, piebilstot, ka šāda tendence ir vērojama pēdējos 5-10 gados, un arī tuvākajos pāris gados pieprasījums pēc jēra gaļas turpinās augt.

Viņš piebilda, ka pieprasījums pēc attiecīgā produkta pieaug arī Latvijā. «Arī pie mums cilvēki ik katru gadu arvien vairāk saprot to, ka jēra gaļa ir ļoti laba, veselīga un tai ir mazs tauku saturs. Jēra gaļa ir specifiska, bet cilvēki pie tās arvien vairāk pierod un to ēd. Tāpēc pieprasījums pēc tās aug arī pie mums,» teica Gūtmanis, atzīmējot, ka šī iemesla dēļ arī jēra gaļas cenām ir tendence ik gadu nedaudz augt.

Gūtmanis teica, ka Latvijas jēra gaļu būtu potenciāls realizēt tuvējos ārvalstu tirgos, kā piemēram, Vācijā. «Vācija pati saražo mazāk jēra gaļas nekā patērē, līdz ar to šī valsts ir tuvākā iespēja, kur mēs ļoti labi varam eksportēt savu produkciju,» viņš sacīja, taču atgādināja, ka Latvijas saimniecībām vēl ir jāstrādā pie tā, lai nodrošinātu nepieciešamos piegādes apmērus eksporta tirgiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modernizētā Renault Megane modeļu paaudze tehniski nav mainījusies, toties turpmāk vismaz automašīnas purngals būs citāds

Pamanāmāka tā kļūs kaut vai tāpēc, ka komplektā ar jaunu priekšējo buferi, gaisa plūsmas atverēm un jaunu motora pārsegu šīs kompozīcijas viducī lepni sēdēs milzīgs Renault logotips. Tik milzīgs, ka to pilnīgi droši varētu uzsēdināt uz Renault kravas auto radiatora režģa, un arī tur tas neizskatīsies sīks. Turklāt Renault Megane hečbeka, kupejas un universāļa versiju purngalā elips- veida priekšējie lukturi tiks papildināti ar jauniem LED dienas gaitas lukturiem.

Tehnika

Motori jau izsenis ir Renault jājamzirdziņš. Neba velti Renault iegulda milzīgus līdzekļus to izstrādē. Autosports ir viena no svarīgākajām izpētes laboratorijām, kur Renault inženieri eksperimentē un pēta dažādās tehnoloģijas. Piegādājot motorus dažādiem sacīkšu seriāliem, tostarp prestižajiem Formula 1 sacīkšu auto, agri vai vēlu tur gūtās zināšanas tiek pārliktas uz ikdienišķākiem un saimniecībā noderīgākiem izstrādājumiem. Attiecībā uz modernizēto Megane 115 ZS un 130 ZS jaudīgie benzīna turbomotori vai arī ekonomiskie 90, 110 un 130 ZS dīzeļmotori ir galvenie franču kompaktklases modeļa balsti. Taču Megane modeļu klāstā bez uzlādētās un sacīkšu trasei pietuvinātās RS versijas ir vēl kāds modelis, kas nemaksās astronomiski dārgi, toties sniegs lielisku jaudas un baudas sinerģiju. Renault Megane GT 220, kam zem motora pārsega pulsē 220 ZS jaudīgs divu litru turbomotors, ir lieliska spēļmantiņa, piemēram, topošajiem ģimenes tēviem, kuri vēl negrib pilnībā atvadīties no sajūtām, ko sniedz jaudīgs auto. Tieši ar šādu Renault Megane, turklāt iesaiņotu universāļa čaulā, izdevās iepazīties šo rindu autoram. Azartisks un dinamisks auto. Neapšaubāmi motors veido pusi no šā auto vērtības. Miermīlīgi dusmīgais motora dziedājums, automobilim paātrinoties, ir sīrups dvēselei tiem, kuriem patīk dinamiskais paātrinājums, bet ne mazāk svarīgi ir tas, ar kādu skaņas pavadījumu tas tiek izdarīts. Sešpakāpju manuālā transmisija ir kā radīta tam, lai šis piedzīvojums kļūtu vēl krāšņāks. Paturot prātā, ka degvielas patēriņš nebūs lielāks par 7,5–8 litriem, bet aizmugurē atradīsies 524 litru liela bagāžas telpa, ko var palielināt līdz 1600 litriem, šī Megane Grandtour versija atelpas brīžos var kalpot kā praktisks ģimenes auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien un sestdien Austrijā notika Eiropas Pirelli Star Driver sacensību fināls. Tajā labu sniegumu demonstrēja Latvijas rallistu ekipāža Māris Neikšāns/Raivis Jansons, esot otrā ātrākā ekipāža trasē. Neskatoties uz to, latviešiem neizdevās iegūt sacensību galveno balvu – pilnībā apmaksātus sešus 2010. gada pasaules rallija čempionāta posmus.

Sacensības Austrijā sākās jau piektdien, kad sportisti pierakstīja trasi un izgāja pirmās pārbaudes – sākotnēji uz velotrenažiera bija jāveic fiziskās sagatavotības tests, bet pēc tam bija jāatbild uz žūrijas jautājumiem, demonstrējot savas spējas komunikācijā ar medijiem. Pats Māris Neikšāns atzina, ka esot juties labi gan fiziskajā, gan mediju testā. Mediju tests viņam izdevies krietni labāk nekā atlases sacensībās pirms pusotra mēneša Somijā pat neskatoties uz to, ka žūrijā sēdēja 2003. gada pasaules čempions autorallijā Peters Solbergs un 19 WRC posmu uzvarētājs Marku Alens.

Sestdienu sportisti pavadīja pie automašīnas stūres. No sākuma bija jāveic trīs asfalta, bet pēc tam – trīs grants ātrumposmi. Lai gan asfalta segums Baltijas sportistiem nav ierasts, jau no pirmajiem kilometriem ātrākais bija igaunis Ots Tanāks kopā ar stūrmani Kristo Krāgu. Otrajā ātrumposmā viņus pārspēja Māris Neikšāns un, kā izrādījās sacensību nobeigumā, šis bija vienīgais ātrumposms, kad kāds spējis būt ātrāks par Tanāku. Sacensību finišā Tanāks pirmais, bet Māris Neikšāns, atpaliekot pus minūti, otrais.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas populārākā auto titulu arī 2008. gadā ir nosargājis vācu kompaktklases modelis Volkswagen Golf, aiz sevis atstājos gan Peugeot 207, gan Ford Focus.

JATO Dynamics apkopotā informācija liecina, ka 2008 gadā Eiropā ir reģistrēti 470 399 VW Golf, kas ir par 5,6 % vairāk nekā 2007. gadā. Starp citu, no līderiem Volkswagen ir vienīgais, kurš 2008. gadā var lepoties ar labāku sniegumu nekā 2007. gadā.

1. VW Golf

2. Peugeot 22008. gada Eiropas bestselleru emtop 10/em07

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Renault Scenic būs pieejams gan ar pieciem, gan ar septiņiem sēdekļiem. Renault neslēpj, ka vēlas atgūt to popularitāti, ko savulaik izkaroja pirmās paudzes Scenic.

Uz Ženēvas autoskatuves Renault ir izripinājis četrus Megane saimes jaunpienācējus C segmentā, kas veido Renault pamatpiedāvājumu Eiropas tirgū: Grand Scenic, Scenic, Megane Estate un Megane Renault Sport.

Lielāko apmeklētāju un ekspertu uzmanību izpelnījās jaunais Renault Grand Scenic, kurš Rietumeiropā parādīsies aprīlī, pēc tam sekos jaunā Renault Scenic un jaunās Renault Megane Estate iznāciens jūnijā, bet kā beidzamā rudenī pie patērētājiem nonāks jaunā Megane Renault Sport. Nepilna gada laikā Renault atjaunos visu segmenta piedāvājumu, kļūstot par autoražotāju, kura piedāvājumā ir visvairāk jauno modeļu, kā arī visplašākais (ne vairāk un ne mazāk kā 6 modeļi) MPV klāsts Eiropā : Renault Modus, Grand Modus, Renault Scenic, Grand Scenic, Renault Espace un Grand Espace.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Renault Zoe: komforts no otrreizējiem materiāliem

Aldis Zelmenis, speciāli Db,03.07.2020

Bezvadu lādētājs, USB pieslēgligzda, mūsdienīga multimediju sistēma EASY LINK ar lielo 9,3 collu ekrānu un 10 collu centrālo displeju ir "Renault Zoe" rīcībā.

Foto: Aldis Zelmenis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Populārākais un viens no izskatīgākajiem elektroauto Eiropā, proti, otrās paaudzes "Renault Zoe" demonstrē lielisku tehnoloģisko pildījumu, turpretim čaulas akustiskais komforts un salona tapsējums ir pelnījis kritiku.

Auto ārējās formas un arī salona arhitektūra izraisa cieņu. Viss ergonomiski un ērti. Miera stāvoklī "Renault Zoe" ir īsts pilsētnieka sapņu auto, kuru Latvijas apstākļos var mierīgi izmantot arī tālākiem galamērķiem. Satikšanās brīdī, iesēžoties auto salonā, rodas pat mājīguma sajūta. Vadības panelis, klimata regulēšanas pogu bloks no "Dacia Duster", pat mēteļdrēbes paneļu apdare izskatās modīgi un laikmetīgi.

Arī priekšējie krēsli vizuāli liek domāt, ka tajos būs tikpat ērti arī sēdēt. Proporcionāls un izskatīgs ir arī eksterjera dizains. Nomināli otrajā sēdekļu rindā var ietūcīties divi pusaudži, turklāt aizmugurē vēl palikusi pāri vieta nelielam bagāžniekam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dalību rallijā Kurzeme 2009 apstiprinājis rekordliels pašmāju un tuvāko kaimiņvalstu braucēju skaits – kopā 108 ekipāžas, kas pārstāv trīs autosporta disciplīnas – autoralliju, rallijreidu un rallijsprintu.

Pieteikšanās rallijam Kurzeme 2009 ir noslēgusies un tagad ir zināms, ka tas būs viens no apmeklētākajiem autosporta sarīkojumiem šogad, jo pulcēs 108 dalībnieku ekipāžas. Viņu vidū būs arī sportisti, kas kādu laiku nav par sevi atgādinājuši rallija aprindās, piemēram, liepājnieks Mārtiņš Būčiņš, kurš kopā ar stūrmani Renāru Franci pārstāv Liepājas rallija komandu.

Tāpat Liepājā uz starta izies vismaz divas WRC automašīnas – ar sev ierasto Mitsubishi Lancer WRC startēs Ivars Vasaraudzis/Pēteris Spredzis, savukārt igauņi Georgs Gross/Kristo Krāgs Kurzemes rallijā brauks ar Ford Focus WRC. Liepājā par neveiksmīgo startu Talsu rallijā, kur rezultātam svītru pārvilka tehniskas ķibeles ar auto turbīnu, noteikti gribēs revanšēties arī Lietuvas čempions Vitauts Šveds.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētiskos uzlabojumus sagaidījusi jaunākās paaudzes Renault Clio, jo īpaši tas attiecas uz auto priekšējo daļu.

picturegallery.c0e55988-720e-4ef8-885f-7e0704fd771b

Motoru paletē jaunajam Clio ir pievienojies 1,6 litru 128 ZS jaudīgais benzīnmotors, kurš jau labu laiku tiek izmantots mazajai Renault Twingo sporta modeļa versijai. Clio gadījumā šis dzinējs kalpos GT modifikācijai, kuras papildaprīkojumā varēs ieraudzīt arī 16 collu vieglmetāla diskus, sporta sēdekļus un spoilerus. Pārēja motoru palete ir palikusi nemainīga, sākot no 65 ZS līdz 197 ZS. Pagaidām jaunā Clio cenas nav zināmas, bet visticamāk tās nebūs lielākas par iepriekšējo modeli. Varam gaidīt, ka bāzes modeļa cenu būs aptuveni 11 tūkst. eiro. Paredzams, ka jaunais Renault Clio Eiropā, tostarp arī Latvijā varētu parādīties šī gada maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā uzskata franču autoražotāja Renault ekoprogrammas eksperti. Lai to pierādītu 10. un 11.oktobrī, skvērā pie Kongresu nama tiks rīkotas Renault Eco² dienas, kuru laikā ikvienam interesantam būs iespēja iepazīties ar ekonomiskām un ekoloģiskām braukšanas metodēm.

Renault Eco² pasākuma ietvaros no pulksten 10.00 līdz 18.00 sestdien un no 10.00 – 16.00 svētdien, 10. un 11.oktobrī, Renault teltī būs iespēja piedalīties mikro semināros par ekonomiskas un ekoloģiskas braukšanas principiem, veikt eko braukšanas apmācības uz unikāla Eco simulatora, piedalīties praktiskās braukšanas apmācībās Rīgas ielās ar Renault automašīnām Renault eco2 instruktoru uzraudzībā. Bērniem plānotas Renault zaļās atjautības spēles visas diena garumā.

„Šī patiešām ir ļoti apsveicama iniciatīva, turklāt – īstajā laikā, kad ikvienam vairāk jādomā par ekonomiskumu – ar eko braukšanu vien gadā var ietaupīt 200 – 300 latus. Pozitīvi, ka Renault Eco2 programma sevī ietver vērtīgus padomus gan jaunajiem autobraucējiem, gan tiem, kam jau ir vairāk kā desmit gadu pieredze. Jāsaka, ka arī Renault modeļi ir ļoti interesanti tieši no degvielas taupīšanas viedokļa,” norāda Renault Eco2 instruktors Atis Jansons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Norisināsies pirmā virtuālā tiešsaistes auto izstāde Latvijā

Lelde Petrāne,16.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 17. aprīlī norisināsies pirmā tiešsaistes auto izstāde Latvijā.

"Spītējot vīrusam, esam nākuši klajā ar inovāciju un piedāvājam visiem "Auto 2020" interesentiem aplūkot jaunākos automobiļus virtuālā izstādē, jo nevaram laist garām pavasari bez ikgadējās jaunāko auto modeļu prezentācijas," stāsta "Norde" izpilddirektors Didzis Bremze.

Ņemot vērā situāciju pasaulē un Latvijā, kas saistīta ar koronavīrusa COVID-19 pandēmiju, starptautiskās auto industrijas izstādes "Auto 2020" norise tiek pārcelta uz 25. – 29. septembri. Tomēr "Norde" nolēmusi virtuālās izstādes laikā prezentēt gan jaunākos "Nissan", "Renault" un "Dacia" modeļus, gan demonstrēt jau zināmus šo auto marku transportlīdzekļus un visas virtuālās izstādes laikā nodrošināt dzīvu saziņu un tiešsaistes konsultācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Saistībā ar spiegošanas skandālu darbu zaudējis Renault izpilddirektors

Lelde Petrāne,12.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Renault izpilddirektors Patriks Pelata (Patrick Pelata) pirmdien atkāpies no amata, uzņemoties atbildību par mulsinošo fiasko, kas sākās kā izmeklēšana par iespējamu rūpniecisko spiegošanu un beidzās ar krāpšanas lietu, vēsta CNBC.

Francijas Renault janvārī atlaida trīs vadītājus, sakot, ka tā elektrotransportlīdzekļu projekts kļuvis par spiegu upuri, bet vēlāk atzina, ka ir apmuļķots - šie cilvēki nav izdarījuši neko nepareizu un spiegošana nav notikusi.

Renault, kura 15% pieder Francijai, pieņēmis izpilddirektora atkāpšanos ārkārtas valdes sēdē pirmdien.

Morgan Stanley analītiķis Stjuarts Pīrsons (Stuart Pearson) sacījis, ka Pelatas aiziešana ir zaudējums Renault, lai gan investorus tas nevarētu pārsteigt, un fakts, ka Karloss Gosns (Carlos Ghosn) saglabā vadītāja amatu ierobežo ietekmi uz akcijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Auto apskats: Porsche Panamera Sport Turismo

Aldis Zelmenis,15.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Porsche Panamera Sport Turismo nosaukumā neviens vārds nav meli vai izdomājums. Tajā ir gan tīrasiņu sporta auto DNS, gan Gran Turismo ceļotāja gars; ja vēl modeļa nosaukumā pievieno vārdu «turbo», šim auto uz planētas Zeme nebūtu līdzinieku

Visi zinām, ka mūsdienās viltojumu ir vairāk nekā vajadzētu, arī autobūvē īstu lietu kļūst arvien mazāk, jo pat necilu modeļu nosaukumos kaislīgu vārdu virtenes tiek izmantotas arvien biežāk un bezatbildīgāk. Nav brīnums, ka reālajā dzīvē pārsvarā tās ir pelēcīgas un pieticīgas personības, kam ar kaisli, sportu vai elementāru dinamiku ir maz kopīga. Turpretim ar Porsche Panamera Sport Turismo viss ir pa īstam. Novembra beigās šis eksluzīvais Porsche modelis Latvijā svinēja savu pirmizrādi, piedaloties laikraksta Dienas bizness Top 500 jeb Latvijas labāko un spēcīgāko uzņēmumu apbalvošanas ceremonijā, savukārt DB autoapskatniekam pirms kāda laika bija unikāla iespēja ar šo skaistuli izbraukt gleznainajā Horvātijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Fiat Chrysler atsauc piedāvājumu apvienoties ar Renault

LETA--AFP/AP/DPA,06.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas un ASV autobūvnieks «Fiat Chrysler Automobiles» (FCA) ceturtdien atsauca piedāvājumu apvienoties ar Francijas autoražotāju «Renault», norādot, ka šāds lēmums pieņemts, jo gaidāms, ka nebūs iespējams panākt vienošanos ar Francijas valdību.

«Pašlaik Francijā nav politisko apstākļu, lai īstenotu šādu vienošanos,» teikts FCA paziņojumā.

«Renault» iepriekš pavēstīja, ka tā uzraudzības padome nav spējusi pieņemt lēmumu apvienošanās jautājumā sēdē trešdienas vakarā, jo valdības pārstāvis lūdzis atlikt galīgā lēmuma pieņemšanu līdz vēlākam laikam. Francijas valsts ar 15% akciju ir lielākais «Renault» īpašnieks.

Francijas finanšu ministrs Bruno Lemērs pagājušajā nedēļā sacīja, ka abu uzņēmumu apvienošanās būtu «reāla iespēja Francijas autobūves industrijai».

Tomēr Francijas valdība izvirzīja vairākus nosacījumus, tostarp, ka apvienošanās rezultātā nedrīkst tikt slēgtas rūpnīcas, ka apvienotā uzņēmuma galvenajai mītnei jābūt Francijā, ka jāturpina pastāvēt «Renault» un Japānas autobūvētāja «Nissan» aliansei, kā arī pieprasīja sniegt garantijas, ka tiks veiktas investīcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zinot, cik spēcīgs Renault ir komerctransporta segmentā, jaunā pikapa Renault Alaskan parādīšanās bija loģiska un pat ļoti gaidīta

Renault Alaskan ir patiešām vērtīgs papildinājums Renault jau tā plašajā komerctransporta piedāvājumā. Daudzām kompānijām, kuras ikdienā izmanto Renault Trafic, Renault Kangoo vai Master, ja būs vajadzība arī pēc kārtīga bezceļa auto ar kravas kasti, turpmāk tas vairs nebūs jāmeklē pie citiem ražotājiem. Viss vajadzīgais vieglais komerctransports būs nopērkams pie Renault tirgotājiem. Ir jau nedaudz skumji, ka Alaskan ir parādījies pēc Nissan Navara, attiecīgi par spīti tam, ka Spānijā ražotais Renault Alaskan ir teju identiska Nissan Navara kopija, cīņa par klientu labvēlību nav un arī nebūs viegla. Kā zināms, pikapu pircēji ir klasisku vērtību cienītāji un katru jaunpienācēju uzlūko ar aizdomām un rafinētu izpēti, protams, ja vispār rodas interese par iepriekš nedzirdētu produktu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņujorkā, ASV norisinājies ikgadējais reklāmas festivāls Clio Awards, kurā šogad laurus plūca arī reklāmas aģentūra no Latvijas – Pagan Ogilvy. Par basketbola klubam VEF Rīga radīto reklāmu Kolorīti melnbalts Latvijas reklāmas aģentūra saņēmusi bronzas statuju kategorijā Filmētā reklāma.

Šis ir līdz šim augstākais apbalvojums un pirmā Clio Awards balva reklāmas aģentūrai no Latvijas.

Clio Awards ir ASV lielākais reklāmas festivāls, kurā šogad piedalījās 325 aģentūras no 29 pasaules valstīm. Bez Latvijas Pagan Ogilvy, vēl no Eiropas Clio statujas saņēma tikai pārstāvji no Lielbritānijas, Zviedrijas un Krievijas.

Festivāla pirmsākumi meklējami 1959.gadā, tas šogad norisinājās 58. reizi. Clio savu nosaukumu aizguvis no dievietes ar tādu pašu vārdu, kas grieķu mitoloģijā zināma kā lielu sasniegumu un ievērojamu darbu aizbildne.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zibmaksājumu nodrošināšanā iesaistīsies viss banku sektors Latvijā, intervijā pauda Latvijas Bankas padomes loceklis, bijušais finanšu ministrs Andris Vilks.

"Domāju, ka Latvijā zibmaksājumu nodrošināšanā iesaistīsies viss banku sektors, jo kurš gan gribētu palikt ārpusē," teica Vilks.

Viņš arī minēja, ka zibmaksājumi, zibsaites un zibprasījumi ir tās lietas, ar kurām Latvijas Banka var lepoties. "Šīs ir jomas, kuras centrālās bankas parasti negrib cilāt, un mēs tādēļ izskatāmies ļoti labi ne tikai uz Baltijas vai Skandināvijas, bet uz visas Eiropas fona. Apjomi aug, un svarīgi ir arī tas, ka mēs tos izmantot iedrošinām sadarbības partnerus un sabiedrību. Ja reiz šādi produkti ir pieejami, tie ir maksimāli jāizmanto," sacīja Vilks, piebilstot, ka Latvijas Banka šo pakalpojumu piedāvā arī Igaunijai, jo Igaunijas centrālā banka to nenodrošina.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināta - Vilnītis nepadodas cīņā ar KNAB darbiniekiem

Elīna Pankovska,31.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) priekšnieks Normunds Vilnītis atkārtoti atstādinājis no amata biroja priekšnieka vietnieku Alvi Vilku, kurš norāda, ka Vilnīša rīcība būtu skaidrojama ar medicīniskiem terminiem, jo juridisko to nav iespējams izskaidrot.

Vilnītis ceturtdien izdevis jaunu rīkojumu, ar kuru Vilks atstādināts no amata, aģentūrai BNS apstiprināja Vilks, kurš ceturtdien bija ieradies darbā. Vilks arī domā vērsties tiesā.

Savukārt premjeram Valdim Dombrovskim (Vienotība) pašlaik neesot nekādas informācijas par Vilnīša lēmumu, tādēļ Ministru prezidents pagaidām to nekomentē, aģentūrai BNS norādīja premjera preses sekretāre Līga Krapāne.

KNAB pārstāve Ieva Karlsberga aģentūrai BNS pavēstīja, ka Vilnītis esot izpildījis Dombrovska rezolūciju un atjaunojis Vilku amatā, taču pēc tam KNAB priekšnieks atkārtoti atstādinājis no amata Vilku uz disciplinārlietas izmeklēšanas laiku. Vilks arī pēc atjaunošanas darbā turpina nepildīt Vilnīša tiešos rīkojumus, kā arī neizsniedz ar PHARE projektu saistītos dokumentus. Vilks arī atsakās sniegt pēc būtības paskaidrojumus disciplinārlietas izmeklēšanas komisijai, tādējādi ar to nesadarbojoties, kas traucē veikt objektīvu un vispusīgu lietas izmeklēšanu, klāstīja KNAB pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Grand Scenic ir kļuvis par divpadsmito Renault modeli, kas neatkarīgajos EuroNCAP drošības testos ieguvis augstāko novērtējumu – piecas zvaigznes.

Renault drošību ir izvirzījis par vienu no prioritātēm, un šobrīd Renault ir vienīgais autoražotājs, kurš neatkarīgajos EuroNCAP drošības testos maksimālo vērtējumu ir ieguvis 12 modeļiem. Jaunā Renault Grand Scenic virsbūve veidota tā, lai tā absorbētu enerģiju, samazinot virsbūves deformēšanās pakāpi un pasargājot pasažieru dzīvības. Tas apvienojumā ar trešās paaudzes Renault ierobežojuma un aizsardzības sistēmu (SRP3) garantē ļoti augstu drošības līmeni.

Trešās paaudzes Renault ierobežojuma un aizsardzības sistēma (SRP3) sevī ietver dubultos priekšējo drošības jostu aizsargmehānismus (neļauj ķermenim strauji kustēties uz priekšu), sēdvietu svara kontrolētājus (samazina drošības jostu radīto spiedienu uz ķermeni), kā arī jaunākās paaudzes drošības spilvenus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Renault-Nissan Aliance ieguldīs 160 milj. ASV dolāru Dienvidkorejā

Gunta Kursiša,27.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Renault-Nissan Alliance plāno investēt 160 miljonus dolāru Dienvidkorejā, cerot palielināt ražošanas kapacitāti par 80 tūkst. Nissan Rouge vienībām, kas ir viens no «Renault Samsung Motors atdzimšanas plāna» punktiem.

Investīcijas ir daļa no kompānijas starptautiskās stratēģijas ieviešanas plāna, kas paredz arī Renault Samsung Motors ražošanas palielināšanu Busanas rūpnīcā. Kompānija cer rūpnīcā sasniegt konkurētspējīgas izmaksas un pēc tam uzsākt jaunu modeļu ražošanu Dienvidkorejas un eksporta tirgiem, informē kompānijas pārstāvji, uzsverot, ka Dienvidkoreja ir «Renault paplašināšanās atslēga».

Paredzams, ka krosovera Nissan Rouge ražošana Busanā, Korejā, tiks uzsākta 2014. gadā. Šogad rūpnīcā plānots saražot 180 tūkst. dažādu modeļu automašīnas pārdošanai Dienvidkorejā, kā arī eksportam uz 60 citām valstīm. Busanas ražošanas kapacitāte patlaban ir 300 tūkst. automašīnu gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Austrālijas ugunsgrēki dzen uz augšu gaļas cenu – šoreiz jēra

Jānis Šķupelis,30.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ugunsgrēki Austrālijā pamatīgas galvassāpes sagādājuši gan šīs valsts lauksaimniekiem, gan lopkopjiem. Turklāt šīs ziņas īpaši iepriecinošas nav jēra gaļas mīļotājiem.

Austrālija ir pasaulē lielākā jēra gaļas eksportētāja, un viss notiekošais liecina, ka piedāvājums šajā tirgū uz minētās ugunsnelaimes fona tikai samazināsies. Ja piedāvājums rūk un pieprasījums nemainās vai pat palielinās, rodas labs fons cenu kāpumam.

Pieejamie dati rāda, ka Austrālijas jēra gaļa jau tā gada laikā ir kļuvusi aptuveni uz pusi dārgāka.

"Meat & Livestock Australia" apkopotā informācija liecina, ka ugunsgrēka skartajās vai daļēji skartajās teritorijās atrodas aptuveni trešā daļa no šīs valsts kopējā aitu ganāmpulka. Tāpat nelaime skārusi plašas teritorijas, kurās tiek audzēti kvieši un citas pārtikas izejvielas, kuras tiek izmantotas, lai barotu visa veida lopus. Arī tas var būt vēl papildu apstāklis, kas sadārdzina dzīvi lopkopjiem.

Komentāri

Pievienot komentāru