Auto

Rallijā „Sarma 2009” uzvar Aivis Egle/Mārtiņš Jerums

,15.02.2009

Jaunākais izdevums

Latvijas autorallija čempionāta otrais posms – rallijs „Sarma 2009” noslēdzās ar Aivja Egles/Mārtiņa Jeruma uzvaru, par 7,57 sekundēm pārspējot „SEB Tieto Rallija komandas” otru ekipāžu Jāni Vorobjovu/Audrju Šošu.

Šis bija viens no saspringtākajiem pēdējā laika Latvijas čempionāta dueļiem un tas iezīmē jaunās sezonas galvenos favorītus N4 klasē. A Plus klasē uzvarēja Raimnonds Kisiels/Gatis Panavs, 2WD klasē – Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis, 2WD Super klasē – Ivo Ķilpis/Artis Ceriņš.

Pēc pirmajā rallija dienā zaudētās līderpozīcijas ar jaunu sparu izšķirošo dienu sāka Egle/Jerums. Svētdienas sešos ātrumposmos čempionvienība guva četras uzvaras, atgūstot un vēlāk arī noturot līderpozīciju. Pārējos divos posmos uzvarēja Vorobjovs/Šošs, taču ar atgūto bija par maz, lai pārsētu konkurentus. Nav šaubu par abu „SEB Tieto Rallija komandas” ekipāžu dominanci – Egle un Vorobjovs bijuši pirmajās divās vietās visos 12 rallija ātrumposmos.

Gan absolūtajā vērtējumā, gan N4 klasē trešo vietu sasniedza Māris Neikšāns/Raivis Jansons („LMT Rallija komanda”). Šī sacīkste Mārim ir viena no sarežģītākajām, jo notika vienā nedēļas nogalē ar brāļa Anda Neikšāna startu pasaules čempionāta posmā Norvēģijā. Tas nozīmē, ka komandas morālie un arī tehniskie spēki tika koncentrēti uz starptautisko sacīksti. Māris Neikšāns/Raivis Jansons no līdera Gulbenes rallijā atpalika par 2 minūtēm un 5 sekundēm.

Ceturto vietu absolūtajā vērtējumā guva A Plus klases spēcīgākā ekipāža. Raimonds Kisiels/Gatis Panavs („Skandi Auto Rallija komanda”) pirmajā sacīkstē pie spēcīgās Mitsubishi Lancer WRC stūres uzvarētājiem zaudēja 2 minūtes un 18 sekundes. A Plus klasē rallija noslēgumā intriģējošu cīņu par otro vietu uzsāka Mārtiņa Sviļa/Aivja Aizsilnieka un lietuviešu Roka Lipeiķa/Renata Vaitkevičus ekipāžas. Svilim izdevās nosargāt pozīciju, lai arī vēl svētdienas rītā Mārtiņa atrāviens no konkurenta bija 28 sekundes. Abām ekipāžām nonākšanu uz pjedestāla garantēja krievu braucēja Aleksandra Gorelova avarēšana – Gorelovs un stūrmanis Igors Skuridins droši pretendēja uz otro vietu A Plus klasē.

Latvijas čempionāta 2WD klasē lielisku sniegumu demonstrēja Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis („AutoStils Rallija komanda”), kuri revanšējās par neveiksmi pirmajā posmā Lietuvā. Viņi tuvākos sekotājus Jāni Fārenhorstu/Ingaru Smaiži („RA Motorsport”) pārspēja par 8 minūtēm un 20 sekundēm! Tiesa, matemātiskais pārsvars lielākoties veidojās uz pārējo konkurentu pašu pieļautām kļūdām. Sarežģītu sacīksti aizvadīja arī pirmā posma uzvarētāji Ivo Priedītis/Mārtiņš Vitkovskis („RA Motorsport”).

2WD Super klasē uzvaru sasniedza Ivo Ķilpis/Artis Ceriņš. Ekipāžas demonstrētais ātrums bija lielisks un tas ļāva vienībai ralliju noslēgt augstajā desmitajā vietā absolūtajā vērtējumā. Otro vietu klasē guva Viesturs Tilgass/Modris Žeimuts, bet trešo pozīciju sasniedza Kaspars un Mārtiņš Īles („Auto Īle VW Rally Team”). Brāļu nonākšanu trijniekā lielā mērā diktēja Normunda Verbeļa/Igora Bartaščenoka („Liepājas rallija komanda”) izstāšanās motora defekta dēļ.

Komandu vērtējumā labākā rallijā „Sarma 2009” bija Egles un Vorobjova pārstāvētā „SEB Tieto Rallija komanda”.

Latvijas autorallija čempionāts

2. posms – „Sarma 2009

Neoficiālie noslēguma rezultāti

Absolūtais vērtējums

1. Aivis Egle/Mārtiņš Jerums (SEB Tieto Rallija komanda) 1.12:11,43

2. Jānis Vorobjovs/Audrjus Šošs (SEB Tieto Rallija komanda) +7,57

3. Māris Neikšāns/Raivis Jansons (LMT Rallija komanda) +2:05,03

4. Raimonds Kisiels/Gatis Panavs (Skandi Auto Rallija komanda) +2:17,57

5. Jānis Feldmanis/Juris Vilmanis (PercAuto Racing) +2:29,03

6. Andis Grīnbergs/Edgars Svencis (Subaru Rally Team Latvia) +3:30,52

Latvijas čempionāta N4 klase

1. Aivis Egle/Mārtiņš Jerums (SEB Tieto Rallija komanda) 1.12:11,43

2. Jānis Vorobjovs/Audrjus Šošs (SEB Tieto Rallija komanda) +7,57

3. Māris Neikšāns/Raivis Jansons (LMT Rallija komanda) +2:05,03

4. Jānis Feldmanis/Juris Vilmanis (PercAuto Racing) +2:29,03

5. Andis Grīnbergs/Edgars Svencis (Subaru Rally Team Latvia) +3:30,52

6. Jānis Dūcis/Aivars Anevics (ind.) +3:57,65

Kopvērtējums (neoficiāli)

1. Egle/Jerums 19

2. Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals (LMT Rallija komanda) 11

3. Feldmanis/Vilmanis 11

4. Vorobjovs/Šošs 8

5. Grīnbergs/Svencis 8

6. M. Neikšāns/Jansons 6

Latvijas kausa A Plus klase

1. Raimonds Kisiels/Gatis Panavs (Skandi Auto Rallija komanda) 1.14:29,00

2. Mārtiņš Svilis/Aivis Aizsilnieks (ind.) 1.15:41,95

3. Roks Lipeiķis/Renats Vaitkevičus (Ekzotika) 1.15:51,37

4. Mārtiņš Tams/Ēriks Kursišs (ind.) 1.23:24,77

5. Mārtiņš Samulis/Edgars Freivalds (ind.) 1.24:20,86

6. Jānis Āzis/Ainārs Princis (SEB Unilīzings) 1.26:02,03

Kopvērtējums (neoficiāli)

1. Svilis/Aizsilnieks 14

2. Lipeiķis/Vaitkevičs 14

3. Kisiels/Panavs 11

4. Sauļus Girdausks/Pauļus Urbons 11

5. Tams/Kursišs 5

6. Samulis/Freivalds 4

Latvijas čempionāta 2WD klase

1. Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis (AutoStils Rally Team) 1.21:20,80

2. Jānis Fārenhorsts/Ingars Smaižis (RA Motorsport) 1.29:42,44

3. Ivo Priedītis/Mārtiņš Vitkovskis (RA Motorsport) 1.32:42,32

4. Dainis Ansons/Kristaps Ulmis (ind.) 1.34:29,16

Kopvērtējums (neoficiāli)

1. Priedītis/Vitkovskis 17

2. Kalniņš/Dombrovskis 11

3. Fārenhorsts/Smaižis 8

4. Ansons/Ulmis 5

Latvijas kausa 2WD Super klase

1. Ivo Ķilpis/Artis Ceriņš (ind.) 1.18:29,50

2. Viesturs Tilgass/Modris Žeimuts (ind.) 1.21:24,07

3. Kaspars Īle/Mārtiņš Īle (Auto Īle VW Rally Team) 1.:25,13:58

Kopvērtējums (neoficiāli)

1. Ķilpis/Ceriņš 11

2. Aivo Tamms/Gints Krišjānovs 11

3. Tilgass/Žeimuts 8

4. Īle/Īle 6

5. Normunds Verbelis/Igors Bartaščenoks (Liepājas Rallija komanda) 0

picturegallery.9c917b74-3067-4ef1-ba97-c5af744cdd61

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Mitsubishi Lancer Evolution pirmizrāde Talsos

,13.05.2009

Ar jauno MML Sports Lancer Evolution N4 klases rallija automobili, kas izgatavots uz jaunākās, desmitās paaudzes Mitsubishi Lancer Evolution sporta automobiļa bāzes, rallija trasē dosies divkārtējie Lielbritānijas rallija čempioni Guy Wilks un Phil Pugh.

MML Sports

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rallijā Talsi 2009, kas notiks 16. un 17. maijā, Skandi Auto Rally Team komandas sastāvā startēs ne tikai Latvijas sportistu rallija ekipāžas, bet arī Lielbritānijas un Somijas rallija zvaigznes.

Rallija Talsi skatītājiem būs iespēja sekot līdzi pasaules pirmizrādei, kad pirmo reizi rallija cīņas apstākļos tiks pārbaudīts MML Sports Lancer Evolution rallija automobilis, kas izgatavots uz pasaules autosportā labi pazīstamās kompānijas Ralliart Europe bāzes izveidotajā uzņēmumā MML Sports.

Mitsubishi Lancer Evolution britu čempionu rokās

Ar jauno MML Sports Lancer Evolution N4 klases rallija automobili, kas izgatavots uz jaunākās, desmitās paaudzes Mitsubishi Lancer Evolution sporta automobiļa bāzes, rallija trasē dosies divkārtējie Lielbritānijas rallija čempioni Guy Wilks un Phil Pugh. Divdesmit astoņus gadus vecais britu rallija pilots Guy Wilks, tēva, bijušā rallija pilota iespaidā, rallijam pievērsās deviņpadsmit gadu vecumā un jau pirmajā sezonā uzvarēja Ford Ka kausa izcīņā, kā arī kļuva par Anglijas rallija čempionu A5 klasē. Sekojošajās sezonās Wilks, kuru nereti salīdzina ar tādām Lielbritānijas rallija slavenībām kā Colin McRae un Richard Burns, savu panākumu sarakstam pievienoja Ford 1400 Puma rallija čempionāta vicečempiona titulu, uzvaras vairākos JWRC posmos, kā arī JWRC vicečempiona titulu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rallija sezona noslēgsies Kuldīgā

,26.09.2009

Rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 būs iespēja redzēt divus Mitsubishi Lancer WRC automobiļus no kuriem vienu stūrēs Ivars Vasaraudzis ar stūrmani Pēteri Spredzi, bet otru – ekipāža Raimonds Kisiels/Gatis Panavs. (Foto: Z. Zālmanis, Nikon)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaut arī N4 klasē Latvijas 2009.gada čempions ir zināms un tas ir Aivis Egle, cīņas gaidāmajā rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 nebūs mazāk spraigas kā iepriekšējos piecos čempionāta posmos. Tieši otrādi – sezonas pēdējais posms noteiks iznākumu visās pārējās klasēs, kā arī komandu kopvērtējumā.

Par Latvijas autorallija čempionu pēc rallija Kurzeme 2009 jau piekto reizi tika kronēts Aivis Egle, jo viņa pārsvars pār tuvāko sekotāju čempionāta kopvērtējumā – Jāni Vorobjovu – pirms pēdējā posma ir 14 punkti un tos dzēst nav iespējams pat ar uzvaru. Teorētiski Aivis Egle pat varētu atpūsties un rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 nestartēt, jo kārotais tituls jau ir izcīnīts, tomēr aizraušanās ar šo sportu darījusi savu un Aivis Egle ir pieteicies startam arī Kuldīgas apkaimē, tiesa gan, nu jau pie A+ klases sacīkšu automobiļa stūres.

Lai arī Jānim Vorobjovam kārtējo reizi autorallija čempiona tiltuls šogad ir gājis secen, Kuldīgā atslābt nedrīkstēs un nāksies vien braukt ar pilnu atdevi, lai nepazaudētu vicečempiona titulu. Šobrīd kopvērtējumā Jānis tikai par 5 punktiem apsteidz tuvāko sekotāju Māri Neikšānu. Vēl svaigā atmiņā ir abu sportistu sacensība rallijā Kurzeme 2009, kur tikai pēdējā ātrumposmā tika noteikts uzvarētājs – finišā pēc 100 nobrauktiem kilometriem Vorobjovs Neikšānu apsteidza vien par nepilnām 5 sekundēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rallijā Kurzeme 2009 pirmais uz starta izies Ivars Vasaraudzis

,26.08.2009

"Katrā ziņā es centīšos numuru saglabāt un arī Kurzemē nobraukt kā pirmais," saka Ivars Vasaraudzis. (Foto: Z. Zālmanis, Nikon)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pazīstamais Latvijas autorallists Ivars Vasaraudzis, kurš rallijā Kurzeme 2009 brauks ar Mitsubishi Lancer WRC automobili, saņēmis 1. starta numuru.

"Pat neatceros, cik reižu esmu startējis ar pirmo numuru, bet sajūtas vienmēr ir divējādas. Pagājušajā gadā tās bija trīs ar pusi reizes, šogad tās ir bijušas divas, un līdz šim ir bijis forši. Katrā ziņā es centīšos numuru saglabāt un arī Kurzemē nobraukt kā pirmais," saka Ivars Vasaraudzis.

2. starta numurs Kurzemes rallijā piešķirts igaunim Georgam Grosam, kurš Liepājā brauks ar Ford Focus WRC automobili. Tieši šis sportists uzskatāms par Ivara Vasaraudža sīvāko konkurentu šajā nedēļas nogalē, kuram latviešu rallists velta atzinīgus vārdus.

"Gross ir spēcīgs braucējs. Ne jau tikai tāpēc, ka viņš uzskatāms par kādreizējā igauņu pasaules rallija čempionāta dalībnieka Marko Martina audzēkni, bet arī tāpēc, ka viņam šajā sezonā ir vairāk braukšanas stundu un lielāka pieredze nekā mūsu ekipāžai. Būs interesanti braukt," – tā Ivars Vasaraudzis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas autorallija čempionāta pēdējais posms, rallijs Latvija 2010, kas 25. un 26. septembrī norisināsies Jūrmalas un Kuldīgas apkārtnes ceļos, ļaus uzzināt ne tikai vēl nenoskaidrotos Latvijas čempionus, bet arī pārējo godalgoto vietu sadalījumu.

Atgādinām, ka pirms izšķirošās sacīkstes zināms vienīgi N4 klases čempionu duets – Andis Neikšāns / Pēteris Dzirkals, bet viņu LMT Rallija komanda kļuvusi neaizsniedzama vienību vērtējumā.

Kā vakar tika lemts jūlijā aizvadītā rallija Latgale 2010 komisāru sēdē, N4 klasē rezultāti šajā rallijā palikuši nemainīgi arī pēc degvielas paraugu nosūtīšanas uz pārbaudēm Vācijā. Sacīkstē tika ņemti paraugi no N4 klases pirmo trīs vietu ieguvēju mašīnām, to skaitā Latvijas čempionāta ekipāžām Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals un Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns. Līdz ar to Latvijas čempionāta kopvērtējumā situācija nemainās (pilns kopvērtējums autorally.lv, rallija Latgale 2010 komisāru 14.09.2010. lēmums – laf.lv). Jāpiebilst, ka šīs sezonas Latvijas čempionāta kopvērtējumu veido katras ekipāžas pieci labākie rezultāti šīs sezonas septiņos posmos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Šonedēļ startē rallijs Sarma 2009

,11.02.2009

Rallijā "Sarma 2009" uz starta ar Mitsubishi Lancer WRC automašīnu stāsies "Skandi Auto Rallija komandas" ekipāža Raimonds Kisiels/Gatis Panavs. (Foto - Zigismunds Zālmanis, Nikon).

Zigismunds Zālmanis, Nikon

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nedēļas nogalē turpināsies Latvijas autorallija čempionāts - 14. un 15. februārī Gulbenē un tās apkārtnē notiks otrais posms rallijs "Sarma 2009".

Dalībnieku valsts čempionāta ieskaitē, kā prognozēts, salīdzinājumā ar pirmo posmu Lietuvā, kļuvis ievērojami vairāk. Savukārt ar pirmo numuru trasē dosies čempioni N4 klasē Aivis Egle/Mārtiņš Jerums ("SEB Tieto Rallija komanda"). Par intrigu rūpēsies Raimonda Kisiela/Gata Panava ("Skandi Auto Rallija komanda") ekipāža, kura startēs ar Mitsubishi Lancer WRC automašīnu. Rallija "Sarma 2009" iznākumu prognozēt ir sarežģīti, jo uz uzvaru absolūtajā vērtējumā pretendē vairākas spēcīgas ekipāžas. Kisiela/Panava starts ar WRC tehniku iekļauj ekipāžu favorītu pulkā, taču viss būs atkarīgs no tā, cik vienība ātri pielāgosies spēcīgajai mašīnai. Uz uzvaru tēmē arī cits A Plus klases duets - lietuvieši Roks Lipeiķis/Renats Vaitkevičs. Taču neapšaubāmi viņiem būs jācīnās ar Latvijas spēcīgākajām N4 klases ekipāžām - Egli/Jerumu un otru "SEB Tieto Rallija komandas" ekipāžu Jāni Vorobjovu/Audrju Šošu. Egle/Jerums savu ātrumu lieliski demonstrēja jau pirmajā posmā Lietuvā, savukārt Vorobjovs, šķiet, ir atgriezies kaujas gatavībā, par ko liecina viņa uzvara Latvijas rallijsprinta čempionāta pirmajā posmā, tā sauktajā Mazajā Sarmā, kā arī stabils sniegums Antslas rallijā Igaunijā. Tiesa, minētie ralliji aizvadīti ar stūrmani Guntaru Zicānu, bet Gulbenē stūrmaņa krēslā sēdīsies lietuvietis Audrjus Šošs, kuram paredzēta pilna Latvijas čempionāta programma kopā ar Latvijas rallija speciālistu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Somijas rallijā uzvar Egle/Jerums

,08.03.2009

Aivis Egle/Mārtiņš Jerums solīja Joensū sacīksti aizvadīt rezervēti, lai garantētu finiša sasniegšanu. Pat šāda apņemšanās neliedza pērnā gada čempioniem gūt uzvaru N4 klasē arī Somijā.

Zigismunds Zālmanis, Nikon

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielisko šīs sezonas sniegumu arī Latvijas rallija čempionāta un kausa izcīņas 3. posmā Somijā turpināja N4 klases čempionvienība Aivis Egle/Mārtiņš Jerums, izcīnot Joensū notikušajā Abloy M-Itäralli 2009 uzvaru Latvijas čempionāta posma ieskaitē.

Latvijas čempionāta N4 klases cīņas Somijas rallijā noslēdzās ar Egles/Jeruma uzvaru, par 9,5 sekundēm apsteidzot komandas biedrus un sīvākos konkurentus Jāni Vorobjovu/Audrju Šošu (SEB Tieto Rally Team). Vēl par 14 sekundēm vairāk astoņos ātrumposmos Eglem/Jerumam zaudēja LMT Rallija komandas ekipāža Māris Neikšāns/Raivis Jansons.

N4 klasē finišu sasniedza arī pārējās trīs Latvijas ekipāžas. Sākotnēji sīvā cīņā ceturto vietu Latvijas čempionāta ieskaitē guva Raimonds Strokšs/Anrijs Jesse (RA Motorsport), par nepilnu pusminūti apsteidzot Jāni Feldmani/Juri Vilmani (PercAuto Racing). Vēlāk gan saņemto soda laiku pievienošana uz ceturto vietu pacēla Feldmaņa ekipāžu. Sestajā vietā N4 klasē ekipāža Rolands Mēnesis/Māris Ziediņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rallijs Kurzeme 2009 sola ūdens šaltis

,06.08.2009

“Trase ir ļoti interesanta. Ja salīdzina ar citiem pilsētas ātrumposmiem, kurus esmu braucis, šis ir īpašs,” tā pilsētas posmu pēc testiem komentē V. Lebedevs. “Trase ir ātra, daudz interesantu un sarežģītu pagriezienu, tramplīnu. Īpaši interesants ir brasls. Man patīk!” (Foto: Rallijs Kurzeme)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušās nedēļas nogalē Liepājā populārais autosportists Viktors Lebedevs testa režīmā veica rallija Kurzeme 2009 trasē iekļauto pilsētas posmu. Trasē iekļauti interesanti un pilsētas posmiem neierasti elementi – metoši tramplīni un ūdens brasls.

“Trase ir ļoti interesanta. Ja salīdzina ar citiem pilsētas ātrumposmiem, kurus esmu braucis, šis ir īpašs,” tā pilsētas posmu pēc testiem komentē V. Lebedevs. “Trase ir ātra, daudz interesantu un sarežģītu pagriezienu, tramplīnu. Īpaši interesants ir brasls. Man patīk!”Rallijs emKurzeme 2009/em sola ūdens šaltis

Pēdējo reizi šāds elements rallija trasēs bija iekļauts 2003. gadā rallijā "Sigulda". Ātrumposms ar nosaukumu "Argentīna" bija ļotRallijā Kurzeme 2009 sportistiem ūdens brasls būs jāšķērso divas reizes. 2 kilometrus garajam ātrumposmam ar nosaukumu Liepāja startu dos 29. augustā plkst. 17:18 un 17:39. Sportisti trasē dosies pēc rāvējslēdzēja principa. (Foto: Rallijs Kurzeme)i Rallijā Kurzeme 2009 sportistiem ūdens brasls būs jāšķērso divas reizes. 2 kilometrus garajam ātrumposmam ar nosaukumu Liepāja startu dos 29. augustā plkst. 17:18 un 17:39. Sportisti trasē dosies pēc rāvējslēdzēja principa. (Foto: Rallijs Kurzeme)populārs rallija fanu vidū un pulcēja lielas skatītāju masas. Diemžēl līdz ar rallija "Sigulda" izzušanu izzuda arī šis posms.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visticamāk, ka tieši rallijs Latgale 2010 ieviesīs lielāku skaidrību Latvijas rallija čempionāta (LRČ) kopvērtējumā N4 grupas ieskaitē.

Rallijs Latgale 2010 šogad notiks 10. un 11. jūlijā. Rallija starts 10. jūlijā tiks dots Daugavpilī, bet otrajā dienā tas pārcelsies uz Rēzekni.

Pēc aizvadītiem četriem rallijiem 28 punkti ir pieckārtējam Latvijas čempionam Aivim Eglem un Mārim Neikšānam, bet viņiem ar iekrātiem 27 punktiem uz pēdām min Andis Neikšāns. Tādēļ patiesībā var teikt, ka cīņa par 2010. gada čempiona titulu sāksies tikai Latgalē.

Aivis Egle: «Šis un atlikušie divi LRČ posmi ir ļoti nozīmīgi gan mums, gan citām ekipāžām, šobrīd esmu vadībā, bet tas vēl nenozīmē ka esmu uzvarējis čempionātā, Latgalē mēs iesim uz visu banku.» Māris Neikšāns: «Mēs esam ļoti stabili startējuši visas sezonas garumā, mums ir daudz ieskaites punktu, bet nav nevienas uzvaras. Uz Latgali mēs dodamies ar vienu mērķi, pēc uzvaras!»

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

A. Egle rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 startēs ar Subaru Impreza WRC

,01.10.2009

"Patiesībā jau ir tā, ka sākotnēji bija doma braukt ar pavisam citu auto, bet igauņi izteica piedāvājumu, no kura atteikties būtu grēks, jo kādreiz izbraukt ar īstu WRC mašīnu - tas ir tāds sen lolots sapnis. Protams, tehnoloģijas mūsdienu skatījumā ir novecojušas, bet tas nosaukums WRC ir!" tā A. Egle. (Foto: R. Volonts, V4 motors)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 šī gada N4 klases čempiona titulu izcīnījušais Aivis Egle, kurš savu sacīkšu Mitsubshi Lancer EVO ir novietojis garāžā, bet tā vietā uz starta izies ar Subaru Impreza WRC automobili.

Aivis Egle šā gada Latvijas autorallija čempionāta pēdējā, sestajā posmā uz starta stāsies ar 1999.gada Subaru Impreza WRC, taču tas nebūtu bijis iespējams, ja vien nu jau pieckārtējais Latvijas autorallija čempions šā gada titulu nebūtu nodrošinājis iepriekšējā čempionāta posmā – rallijā Kurzeme 2009. Tieši ar šādu tehniku savā laikā braucis arī britu rallists Ričards Bērnss, kurš 1999.gadā ieguva pasaules vicečempiona titulu, savukārt Subaru rūpnīcas komanda pietrūka tikai četri punkti, lai togad iegūtu Ražotāju kausu.

Kā stāsta Aivis Egle, viņam Subaru Impreza WRC sagādājusi kompānija Baltic Rally Rent. "Auto pieder somu rallistam Saku Vierimā un igauņu kompānija, ar kuras starpniecību to dabūju, apgalvo, ka auto ir pilnā komplektācijā – tieši tāds, kāds piedalījās 1999.gada pasaules rallija čempionātā. Par rezultātu prognozēm pagaidām vēl neizteikšos, jo Impreza ir tehnoloģiski vecāka nekā pārējie WRC auto, kas brauks Latvijas rallijā. Bet imprezai vēl ir visi aktīvie reduktori, tā kā domāju, ka būs interesanti braukt," saka Aivis Egle.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labi zināmais somu rallija braucējs Tonijs Gārdemeisters nolēmis brīvdienas pavadīt Latvijā un apmeklēt arī ralliju Kurzeme 2010, kur piektdienas vakarā šofa nolūkos nodemonstrēs savu braukšanas māku.

Tonijs Gārdemeisters ir rallija pilots, kurš savā karjerā ir paguvis izbraukt ar gandrīz visiem WRC klases automobiļiem, jo savulaik bijis Seat, Mitsubishi, Ford, Škoda un Suzuki rūpnīcas komandu pilots. Viņa kontā ir starti arī Peugeot 206 un 307 WRC automobiļiem, kā arī Mitsubishi Lancer WRC, ko divos eksemplāros redzēsim arī rallijā Kurzeme 2010 Skandi rallija komandas sastāvā.

Gārdemeisters startēs rallija Kurzeme 2010 šova ātrumposmā Liepājas osta un ikvienam autosporta fanam tiks dota iespēja iejusties somu rallista stūrmaņa lomā. Un, kas būtiski, lai izbrauktu Gārdemeistera pilotētā īstā rallija automobilī, ir nepieciešams tikai piedalīties Radio 101 un rallija organizētāju kopīgi rīkotajā konkursā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dalību rallijā Kurzeme 2009 apstiprinājis rekordliels pašmāju un tuvāko kaimiņvalstu braucēju skaits – kopā 108 ekipāžas, kas pārstāv trīs autosporta disciplīnas – autoralliju, rallijreidu un rallijsprintu.

Pieteikšanās rallijam Kurzeme 2009 ir noslēgusies un tagad ir zināms, ka tas būs viens no apmeklētākajiem autosporta sarīkojumiem šogad, jo pulcēs 108 dalībnieku ekipāžas. Viņu vidū būs arī sportisti, kas kādu laiku nav par sevi atgādinājuši rallija aprindās, piemēram, liepājnieks Mārtiņš Būčiņš, kurš kopā ar stūrmani Renāru Franci pārstāv Liepājas rallija komandu.

Tāpat Liepājā uz starta izies vismaz divas WRC automašīnas – ar sev ierasto Mitsubishi Lancer WRC startēs Ivars Vasaraudzis/Pēteris Spredzis, savukārt igauņi Georgs Gross/Kristo Krāgs Kurzemes rallijā brauks ar Ford Focus WRC. Liepājā par neveiksmīgo startu Talsu rallijā, kur rezultātam svītru pārvilka tehniskas ķibeles ar auto turbīnu, noteikti gribēs revanšēties arī Lietuvas čempions Vitauts Šveds.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

LMT rallija komanda startēs sešos pasaules rallija čempionāta posmos

Lelde Petrāne,17.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas čempioni - Latvijas Mobilā Telefona rallija komanda - 2012. gadā gatavojas startēt sešos Pasaules rallija čempionāta posmos jaunizveidotajā Rally Class ieskaitē, kā arī turpinās piedalīties Latvijas rallija čempionātā.

Latvijas Mobilā Telefona rallija komandas ekipāža Andis Neikšāns un Pēteris Dzirkals 2012. gadā piedalīsies jaunizveidotajā rallija kausā Rally Class, kura uzvarētāji tiks noskaidroti sešos Pasaules čempionāta posmos Portugālē, Grieķijā, Vācijā, Francijā, Itālijā un Spānijā.

Andis Neikšāns norāda: «Lai arī šobrīd nav nosaukts Rally Class dalībnieku sastāvs, domāju, ka mums ir ļoti lielas izredzes cīnīties par godalgotām vietām. Viennozīmīgi mums ļoti palīdzēs pieredze, ko esam guvuši, piecreiz startējot Somijas rallijā, kā arī pagājušā gada nogalē Rallye du Var, Francijā. Sportiskā ziņā iespējams grūtākais un vienlaicīgi interesantākais būs pierast pie Subaru rallija automobiļa.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autosports ir Latvijas finanšu situācijas spogulis, jo cilvēki šajās sacīkstēs nepiedalīsies, ja būs grūti ar naudu, intervijā laikrakstam Dienas Bizness saka Talsu rallija rīkotājs, bijušais autosportists, SIA RA Events īpašnieks Raimonds Strokšs. Šajās brīvdienās notiks jau 52. Talsu rallijs.

Fragments no intervijas

Pirms intervijas teici, ka Talsu rallijs tev ir mīļākais, jo notiek dzimtajā pilsētā. Kādas ir sajūtas pirms šīs nedēļas nogales? Vai, tavuprāt, «mājas sienas» palīdzēs vai, gluži pretēji, ir lielāka atbildības nasta?

«Mājas sienas» noteikti palīdz. Talsu rallijs ir fenomens. Es varētu noslēpt visu informāciju par tā norisi un nerakstīt nevienu vārdu, bet zinu, ka tik un tā ātruma posmi būtu pilni ar cilvēkiem. Kā to izskaidrot? Nezinu. Tas ir pavasara pirmais lielākais autosporta pasākums. Bieži dzirdu frāzi, ka Talsu rallija svētki ir līdzvērtīgi Līgo. Talsos visi ļoti mīl ralliju. Jebkurās mājās, kurās ejam prasīt, lūgt vai saskaņot, visur ir liela pretimnākšana. Talsinieki novērtē rallija vērtību, un viņiem šī ir svētku nedēļa. Manuprāt, tā ir viena no svarīgākajām pilsētas tradīcijām, kas jāturpina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par rallija Talsi 2009 uzvarētāju kļuvusi Ivara Vasaraudža/Pētera Spredža (Skandi Auto rallija komanda) ekipāža, kurai šis bija trešais triumfs Talsu rallijā pēc kārtas. Fantastisku cīņu demonstrēja N4 klases līderi. Tikai pēdējā ātrumposmā uzvaru izcīnīja Aivis Egle/Mārtiņš Jerums (SEB Tieto apvienotā komanda).

N4 klasē sacensību otro dienu lieliskā tempā uzsāka igauņi Ots Tanāks/Kristo Krāgs, izvirzoties vadībā. Taču, startējot pēdējā ātrumposmā, viņu pārsvars pār Latvijas čempioniem Aivi Egli/Mārtiņu Jerumu bija nieka divas sekundes. Pēdējo 33,4 kilometrus garo ātrumposmu straujāk veica Egle un izcīnīja skaistu uzvaru. Tanāks finišēja otrais, atpaliekot par teju četrām sekundēm. Čempionu pjedestālu N4 klasē noslēdza somi Juha Salo/Mika Steinbergs (Skandi Auto Rallija komanda). N4 līderi pēc pirmās dienas – Māris Neikšāns/Raivis Jansons (LMT rallija komanda) – finišēja ceturtie klasē, jo nespēja turēt konkurentu diktēto tempu.

Sacensību lielākās zvaigznes britu Gaja Vilksa/Fila Pjū ekipāža – pēdējo divu gadu Lielbritānijas N4 čempioni un 2005. gada pasaules vicečempioni junioru vērtējumā - Talsu rallijā finišēja tikai septītajā pozīcijā. Atgādināsim, ka viņi uz starta stājās ar jauno Mitsubishi Lancer Evolution X automašīnu, kurai šīs bija debijas sacensības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas rallija čempionāta posmā, kas notiek no 5.līdz 6. jūnijam Madonā, vairākas rallija komandas darbinās savas sporta automašīnas ar videi draudzīgu degvielu – bioetanolu E85.

Lai rallija automašīnu darbinātu ar bioetanolu, tai jāveic neliela dzinēja vadības bloka pārregulācija. Kā uzsver autosportists Miks Ernstsons, kurš izmantojot šo degvielas veidu uzvarēja rallijsprinta ieskaitē Talsu rallijā – bioetanolam ir vairākas būtiskas priekšrocības.”Pirmkārt bioetanolam attiecībā pret sporta degvielu ir nedaudz labāki jaudas parametri, kas ir ļoti būtiski rallija automašīnām. Otrkārt – šis degvielas veids ļauj ievērojami ietaupīt izmaksas, jo tā cena ir 0,67 Ls par litru, kamēr profesionāla rallija sporta degviela maksā 3,5Ls litrā. Un protams, ļoti būtisks ir vides faktors, jo bioetanols ir ne tikai apkārtējai videi draudzīga degviela – tas ir labāks arī automašīnas motoram, jo nesatur sēru. “uzver Ernstsons.Tiesa, kā atzīst speciālisti, darbinot automašīnu ar bioetanolu, degvielas patēriņš ir lielāks, taču summējot patēriņa un cenas attiecību, degvielas izmaksas tik un tā iespējams samazināt aptuveni trīs reizes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rallijam Latvija 2010 rekordskaits pieteikumu

Aldis Zelmenis,23.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nedēļas nogalē Jūrmalas un Kuldīgas apkārtnē notiekošais rallijs Latvija 2010 saņēmis 98 ekipāžu pieteikumus, kas ir šā gada Latvijas rallija čempionāta posma rekords.

Lielisko dalībnieku skaitu nodrošina Latvijas rallija čempionāta, Latvijas rallijsprinta čempionāta, kā arī ārvalstu dalībnieki.

Rallijs Latvija jau vēsturiski iemantojis «lielā sezonas fināla» slavu un uz kvalitatīvi rīkotajām sacīkstēm ierodas optimāls dalībnieku sastāvs. Turklāt bieži pēdējais posms tiek izmantots eksperimentu veikšanai. Piemēram, pērn sacīkstēs pirmo cīņu ar WRC automašīnu aizvadīja Aivis Egle/Mārtiņš Jerums. Arī šogad N4 klases jaunākā tradīcija turpinās: Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals, priekšlaicīgi nodrošinājuši Latvijas čempionu titulu, pēdējā posmā mēģinās spēkus A Plus grupā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Gajs Vilks alkstot revanšēties rallijā Kurzeme

,21.07.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divkārtējais Lielbritānijas čempions autorallijā Gajs Vilks iekļāvis ralliju Kurzeme 2009 savā sacensību kalendārā. Rallijs Kurzeme 2009 notiks 29.-30. augustā.

Sacensību organizatori jau šobrīd prognozē ievērojamu dalībnieku ekipāžu skaitu, jo Liepājā vienlaikus notiks trīs čempionātu posmi – rallija, rallijsprinta un rallija-reida. Turklāt rallija Kurzeme dalībnieku pulku plāno kuplināt spēcīgākās Igaunijas un Lietuvas ekipāžas.

Patlaban savu dalību sacensībās apstiprinājuši gandrīz visi aktuālās LRČ sezonas spēcīgākie braucēji gan prestižajā N4 pilnpiedziņas automobiļu ieskaites grupā, gan N3 klasē. Papildu intrigu vieš tas, ka Kurzemes ralliju savā sacensību kalendārā iekļāvis Latvijā jau agrāk startējušais Lielbritānijas rallija čempionāta uzvarētājs Gajs Vilks. Tāpat kā rallijā Talsi, arī Liepājā uz starta viņš varētu stāties ar kompānijas MML Sports sagatavoto Mitsubishi Evo X.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau šajā nedēļas nogalē Daugavpilī notiks pilsētas svētki, bet to ietvaros vārda tiešā nozīmē tiks ieskandināts arī Rallijs Latgale 2010.

Daugavpils pilsētas svētku ietvaros sestdien, 5. jūnijā jau no plkst. 11 Vienības laukumā būs atvērta rallija organizatoru telts, kurā interesenti varēs uzzināt jaunāko informāciju par gaidāmo ralliju, iegādāties ar ralliju saistītus suvenīrus, tostarp cepurītes, krūzītes, pildspalvas, kreklus un somiņas. Turklāt pircēju starpā notiks konkurss, kuras rezultātā desmit rallija telts apmeklētājiem būs vienreizēja iespēja tikt izvizinātiem īstā rallija mašīnā Mitsubishi Lancer Evolution VI pie Olimpiskā centra izveidotā trasē. Pilota lomā iejutīsies neviens cits kā rallists un arī šī rallija rīkotājs Gatis Vecvagars.

Līdz Rallijam Latgale 2010 atlicis vairāk nekā mēnesis, tādēļ par dalībnieku skaitu precīzas prognozes izteikt ir grūti, tomēr var droši apgalvot, ka rallistu Daugavpils un Rēzeknes apkaimē jūlija sākumā būs daudz, jo Rallijam Latgale 2010 ir ne tikai Latvijas, bet arī Lietuvas čempionāta posma statuss. Un kas būtiski – Latgales rallijs visus tā dalībniekus nostādīs vienādās pozīcijās, jo trase ir pilnīgi jauna; tikai atsevišķu ātrumposmu daļas 2007. gadā bijušas iekļautas Rāznas rallijā. Arī skatītājiem rallijs būs ļoti interesants.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija MML Sports, kas pēc Mitsubishi rūpnīcas komandas aiziešanas no pasaules rallija čempionāta tika radīta uz pasaules autosportā labi pazīstamās kompānijas Ralliart Europe bāzes, Velsā veiksmīgi aizvadījusi sava jaunā rallija automobiļa MML Sports Lancer Evolution pirmo testu sēriju.

Jaunais rallija automobilis debijas rallijam Talsi 2009 tiks uzticēts divkārtējam Lielbritānijas rallija čempionam Gaijam Vilksam (Guy Wilks) un viņa stūrmanim Filam Pugam (Phil Pugh).

Viņu komandas biedri šajā rallijā būs Raimonds Kisiels un Gatis Panavs, kuri startēs ar kompānijas MML Sports sagatavoto Mitsubishi Lancer WRC sporta automobili.

MML Sports Lancer Evolution jaunā rallija automašīna, izmantojot kompānijas MML Sports inženieru vairāk kā divdesmit gadus ilgo pieredzi un zināšanas rallija automobiļu būvē, kas Mitsubishi pasaules rallija čempionātā savulaik ļāva izcīnīt vienu ražotāja un četrus pilotu čempionu titulus, būvēta atbilstoši visām Starptautiskās Automobiļu federācijas FIA N4 grupas prasībām uz jaunākās, desmitās paaudzes Mitsubishi Lancer Evolution sporta automašīnas bāzes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai pievērstu mūsu sabiedrības jaunāko paaudzi Latvijas autosportam, rallija Kurzeme 2010 rīkotāji sadarbībā ar apgādu Zvaigzne ABC pirms jaunā mācību gada sagatavojuši skolēnu burtnīcu un zīmēšanas bloku sēriju.

Otrdien, 3.augustā, apgāda Zvaigzne ABC grāmatnīcā Kr.Valdemāra ielā Rīgā notika svinīgs pasākums, kurā notika rallija Kurzeme burtnīcu atvēršanas svētki. Tajos piedalījās rallija Kurzeme 2010 organizatori, rallija fani, Latvijas ātrākie rallija braucēji, kā arī autosporta fotogrāfi, kas burtnīcu noformēšanai piedāvāja savas fotogrāfijas, un apgāda pārstāvji.

«Mūsdienās sākumskolas vecuma skolēni aktīvi seko līdzi notikumiem sportā un bieži vien pat labāk nekā vecāki zina sportistu vārdus. Bet kādēļ gan sekot līdzi un fanot par ārzemju zvaigznēm, ja mums pašiem ir ļoti ātri sportisti, kuriem var līdzināties un kurus ņemt par piemēru? Tādēļ sadarbībā ar Latvijas autosporta fotogrāfiem, kuri laipni atvēlēja savas fotogrāfijas, un apgādu Zvaigzne ABC esam sagatavojuši īpašu skolēnu burtnīcu sēriju. Tajā ietilpst 11 dažādas burtnīcas un divi zīmēšanas bloki, un tos Latvijas skolēni varēs izmantot visus turpmākos gadus, mācoties faktiski jebkuru priekšmetu,» atzīmē rallija Kurzeme 2010 organizētājs Uldis Hmieļevskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mitsubishi Motors korporācija (MMC) sagatavojusi Outlander PHEV hibrīda sistēmas automobili, kas paredzēts Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) pasaules kausa izcīņas rallija posmam Baja Portalagre 500. Tas šogad norisināsies Portugāles austrumu daļā no 22. līdz 24. oktobrim.

Šajā rallija posmā Outlander PHEV būs vienīgais pilnpiedziņas apvidus automobilis ar diviem elektromotoriem. MMC, piedaloties rallijā ar šāda veida automobili, iecerējusi popularizēt pilnpiedziņas automobiļu hibrīda sistēmas tehnoloģiju.

Outlander PHEV rallija automobilis darbosies ar sērijveida modeļa bateriju, kas ir plug-in hibrīda sistēmas tehnoloģija, bet ar nelielām modifikācijām tās struktūrā - lielākas kapacitātes un jaudas sasniegšanai. Tāpat tas ir ar augstāku klīrensu, garāku balstiekārtu un lielāka diametra rallija riepām. Pastiprināta vērība ir pievērsta arī drošības sistēmām un aizsargiem. Paredzams, ka šīs izmaiņas MMC rallija komandai palīdzēs sasniegt labākus rezultātus Baja Portalagre 500 posmā, kā arī automobiļa braukšanas rādītāji tiks ņemti vērā Outlander PHEV ražošanas turpmākajā attīstībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rallijs Talsi 2010 jau otro gadu pēc kārtas pelnīti var tikt saukts par čempionu ralliju, jo arī šogad organizatori skatītājiem sola aizraujošas cīņas starp aktuālajiem, 2009. gada, N4 grupas čempioniem no kaimiņvalstīm. Sacensībās savu dalību esot apstiprinājis arī Norvēģijas N4 grupas čempions Andreas Mikelsens (Anreas Mikkelsen).

Norvēģijas N4 grupas čempions Andreas Mikelsens, kurš ir slavenā Markusa Gronholma skolnieks un pelnīti tiek dēvēts arī par vienu no šobrīd talantīgākajiem jaunajiem braucējiem. 20 gadus vecais norvēģis jau ir startējis 17 pasaules čempionāta posmos ar WRC klases automašīnu un viņš ir līdz šim jaunākais WRC pilots, kurš guvis punktus pasaules čempionāta ieskaitē. Talsos Mikelsenu redzēsim braucam ar 2010. gada N4 grupas Subaru Impreza.

Sacensībām pieteicies arī ātrākais Zviedrijas braucējs N4 klasē - Jocke Nimans (Jocke Nyman), kurš līdzīgi kā Norvēģijas čempions, arī ir jauns, ļoti ātrs un talantīgs braucējs. Ar dažādiem autosporta veidiem Nimans nodarbojas jau kopš bērnības un rallijam viņš pievērsās 19 gadu vecumā, kas ļāvis sasniegt ievērojamus rezultātus un izcīnīt Zviedrijas rallija Čempiona titulu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rallijā Latvija 2010 uzvar Ivars Vasaraudzis/Pēteris Spredzis

Aldis Zelmenis,27.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas rallija čempionāta un Latvijas rallijsprinta čempionāta pēdējā posmā rallijā Latvija 2010 uzvaru izcīnīja Skandi Auto Rallija komandas ekipāža Ivars Vasaraudzis/Pēteris Spredzis, kļūstot par uzvarētājiem posmā un Latvijas čempioniem A Plus klasē.

N4 klasē uzvaru izcīnīja Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns (Vorobjovs Racing), rallijā kopumā gūstot otro vietu. Trešajā vietā rallijā A Plus grupā Somijas sportisti Toni Gardemeisters/Tapio Sominens. Latvijas čempionāta 2WD grupā uzvaru sasniedza Ivo Ķilpis/Artis Ceriņš. Labākā rallijsprinta ekipāža – Arvis Arums/Arnis Krasovskis.

Vasaraudža/Spredža sniegums rallijā Latvija 2010 bija pārliecinošs – ekipāža uzvarēja visos deviņos rallija ātrumposmos, kuri notika Jūrmalā un Kuldīgas apkārtnē. Otrās vietas ieguvējus rallijā Vorobjovu/Zicānu uzvarētāji apsteidza par divām minūtēm un 14,55 sekundēm. Gardemeisters/Sominens līderiem piekāpās par divām minūtēm un 45 sekundēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīga ir tipiska «sarūkošā pilsēta», tāpēc ir jādomā par centra apbūves intensifikāciju un pēc iespējas ātrāk jāaizmirst dažādi nomaļu attīstības projekti, uzskata arhitektu biroja Sarma & Norde arhitekti arhitekts Visvaldis Sarma.

«Pēdējo 25 gadu laikā Rīga ir kļuvusi tikai mazāka, tā ir tipiska «shrinking city» jeb sarūkošā pilsēta. Mums arī būtu jādomā šādā kategorijā. Pateicoties - drīzāk diemžēl - līdz šim īstenotajai plānošanai, esam izspieduši Rīgas attīstību no centra uz ārpusi, uz nomalēm, krūmiem, pļavām. Jēdzīgā ilgtspējīgas plānošanas kontekstā tas ir absolūti nepareizi, jo, gluži pretēji, mums būtu pilsētas telpa jāintensificē,» sacīja Sarma.

Viņš uzskata, ka apbūve vairāk ir jātuvina centram, pilsēta ir jāveido mazāka. «Patlaban Rīga ir ieguvusi virtuļa jeb donuta formu - caurs vidus un gar malām tāda mīkliņa ar glazūru. Tā ir plānošanas kļūda,» uzskata Sarma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijas rallija čempionāts startē Lietuvā

Aldis Zelmenis,27.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

29. janvārī Lietuvā, Utenas apkārtnē startēs Latvijas rallija čempionāts. Pirmajā posmā – Halls Winter Rally 2011 – startēs 25 Latvijas ekipāžas, savukārt Latvijas čempionāta ieskaitē dalībnieku būs vairāk, jo mūsu seriālā plāno piedalīties arī vairākas ārvalstu ekipāžas.

Līdzšinējie valsts favorīti – kaujas gatavībā

N4 klasē, kurā tradicionāli norisinās principiālākās Latvijas čempionāta cīņas, turpināsies līdzšinējo grandu kaujas. Uz starta stāsies gan pērnie čempioni Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals (LMT Rallija komanda), gan sekotāji Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns (ARX Baltica Rally Team), gan Aivis Egle/Mārtiņš Jerums (R-evolution Racing), gan Māris Neikšāns un debitējošais stūrmanis Ringolds Bērziņš (LMT Rallija komanda). Kā ierasts pēdējās sezonās, nopietni spēlētāji būs Jānis Feldmanis/Anrijs Jesse. Savukārt sezonas intriga būs pērnā gada A Plus grupas Latvijas čempionu Ivara Vasaraudža/Pētera Spredža (Skandi Auto Rallija komanda) ienākšana N4 klasē. Ievērojami atjaunots arī N4 klases autoparks – visi, izņemot Māri Neikšānu, jau Lietuvā uz starta stāsies ar Mitsubishi Lancer Evo X automašīnām.A Plus grupā vadošā Latvijas ekipāža būs Mārtiņš Svilis/Aivis Aizsilnieks, taču ļoti iespējams, ka turpināsies latviešu cīņa par čempionāta medaļām ar kādu no kaimiņvalstu ekipāžām. Iepriekšējās sezonās Svilis sīvi spēkojās gan trasē, gan kopvērtējuma tabulā ar lietuvieti Roku Lipeiķi. Mainīta čempionāta individuālo vērtējumu punktu skaitīšanas sistēma. Šogad par uzvaru dalībnieki saņems 15 punktus, bet kopumā posmā punktus gūs pirmo desmit vietu ieguvēji.

Komentāri

Pievienot komentāru