Izpētīts, ka pieaug skolēnu skaits korekcijas klasēs, radot papildu risku Latvijas darba tirgū.
To audzēkņu skaits, kas savulaik nav apmeklējuši skolu, atstāti uz otru gadu un nonākuši korekcijas klasēs, pēdējos gados strauji pieaug: salīdzinājumā ar 2005./2006. mācību gadu, kad korekcijas klasēs Rīgā mācījās 579 skolēnu, šogad šis skaitlis ir jau gandrīz divkāršojies. Tas rada ievērojamu papildu riska faktoru, lai esošajā darbaspēka deficīta situācijā Latvijas darba tirgū turpmākajos gados vēl palielinātos nekvalificētu un nemotivētu potenciālo darbinieku skaits, liecina sniegtā informācija medijiem.
Lai šo situāciju risinātu, Latvijas Invalīdu Integrācijas fonds izstrādājis ESF projektu Motivācijas programmas ieviešana jauniešiem ar zemu pamata prasmju līmeni (projekta Nr. VPD1/ESF/NVA/06/GS/3.3.1.1/0001/0144), kas palīdz jauniešiem no korekcijas klasēm atrast motivāciju turpināt izglītoties un integrēties darba tirgū.
Projekta mērķis bija izstrādāt motivācijas programmu skolēniem no korekcijas klasēm un jauniešiem ar invaliditāti vecumā no 16 līdz 25 gadiem, lai palīdzētu viņiem celt pašapziņu, rast stimulu mācīties un vēlāk – strādāt. ''Latvijā ir daudz strādāt spējīgu jauniešu, bet viņos ir zudusi motivācija sevi tālāk pilnveidot. Šis projekts ir viena no stratēģijām, kā palīdzēt šādiem cilvēkiem sev izvirzīt jaunus mērķus un īstenot tos,'' skaidroja Inta Kraskēviča, projekta koordinatore un Latvijas Invalīdu Integrācijas fonda projektu vadītāja.
Pavisam projektā iesaistījās 120 jauniešu, no kuriem 20 bija iespēja gūt praktisku pieredzi, strādājot četros dažādu sfēru uzņēmumos vai iestādēs - kafejnīcā Velvets, Rīgas Latgales priekšpilsētas Sociālās palīdzības dienestā, būvuzņēmumā Genesis Invest un Nodarbinātības valsts aģentūras Rīgas filiālēs. Savukārt 100 skolēnu varēja piedalīties semināros, lai rastu interesi par izglītības un darba iespējām Latvijā.
Kā galvenos iemeslus, kāpēc jaunieši nonāk korekcijas klasēs vai nolemj neturpināt mācības, Inta Kraskēviča min motivācijas trūkumu un nevēlēšanos mācīties. Nereti arī jauniešiem ir traucējoši apgūt visus mācību priekšmetus vienādā līmenī ar saviem vienaudžiem, jo ir atšķirīga gan skolas vide, gan arī skolēnu uztveres un personiskās attīstības līmenis. Rezultātā šajā mācību gadā korekcijas klasēs Rīgas vispārizglītojošas skolās mācās 1122 skolēnu, - tā liecina Rīgas izglītības iestāžu statistikas pārskati.
Izpētot detalizētāk šo problēmu, pētījums atklājis, kāpēc jaunieši nonāk korekcijas klasēs, - 64% vecāku pietiekami nepievērš uzmanību bērnu mācībām. No apsekotajiem skolēniem katram ceturtajam zēnam raksturīga zema motivācija mācīties, savukārt no meitenēm katrai desmitajai nav vēlēšanās pildīt stundās uzdoto vai pat ierasties skolā. Ar to izskaidrojams fakts, ka korekcijas klasēs biežāk nonāk zēni nekā meitenes – no visiem audzēkņiem Rīgas skolu korekcijas klasēs 38% ir meiteņu, bet 62% - zēnu.
Lai veicinātu jauniešu motivāciju turpināt izglītoties un meklēt darbu sev vēlamā profesijā, Latvijas Invalīdu Integrācijas fonda pārstāve iesaka jauniešiem būt aktīvākiem un pašiem izlemt par savu tālāko izglītību un profesiju.