PTAC pieņēmis lēmumu saistībā ar SIA Novatours, kas veicis maldinošu komercpraksi, izplatot reklāmu par vasaras ceļojumu atlaidēm līdz 50%, tomēr noklusējot būtisku informāciju par akcijas darbības laiku, kas pēc detalizētākas izmeklēšanas bija spēkā ceļojumiem ar izlidošanas datumu tikai līdz 30. jūnijam. Kopumā akcijas norises laiks bija no 21.05.2008. līdz 24.05.2008.
Savos paskaidrojumos PTAC, SIA Novatours apgalvoja, ka presē izplatītajā reklāmā ir norāde uz SIA Novatours mājas lapu, kur atrodama pilna informācija par akcijas norises kārtību, tāpat detalizētu informāciju varēja saņemt arī zvanot uz reklāmā norādītajiem tālruņa numuriem.
Savukārt PTAC uzsver, ka reklāmā sniegtie tālruņa numuri vai SIA Novatours mājas lapas norāde neliecina par to, ka reklāmā izteiktajam piedāvājumam varētu būt kādi papildu nosacījumi.
PTAC secinājis, ka reklāmas izplatīšanas rezultātā tika radīta daudz lielāka popularitāte SIA Novatours pakalpojumiem, ko apliecina SIA Novatours iesniegtā informācija par tās mājas lapas apmeklētāju skaita trīskāršošanos.
Ņemot vērā iepriekš minēto, PTAC uzskata, ka ar reklāmu varēja tikt ietekmēta daudzu patērētāju ekonomiskā rīcība, kuri, iepazīstoties ar reklāmā sniegto informāciju, apmeklēja SIA Novatours mājas lapu un/vai, iespējams, vērsās SIA Novatours birojā vai kādā Latvijas tūrisma aģentūrā, kura piedāvā slēgt līgumus par SIA Novatours tūrisma pakalpojumiem, lai iegādātos vasaras sezonas ceļojumu. Savukārt, uzzinot informāciju par atlaidēm ceļojumiem tikai jūnijā, kas reklāmā tika noklusēta, patērētājs varēja pieņemt lēmumu par tāda līguma slēgšanu, kādu citādi nebūtu pieņēmis.
SIA Novatour par negodīgas komercpakses veikšanu tika uzlikts naudas sods 1 000 LVL apmērā.
PTAC atgādina, ka 2008. gada 1. janvārī spēkā stājās Negodīgas komercprakses aizlieguma likums, kura mērķis ir nodrošināt patērētāju tiesību un ekonomisko interešu aizsardzību, aizliedzot negodīgu komercpraksi attiecībā pret patērētājiem. Komercparkse uzskatāma par negodīgu, ja tā neatbilst profesionālajai rūpībai un negatīvi ietekmē vai var negatīvi ietekmēt vidusmēra patērētāja vai vidusmēra patērētāju grupas ekonomisko rīcību, tā ir maldinoša vai tā ir agresīva.