Jaunākais izdevums

Naudas grūtībās nonākušais Zviedrijas autoražotājs Saab trešdien paziņojis darbiniekiem, ka viņiem nav nepieciešams atgriezties darbā, jo finansējuma meklējumi joprojām turpinās. Nauda ļautu atkal iedarbināt ražošanas līnijas, kas apturētas jau vairāk nekā trīs nedēļas, vēsta thelocal.se.

Darbiniekiem sniegta jaunākā informācija par situāciju un norādīts turpināt palikt mājās, jo «ražošanas līniju nevar normāli darbināt», sacījusi autoražotāja pārstāve Gunilla Gustavs, skaidrojot, ka trešdienas darbinieku sanāksme tika plānota kopš pagājušās nedēļas.

Tikmēr Zviedrijas premjerministrs Frēdriks Reinfelds un uzņēmējdarbības ministre Moda Olofsone abi atkārtoti trešdien apliecinājuši, ka Zviedrija kā valsts neplāno iesaistīties un glābt Saab, ja tas nespēs nodrošināt finansējumu, lai «noturētos virs ūdens».

«Mēs esam darījuši, cik varējām,» teikusi Olofsone.

Kā vēstīts, Saab pēdējā brīdī tika izglābts pagājušā gada janvārī, pateicoties Spyker, kas iegādājās to par 400 miljoniem ASV dolāru no GM un solīja saglabāt ikonisko autoražotāju.

Taču pārdošanas apjomi nepiepildīja cerības, zaudējumi pieauga un šā gada 6.aprīlī kompānija paziņoja, ka aptur ražošanu uz nenoteiktu laiku, jo saistībā ar nesamaksātajiem rēķiniem ir traucētas detaļu piegādes.

Spyker mēģināja pārdot Saab īpašumus, kas ietver kompānijas rūpnīcu Trolhetenā, Zviedrijas rietumos, lai ātri piesaistītu līdzekļus.

Pagājušajā nedēļā Zviedrijas valdība deva zaļo gaismu darījumam, bet tam nepieciešama Eiropas Investīciju bankas (EIB) piekrišana.

Spyker otrdien informēja, ka EIB izvirzījusi jaunus, stingrus nosacījumus Saab, tā bijušajam īpašniekam un akcionāram General Motors, Zviedrijas Valsts parāda birojam un Zviedrijas valdībai.

«Vēl nav skaidrs, vai iepriekš minētās puses varēs izpildīt visus EIB noteikumus un pabeigt Saab īpašumu pārdošanu īsā laika posmā,» vēstīja Spyker.

Sakarā ar pašreizējo situāciju Spyker un Saab turpina darbu pie papildus finansējuma nodrošināšanas, un iespējamo jauno partneru vidū ir dažādi Ķīnas autoražotāji, teikts paziņojumā.

Krievijas miljardieris Vladimirs Antonovs otrdien tikās ar Valsts parāda biroju saistībā ar vēlmi kļūt par Saab akcionāru.

Antonovs ir arī investors, kurš vēlas iegādāties Saab īpašumus. Martā viņš sacīja, ka ir gatavs investēt 50 miljonus eiro Saab un grib iegūt 30% daļu kompānijā.

Nedēļas nogalē viņa pārstāvis Zviedrijā Lars Carlstroms sūdzējās Zviedrijas plašsaziņas līdzekļiem par stingrajiem EIB nosacījumiem: «Es neredzu nevienu citu izskaidrojumu kā tikai vienu - viņi vēlas nogremdēt Saab.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas finansists Vladimirs Antonovs izteicis šaubas par Saab Automobile automašīnu pārdošanas mērķiem, piebilstot, ka Zviedrijas autoražotājam varētu būt nepieciešama papildus nauda, vēsta thelocal.se

«Ja mērķis netiks sasniegts, būtu jauki, ja Saab būtu 50 - 70 miljoni eiro - kaut kas nedaudz papildus, uz ko paļauties. Mēs esam gatavi nodrošināt šo naudu, ja mums to ļaus EIB,» Antonovs klāstījis ziņu aģentūrai TT, šajā gadījumā domājot Eiropas Investīciju banku.

Viņš nesaskata nekādu risku, ka EIB varētu atsaukt savu aizdevumu Saab gadījumā, ja viņš iesaistīsies kā finansējuma nodrošinātājs.

«EIB ir fantastiska drošība un fantastiska procentu likme Saab aizdevumā. Kādēļ viņiem to ņemt atpakaļ? Šobrīd viss strādā labi,» teicis Antonovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Antonovs piešķīris 74 miljonus, lai finansētu Saab iegādi no General Motors

BNS,02.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Krājbankas māteskompānijas Lietuvas nacionalizētās bankas Snoras bijušais lielākais akcionārs Krievijas uzņēmējs Vladimirs Antonovs finansēja darījumu, kurā pērnā gada sākumā Zviedrijas autobūvētājs Saab tika pārpirkts no ASV koncerna General Motors (GM), vēstī portāls carsuk.net, atsaucoties uz Zviedrijas laikrakstu Dagens Industri.

Saab ģenerāldirektors Viktors Mullers intervijā Zviedrijas sabiedriskajam telekanālam STV atklājis, ka 74 miljonus ASV dolāru (38,6 miljonus latu), kurus tolaik pastāvošā kompānija Spyker (tagad Swedish Automobile) par Saab iegādi samaksāja amerikāņiem, Antonovs piešķīris vienai no Mulleram piederošajām kompānijām.

Mullers intervijā arī atzina, ka viņam piederošā kompānija joprojām ir parādā Antonovam, no kura Latvija vien vēlas atgūt no Latvijas Krājbankas izzagto naudu 150 miljonu latu apmērā, kas saskaņā ar izmeklēšanā atklāto izmantota Antonova projektiem, tostarp autokoncerna Saab pārņemšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Saab bankrots Viking motora darbību neietekmēs

Nozare.lv,19.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autobūves uzņēmuma Saab Automobile pirmdien tiesā iesniegtais bankrota pieteikums automašīnu Saab pārstāvja Latvijā SIA Viking motors darbu neietekmēs, sacīja Viking motora pārstāve Arta Glaudiņa.

Glaudiņa norādīja, ka, neskatoties uz to, ka automašīnas vairs netiek ražotas un jaunie Saab auto ir pārdoti, Viking motors turpina pārdot mazlietotus un lietotus auto, kā arī piedāvā autoservisa pakalpojumus. «Servisa pakalpojumi ir pastāvējuši visu laiku, kopš Saab bijušas grūtības,» sacīja auto dīlera pārstāve.

Glaudiņa norādīja, ka Viking motora vadība par uzņēmuma tālāko rīcību pēc Saab ražotāja bankrota varētu spriest tuvākajā laikā.

Bez Saab Viking motors tirgo arī Cadillac, Corvette un Hummer automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrija varētu būt palīdzējusi mazināt naudas grūtībās nonākušā Saab finansiālās problēmas, bet autoražotāja nedienas ir tālu no beigām, jo tam tikai gadu pēc izglābšanas no bankrota draud likviditātes krīze, vēsta thelocal.se.

«Valdība ir devusi Saab zaļo gaismu aizņemties naudu ikdienas operācijām,» piektdien reportieriem pavēstīja Zviedrijas Uzņēmējdarbības un enerģētikas ministre Mauda Olofsone (Maud Olofsson).

Taču nozares eksperti esot skeptiski par to, vai šis solis būs pietiekams, lai glābtu ikonisko autoražotāju, kas no aizmirstības jau tika izglābts 2010.gada janvārī, kad Nīderlandes uzņēmums Spyker pēdējā brīdī iegādājās to no General Motors.

«Tas nav risinājums. Tā ir tikai ļoti īsa termiņa lieta. Tas ir tāpat kā nodrošināt kādam dzīvību vēl vienu dienu,» teicis Larss Holmkvists (Lars Holmqvist), Briselē bāzētās Automobiļu piegādātāju Eiropas asociācijas vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pateicoties lielam pasūtījumam no Ķīnas, Saab varēs samaksāt darbinieku algas

Gunta Kursiša,27.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedru automašīnu ražotājs Saab paziņojis par liela pasūtījuma saņemšanu no kādas Ķīnas kompānijas. Šis pasūtījums nodrošinās to, ka Saab izmaksās saviem darbiniekiem algas līdz mēneša beigām, vēsta BBC.

Vēl pagājušajā nedēļā kompānija paziņoja, ka tai nepietiek līdzekļu, lai veiktu maksājumus. Tagad kompānija atklājusi, ka ir saņēmusi priekšapmaksu 13 miljonu eiro apmērā par 582 Saab transportlīdzekļu no kāda Ķīnas pasūtītāja. Priekšapmaksa būs pietiekama, lai automašīnu ražotājs spētu izmaksāt darbiniekiem algas un veikt dažus maksājumus piegādātājiem. Saab šobrīd neatklāj Ķīnas pasūtītāja vārdu.

Ražošanu atjaunot Saab tomēr vēl nav spējīgs.

Jau agrāk šomēnes Spyker paziņojis, ka ir slēdzis darījumu ar diviem Ķīnas uzņēmumiem, kas gatavi Saab investēt 245 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Miljardieris Antonovs glābs Saab

Lelde Petrāne,29.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

General Motors un Zviedrijas valdība ceturtdien panāca vienošanos ar Saab mātes kompāniju, kas paver ceļu finanšu darījumam ar Krievijas biznesmeni Vladimiru Antonovu, ziņo nytimes.com.

Vienošanās likvidē strupceļu, kas kopš aprīļa sākuma radījis šaubas par Saab nākotni. Autoražotājs apturēja ražošanu rūpnīcā Trolhetenā, Zviedrijā, jo nespēja norēķināties ar piegādātājiem.

Spyker Cars, Nīderlandes sporta automašīnu ražotājs, kas iegādājās Saab no GM 2010.gadā, cīnās, lai atgrieztu kompāniju uz stabiliem pamatiem. Tas mēģināja iegūt naudu, pārdodot Saab nekustamā īpašuma aktīvus Krievijas biznesmenim Antonovam, lai pēc tam tos nomātu. Taču darījumu aizkavēja Eiropas Investīciju bankas, GM un Zviedrijas valdības izvirzītie nosacījumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunie Saab īpašnieki plāno laist klajā pirmo jauno modeli 2014. gadā, tomēr jaunās automašīnas vairs nerotās Saab simbols – sarkanais grifs ar kroni galvā, vēsta thelocal.se.

Tika nolemts, ka jaunās automašīnas tiks sauktas Saab vārdā, tomēr kompānija vairs nevarēs lietot līdzšinējo grifa logo, ko turpmāk izmantos Saab aizsardzības un aeronautikas grupa (Saab Defence group), kā arī Scania kravas automobiļi, kas abi vēl aizvien būs tās pašas korporācijas daļa. Vieglo automašīnu ažotāju kompānijai būs jaunā īpašnieka Nevs vārds, norādīja uzņēmuma pārstāvis Matiass Bergmans (Mattias Bergaman). Saskaņā ar kompānijas pausto, Saab līdzšinējais logo uzņēmumam bija mazāk svarīgs.

«Mēs būvējam jaunu kompāniju un jaunu tēlu, un Saab vārds bija tas, ko vēlējāmies,» norādīja kompānijas pārstāvis. Tajā pašā laikā viņš neatklāja, kāds būs jaunais Saab logo.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki dīleri Zviedrijā nolēmuši atteikties no Saab automašīnām, vēsta thelocal.se. Tas notiek laikā, kad turpinās izmeklēšana saistībā ar grūtībās nonākušā autoražotāja parādiem un darbiniekiem nav skaidrība, vai viņi saņems algas.

Līdz šim Zviedrijas Izpildes aģentūra (Kronofogden) bija saņēmusi informāciju par parādiem, kas veido 5,1 miljonu kronu (800 tūkstoši ASV dolāru). Šādu naudas summu Saab ir parādā četrām dažādām pusēm. Taču pirmdien tika sākta izmeklēšana saistībā ar vēl pieciem parādiem, kas kopumā veido trīs miljonus kronu. Tiek prognozēts, ka dažu nedēļu laikā neapmaksāto rēķinu summa varētu sasniegt 43 miljonus kronu.

Pagājušajā nedēļā SEB banka paziņoja, ka Saab kontā atrodas nauda, un tagad parādu iekasēšanas aģentūra saņēmusi informāciju arī no Nordea un lūgusi bankai «iesaldēt» Saab kontus.

Vienlaikus Zviedrijas auto dīleru ķēde Bilpartner nolēmusi pārtraukt pārdot jaunas Saab automašīnas tās desmit tirdzniecības vietās Zviedrijas dienvidos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad aprit 65 gadi, kopš dienas gaismu ieraudzīja pirmā toreiz vēl lidmašīnu ražotāja Svenska Aeroplan AB izgatavotā Saab automašīna, raksta laikraksts Latvijas Avīze.

Tagad gan šis autoražotājs, visticamāk, iestūrējis finiša taisnē.

2011. gada aprīlī tika izgatavots pēdējais Saab modelis, un kopš tā brīža finansiālo grūtību dēļ šo auto ražošana vairs nenotiek.

Saab cienītāji piesardzīgi vērtējot iespējas kompāniju glābt. «Visspilgtāk Saab raksturo drošība. Tas ir ģimenes un dizaina auto,» trīs šā auto raksturīgākās īpašības minējis Saab dīlera Latvijā Viking Motors pārstāvis Mārtiņš Jakovickis. «Ļoti liela uzmanība tiek pievērsta aktīvajai un pasīvajai drošībai, ģimenes drošībai. Daudz domāts, lai braukšana šajā automobilī būtu ērta. Piemēram, sēdekļi ir fantastiski ērti,» viņš slavējis šīs markas automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Saab par 100 miljoniem eiro pārdos ķīniešiem

Dienas Bizness,28.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swedish Automobile automašīnu ražotājus Saab Automobile AB un Saab Great Britain Ltd. par 100 miljoniem eiro pārdos Ķīnas kompāniām Pang Da Automobile Trade Co. un Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co.

Galīgā vienošanās tiks parakstīta pēc tam, kad tiks izpildīti visi nepieciešamie nosacīju, tostarp saņemtas atļaujas no attiecīgajām iestādēm, akcionāriem un citiem darījumā iesaistītajiem. 100 miljonu eiro lielo maksājumu Ķīnas uzņēmumi veiks pa daļām, ziņo Wall Street Journal.

Šāds paziņojums sekoja neilgi pēc tam, kad Saab tiesiskās aizsardzības administrators Gajs Lofalks (Guy Lofalk) nāca klajā ar informāciju, ka atsauks savu tiesā iesniegto lūgumu izbeigt Saab aizsardzību no kreditoriem.

Abi Ķīnas uzņēmumi esot piekrituši ieguldīt Zviedrijas automašīnu ražotājā pietiekami lielus līdzekļus, lai varētu veikt Saab restrukturizāciju. Līdz ar pārdošanas līguma noslēgšanu pamatīgas izmaiņas skars arī pašu restrukturizācijas plānu, vēsta Wall Street Journal, atsaucties uz Saab tiesiskās aizsardzības administratora sacīto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Turcijas investora rīcībā paliks KVV Liepājas metalurga elektrotēraudkausēšanas krāsns

LETA,07.07.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) valdes lēmuma izmantot pirmpirkuma tiesības uz bijušā "KVV Liepājas metalurga" nekustamo īpašumu 32 hektāru platībā Turcijas investora "Aslanli Metalurji" rīcībā paliks uzņēmuma kustamā manta, tostarp elektrotēraudkausēšanas krāsns, aģentūrai LETA pavēstīja valstij piederošās SIA "FeLM" pārstāvji.

Pašreiz "FeLM" vēl nav saņēmis no Liepājas SEZ oficiālu paziņojumu par pirmpirkuma tiesību izmantošanu. Tiklīdz šāds paziņojums tiks saņemts, "FeLM" un Liepājas SEZ veiks nepieciešamās darbības, lai bijušā "KVV Liepājas metalurga" nekustamie īpašumi nonāktu Liepājas SEZ īpašumā.

Savukārt Turcijas investora "Aslanli Metalurji" rīcībā nonāks bijušā "KVV Liepājas metalurga" kustamā manta, tostarp elektrotēraudkausēšanas krāsns.

Liepājas metalurgam būt vai nebūt? 

Paredzams, trešdien, 30. jūnijā Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas valdes sēdē izskatīs pirmpirkuma...

"FeLM" ieskatā Liepājas SEZ pirmpirkuma tiesību izmantošanas darījumam nevajadzētu ietekmēt Turcijas investora attīstības vai biznesa plānu realizācijas iespējas, bet tas būs atkarīgs no Liepājas SEZ un Turcijas investora sadarbības risinājumiem, pauda "FeLM" pārstāvji.

Jau ziņots, ka pirmdien, 5.jūlijā, Liepājas SEZ valde nolēma izmantot pirmpirkuma tiesības uz daļu no bijušā "KVV Liepājas metalurga" teritorijas ar kopējo platību aptuveni 32 hektāri, kuru iepriekš no "FeLM" bija iegādājies "Aslanli Metalurji". Lēmums pieņemts vienbalsīgi.

Liepājas SEZ izmantos pirmpirkuma tiesības uz bijušā Liepājas metalurga īpašumu 

Šodien, 5. jūlijā Liepājas SEZ valde turpināja izskatīt jautājumu par pirmpirkuma tiesību...

Liepājas SEZ pārstāvji skaidroja, ka pirmpirkuma tiesību izmantošana nodrošina iespēju pilsētai un Liepājas SEZ pārvaldei attīstīt bijušo "KVV Liepājas metalurga" teritoriju kā vienotu veselumu, atbrīvojot to no vēsturiskā piesārņojuma, ar vienotu pārvaldību, infrastruktūru, kurā darbojas inovatīvi un videi draudzīgi uzņēmumi. Pirmpirkuma tiesību izmantošanu nosaka Liepājas SEZ likuma 48. pants.

Pirms lēmuma pieņemšanas Liepājas SEZ valde uzklausīja arī elektrotēraudkausēšanas krāsns iekārtu īpašnieka - "Aslanli Metalurji" meitasuzņēmuma SIA "Liepāja Steel" valdes priekšsēdētāju Guntaru Senkānu, kurš Liepājas SEZ valdi informēja par uzņēmuma plāniem. Liepājas SEZ valde deleģēja valdes locekli Andri Ozolu un Liepājas SEZ pārvaldnieku sākt sarunas ar investoriem.

Lēmums par pirmpirkuma tiesību izmantošanu bija nepieciešams, lai arī turpmāk Liepājas SEZ varētu nodrošināt nepieciešamās funkcijas un radītu jaunas darbavietas, vienlaikus nodrošinot Turcijas investoram iespēju attīstīt modernu ražotni un ieguldīt plānotās investīcijas, skaidro Liepājas SEZ pārstāvji.

LSEZ sāk lemt par bijušās Liepājas metalurga teritorijas nākotni 

Šodien, 30. jūnijā Liepājas SEZ valde skatīja jautājumu par pirmpirkuma tiesību izmantošanu...

Ekonomikas ministrijas valsts sekretārs un Liepājas SEZ valdes loceklis Edmunds Valantis norādīja, ka Liepājas SEZ valdes lēmums nevis apgrūtina Turcijas investora nodomus, bet gan paver plašākas iespējas nodrošināt efektīvu ražošanu, atbilstoši vajadzībām, nevis pielāgojoties iespējām, kas saskan arī ar Liepājas Industriālā parka izveides nodomu.

"Aslanli Metalurji" pārstāvji iepriekš aģentūrai LETA pavēstīja, ka veikuši līgumā atrunātos maksājumus par elektrotēraudkausēšanas kompleksa kustamo un nekustamo mantu un ir gatavi sākt darbību bijušā "Liepājas metalurga" teritorijā.

Šogad 30.aprīlī "FeLM", kas pārstāv Latvijas valsts intereses šajā procesā, noslēdza līgumu par bijušā "Liepājas metalurga" elektrotēraudkausēšanas kompleksa kustamās un nekustamās mantas pārdošanu "Aslanli Metalurji" piederošam uzņēmumam "Liepāja Steel".

"Aslanli Metalurji" pārstāvji pavēstīja, ka investors ir pilnībā izpildījis finansiālās saistības atbilstoši līgumam un iegādājies aprīkojumu, kā arī samaksājis par zemes gabaliem un ēkām. "FeLM" un investors pabeiguši rūpnīcas ražošanas kompleksa inventarizāciju un īpašums ir gatavs nodošanai.

"Liepāja Steel" valdes priekšsēdētājs Senkāns informēja, ka atbilstoši rūpnīcas inženiertehniskā dienesta novērtējumam, ja ražošanas un atbalsta ciklu aprīkojums ir pienācīgā stāvoklī, ir iespējams veikt uzņēmuma darbības palaišanu sešu mēnešu laikā. Pie šādiem apstākļiem rūpnīca var sākt ražošanu jau šogad.

"Investors ir izpildījis visas saistības un ir absolūtā gatavībā veikt praktiskus pasākumus ražošanas sākšanai. Svarīgi pieminēt, ka Latvijas valdība ir apstiprinājusi rūpnīcas pārdošanu Turcijas investoram un pauda pozitīvu viedokli par nepieciešamību ražotni atdzīvināt. Šobrīd mēs visi tikai gaidām atbilstošus lēmumus no Liepājas SEZ un ceram sākt ražošanu jau šogad," pauda Senkāns.

Portāls "Lsm.lv" iepriekš vēstīja, ka Turcijas uzņēmums par pirkumu samaksāšot trīs miljonus eiro.

Turcijas metalurģijas uzņēmums "Aslanli Metalurji" izteica piedāvājumu "FeLM" izsludinātajā izsolē par iespējām iegādāties "KVV Liepājas metalurga" elektrotēraudkausēšanas kompleksu un nekustamo īpašumu, paredzot tuvāko piecu gadu laikā investēt 200 miljonus eiro.

"Aslanli Metalurji" pauda, ka investīcijas Latvijā kompānija nolēmusi veikt, lai pārveidotu "KVV Liepājas metalurgu" par efektīvu un ilgtspējīgu uzņēmumu saskaņā ar Eiropas Savienības (ES) standartiem.

Uzņēmumā prognozēja, ka sākotnēji darbības sākšanai būtu nepieciešami apmēram 400 līdz 450 darbinieku, bet, palielinot ražošanas jaudu, strādājošo skaits vidēji sasniegtu no 700 līdz 1000. Savukārt apgrozījums plānots no 500 līdz 600 miljoniem eiro gadā, strādājot ar pilnu jaudu.

"Aslanli Metalurji" ietilpst Turcijas "Epas Group", kuras uzņēmumos pašlaik strādā 1100 darbinieku. "Epas Group" nekustamo īpašumu vērtība Turcijā pārsniedz 500 miljonus eiro, kas nodrošina uzņēmumam iespēju saņemt kredītlīniju 200 miljoni eiro apmērā investīcijām Liepājas ražotnē.

"Aslanli Metalurji" īpašnieki ir Hamdi Alaedins Ejuboglu un Hamdi Kemalettins Ejuboglu. Pagājušajā gadā "Aslanli Metalurji" nodrošināja produkcijas realizāciju 40 valstīs, trijos kontinentos visā pasaulē. Uzņēmuma stratēģija paredz pastāvīgi investēt attīstībā un jaunās ražotnēs, jo produktu tirgus paplašinās un klientu prasības un vajadzības pieaug. "Aslanli Metalurji" pamatdarbība ir tērauda un stiepļu ražošana izplatīšana.

LETA jau vēstīja, ka Austrijas uzņēmums "Smart Stahl GmbH" 2018.gada martā uzvarēja "KVV Liepājas metalurga" velmētavas ceha kustamās mantas izsolē ar piedāvāto cenu 1,57 miljoni eiro bez pievienotās vērtības nodokļa, savukārt "FeLM" pārņēma nepārdoto "KVV Liepājas metalurga" elektrotēraudkausēšanas krāsni.

"KVV Liepājas metalurgs" par maksātnespējīgu tika pasludināta 2016.gada septembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Radot priekšnosacījumus investīciju veicināšanai, ražošanas modernizācijai un jaunu darba vietu radīšanai, Latgales reģionā jau septīto gadu darbojas Latgales speciālā ekonomiskā zona (Latgales SEZ). Latgales SEZ teritorijā strādājošie uzņēmēji kopš 2017. gada ir noslēguši 62 investīciju līgumus par vairāk nekā 67,7 milj. eiro ieguldījumu veikšanu. Šī nauda tiek virzīta uzņēmumu, tātad arī Latgales, attīstībai.

Šobrīd Latgales SEZ darbojas 28 uzņēmumi un ir radītas vismaz 350 jaunas darba vietas, bet līdz 2025. gadam, saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem, kopumā tiks radītas vairāk nekā 600 jaunas darba vietas. Taču šiem rādītājiem laika gaitā ir tendence arvien pieaugt.

Uzņēmēju interese par Latgales SEZ apliecina, ka savulaik – 2017. gadā – valdība ir spērusi nozīmīgu un pareizu soli, atbalstot speciālās ekonomiskās zonas izveidošanu, jo šobrīd tas ir kļuvis par vienu no svarīgākajiem instrumentiem reģiona attīstības veicināšanā: investējot sava uzņēmuma attīstībā vai jaunu darba vietu radīšanā Latgalē, uzņēmums var saņemt 80% atlaidi ienākuma nodoklim un 80% atlaidi nekustamā īpašuma nodoklim. Savukārt, pašvaldība ar atsevišķa lēmuma palīdzību, papildus var nodrošināt vēl 20% atlaidi. Faktiski uzņēmēji var saņemt pat līdz 100% atlaidi nekustamā īpašuma nodoklim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naudas grūtībās nonākušais Zviedrijas autoražotājs Saab pārtraucis ražošanu rezerves daļu trūkuma dēļ. Tas noticis tikai divas nedēļas pēc ražošanas atsākšanas, vēsta thelocal.se.

Saab Automobile pārstāve Gunilla Gustavs informējusi, ka autoražotājs samazinājis kopējos ražošanas mērķus šai nedēļai un attiecībā uz tuvākajām dienām izlems, «kad un kādā ātrumā līnija darbosies».

Zviedrijas sabiedriskā radio vietējā filiāle Zviedrijas rietumos, kur atrodas Saab Trolhetenas rūpnīca, gan ziņojusi, ka darbiniekiem teikts - ražošana šonedēļ vairs nenotiks vispār.

Kā vēstīts, Saab ražošanu atsāka 27.maijā pēc vairākas nedēļas ilga pārtraukuma, kas bija saistīts ar piegādātājiem nesamaksātiem rēķiniem, kā rezultātā bija traucētas detaļu piegādes.Arī tagad kā ražošanas apturēšanas iemesls tiek minēts detaļu trūkums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas autoražotāji Pang Da un Youngman, Zviedrijas Saab jaunie īpašnieki, plāno investīcijas aptuveni 7,5 miljardu kronu (1,16 miljardi ASV dolāru) apmērā, ziņo thelocal.se.

Investīciju pirmais posms paredz 2 miljardu kronu iepludināšanu - šī nauda tiks piešķirta rūpnīcai Trolhetenā, Zviedrijas rietumos, lai darbu varētu atsākt ražošanas līnijas, kas bez darba bijušas vairāk nekā sešus mēnešus.

Pēc tam Ķīnas duets paredz ieguldīt 5,5 miljardus kronu jaunu auto modeļu attīstībā.

Investīciju mērķis būšot attīstīt modeli, kas aizstātu pašreizējo Saab 9-3, kā arī izstrādāt mazāku Saab modeli un divus lielākus transportlīdzekļus.

Saab pārstāvis Ēriks Gērs nav vēlējies apstiprināt šo medijos izskanējušo informāciju, bet norādījis, ka restrukturizācijas plāns, kas tiks prezentēts pirmdien, paredz «lielas investīcijas».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrālijas blogeris, kura aizraušanās ir Saab automašīnas un kurš, pēc Saab priekšsēdētāja vārdiem, «spēlēja galveno lomu Saab glābšanā», apbalvots ar darbu Zviedrijas autoražotājā, ziņo thelocal.se.

Saab Automobile paziņojis, ka tas pieņem darbā Austrālijas Saab entuziastu Stīvenu Veidu (Steven Wade) kompānijas globālajā sociālo mediju mārketinga komandā.

Pēdējos sešus gadus Veids no savām mājām Melburnā, Austrālijā vadījis SaabsUnited blogu.

Kopš dibināšanas vietne kļuvusi populāra Saab fanu vidū visā pasaulē un ir pazīstama kā avots detalizētai un jaunai informācijai par kompāniju.

Kad ASV autoražotāja General Motors (GM) grūtību dēļ draudēja Saab bankrots, Veids uzrunāja šīs automašīnu markas fanus un izrādījās, ka pasaulē ir daudz cilvēku, kuriem rūp Saab.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Liepājas SEZ izmantos pirmpirkuma tiesības uz bijušā Liepājas metalurga īpašumu

Db.lv,05.07.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 5. jūlijā Liepājas SEZ valde turpināja izskatīt jautājumu par pirmpirkuma tiesību izmantošanu vai neizmantošanu uz daļu no bijušajā "Liepājas Metalurga" teritorijas ar kopējo platību ~32 ha, un vienbalsīgi nolēma izmantot pirmpirkuma tiesības, informē LSEZ.

Pirmpirkuma tiesību izmantošana nodrošina iespēju pilsētai un Liepājas SEZ pārvaldei attīstīt bijušo "Liepājas metalurga" teritoriju kā vienotu veselumu, atbrīvojot to no vēsturiskā piesārņojuma, ar vienotu pārvaldību, infrastruktūru, kurā darbojas inovatīvi un videi draudzīgi uzņēmumi. Pirmpirkuma tiesību izmantošanu nosaka Liepājas SEZ likuma 48. pants.

Pirms lēmuma pieņemšanas Liepājas SEZ valde uzklausīja arī elektrotēraudkausēšanas krāsns iekārtu īpašnieka SIA "Liepāja Steel" valdes priekšsēdētāju, kurš valdi informēja par uzņēmuma plāniem. Liepājas SEZ valde deleģēja Liepājas SEZ valdes locekli Andri Ozolu un Liepājas SEZ pārvaldnieku uzsākt sarunas ar investoriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

SEZ vilkmi var kāpināt

Māris Ķirsons,29.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) Latvijā bijušas veiksmīgs apstrādes rūpniecības dzinējspēks reģionos, īpaši labi rādītāji sasniegti Liepājā, tomēr reģionā Latvijas SEZ piedāvājumam trūkst konkurētspējas, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Tādi secinājumi skanējuši domnīcas Certus pētījumā par speciālajām ekonomiskajām zonām Latvijā, kas tika prezentēts pirmajā reģionālajā forumā «Liepāja. Nākotne. Tagadne.».

Salīdzinājumā ar nacionālās un reģionālās attīstības tendencēm, SEZ Latvijas reģionos ir bijušas savdabīgas ražošanas izaugsmes salas. «Nenoliedzami, ka SEZ ir efektīvs instruments, lai veicinātu ražošanas izaugsmi un radītu darba vietas reģionos,» secināja domnīcas Certus vadītājs Vjačeslavs Dombrovskis. Viņš savu sacīto pamatoja ar datiem, kas liecina, ka nodarbinātība apstrādes rūpniecībā Liepājas SEZ laikā no 2008. līdz 2015. gadam pieaugusi par 59%, Ventspils SEZ – pat par 78%, tajā pašā laikā Kurzemē tā sarukusi par 29%, bet Latvijā kopumā – par 26%. Līdzīgu ainu rāda arī neto apgrozījums SEZ statusā strādājošajiem apstrādes rūpniecības uzņēmumiem, kas Liepājas SEZ strādājošajiem analogā laikā pieaudzis par 157%, Ventspils SEZ – par 120%, Rēzeknes SEZ – par 48%, kamēr Kurzemē neto apgrozījums kopumā bija sarucis par 10%, Latvijā kopumā gan pieaudzis par 8%. V. Dombrovskis atgādina, ka reģionālo SEZ sniegumu var mēģināt salīdzināt ar Jelgavas industriālajā parkā bāzētajiem apstrādes rūpniecības uzņēmumiem, kuriem bija un ir piekļuve ievērojami lielākiem cilvēkkapitāla un darbaspēka resursiem. Pētījumā secināts, ka Liepājas un Ventspils ekonomisko zonu rezultāti pēc nodarbinātības un apgrozījuma pieauguma ir tuvu Jelgavas sasniegumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Saab plāno aizstāt EIB aizdevumu, paverot ceļu Antonovam

Lelde Petrāne,26.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saab Automobile plāno aizstāt 2,2 miljardu kronu aizdevumu no Eiropas Investīciju bankas (EIB), ļaujot Krievijas uzņēmējam Vladimiram Antonovam kļūt par līdzīpašnieku, atsaucoties uz Dagens Nyheter vēstīto, ziņo thelocal.se.

«Kad jaunais aizdevums būs gatavs, Antonovs ir gatavs ienākt un iegūt 29,5 procentus akciju,» sacījis Antonova pārstāvis Larss Karlstroms.

EIB ir šķērslis Krievijas uzņēmēja plānā kļūt par Saab īpašnieku, bet, atmaksājot investīciju bankai aizdevumu, Saab no šī ierobežojuma atbrīvotos.

Kā stāstījis Karlstroms, Saab plāns ir izmantot savus meitas uzņēmumus kā nodrošinājumu jaunajam aizdevumam.

«Saab rezerves daļu un piederumu kompānija Saab Parts viena pati ir 3,5 līdz 4 miljardus kronu vērta. Uz ielām ir miljons Saab automašīnu, kurām nākamajos 20 gados būs nepieciešamas rezerves daļas,» viņš skaidrojis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Piegādātājs pieteicis Saab «meitas» bankrotu

Lelde Petrāne,22.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotāja Saab meitas uzņēmuma Saab Automobile Tools piegādātājs vēlas, lai Saab Automobile Tools tiktu atzīts par bankrotējušu, ziņo thelocal.se.

Rajona tiesā vērsies uzņēmums SwePart Verktyg AB.

Kā informējis Swepart Verktyg priekšsēdētājs Larss Tunbergs, runa ir par kopumā pieciem miljoniem kronu (aptuveni 400 tūkstoši latu). Saab esot atkārtoti apliecinājis, ka saistības tiks nokārtotas, bet pēdējā solījuma termiņš bijis 2. jūnijs.

Kad arī 8. jūnijā maksājums nav saņemts, Tunbergs un Swepart Tools zaudējuši pacietību.

«Tas salauza manu uzticību,» akcentējis Tunbergs.

Saab Tools un Saab Parts tika izveidoti saistībā ar Eiropas Investīciju bankas aizdevumiem.

Meitas uzņēmumi kopumā Saab Automobile aizdevuši vismaz 800 miljonus kronu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

No amata atkāpies Saab boss

Lelde Petrāne,25.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jans Āke Džonsons (Jan Ake Jonsson) nolēmis atkāpties no Zviedrijas autoražotāja Saab Automobile prezidenta un vadītāja amatiem, atsaucoties uz kompānijas piektdien izplatīto paziņojumu, vēsta thelocal.se.

«Pēdējie trīs gadi, protams, ir bijuši ļoti prasīgi un piespieduši mani veltīt savu laiku vienai lietai - manam darbam,» sacījis Džonsons, piebilstot, ka tagad viņš vēlas kaut nedaudz laika veltīt arī citām lietām.

«Esmu pārliecināts, ka Saab Automobile ir uz pareizā ceļa,» viņš piebildis.

Pārejas periodā līdz jauna vadītāja iecelšanai amata pienākumus pildīs Saab priekšsēdētājs Viktors Mullers (Victor Muller).

Jauna bosa meklējumi jau esot sākušies.

Mullers, kura uzņēmums Spyker Cars pārņēma Saab 2010.gadā, paudis nožēlu, ka Džonsons nolēmis pamest kompāniju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Saab ražošanu varētu atsākt tikai nākamnedēļ

Lelde Petrāne,07.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Saab Automobile ceturtdien paziņojis, ka ražošana neatsāksies līdz nedēļas beigām, jo tas cenšas atrisināt likviditātes problēmas, kas traucē tā spējai samaksāt piegādātājiem, vēsta The Wall Street Journal.

Kompānijai, Nīderlandes autoražotāja Spyker Cars NV vienībai, vajadzēja nostiprināt savas finanses, lai atsāktu ražošanu, stāstījusi Saab pārstāve Gunilla Gustavs. Saab izskata vairākus iespējamos risinājumus, viņa sacījusi, bet atteikusies sniegt sīkāku informāciju. «Mēs esam pārliecināti, ka risinājums būs drīz,» akcentējusi Saab pārstāve, piebilstot, ka ražošana varētu atsākties nākamās nedēļas sākumā.

Ražošana Saab rūpnīcā Trolhetenā, Zviedrijas rietumos pēdējo divu nedēļu laikā pārtraukta vairākas reizes, un tam pamatā ir detaļu trūkums, jo piegādātāji, kuriem nav samaksāts, ir aizturējuši piegādes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ķīnieši ķeras pie Saab kopiju ražošanas

Lelde Petrāne,08.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vecā zviedru Saab 9-5 ķīniešu versija esot attīstīta tik tālu, ka, pēc ražotāja vārdiem, pie auto dīleriem tā varētu nonākt jau šā gada beigās, vēsta thelocal.se.

Beijing Automotive Industry Holding Corporation (BAIC), daļa no Beijing Automotive Group, gada beigās plāno sākt pārdot savu pirmo modeli, kura pamatā ir Saab 9-5 platforma, kas no Saab Autmobile AB nopirkta 2009. gadā.

Auto, kas ir pazīstams kā C709, ir aprīkots ar 2,0-litru turbo benzīna dzinēju. Automašīnas cena gan pagaidām netiek atklāta.

Balstoties uz Saab 9-5 platformu, BAIC nākamo dažu gadu laikā pat plānojot nākt klajā ar produktu līniju.

BAIC iegādājusies arī Saab 9-3 platformu, un saskaņā ar kompānijas iepriekš teikto ķīniešu modelis T60, kura pamatā ir šī platforma, arī tiks ražots jau šajā gadā.

BAIC pieder Ķīnas valstij, un tās galvenā mītne ir Pekinā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Saab Automobile pārdošanas sāga, iespējams, beidzot noslēgusies

Lelde Petrāne,07.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bankrotējušā Zviedrijas autoražotāja Saab aktīvu pārdošana ir noslēgusies, vēsta Zviedrijas mediji. Galvenais pircējs varētu būt zviedru elektroauto konsorcijs.

Kā ziņojis Sveriges Radio, Saab Automobile iegādāsies elektroauto konsorcijs National Electric Vehicle Sweden (NEVS). Tomēr tā vadītājs pagaidām atturējies apstiprināt šo informāciju.

«Es tiešām nevaru to darīt,» teicis NEVS valdes priekššedētājs Karls-Ēriks Trogens.

Kā vēstījusi ziņu aģentūra TT, abi Saab administratori bijuši pārāk aizņemti, lai runātu par darījumu. Par to, ka darījums noslēdzies, pirmā ziņojusi Trolhetenas vietējā ziņu vietne ttela.se.

Iepriekš tika ziņots, ka konsorcijs par Saab ir gatavs maksāt 1,5 līdz 1,8 miljardus kronu (208-250 miljoni ASV dolāru), neiekļaujot rezerves daļu uzņēmumu Saab Parts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes Spyker Cars, Zviedrijas Saab īpašniece, paziņojusi, ka ražošana apturēta uz nenoteiktu laiku, kamēr tā radīs risinājumu finansējuma problēmām, lai samaksātu piegādātājiem, ziņo thelocal.se.

«Spyker un Saab Automobile šobrīd diskutē ar vairākām pusēm, lai nodrošinātu papildu īstermiņa un vidēja termiņa finansējumu Saab Automobile,» kompānija norāda otrdien izplatītajā paziņojumā.

Tā apstiprinājusi, ka ražošanas atsākšana prasīs aptuveni nedēļu, pat ja Zviedrijas Valsts parāda birojs aptiprinās plānu pārdot Saab nekustamo īpašumu.

Bloomberg vakar vēstīja, ka Spyker Cars plāno pārdot Saab Automobile īpašumu kompānijai, ko kontrolē Krievijas investors Vladimirs Antonovs, un tad to nomāt, lai glābtu naudas grūtībās nonākušo Saab no bankrota.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu ražotājs Saab Automobile tiesā iesniedzis bankrota pieteikumu pēc tam, kad kompānijas iepriekšējais īpašnieks General Motors bloķēja Ķīnas investoru centienus pārņemt zaudējumus nesošo Zviedrijas kompāniju.

Kā vēsta Associatd Press, tad iesniegumu tiesai nodevis pats autoražotāja Saab vadītājs Viktors Mullers (Victor Muller).

Tiek sagaidīts, ka tiesa šo iesniegumu apstiprinās vēlāk šodien. Lai gan joprojām pastāv neliela iespēja, ka Saab maksātnespējas administratoram izdosies pārdot kompāniju, eksperti lēš, ka šādā gadījumā autoražotājs, visticamāk, tiks sadalīts mazākās daļās.

Saab patlaban pieder kompānijai Swedish Automobile, kas norāda, ka Ķīnas investori pārtraukuši savus centienus pārņemt Saab, finansējot kompānijas reorganizāciju, pēc tam kad viņu pēdējo risinājumu noraidīja ASV kompānija General Motors, kas Saab pārdeva 2010. gadā, taču paturēja savā īpašumā dažādas tehnoloģiju licence.

Komentāri

Pievienot komentāru