Bezbiļetnieku kontrole pēc vairākiem skandāliem kļuvusi bezzobaina, sods niecīgs. Rīgas dome tikai turpina dāsni dotēt uzņēmumu Rīgas satiksme, secinājis laikraksts Diena. Laikraksta žurnālists bez biļetes vizinājies trīs dienas 32 reisos, sodīts tikai ceturtajā dienā ar divarpus latiem.
«Mans mērķis ir noskaidrot, cik ilgi varu vizināties ar sabiedrisko transportu nesamaksājis, kā arī pašam uz savas ādas izbaudīt, kāda tad ir sabiedrībā gandrīz vai briesmoņu slavu iemantojušo kontrolieru attieksme pret bezbiļetniekiem. Ar mērķa pirmās daļas īstenošanu veicas pat pārāk labi - braucienu skaits jau sen mērāms desmitos, bet kontrolierus tā arī neesmu manījis,» raksta Dienas žurnālists.
Viņš turpina: «Kad jau otro dienu no rīta līdz vakaram esmu pavadījis sabiedriskajā transportā, sāk pārņemt izmisums. Nav nemaz tik aizraujoši visu dienu klausīties citu braucēju sarunas vai spēlēties ar mobilo telefonu. Tādēļ sāku «krāpties» un meklēju veidus, kā ātrāk «uzrauties». Izrādās, kāds «apzinīgs pilsonis» arī izveidojis specializētu Twitter kontu, kurā viņš un atbalstītāji regulāri ziņo par kontroles aktivitātēm, a la - «pirms Stockmann viss tīrs, ja vien šie nesēž dziļi krūmos» vai «Uzvaras parks, kontrole autobusiem centra virzienā, bez mentiem». Kontam jau ir vairāk nekā 1000 sekotāju, tomēr tas man īsti nepalīdz. Tādēļ Rīgas satiksmes (RS) interneta mājaslapā nolūkoju, kuros maršrutos ir visvairāk pieķerto bezbiļetnieku. Izrādās - 15. trolejbusā un 6. tramvajā. Sāku biežāk braucienam izvēlēties tos.»
Izvēle attaisnojusies - ceturtdienas pēcpusdienā 15. maršruta trolejbusā pirms Mazās kalna ielas pieturas beidzot iekāpusi kontrole. «Sniedzu kontrolierei savu «nenopīkstināto» e-talonu, tomēr, kā izrādās, velti - kontroliere to novicina gar savu uzskaites aparātiņu, tā ekrānā nomirgo kas sarkans, bet viņa mierīgi pagriežas un aiziet projām, neko man neteikdama,» raksta žurnālists.
Kāds autobusa šoferis atzinis - kontrolieri esot tā iebiedēti, ka baidoties bezbiļetniekam kaut pirkstu piedurt. Tiklīdz pienāk kāda sūdzība, tā no darba ārā vai vismaz piemaksa no algas nost. «Tas ir vadības uzstādījums. Zaķi tagad jūtas kā karaļi,» sacījis šoferis.