Pagājušajā gadā Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) saņēmusi 47 apdrošināšanas sabiedrību klientu sūdzības, informē FKTK.
Pēc visu saņemto klientu sūdzību izskatīšanas, FKTK ir pieprasījusi apdrošināšanas sabiedrībām sniegt skaidrojumus par radušos situāciju. Nevienā no 47 sūdzībās minētajiem gadījumiem FKTK nav konstatējusi normatīvo aktu prasību pārkāpumus, par kuriem būtu piemērojamas Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likumā paredzētās sankcijas. Izskatot 34 sūdzībās minēto tika konstatēts civiltiesisks strīds, 6 sūdzības novirzītas izskatīšanai Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja speciālistiem, savukārt par 7 sūdzībās minēto ir panākti citi rezultāti, piemēram, sniegta pieprasītā informācija vai skaidrojums, atsaukta regresa prasība, sūdzība pārsūtīta citai kompetentai iestādei.
Visvairāk – 12 - sūdzību iesniegts saistībā ar apdrošināšanas atlīdzības atteikumu, deviņas sūdzības iesniegtas par apdrošināšanas atlīdzības apmēru, astoņas – par nepamatotu regresa prasības izvirzīšanu, septiņas par citiem iemesliem, sešas par normatīvo aktu neievērošanu, bet piecas par apdrošināšanas atlīdzības izmaksas kavēšanu.
Lielākais sūdzību skaits FKTK iesniegts par AAS Balva – 14 sūdzības. Par AAS Balta un AAS Baltikums saņemtas septiņas sūdzības par katru, par Ergo Insurance SE Latvijas filiāle un If P&C Insurance Latvijas filiāle – četras sūdzības par katru, par BTA Insurance Company SE – trīs sūdzības, par Gjensidige, Baltijas Apdrošināšanas nams un SEB Dzīvības apdrošināšana - divas sūdzības par katru.
Db.lv jau ziņoja, ka FKTK padome pērn jūnijā pieņēma lēmumu anulēt visas AAS Balva licences, lai nodrošinātu apdrošināto personu aizsardzību.
Kā informēja FKTK, saskaņā ar likumu, AAS Balva jāuzsāk likvidācijas process, pašiem ieceļot likvidatoru un saskaņojot parādu segšanas kārtību ar FKTK vai jāpārveido uzņēmums par juridisku personu, kas neveic apdrošināšanu. AAS Balva ir pienākums turpināt pildīt visus iepriekš noslēgtos līgumus ar saviem klientiem.
16. aprīlī FKTK apturēja AAS Balva darbību, aizliedzot slēgt jaunus apdrošināšanas līgumus, jo uzrauga rīcībā nebija pietiekama informācija par tās darbību Lielbritānijā. AAS Balva tika pieprasīts nodrošināt FKTK ar prasīto informāciju un novērst identificētos likuma pārkāpumus. Tomēr pēc iepazīšanās ar situāciju, FKTK secināja, ka šajā laika posmā līdz licenču anulēšanai nav veikti nepieciešamie uzlabojumi, un apdrošināšanas sabiedrība nespēj nodrošināt regulējošo prasību izpildi - biznesa apjomiem atbilstošas tehniskās rezerves un kapitāla līmeni.