Jaunākais izdevums

Parādījušies jauni sarežģījumi ar pazīstamo Dubaijas salu arhipelāgu pasaules kartes formā. Arhipelāga attīstītājs neesot saņēmis vietējā regulatora apstiprinājumu un nav spējis pabeigt projektu, jo ir maksātnespējīgs, ziņo Arabian Business.

Par to pavēstījusi Austrijas kompānija Kleindiest Group, kas ir viens no arhipelāga salu būvētājiem. Klendienst Group pašlaik tiesājas ar projekta attīstītāju Nakheel, saistībā ar kontrakta pārkāpumiem, kura rezultātā Austrijas kompānija pārtraukusi darbu pie būvniecības. Klendienst Group arī pavēstīja, ka tiesas ceļā vēlas atgriezt naudu, kuru ieguldījusi projektā.

Austrijas kompānijas pārstāvji norāda, ka galvenais viņu trumpis tiesvedībā būs saistīts ar to, ka salu arhipelāga attīstītājs neesot bijis spējīgs segt savas parādsaistības un mēģinājis apvienot maksājumus ar saviem bankrotējušajiem īpašniekiem.

Arhipelāga attīstītājs maksātnespēju piedzīvojis laika posmā no 2008. gada 29. septembra līdz 2010. gada 18. jūlijam, un līdz ar to Kleindienst kontrakts atzīstams par spēkā neesošu.

Savukārt salu arhipelāga attīstītāji noraida apsūdzības par maksātnespēju un uzsver, ka joprojām darbojas. Tāpat attīstītājs uzsver, ka viņa atbildība bijusi saistīta tikai ar salu izveidošanu, bet apgalvojumi, kas saistīti ar regulatora apstiprinājuma nesaņemšanu, esot «absurdi». Austrieši tomēr norāda, ka 300 salu attīstības stagnācija liecina par pretējo – vietējā regulatora aizliegumu pārdot īpašumus uz izveidotajām salām.

Tikmēr tiesa likusi salu arhipelāga attīstītājam 56 dienu laikā nākt klajā ar dokumentiem, kuri apliecinātu cik daudz no 300 salām ir pārdotas, kā arī, cik no noslēgtajiem kontraktiem joprojām ir spēkā esoši, kā arī informāciju par Nakheel īpašniekiem.

Pasaules salu projekts ir mākslīgs arhipelāgs netālu no Dubaijas, kurā aptuveni 300 salas izvietotas tā, lai atgādinātu zemeslodes karti. Projekta attīstību praktiski apturēja 2008. gada finanšu krīze. Pasaules arhipelāga salas, izņemot vienu, joprojām nav apbūvētas. Tāpat parādījušās ziņas, ka salas sākušas grimt.

Attīstītājs tomēr noliedz informāciju par salu grimšanu, kā arī uzsver, ka salu apbūve ir to īpašnieku atbildība. Kopējās projekta izmaksas tiek lēstas 14 miljardu ASV dolāru apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienu dzīves darba ritms paliek straujāks un intensīvāks. Attīstās tehnoloģijas un risinājumi, kuru izmantošana biznesā dod iespēju daudz ātrāk un precīzāk pieņemt lēmumus, bet tajā pašā laikā prasa arvien vairāk IT resursu, lai nodrošinātu nemitīgu virzību uz priekšu. Lai nezaudētu savas pozīcijas tirgū, uzņēmumiem jāpielāgojas un jāievieš, lai veicinātu straujāku attīstību, radot augstākas pievienotās vērtības pakalpojumus, vai samazinot izmaksas. Mākoņserveri un esošās IT infrastruktūras vienlaicīga izmantošana, tā sauktais hibrīdmākonis ir ideāls risinājums, ja uzņēmumam nepieciešama attīstība digitalizācijas virzienā.

Kas ir hibrīdmākonis?

Hibrīdmākonis ir IT vide, kas apvieno publiskā un privātā mākoņa elementus vienā. Tas ir IT risinājums, kurā uzņēmumi savus datus var uzglabāt divās vietās vienlaicīgi – privātajā mākonī, kas sastāv no uzņēmuma fiziskajiem serveriem, kuri var būt izvietoti ofisā vai datu centrā, un publiskajā jeb mākoņpakalpojumu sniedzēja mākonī. Šāda iespēja palīdz maksimāli efektīvi un elastīgi izmantot IT jaudas,

palielinot tās publiskajā mākonī, kad tas ir nepieciešams, piemēram, ieviešot jaunus produktus, veicot to testēšanu, vai uzņēmumiem, kuru IT infrastruktūrā ir vērojama sezonalitāte. Ņemot vērā, ka ir organizācijas, kuru drošības politika reglamentē konkrētu datu atrašanos serveru telpās, vai arī programmatūras specifika neļauj to izmantot mākoņu skaitļošanas sistēmās, uzņēmumiem parādās iespēja tos datus, kuriem nav šo drošības vai programmatūras ierobežojumu izvietot mākonī, lai iegūtu mākoņu platformu sniegtās priekšrocības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviācijā attīstību nosaka cilvēku skaits reģionā un tā ekonomiskās attīstības parametri, līdz ar to izaugsmes epicentri arvien vairāk pārvietojas Āzijas virzienā, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Dubaijas vērienīgie plāni kļūt par pasaules aviācijas centru bija dzirdami jau vairākus gadus. Tie aktualizējās brīdī, kad pieņemts lēmums par valsts ekonomikas diversifikāciju, to balstot ne tikai uz naftu, bet arī tirdzniecību, transportu un tūrismu. Pērn Dubaijai izdevies spert vēsturisku soli tuvāk šiem plāniem. Ar 71 miljonu apkalpotajiem starptautiskajiem pasažieriem tai izdevies Londonas Hītrovas lidostai, kas pērn apkalpoja tikai 68,1 milj. starptautisko pasažieru, nocelt pasaules noslogotākās lidostas kroni. «Hītrova zaudēja Dubaijai, jo varam piedāvāt savienojumus, kam Hītrovas lidostai pietrūkst kapacitātes,» Financial Times norādījis Dubaijas Starptautiskās lidostas vadītājs Pols Grifits. Tomēr jāpiebilst, ka kopējā pasažieru skaita ziņā Hītrova joprojām pārspēj Dubaiju, pērn apkalpojot 73,4 miljonus pasažieru. Turklāt gan Hītrovas, gan Getvikas (pērn apkalpoti 38,1 milj.) lidostas Londonā ziņoja par rekordlielu pasažieru skaitu 2014. gadā, jaunu maršrutu atklāšanu uz straujas izaugsmes tirgu Ķīnā un Meksikā. Dubaijas lidostas izaugsmes pamatā ir valstij piederošās aviokompānijas Emirates ekspansija, kas tika dibināta 1985. gadā. Šobrīd Emirates pieder pasaulē lielākā starptautisko pasažieru pārlidojumu lidmašīnu flote, nodrošinot savienojumus starp Rietumiem, Āziju un Dienvidaustrumāziju. Dubaijas amatpersonas cer, ka 2020. gadā lidosta jau apkalpos 98,5 miljonus pasažieru, nodrošinot 22% darbavietas Dubaijas emirātā un trešdaļu no tā IKP. Taču ar to izaugsmes plāni vēl neaprobežojas. Otra Dubaijas lidosta – Al–Maktoum International, kas sāka apkalpot pasažierus 2013. gadā, pēc pilnīgas pabeigšanas 2022. gadā būšot spējīga apkalpot 120 miljonus pasažieru, kas ir par 40 miljoniem vairāk nekā Hītrovas pašreizējais maksimums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Potenciāla iespēja aizbēgt no Dubaijas policijas kļūst arvien sarežģītāka, jo tā savam automašīnu parkam pievienojusi arī Ferrari, vēsta metro.co.uk.

Policijas jaunākā sporta automašīna, kas izmaksājusi robežās no 190 tūkstošiem līdz 350 tūkstošiem latu, seko Lamborghini Aventador, kas Dubaijas policistus sāka vizināt šajā mēnesī.

«Dubaija ir unikāla, un visam, kas tajā atrodas, ir jāatspoguļo šo unikalitāti. Šī iemesla dēļ policija savam patruļmašīnu parkam pievienos Ferrari sporta auto,» stāstījis Dubaijas policijas priekšnieks.

«Mēs esam patīkami pārsteigti par cilvēku reakciju uz Lamborghini, tāpēc izlēmām, ka arī Ferrari varētu būt laba izvēle,» viņš turpinājis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Eksperts: Mākoņdatošana nemanāmi kļuvusi par mūsu ikdienu

Jānis Čupriks, SIA Datakom valdes loceklis,12.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mākoņdatošana strauju attīstību uzsāka pirms vairākiem gadiem līdztekus ar skepses pilnām prognozēm par nozares turpmāku attīstību, kas galvenokārt tika saistītas ar bažām par datu drošību.

Tomēr tehnoloģijas ikdienā attīstās straujāk nekā varam iedomāties, un datu uzglabāšana mākonī ir ikdiena teju ikvienam – nereti mēs paši pat īsti neapzināmies, ka katru dienu lietojam mākoņpakalpojumus. Katru reizi, kad izmantojam tiešsaistes pakalpojumus, piemēram, sūtām e-pastu, straumējam filmas, mūziku, spēlējam spēles vai saglabājam saņemtos failus, ļoti iespējams, ka šīs darbības tiek veiktas, izmantojot mākoni. Tas ir tikai likumsakarīgi, jo datu apmaiņa notiek ik uz soļa, uzņēmumos lietojam lietotnes, kuras glabājas mākonī, piemēram, Microsoft Office. Arī ar mūsu viedierīces atmiņas apjomu nepietiek, lai uzglabātu visus vēlamos datus. Tāpēc atbilstoši sabiedrības vajadzībām un pieprasījumam mākoņdatošana turpina attīstīties, radot arvien jaunus risinājumus un īpaši parūpējoties par tik satraucošo datu drošības jautājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidojošo taksometru laiks tuvojas

Egons Mudulis,29.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijā izmēģina bezpilota taksometru; vācu Volocopter konkurentu netrūkst

Apvienotie Arābu Emirāti (AAE) ieies aviācijas vēsturē ar to, ka pie Dubaijas Džumeiras jūras parka nule kā veikts testa lidojums divvietīgam autonomam gaisa taksometram, vēsta ārvalstu mediji. Prieku par testa lidojumu paudis Dubaijas kroņprincis, šeihs Hamdans, pie reizes atgādinot arī par pilsētas panākumiem pirmā reģionā bezvadītāja metro ieviešanā. Bezpilota taksometru pakalpojumu sniegšanu Dubaijas Ceļu un transporta pārvalde (CTP) plāno ieviest piecu gadu laikā, ziņo Dubaijas valdības Mediju centrs. «Nekas tāds iepriekš nav darīts,» GulfNews norādīja Dubaijas Civilās aviācijas pārvaldes Aviācijas noteikumu un drošības nodaļas vadītājs Mihaels Rudolfs. Bezvadītāja taksometra testēšana labi saskan ar šīs AAE pilsētas ambīcijām ieņemt vadošo lomu inovāciju ziņā arābu pasaulē, atzīmē Reuters.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Dubaijā nodzēsts ugunsgrēks vienā no pasaules augstākajiem debesskrāpjiem

LETA--DPA/AP,04.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijā naktī uz piektdienu izcēlās ugunsgrēks vienā no pasaules augstākajām dzīvokļu torņēkām, taču pēc vairākām stundām tas tika nodzēsts, paziņoja Dubaijas oficiālais mediju birojs.

Ugunsgrēkā neviens nav cietis.

Ugunsgrēks izcēlās 79 stāvu debesskrāpja Torch Tower devītajā stāvā, telekanālam Gulf News paziņoja Dubaijas policijas preses sekretāre.

Liesmas bija pārņēmušas vairāk nekā 40 stāvus vienā ēkas pusē, vēstīja ziņu aģentūras AP žurnālists.

Varas iestādes veiksmīgi evakuējušas cilvēkus no šīs ēkas, tviterī paziņoja Dubaijas mediju birojs.

Pēc vairākām stundām liesmas izdevās nodzēst.

Dubaijas policija norobežoja rajonu ap ēku, lai pasargātu cilvēkus no uguns un krītošām atlūzām.

352 metrus augstajā ēkā liels ugunsgrēks bija izcēlies arī 2015.gada sākumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Dubaijas lidosta pērn pasaulē lielākā pēc pasažieru skaita

BNS/INTERFAX,13.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijas starptautiskā lidosta 2014.gadā kļuva par lielāko lidostu pasaulē pēc starptautiskajos reisos pārvadāto pasažieru skaita, apsteidzot Londonas Hītrovas lidostu, vēstīja laikraksts The Financial Times.

2014.gadā Dubaijas lidosta starptautiskajos reisos apkalpoja 71 miljonu pasažieru, bet Hītrovas lidosta - 68,1 miljonu pasažieru.

Viens no iemesliem tam ir Hītrovas lidostas darbības jaudu pārslodze.

«Hītrova zaudē daudz reisu Dubaijai, jo mēs spējam apkalpot tos maršrutus, kuriem Hītrovai vairs nepietiek ietilpības,» paziņoja Dubaijas lidostas ģenerāldirektors Pols Grifitss.

Dubaijas lidostas kļūšana par lielāko lidostu atspoguļo arī Dubaijā bāzētās Apvienoto Arābu Emirātu (AAE) nacionālās aviokompānijas Emirates Airlines straujo izaugsmi. Lidsabiedrībai šobrīd ir lielākā tālās distances lidmašīnu gaisa flote pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijas Starptautiskā lidosta Hītrovas lidostai atņēmusi pasaulē noslogotākās starptautiskās lidostas titulu, ja ņem vērā pasažieru skaitu gada griezumā, ziņo BBC.

Apvienoto Arābu Emirātu lidosta paziņojusi, ka tā 2014. gadā apkalpojusi nedaudz zem 70,5 miljoniem pasažieru. Hītrovas lidostā pasažieru skaits bijis ap 68,1 miljonu.

Dubaijas lidosta norādījusi, ka tā sasniegusi «vēsturisku pagrieziena punktu».

Hītrovas lidosta jau gadiem cenšas palielināt kapacitāti, un tieši tas tiek minēts kā galvenais iemesls Dubaijas uzvarai. Dubaijas mērķis esot kļūt par aviācijas globālo centru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Canon fotoprinteris Pixma TS8250 ar sešām tintes kasetnēm piešķir fotogrāfijām dzīvīgākas krāsas

Virzoties uz moderno bezpapīra koncepcijas biroju, daudzos uzņēmumos printeris kļūst aizvien mazāk noslogots, un dažviet ceļu līdz tam atceras vairs tikai spītīgākie papīra apdrukāšanas piekritēji. Tomēr ik pa laikam ikvienam šo to nākas izdrukāt, tādēļ arī ražotāji turpina laist tirgū aizvien jaunus modeļus un meklēt ceļu uz patērētāju sirdi un naudasmaku ar modernām funkcijām. Arī Canon pērnajā rudenī iepazīstināja ar jaunas produkcijas klāstu, kurā ar neparastu izskatu izceļas PixmaTS8250.

Kamēr liela daļa vienkāršo mājas printeru kļuvuši tik lēti, ka, šķiet, ražotājs nolēmis pelnīt vien ar tintes kasetņu tirgošanu, šim fotoprinteru sērijas drukātājam paredzēta cita misija. Tas nesola lētu ekspluatāciju, bet gan augstu kvalitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijas iTunes lietotājiem nav jāuztraucas par nelikumīgu mūzikas ielādi

Gunta Kursiša,18.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Latvijas autoru tiesības līdz ar iTunes ieviešanu Latvijā nekādā veidā nav pārkāptas, gluži pretēji – tās tiek ievērotas, jo iTunes laicīgi, pirms autoru darbu lietošanas saņēma atļauju darbu lietojumam,» Db.lv norādīja Inese Paklone, Autortiesību un komunicēšanas konsultāciju aģentūra/Latvijas Autoru apvienība (AKKA/LAA) izpilddirektore.

«iTunes Latvijā beidzot ir radījis visas iespējas likumiski lietot mūziku vismūsdienīgākajā veidā,» viņa norādīja.

Jau vēstīts, ka ASV tehnoloģiju kompānija Apple paplašinājusi to valstu sarakstu, kurās ir pieejams mūzikas pakalpojums iTunes Match – turpmāk serviss būs pieejams 19 jaunās valstīs, tostarp arī Latvijā.

AKKA/LAA ar pasaules lielāko mūzikas interneta veikalu iTunes slēdza līgumu jau pērn. Līgums paredz, ka autoriem, kuru darbi ievietoti iTunes, tiks maksātas autoratlīdzības.

Ja Latvijas autors deleģējis AKKA/LAA savu muzikālo darbu mehāniskās reproducēšanas tiesības un ja šī autora darbi pieejami iTunes veikalā, tad tie arī automātiski pieejami arī iTunes Match un iCloud, apliecināja I. Paklone.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Palielinoties attālinātā darba popularitātei un pieaugot e-komercijas lomai, uzņēmumiem arvien aktuālāka ir IT sistēmu un datu novietošana datu centros pie IT ārpakalpojumu sniedzējiem un/vai “mākoņos’’. Arī tehnoloģiju un izklaides uzņēmumam Tet ir seši datu centru un mākoņpakalpojumu platforma TetCloud.

Datu centru pakalpojumu veidi un to īpašības

Uzņēmumiem pie lielāka datu apjoma vai tiem, kuri strādā IT jomā, ir nepieciešams serveris, kurā tiek glabāti dati. Ja agrāk populārākais veids bija to uzturēt pašiem, tad šobrīd arvien biežāk tiek izmantotas vēl divas opcijas datu glabāšanai - attālināti datu centri un to ievietošana virtuālajā serverī jeb ‘’mākonī’’. Kādas ir šo trīs opciju īpašības un atšķirības?

Datu glabāšana uzņēmumā. Lai arī agrāk praktiski vienīgā opcija, tad šobrīd tā uzskatāma par dārgu un laikietilpīgu no apkopes viedokļa. Pārsvarā to izvēlēsies tikai trijos gadījumos - 1. ja nav daudz datu un neparedzētas situācijas neietekmēs uzņēmuma darbības procesu (piemēram, mājaslapa ir uzņēmuma vizītkarte, nevis piedāvā e-komerciju). 2. ja uzņēmums nevar izvest datus ārpus tā telpām juridisku ierobežojumu vai datu specifikas dēļ (piemēram, medicīnas iestādes vai valsts struktūras). 3. citu iemeslu dēļ kā bailes no pārmērīgām izmaksām, neuzticēšanās vai nezināšana par ārpakalpojumu, liek uzņēmumiem atteikties no datu glabāšanas pie trešās puses.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izvēloties mākoņskaitļošanas pakalpojumus, lietotājiem vajadzētu ņemt vērā tehnoloģiju spēju tikt galā ar dažādiem draudiem, šifrēšanas iespējas un pakalpojuma sniedzēja atbilstību drošības prasībām , ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Mākoņskaitļošana ir datu pārstrādes forma, kas pēc būtības var aizstāt datu uzglabāšanas infrastruktūras izvietošanu uzņēmumu telpās. Līdz ar to nav būtisku atšķirību starp datu drošības un konfidencialitātes prasībām datu uzglabāšanas iekārtām uzņēmumu telpās un mākoņos, DB norāda Microsoft Centrālās Eiropas un Austrumeiropas reģiona vadītājs sabiedrības drošības un aizsardzības jautājumos Roberts Kosla. Mākoņskaitļošanas pakalpojumu sniedzējiem jāsaprot un jāatbilst lietotāju prasībām, tāpat kā par to rūpējas IT administratori, kas apkalpo ierīces uzņēmumos. Tādēļ mākoņskaitļošanas pakalpojumu sniedzējiem ir svarīgi atbilst pakalpojumu un regulatoru prasībām. Izvēloties šos pakalpojumus, lietotājiem vajadzētu ņemt vērā tehnoloģiju spēju tikt galā ar dažādiem draudiem, šifrēšanas iespējas, uzstādīšanas sarežģītību, atbilstību drošības prasībām, īpaši starptautiskajiem standartiem un neatkarīgu drošības ekspertu vērtējumu par attiecīgo tehnoloģiju, uzskaitīja R. Kosla.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju kompānija Apple paplašinājusi to valstu sarakstu, kurās ir pieejams mūzikas pakalpojums iTunes Match. Turpmāk serviss būs pieejams 19 jaunās valstīs, tostarp arī Latvijā.

Apple iTunes Match ļauj noskenēt lietotāja rīcībā esošo mūziku un izvietot to datu «mākonī» iCloud. Izmantojot pakalpojumu «mākonī» iespējams sinhronizēt ne tikai iTunes Store tiešsaistes veikalā iegādāto mūziku, bet arī tādu, kas lietotāja rīcībā ir nonākusi citos veidos. Šajā gadījumā «mākonī» tiek izvietota mūzikas faila kopija no iTunes Store.

Gadījumā, ja serviss lietotāja mūzikas failus neatpazīs, tad tie tiks augšupielādēti «mākonī». iTunes Match padara lietotāja mūziku pieejamu no jebkuras vietas pasaulē. Pakalpojumu iespējams izmantot par gada samaksu 24,99 eiro apmērā. Kopumā iTunes Match var sinhronizēt 25 tūkstošus dziesmu un servisu piesaistīt desmit Apple ierīcēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās sava mājaslapa un e-pasta adrese ir teju ikvienam uzņēmumam, un katrs birojs ir aprīkots ar interneta pieslēgumu. Bet vai tas ir pietiekami, lai sauktu biznesu par digitāli veiksmīgu? Nepavisam, jo digitalizācija ir ne tikai pieeja dažādām IT sistēmām, bet arī pareiza resursu izmantošana un to pielāgošana konkrētām biznesa vajadzībām. Kā Latvijas uzņēmumiem sokas ar digitalizāciju, un kā uzsākt ceļu uz digitālo uzņēmējdarbību – par to šajā rakstā.

Latvijas bizness un digitālās prasmes: ko protam un ko vēl ne?

Salīdzinājumā ar citām Eiropas Savienības valstīm, tehnoloģiju attīstība Latvijā ir labā līmenī. Mūsu iedzīvotāji ir pieraduši pie maksājumiem ar norēķinu kartēm, bezkontakta maksājumiem, plaša Wi-Fi tīkla un jaudīga optiskā internetā gan darbā, gan mājās. Taču vai tiešām esam Eiropas IT avangardā visās jomās? Statistika sniedz skaudrāku redzējumu – DESI-2020 (Digitālās ekonomikas un sabiedrības indekss) dati liecina par to, ka Latvijā digitālās prasmes nesasniedz vidējo Eiropas līmeni. Mūsu valstī šis rādītājs ir 75%, Eiropas vidējais – 80%, bet, salīdzinājumam, Lietuvā – jau 93%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

«Pasaulē lielakajā lidostā» uzņemts pirmais pasažieru gaisa kuģis

Gunta Kursiša,28.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijas aviācijas nozare svētdien nosvinējusi Al Maktoum starptautiskās lidostas atklāšanu. Lidosta ir daļa no Apvienoto Arābu emirātu «aviācijas pilsētas» - Dubai World Central, un tiek paredzēts, ka pēc tās pabeigšanas lidosta kļūs par pasaulē lielāko gaisa satiksmes centru, vēsta CNN.

Lidosta tika atvērta kravu pārvadājumiem kopš 2010. gada, taču pirmā pasažieru lidmašīna tajā nolaidās svētdien. Pirmā lidmašīna bija Ungāru zemo cenu aviokompānijas Wizz Air gaisa kuģis. Tāpat svētdien lidosta uzņēmuma Kuveitā bāzētā zemo cenu pasažieru pārvadātāja Jazeera Aiways lidmašīnu, kā arī Bahreinas aviokompānijas Gulf Air lidmašīnu.

Tāpat kā Dubaijas starptautiskā lidosta, kas atrodas aptuveni 50 kilometru attālumā, arī Al Maktoum lidosta pieder Dubaijas valdībai, un to pārvalda Dubai Airports Company.

Sākotnēji tika plānots, ka lidosta pilnā apjomā darbosies, sākot no 2017. gada, taču vērienīgā projekta pabeigšana kavēsies par desmit gadiem, un lidostas darbība ar pilnu jaudu paredzēta 2027. gadā. Tiek lēsts, ka kopējās Al Maktoum lidostas izveides izmaksas ir 120 miljardu AAE dirhēmu jeb aptuveni 32,67 miljardus ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijas policijas pārvalde savam auto parkam nupat pievienojusi vairāk nekā 300 tūkstošus latu vērtu Lamborghini Aventador, vēsta telegraph.co.uk.

Divu durvju, divvietīgā sporta automašīna, kas var sasniegt ātrumu 349 km/h, nokrāsota zaļā un baltā krāsā, kas atbilst Dubaijas policijas krāsām.

Tomēr automašīna diez vai dzīsies pakaļ likumpārkāpējiem. Tā vietā auto galvenokārt būšot redzams tūristu iecienītās vietās, lai, pēc policijas direktora vietnieka vārdiem, parādītu, «cik eleganta ir Dubaija».

Zināms, ka Dubaijas policija savai flotei pievienos arī amerikāņu Chevy Camaros.

Kā norāda telegraph.co.uk, Dubaija pašlaik vēlas parādīt pasaulei, ka ir atlabusi no parādu krīzes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijā pirmdien atklāta pirmā ar 3D printeri radītā biroja ēka, kas ir pilnībā darbotiesspējīga.

Līdz šim 3D printeri celtniecībā izmantoti maz.

Dubaijas valdības paziņojumā teikts, ka šajā projektā izmantots īpašs cements, kura izturība pārbaudīta Lielbritānijā un Ķīnā.

Vienstāva prototipa ēkas platība ir 250 kvadrātmetri.

Šī ir pirmā 3D drukātā ēka pasaulē, un tā nav tikai ēka, tai ir pilnībā funkcionējoši biroji un personāls," paziņoja valdības ministrs.

Mēs uzskatām, ka tas ir tikai sākums. Pasaule mainīsies, viņš piebilda.

Aplēses liecina, ka 3D tehnoloģija varētu samazināt celtniecības laiku par 50% līdz pat 70% un darbaspēka ietaupījums sasniegtu 50% līdz 80%, norādīja valdības ministrs.

Dubaijas mērķis ir līdz 2030.gadam izdrukāt 25% emirāta ēku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada 11. oktobra darbu Rīgā uzsāks Apvienoto Arābu Emirātu aviokompānija “flydubai”, kas trīs reizes nedēļā piedāvās ceļotājiem lidojumus starp Rīgu un Dubaiju.

Aviokompānija šodien izziņoja plānus šā gada laikā sākt lidojumus no Dubaijas uz Rīgu, Bāzeli, Tallinu un Viļņu, palielinot savu maršrutu tīklu Eiropā līdz 43 galamērķiem 21 Eiropas valstī.

“flydubai” izpilddirektors Gheits Al Gheits uzsver: “Mūsu jaunie maršruti uz Baltijas reģionu un Šveici ļaus ceļotājiem vēl ērtāk sasniegt Dubaiju, gan lai viesotos tajā, gan izmantotu Dubaijas kā aviācijas centra piedāvātās iespējas tālākiem savienotajiem lidojumiem.” “flydubai” galamērķu kartē iekļauti lidojumi, piemēram, uz Malaiziju, Maldīvu salām, Mombasu, Šrilanku, Taizemi un Zanzibāru.

Jaunajos maršrutos lidsabiedrība izmantos savus jaunākos “Boeing 737” gaisa kuģus. Lidojumos, kas notiks nu Dubaijas lidostas 3. termināļa, būs pieejamas gan biznesa, gan ekonomiskās klases sēdvietas. Turp un atpakaļ lidojums no Rīgas uz Dubaiju izmaksās, sākot no 380 eiro ekonomiskajā klasē līdz 1370 eiro biznesa klasē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvien vairāk klientu izrāda vēlmi iegādāties vai iznomāt IT un elektronikas uzņēmuma AdvanGrid radīto inovatīvo tehnoloģiju, kas veic elektroenerģijas patēriņa monitoringu, ļaujot uzņēmējiem pastāvīgi sekot elektrības patēriņam, konstatēt nelietderīgus tēriņus, tādējādi radot iespēju efektivizēt enerģijas patēriņu un būtiski ekonomēt finanšu līdzekļus.

Iekārtu AdvanGrid speciālisti izstrādāja pirms četriem gadiem un divus gadus to testēja un pilnveidoja kopā ar AS Sadales tīkls ekspertiem, vērtējot tehnoloģiju darbībā, kā arī kopīgi konstatējot nepilnības un attiecīgi veicot uzlabojumus. Nu jau ne tikai AS Sadales tīkls speciālisti atzīst iekārtu par kvalitatīvu un savā ziņā unikālu, kurai vismaz pagaidām šajā cenu kategorijā šādā komplektācijā un funkcionalitātē pasaulē nav analogu, turklāt tās cena ir ievērojami zemāka nekā līdzīgiem risinājumiem, akcentē AdvanGrid valdes priekšsēdētājs Juris Polcs.

"Šīs iekārtas pamata auditorija ir industriālie klienti, kuri ikdienā patērē nozīmīgu apjomu elektroenerģijas dažādu ražošanas iekārtu darbināšanai, tādēļ iespēja kontrolēt un analizēt patēriņu viņiem ir būtiski tieši no kopējo izmaksu samazināšanas viedokļa. Vienlaikus tā ir vērtīgs elektroenerģijas patēriņa tendenču mērīšanas un ekonomēšanas instruments arī dažāda lieluma birojos," stāsta J. Polcs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Resursu cenas

Zelta cena atgūst vietu virs 1700 ASV dolāru atzīmes par unci

Jānis Šķupelis,05.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušā mēneša beigas un šī mēneša sākums neveiksmīgs izrādījies zelta cenai, kura šonedēļ sarukusi zemākajam līmenim mēneša laikā un uz brīdi atvadījās arī no siltās vietiņas virs 1700 ASV dolāru par Trojas unci atzīmes.

Tiesa gan, šo trešdien zelta cena pieauga un trešdienas otrajā pusē atradās pie 1702 ASV dolāru par Trojas unci atzīmes. Zelta cenai pieaugt esot likusi manāma investoru vēlme pēc nesenā krituma iegādāties minēto dārgmetālu iegādāties lētāk.

DB jau ziņojis, ka zelts pēdējā laikā uzvedas kā tipisks riska aktīvs. Tā kā investoru omu šo otrdien bojāja sliktāki pasaules ietekmīgāko ekonomiku dati, un pieauga bažas par potenciāli negatīvo ASV fiskālās kraujas ietekmi uz ekonomiku, lielākās daļas riska aktīvu cenas saruka (šai tendencei sekoja arī zelta cena). Jāpiebilst gan, ka zelts vēsturiski tiek uzskatīts par drošā patvēruma aktīvu, kura cena mēdz pieaugt laikos, kad mākoņi virs pasaules ekonomikas debesīm savelkas biezāki. Pēdējo gadu laikā gan zelta cena lielā mērā uzvedas līdzīgi, kā citu riska aktīvu cena – tā, piemēram, kāpj, kad finanšu tirgus dalībnieku riska apetīte uzlabojas. Protams, jāņem vērā, ka arī finanšu tirgū apstākļi nav tipiski un, piemēram, pasaules centrālās bankas drukā naudu (pamats aizdomām par lielāku inflāciju nākotnē un valūtu devalvāciju).

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Iekārta, kas ļauj uzņēmējiem efektīvi kontrolēt, plānot un ekonomēt elektroenerģiju

,09.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

IT un elektronikas uzņēmums AdvanGrid radījis inovatīvu tehnoloģiju, kas veic elektroenerģijas patēriņa monitoringu, ļaujot uzņēmējiem pastāvīgi sekot elektrības patēriņam un konstatēt nelietderīgus tēriņus, tādējādi radot iespēju efektivizēt enerģijas patēriņu un būtiski ekonomēt finanšu līdzekļus.

Iekārtu pirms trim gadiem izstrādāja Latvijas speciālisti, un nu divus gadus tā tiek testēta un pilnveidota kopā ar AS Sadales tīkls ekspertiem, vērtējot tehnoloģiju darbībā, kā arī kopīgi konstatējot nepilnības un attiecīgi veicot uzlabojumus. AS Sadales tīkls speciālisti atzīst iekārtu par kvalitatīvu un savā ziņā unikālu, kurai vismaz pagaidām šajā cenu kategorijā, šādā komplektācijā un funkcionalitātē pasaulē nav analogu, turklāt tās cena ir ievērojami zemāka nekā līdzīgiem risinājumiem, akcentē AdvanGrid valdes priekšsēdētājs Juris Polcs, piebilstot, ka iekārtas pamata auditorija ir industriālie klienti, kuri ikdienā patērē lielu apjomu elektroenerģijas, dažādu ražošanas iekārtu darbināšanai, tādēļ iespēja kontrolēt un analizēt patēriņu viņiem ir būtiska tieši no kopējo izmaksu samazināšanas viedokļa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Kā būtiski samazināt uzņēmuma izmaksas IT jomā?

Egons Mudulis,20.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atvērtā koda programmatūra var būtiski samazināt uzņēmuma izmaksas IT jomā

Tā sarunā ar Dienas Biznesu norāda Geminent EU akcionārs un vadītājs Normunds Krūmiņš.

Lielo zīmolu, piemēram, Microsoft, plaši lietotās programmatūras dārdzība bijis viens no iemesliem, kas, darbojoties loģistikas jomā, viņu pamudinājis pievērsties IT jautājumiem. Proti, lai aprīkotu pat nelielas loģistikas kompānijas biroju – līdz 10 cilvēkiem – ar legālām datorprogrammām, būs nepieciešami vismaz 400 eiro katram datoram, turklāt pēc 2‒3 gadiem programmas nāksies atjaunot, atkal maksājot samērā lielas summas. Ja vēl ir nepieciešamība izmantot programmatūru mūzikas, audiovizuālo materiālu apstrādei vai projektēšanai, tad summas būs mērāmas tūkstošos. Tagad gan ir iespējams izmantot, piemēram, Microsoft Office mākonī, taču tad, kad vairs netiek maksāta abonēšanas maksa, klientam nekas nepaliek kā vien paša radītais dokuments, ja vien arī tas nav palicis mākonī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vērtīgas lietas mēs parasti apdrošinām vai parūpējamies par to drošību citos veidos. Mūsdienu pasaulē, kurā vairumam uzņēmumu viens no nozīmīgākajiem resursiem ir informācija, ir ārkārtīgi būtiski gādāt par uzņēmuma datu drošību. Office 365 lietotāji nereti automātiski uzskata, ka par tajā esošā satura drošu uzglabāšanu rūpējas Microsoft. Realitātē Office 365 ir veidots, pamatojoties uz dalītās atbildības modeļa principu. Ideja ir tāda, ka veiksmīgai pakalpojuma darbībai nozīmīga loma ir visām iesaistītajām pusēm. Microsoft galvenais uzdevums ir Office 365 pakalpojumu infrastruktūras uzturēšana un aizsardzība. Piegādātājs nodrošina vienmērīgu darbību iekārtām un Office 365 pakalpojumiem, kā arī rūpējas par aktuālo pakalpojumu pārvaldību. Savukārt klientiem ir jāuzņemas atbildība par savu datu dublēšanu. Piemēram, ja kāds uzņēmuma darbinieks netīšām izdzēš failu no Teams, diemžēl nav iespējas piezvanīt uz Microsoft biroju un pieprasīt faila atjaunošanu. Tas ir klienta pienākums – savlaicīgi veidot rezerves kopijas, lai vajadzības gadījumā datus atgūtu.

Uzņēmums Primend, kas nodrošina profesionālus un efektīvus IT pakalpojumus visā Baltijā, rūpīgi seko līdzi arī tam, lai klientu vērtīgie dati būtu pastāvīgā drošībā. Vai zini, kādi ir galvenie iemesli uzņēmuma datu aizsardzībai? Lūk, 6 potenciāli riski, kurus var “apdrošināt”, ieviešot uzņēmumā kvalitatīvu satura dublēšanas risinājumu rezerves kopijām.

1. iemesls: netīša izdzēšana. Gluži cilvēcīgi jebkuram var gadīties svarīgu informāciju netīšām izdzēst vai arī kļūdas dēļ vieniem datiem uzkopēt virsū citus, attiecīgi oriģinālos datus zaudējot. Protams, ir pieejami dažādi Microsoft rīki, kas ļauj informāciju atgūt, kā piemēram, izdzēsto failu vai e-pasta ziņojumu miskastes. Tomēr ne visās situācijās tas ir risinājums, turklāt šādā formātā dati tiek glabāti tikai noteiktu laika periodu, pēc tam tos neatgriezeniski dzēšot. Tātad vienīgais drošais veids, kā tos atgūt, ir pilnvērtīgs un visaptverošs risinājums rezerves kopiju izveidei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmums Knowledgeprice.com, kurš pazīstams ar ārpakalpojumu sniegšanu ārzemju finanšu un apdrošināšanas kompānijām, guvis panākumus banku sektorā Lielbritānijā, ar saviem pakalpojumiem mākoņrisinājumu jomā palīdzot tā saucamajai challenger jeb jaunā modeļa bankai OakNorth Bank kļūt par pirmo Apvienotajā Karalistē, kura izmanto mākoni tās pamatsistēmām, informē uzņēmuma pārstāvji.

Par challenger bankām Lielbritānijā sauc salīdzinoši nelielas bankas, kas izveidotas ar nolūku palielināt konkurenci starp valsts lielākajām bankām. OakNorth ir Lielbritānijas banka, kas pieņem depozītus un izsniedz kredītus saviem klientiem - vidējiem un maziem uzņēmumiem.

Lielbritānijas finanšu uzraudzītājs un regulētājs - Finanšu pakalpojumu pārvalde (Financial Conduct Authority (FCA)) tikai pavisam nesen ir atļāvusi finanšu pakalpojumu pārdošanas sistēmas un personu datus glābāt mākonī, un vieni no pirmajiem, kas vēlējās šo jauno iespēju izmēģināt, bija OakNorth banka. Knowledgeprice.com ir izstrādājis platformu Athena, kas to ļauj izdarīt droši un ātri. Tā kā Knowledgeprice.com ir ilggadēja pieredze darbā ar bankām un finanšu kompānijām, izstrādājot dažādus mākoņrisinājumus, OakNorth griezās tieši pie Knowledgeprice.com kā pie eksperta šajā jomā, un ar Athena palīdzību ir izvietojis mākonī OakNorth sistēmu. Tas, ko Latvijas uzņēmums bankai palīdzēja izdarīt, ir OakNorth sistēmu integrēt ar ārējām sistēmām, kas glābā datus saistītus ar kredītreitingiem, bankas kontiem, adresēm utt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

eParaksts, eAdrese, eVeselība, elektroniskās deklarēšanas sistēma un daudzi citi “e” kļuvuši par privātās un korporatīvās dzīves elementiem, kā arī digitālās transformācijas vitamīniem. Uzņēmēju vidē arvien pieprasītāks kļūst vēl viens, mazāk zināms, “e”- eZīmogs.

Papīra dokumentu apritē zīmogs vai spiedogs bija zināms jau krietni pirms Kristus dzimšanas. Digitālā vidē tāds pieejams jau 10 gadus, tomēr īstu popularitāti tas ieguvis tieši līdz ar plašu automatizētu risinājumu ieviešanu uzņēmumu un iestāžu biznesu procesos. Kas ir eZīmogs un kādos biznesa procesos tas ir noderīgs, DB iztaujā VAS Latvijas Valsts radio un televīzijas centra ePakalpojumu daļas klientu vadītāju Vitu Apsi

Kā eZīmogs atšķiras no eParaksta?

eParaksts, neatkarīgi no tā ar kādu rīku – eID karti vai eParaksts mobile, to izmanto, ir piesaistīts konkrētai fiziskai personai. Ja šī persona paraksta dokumentus kādas organizācijas vārdā, tās piederība organizācijai vai paraksta tiesības tiek noteiktas ar pilnvaru vai kādu citu tiesisko pamatojumu un faktiski paraksts neataino neko citu, kā tikai konkrētās personas datus.

Komentāri

Pievienot komentāru