Latvijā bārus un kafejnīcas lielākoties apmeklē īpašos gadījumos, tomēr vinotēkai Fiesta ir izdevies iegūt lojālus klientus.
«Neesam populārākais bārs, bet nevaram sūdzēties – mums ir sava publika. Uz dažām vietām iet tikai tad, kad tur ir kāds notikums, piemēram, koncerts. Uz citām iet vienkārši pasēdēt, parunāt – mēs esam tāds bārs,» saka Ksenija Ščedrova, vinotēkas Fiesta (SIA Vino.lv) līdzīpašniece.
Kopš atklāšanas pirms diviem gadiem Fiesta ir veidojusies kā satikšanās vieta un vīns ir tās papildinājums. «Šis ir nevis klubs vai bārs, bet vīna bārs kopā ar iespēju izklaidēties. Pie mums dejo arī uz galdiem, tas ir OK. Cilvēki zina, ka var te atnākt un būt tādi, kādi viņi ir, un uzvesties dabiski. Neviens neteiks, ka tu slikti uzvedies. Protams, visam ir savas robežas,» viņa gan piebilst.
Fiesta atvēra laikā, kad Rīgā vēl nebija daudz vinotēku, šis apzīmējums bija samērā jauns. Tagad šādu vietu ir krietni vairāk. «Vīns ir viegls dzēriens, alternatīva alum. Diez vai darbadienas vakarā dzersi degvīnu, tas būtu pārāk «nopietni». Taču pasēdēt mājīgā atmosfērā ar vīna glāzi ir patīkami. No vienas puses uzsvars uz vīnu ir aristokrātisks, no otras – glāzi šī dzēriena var atļauties jebkurš. Vīns rada īpašu atmosfēru,» uzskata K. Ščedrova.
Atvērt vinotēku krīzes laikā nebija viegli, taču šo soli viņa nenožēlo: «Pieredze ir vērtīgākais, kas mums ir. Tā dod spēku dzīvot tālāk un arī spēju tikt galā ar sarežģītām situācijām.» Uzņēmējdarbība neesot viegla nodarbe, taču viņu tajā notur azarts un cilvēki, kurus vinotēka esot «pieradinājusi».
Ārzemēs ir bāri, uz kuriem vieni un tie paši cilvēki iet gandrīz katru dienu. Savukārt Latvijā cilvēki bārus, kafejnīcas un restorānus apmeklē izņēmuma gadījumos – ja tur notiek kāds pasākums, piemēram, koncerts, ir kāda svētku reize vai nozīmīgs notikums. Pie mums cilvēki visdrīzāk aicinās viens otru ciemos uz mājām, nevis uz tuvējo bāru pasēdēt un aprunāties. K. Ščedrova pieļauj, ka tam ir ne vien finansiāls, bet arī kāds iekšējs, vēsturisks iemesls.