No 2013. gada 1. janvāra stāsies spēkā vienkāršāki, mūsdienīgāki PVN rēķinu izrakstīšanas noteikumi. Šos noteikumus izstrādāja, lai mazinātu birokrātijas slogu un atbilstības nodrošināšanas izmaksas, kas rodas uzņēmumiem, un lai PVN rēķinu izrakstīšanas procedūras pilnībā pielāgotu 21. gadsimta realitātei. Divi jauno noteikumu aspekti ir jāuzsver īpaši: e-rēķini un naudas līdzekļu uzskaite.
Ar nākamo gadu visi uzņēmumi varēs izvēlēties savām vajadzībām vislabāk piemēroto PVN rēķinu izrakstīšanas metodi. Elektroniskie rēķini būs līdzvērtīgi rēķiniem papīra formātā, gan vienam, gan otram rēķinu veidam piemērojot vienotus noteikumus. Dalībvalstu nodokļu iestādes vairs nevarēs noteikt zināmus priekšnosacījumus, tādus kā e-paraksti vai elektroniskā datu apmaiņa (EDI). Visā ES būs vienoti noteikumi, kas veidos juridisko noteiktību un vienkāršos uzņēmumu pārrobežu darbību. Turklāt rēķinus būs iespējams elektroniski uzglabāt, pat ja to oriģināls būs papīra formātā, un uzglabāšanas laiks abu formātu rēķiniem būs vienāds.
E-rēķinu priekšrocības ir labi zināmas: īsāki maksājumu kavējumi, mazāk kļūdu, mazākas drukāšanas un pasta izmaksas. Saskaņā ar aplēsēm būtu iespējams ietaupīt 18 miljardus eiro, ja visi uzņēmumi pārietu no papīra uz elektroniskajiem rēķiniem, galvenokārt mazāku grāmatvedības izmaksu dēļ. Jaunajiem PVN noteikumiem būtu jārada papildu stimuls un jāpalīdz uzņēmumiem īstenot šo pāreju.