Nereti, iegādājoties lietotu automašīnu, pircējs nāk pie atziņas, ka ir krietni pārmaksājis, vēlāk ievērojot nolietojuma detaļas.
Lietuviešu uzņēmuma carVertical datu analīzes komandas, veicot pētījumu Kauņā un Viļņā, secinājušas, ka populārākajām lietotajām automašīnām vidēji trešdaļā gadījumu ir sagrozīts odometrs.
Uzsākot stāstu, jāpiebilst, ka carVertical pamatnodarbe ir lietotu automašīnu novērtēšana, tā palīdzot saviem klientiem apzināt pērkamā transportlīdzekļa patieso stāvokli, un publiski pasniegtais pētījums vairāk atgādināja reklāmas materiālu, tomēr, atmetot uzņēmuma ambīcijas tirgū un paturot pētījuma informatīvo daļu, atliek vien ieklausīties skaitļos.
“Krāpšanās ar nobraukumu ir viena no izplatītākajām lietoto automašīnu tirgū. Tā krāpjoties, tiek palielināta lietotā transportlīdzekļa cena un kopumā tiek bojāta autopircēju pieredze. Uzņēmuma pētījumā atklājām, ka tieši premium klases vācu automašīnu pircēji ir pakļauti vislielākajam riskam iegādāties automobili ar sagrozītiem odometra rādījumiem,” Dienas Biznesam atklāja carVertical komunikācijas vadītājs Mats Buzelis (Matas Buzelis), norādot, ka uzņēmuma pamatnodarbe ir globāla automobiļu vēstures reģistra veidošana, kas ir carVertical pamatprodukts tirgū.
Jautāts par pētījuma metodēm, M. Buzelis paskaidroja, ka, lai noteiktu vissagrozītāko automobiļu sarakstu, IT datu uzņēmums carVertical analizējis vairāk nekā 700 tūkstošu lietoto automobiļu vēstures atskaites, kas veidotas laikā no 2020. gada novembra līdz 2021. gada novembrim. “Tika analizēti astoņpadsmit dažādi tirgi – Polija, Rumānija, Ungārija, Francija, Slovēnija, Slovākija, Čehija, Lietuva, Latvija, Igaunija, Ukraina, Bulgārija, Serbija, Vācija, Horvātija, Krievija, ASV un Itālija,” tā M. Buzelis.
Iemesls, kādēļ tieši BMW dominē TOP10 ar sagrozīto nobraukumu, ir vienkāršs – automašīnas ir pieprasītas. “Pusi no TOP saraksta aizņem tieši šī ražotāja automašīnas. Tas ir saistīts ar pieprasījumu pēc lietotiem BMW transportlīdzekļiem dažādos tirgos. Dati arī atklāj, ka dārgās automašīnas, visticamāk, ir ar sagrozītiem nobraukumiem,” uz blēdības pamatu norādīja M. Buzelis. Savukārt pati jēga slēpjas samērā vieglā peļņas palielināšanā. Proti, odometra attīšana ir samērā lēts un visnotaļ vienkāršs process, kas dod iespēju prasīt būtiski lielāku cenu.
Visu rakstu lasiet 21.decembra žurnālā Dienas Bizness!
ABONĒJIET, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās!