Lietuvas automobiļu datu platformas "carVertical" pārvaldītāja "CV Group" apgrozījums pērn pieauga uz pusi, sasniedzot 17,7 miljonus eiro, savukārt kompānijas peļņa vēl nav publiskota, informē platformas pārstāvji.
"carVertical" skaidro, ka piegādes ķēdes krīze ir skārusi autobūves uzņēmumus visā pasaulē, izraisot mikroshēmu deficītu un mainot patērētāju paradumus.
Kā norāda carVertical izpilddirektors Roks Medonis (Rokas Medonis), uzņēmuma ieņēmumi palielinājušies, paplašinot darbību Centrāleiropas, Austrumeiropas un Amerikas tirgos, pateicoties dažādām mārketinga stratēģijām mērķa valstīs. Uzņēmums ir arī ieguldījis ievērojamus līdzekļus datu apstrādē, pakalpojumu uzlabošanā un klientu apmierinātības uzlabošanā. 2021. gadā carVertical portfelim pievienoja tikai divus jaunus tirgus: Dāniju un Apvienoto Karalisti.
"Pasaulē valdošās pusvadītāju krīzes dēļ lietotu automobiļu piedāvājums noteiktos tirgos ir samazinājies par 40%. Tā kā nodrošinām autovadītājiem automobiļu vēstures pārskatus, mēs tiešā veidā izjutām šīs krīzes sekas. Tomēr tas nav atturējis mūs no finanšu mērķu sasniegšanas. Patiesībā par spīti šīm grūtībām mūsu komandas apjoms kopš 2021. gada sākuma ir pieaudzis no 36 līdz 76 darbiniekiem," stāsta Medonis.
Piegādes ķēdes traucējumi nav vienīgā krīze, kas ietekmē autobūves uzņēmumus. Karš Ukrainā ir ne tikai satricinājis visu pasauli, bet arī lielā mērā ietekmējis tirgus Centrāleiropā un Austrumeiropā. Sākoties karam, carVertical nekavējoties pārtrauca darbību Krievijā un Baltkrievijā. Pēc Medoņa teiktā, uzņēmums sniedz finansiālu atbalstu Ukrainai un cer, ka karš drīz beigsies.
Pat pašā piesardzīgākajā scenārijā 2022. gadā carVertical cer palielināt uzņēmuma ieņēmumus līdz vismaz 25 miljoniem eiro un izvērst darbību jaunos tirgos. Uzņēmums jau ir sācis piedāvāt pakalpojumus Austrālijā, Spānijā un Meksikā. Turklāt carVertical cer uzsākt darbību tādās valstīs kā Dienvidāfrika, Nīderlande, Portugāle, Brazīlija, Gruzija, AAE, Kanāda un Puertoriko.
Kopš darbības pirmsākumiem carVertical ir bijis orientēts uz automobiļiem. Taču tuvākajā laikā tas mainīsies, jo uzņēmums uzsāk pakalpojumu piedāvāšanu arī lietotu motociklu pircējiem.
"Šim pavērsienam gatavojamies jau ilgu laiku. Par mums pastāvīgi interesējās motociklu entuziasti. Pienāca brīdis, kad kļuva skaidrs, ka mums vajadzētu izmantot šo iespēju. Jau šobrīd pirms motocikla iegādes pircēji var pārbaudīt tā vēsturi, izmantojot carVertical pakalpojumu. Mūsu iespējas šajā jomā turpinās attīstīties visu 2022. gadu," atklāj Medonis.
Uzņēmums jau ir saņēmis piedāvājumus no riska kapitāla fondiem, bet šajā attīstības posmā plāno produktus attīstīt pakāpeniski.
"Pagājušajā gadā mēs daudz uzzinājām par mūsu klientiem, viņu vajadzībām, paradumiem un par to, kas vēl būtu jāuzlabo. Tas mums ir sniedzis ārkārtīgi daudz noderīgu ieskatu, ļaujot uzņēmumam gūt ilgtermiņa redzējumu. Mēs vēlamies kļūt par ekosistēmu, kuras ekspertīze sniedzas tālāk par automobiļu vēstures pārbaudi," piebilst Medonis.
"CV Group" apgrozījums 2020.gadā bija 8,526 miljoni eiro, bet peļņa - 1,605 miljoni eiro.