67% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju pievieno savus kolēģus kā draugus sociālajos tīklos, savukārt 33% ir pret šādām ārpusdarba aktivitātēm, liecina darba portāla CV Market veiktā aptauja.
Aptaujā «Vai Jūs pievienojat savus kolēģus kā draugus sociālajos tīklos?» 40% respondentu atbildējuši apstiprinoši, norādot, ka to dara, jo ir labas attiecības ar kolēģiem. 19% aptaujāto pievieno kolēģus savam virtuālajam draugu lokam, jo neiebilst, ka darbabiedri redz viņu aktivitātes internetā, savukārt 8% aptaujas dalībnieku šo skaidro ar faktu, ka ar kolēģiem laiku pavada arī ārpus darba.
No tiem, kuri neatbalsta kolēģu pievienošanu savam draugu lokam sociālajos tīklos, 21% kā iemeslu minējuši faktu, ka nodala privāto dzīvi no darba dzīves. Savukārt 12% respondentu nedraudzējas ar kolēģiem sociālos tīklos, jo nevēlas, lai tie par viņiem zinātu vairāk nekā nepieciešams.
«Sociālie tīkli arvien plašāk tiek izmantoti ne tikai izklaidei, bet arī kā platforma darba un biznesa attiecību veidošanai un uzturēšanai. Tas savukārt nozīmē, ka ir rūpīgi jādomā, lai ieraksti neradītu nepareizu priekšstatu gan darbabiedriem, gan, iespējams, potenciālajam darba devējam», aptauju komentē CV Market personāla atlases vadītājs Kristaps Kolosovs. «Tas, vai pievienot savus kolēģus draugu lokam, ir katra paša izvēle, tomēr nevajadzētu aizmirst, ka pat tuvākie darbabiedri bieži vien ir arī konkurenti profesionālajā jomā,».
Aptaujas dati arī atklāj, ka piesardzīgāki ar kolēģu pievienošanu draugu lokam sociālajos tīklos ir vīrieši. Turklāt tam par iemeslu nodalīt privāto dzīvi no darba dzīves biežāk norādījuši stiprā dzimuma pārstāvji vecumā virs 35 gadiem. Tikmēr sieviešu lokā ir pretēja situācija. No tās mazākās sieviešu daļas, kuras tomēr nolemj nedalīties ar kolēģiem sociālo tīklu vidē, ir tieši jaunāka gadagājuma pārstāves.
Savukārt labu attiecību dēļ darba kolēģus savam virtuālajam draugu lokam pievieno vienlīdz daudz abu dzimumu pārstāvju.
K.Kolosovs skaidro, ka sievietes nereti ir aktīvākas sociālajos tīklos, tādēļ viņu kolēģi bez īpaša nodoma biežāk kļūst arī par draugiem virtuālajā vidē. Tikmēr vīrieši, īpaši augstāku amatu pārstāvji, nepieciešamību pievienot kolēģus savam virtuālajam draugu lokam pārdomā rūpīgāk. Bieži vien tas notiek biznesa interešu nolūkā.
Tikmēr ārvalstu eksperti norāda, ka, pirms sākt draudzēties ar darba kolēģiem sociālajos tīklos, ir jāpievērš uzmanība vairākām niansēm, kuru dēļ var rasties «profesionālas sekas». Ziņu portāls stuff.co.nz skaidro – pirmkārt, ir jārēķinās ar to, ka apstiprinot draudzību sociālajos tīklos ar tuvākajiem kolēģiem, un daloties ar viņiem nozīmīgu informāciju, šādus pieprasījumus varat saņemt arī no attālākiem darba biedriem, ar kuriem nemaz nevēlaties tuvāku kontaktu. Turpmāk daudz rūpīgāk ir jāpiedomā pie tā, ko rakstāt. Piemēram, ierakstu «Par laimi, darbs beidzas pēc piecām minūtēm» ne visi var uztvert pozitīvi. Tāpat konkrētas Jūsu intereses un aktivitātes sociālajos tīklos var radīt ne visai labvēlīgu iespaidu darba devēja acīs. To, cik tas ir svarīgi karjerai, pierāda Indianas Universitātes pārstāvju pētījums. 93% darba devēju iepriekš aplūko savu potenciālo darbinieku sociālajos tīklos, lai izlemtu, vai aicināt viņu uz interviju. 43% ir mainījuši domas pēc sociālajos tīklos redzētā. Savukārt 8% uzņēmumu ir pat atlaiduši savu darbinieku viņa interneta aktivitāšu dēļ.
CV Market aptaujā «Vai Jūs pievienojat savus kolēģus kā draugus sociālajos tīklos?» kopumā piedalījās 956 respondenti vidēji vecumā no 20 līdz 55 gadiem.