Vācijas valdība 23.septembrī rīkoja ārkārtas sanāksmi ar valsts autobūves nozares pārstāvjiem, lai pārrunātu pašreizējo krīzes situāciju autoražošanas sektorā.
Vācijas autobūves nozare šobrīd saskaras ar vairākiem izaicinājumiem, tostarp augstām ražošanas izmaksām, problemātisku pāreju uz elektrisko automobiļu ražošanu un pieprasījuma samazināšanos Ķīnā.
Šī krīze smagi skārusi Vācijas autobūves koncernu "Volkswagen", kas septembra sākumā pavēstīja, ka uzņēmumam nepieciešama ievērojama restrukturizācija konkurētspējas saglabāšanai, un tas apsver iespēju pirmo reizi savā 87 gadus ilgušajā vēsturē valstī slēgt ražotnes.
Pirms šīs ārkārtas sanāksmes "Volkswagen" vadītājs Olivers Blūme norādīja, ka šī ir iespēja nodrošināt steidzamu palīdzību nozarei.
"Mums ir lielas problēmas. Iespējams, ka šobrīd tās ir lielākās valstīs," viņš sacīja ziņu kanālam NTV. "Ir svarīgi apmainīties ar idejām, izpētīt, kādas sviras iespējams izmantot īstermiņā, vidējā termiņā un ilgtermiņā, un pēc tam pieņemt drosmīgus lēmumus."
Virtuālajā sanāksmē, ko rīkoja ekonomikas ministrs Roberts Hābeks, piedalījās pārstāvji no vadošajiem autoražotājiem, Vācijas Autoražotāju asociācijas (VDA), lielākajiem piegādātājiem un arodbiedrībām.
Tiek ziņots, ka starp ierosinājumiem bija aicinājums atjaunot subsīdiju piešķiršanu elektrisko automobiļu iegādēm, kas pagājušajā gadā tika pakāpeniski atceltas, kā rezultātā ievērojami samazinājās šo videi draudzīgo spēkratu pārdošanas apjoms.
Izdevums "Spiegel" raksta, ka "Volkswagen" aicina valdību piedāvāt 4000 eiro subsīdiju pilnībā elektriska automobiļa iegādei, ja ražotājs arī piedāvās atlaidi 2000 eiro apmērā.
Runājot ar žurnālistiem pēc sanāksmes, Hābeks atteicās komentēt konkrētu subsīdiju iespējamību, uzsverot, ka nozarei nepieciešama spēja plānot ilgtermiņā. Viņaprāt, šādi ātri risinājumi tirgu atbalstītu tikai īstermiņā, bet pēc atbalsta pasākumu atcelšanas tirdzniecības apjoms atkal samazinātos.
Vēl viens aktuāls jautājums nozarei bija "CO2 noteikumi Eiropā," laikrakstam "Handelsblatt" sacīja "Mercedes-Benz" vadītājs Ola Kelleniuss.
Hābeks sacīja, ka viņš ir apspriedis ar dalībniekiem iespēju paātrināt plānoto Eiropas Savienības emisiju standartu pārskatīšanu, taču nevarot solīt nekādas izmaiņas.
Vācijas autoražotāji, kas veikuši ievērojamas investīcijas pārējā uz elektroauto ražošanu, saskārušies ar savas tirgus daļas kritumu, ņemot vērā Ķīnas uzņēmumu sīvo konkurenci, tiem spējot ātrāk pārorientēties uz elektroauto ražošanu.
Turklāt šo situāciju saasina arī lielākas izmaksas Vācijā, jo īpaši pieaugošo enerģijas cenu dēļ.