Citas ziņas

Uzbekistānas Aviolīnijas palielinās lidojumu skaitu uz Rīgu

,09.10.2008

Jaunākais izdevums

Uzbekistānas nacionālā aviokompānija Uzbekistānas Aviolīnijas ar nākamā gada martu plāno palielināt lidojumu skaitu maršrutā Taškenta – Rīga un veikt divus lidojumus nedēļā.

Lidojumi šajā maršrutā tiks veikti sadarbībā ar Latvijas aviosabiedrību air Baltic, kas nodrošinās Latvijas iedzīvotājiem ērtākus pārlidojumus uz Dienvidaustrumāziju, savukārt, Āzijas iedzīvotājiem - nokļūšanu uz Eiropas pilsētām caur Rīgu.

Uzbekistānas Aviolīnijas jau ceturto gadu piedāvā lidojumus maršrutā Taškenta - Rīga – Ņujorka, un nodrošina savienojuma reisus uz Dienvidaustrumu Āziju, Indiju, Japānu, Koreju.

Pēdējos gadus lidojumi no Taškentas caur Rīgu veikti reizi nedēļā, taču, noslēdzot savstarpējās sadarbības vienošanos ar airBaltic, kompānija saskata lielu attīstības potenciālu un iespēju palielināt lidojumu skaitu caur Rīgu.

Uzbekistānas Aviolīnijas sadarbību ar airBaltic vērtē, kā stratēģisku un abpusēji veiksmīgu biznesa risinājumu, kura rezultātā pasažieri iegūs iespēju ērtāk un vienas kompānijas ietvaros iegādāties biļetes lidojumiem uz Bankoku, Seulu, Tokiju, pilsētām Indijā un Malaizijā, bet Āzijas iedzīvotāji vieglāk plānos savus lidojumus uz Eiropas pilsētām.

Šī gada deviņos mēnešos maršrutā Taškenta – Rīga – Ņujorka kompānija pārvadājusi 12 558 pasažierus. Viena mēneša laikā maršrutā Taškenta – Rīga- Ņujorka abos virzienos tiek veikti vidēji 4 līdz 5 lidojumi.

Lidojumus maršrutā Rīga – Taškenta kā līdz šim veiks gan Uzbekistānas Aviolīnijas, izmantojot lidmašīnas tipa Boeing 767 un Boeing757, gan Latvijas aviosabiedrība airBaltic.

Uzbekistānas nacionālā aviokompānija Uzbekistan Airways, informē, ka aviobiļešu cena šobrīd piedāvātajā lidojumā Taškenta - Rīga – Ņujorka paliek nemainīga, un kompānija neplāno cenu pieaugumu tuvākajā laikā. Kompānijas lidojumos uz Rīgu aviobiļetes cenā ir iekļauti 29 kg bezmaksas bagāžas, bet lidojumos uz Ņujorku – divas vietas ar 32 kg bezmaksas bagāžas.

Uzbekistānas Aviolīniju pārstāvniecība Rīgā tika atvērtā 2004. gadā, un tajā caur kompānijas aģentūru tīklu iespējams iegādāties aviobiļetes uz lidojumiem uz vairāk nekā 40 pasaules pilsētām Eiropā, Āzijā, ASV, Amerikā, Japānā, Indijā, kā arī uz aviokompānijas vietējiem reisiem Uzbekistānas teritorijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Gerhards mēģinās «piežmiegt» Nažimovu uz sadarbību

,11.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 12. līdz 13.novembrim Taškentā Latvijas un Uzbekistānas pārstāvji pārrunās abu valstu ekonomisko sadarbību.

Uzbekistānas galvaspilsētā notiks Latvijas – Uzbekistānas Starpvaldību komisijas ekonomiskās, rūpnieciskās un zinātniski tehniskās sadarbības jautājumos (SVK) otrā sēde, ko no Latvijas puses vadīs satiksmes ministrs Kaspars Gerhards, bet no Uzbekistānas puses – ārējo ekonomisko attiecību, investīciju un tirdzniecības ministra pirmais vietnieks Nastridins Nažimovs. Latvijas – Uzbekistānas SVK sekretariāta funkcijas Latvijā nodrošina Ekonomikas ministrija.

SVK laikā, 12.novembrī plānots pārrunāt Latvijas un Uzbekistānas divpusējās sadarbības veicināšanu uzņēmējdarbības, transporta un tranzīta, lauksaimniecības, izglītības un zinātnes, IT, investīciju, kā arī citās perspektīvās jomās turpmākās tirdznieciski – ekonomiskās sadarbības attīstībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzbekistānas lauksaimniecības reformu perspektīvas

Rakstā ir sniegti dati par lauksaimniecības nozares attīstību Uzbekistānas Republikā, kā arī izklāstīti valdības veiktie pasākumi nozares paplašināšanai un interešu aizstāvībai Covid-19 pandēmijas apstākļos.

Darja Iļjina, Prognozēšanas un makroekonomisko pētījumu institūts

Lauksaimniecība Uzbekistānā ir viena no vadošajām ekonomikas nozarēm, kas nodrošina vairāk nekā 28% valsts iekšējā kopprodukta, nodarbinātību un ražo sociāli nozīmīgas preces — pārtiku iedzīvotājiem un izejvielas rūpniecībai. Lauksaimniecības izaugsme vairāk nekā jebkurš cits ekonomikas sektors ļauj samazināt nabadzības līmeni, darbojoties kā multiplikators. Katrs ekonomiskās izaugsmes procents agrārajā jomā ir ekvivalents kopējā nabadzības līmeņa samazinājumam par 1,5%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzbekistan Airways uzskata Rīgu par stratēģisku virzienu savā darbībā

,30.07.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzbekistānas nacionālā aviokompānija Uzbekistānas Aviolīnijas (Узбекистон хаво йуллари) informē, ka šī gada pirmajā pusgadā maršrutā Taškenta – Rīga – Ņujorka kompānija pārvadājusi 7420 pasažierus.

Neskatoties uz to, ka šogad aviokompānijas lidojumi no Taškentas caur Rīgu uz Ņujorku tiek veikti tikai reizi nedēļā, salīdzinot ar divām reizēm nedēļā pagājušajā gadā, procentuāli pasažieru skaits vienā lidojumā ir pieaudzis, Db.lv informē kompānijas pārstāvis Latvijā Azizs Makhamadinovs, kurš norāda, ka joprojām aviokompānija ir vienīgā, kas piedāvā savienojuma reisus uz Dienvidaustrumu Āziju, Indiju un Ņujorku caur Rīgu un Taškentu.

„Rīga ir un paliek stratēģisks virziens mūsu kompānijai, jo tūristiem no Vidusāzijas joprojām pievilcīga ir kūrortpilsēta Jūrmala, tajā notiekošie pasākumi, piemēram, jauno izpildītāju konkurss Jaunais vilnis. Pateicoties Šengenas vīzai Rīga ir interesanta Āzijas uzņēmējiem un tūristiem, lai plānotu tālāk braucienus uz Eiropas pilsētām”, papildina aviokompānijas pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rakstā ir sniegti dati par lauksaimniecības nozares attīstību Uzbekistānas Republikā, kā arī izklāstīti valdības veiktie pasākumi nozares paplašināšanai un interešu aizstāvībai Covid-19 pandēmijas apstākļos.

Darja Iļjina, Prognozēšanas un makroekonomisko pētījumu institūts

Lauksaimniecība Uzbekistānā ir viena no vadošajām ekonomikas nozarēm, kas nodrošina vairāk nekā 28% valsts iekšējā kopprodukta, nodarbinātību un ražo sociāli nozīmīgas preces — pārtiku iedzīvotājiem un izejvielas rūpniecībai. Lauksaimniecības izaugsme vairāk nekā jebkurš cits ekonomikas sektors ļauj samazināt nabadzības līmeni, darbojoties kā multiplikators. Katrs ekonomiskās izaugsmes procents agrārajā jomā ir ekvivalents kopējā nabadzības līmeņa samazinājumam par 1,5%.

Jau no pirmajām Uzbekistānas Republikas neatkarības dienām pastāvīgi tiek īstenota pārdomāta lauksaimniecības attīstības stratēģija. Par galvenajiem svarīgajiem valsts politikas virzieniem lauksaimniecības jomā 1991.-2016. gadā kļuva:

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Jura Savicka vadīta kompānija uzbūvē un palaiž Taškentas TEC jauno bloku Uzbekistānā

rus.db.lv,12.12.2017

Attēlā (centrā no labās) Uzbekistānas prezidents Šavkats Mirzijevs un «Synecta Central Asia» prezidents Juris Savickis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzbekistānas prezidents Šavkats Mirzijevs 2.decembrī nospieda simbolisko Taškentas TEC jaunā bloka palaišanas pogu, kura jauda ir 370 MW, savukārt šī projekta ģenerāluzņēmējs ir starptautiskā kompānija «SynectaCentralAsia», kuru vada Latvijas uzņēmējs Juris Savickis. Kompānijas vadībā ir arī ekonomikas zinātņu doktors Mihails Kuzņecovs, kurš ir nācis no Latvijas. Par jaunā TEC bloka atklāšanu plaši ziņoja Uzbekistānas mediji, informācija par to ir atrodama arī Uzbekistānas prezidenta oficiālajā mājas lapā.

«Mēs īstenojam šīs reformas, lai palielinātu mūsu valsts ekonomisko potenciālu,» svinīgajā Taškentas TEC jaunā energobloka iedarbināšanas pasākumā teica Uzbekistānas prezidents Š.Mirzijevs, uzsverot, ka «savs vārds te ir sakāms jaunajai speciālistu paaudzei, kuri pārvalda modernas mūsdienu tehnoloģijas.»

Tieši Š.Mirzijevs,esot vēl Uzbekistānas premjerministra amatā, uzsāka vērienīgo valsts enerģētikas attīstības programmu 2016.-2022.gadam, kurā ir paredzētas vairāk nekā 5 miljardus ASV dolāru lielas investīcijas. Taškentas TEC projektam šajā programmā ir atvēlētas 512 miljonus dolāru lielas investīcijas, no kurām 410 miljoni dolāru bija paredzēti tieši jaunā energobloka iekārtu un celtniecības izmaksu segšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Global Gateway noslēdz līgumu ar Uzbekistānas asociāciju par kvotu piešķiršanu dārzeņu un augļu eksportam

Žanete Hāka,16.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starp Latvijas kompāniju SIA Global Gateway un Uzbekistānas Fergānas apgabala Tirgus asociāciju noslēgts līgums par kvotu piešķiršanu 45 miljonu dolāru apmērā - dārzeņu un augļu eksportam no Uzbekistānas uz Eiropas Savienības un NVS valstīm.

Līguma darbības un kvotas realizācijas termiņš ir 2015.gads. Līgums ir apstiprināts Uzbekistānas Ārējo sakaru, investīciju un tirdzniecības ministrijā.

«Latvija ir ieinteresēta aktīvākā ekonomiskajā sadarbībā ar Uzbekistānu. Mūsu valsts ģeogrāfiskā izvietojuma priekšrocības, kā arī pieredze transporta un loģistikas jomā ļauj mums veiksmīgi attīstīt jau patlaban labi funkcionējošo Ziemeļu izplatīšanas ceļu. Šī līguma parakstīšana faktiski apstiprinājusi Latvijas un Uzbekistānas sadarbības nozīmi un ļauj mums īstenot šo ekonomisko sadarbību praksē. Tas Uzbekistānas uzņēmumiem pavērs izeju uz Eiropas tirgu, bet mūsu uzņēmumiem rada pieejamus tos tirgus, kas līdz šim bija praktiski ir neapgūti,» stāsta Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) oficiālais pārstāvis Centrālāzijas valstīs un SIA Global Gateway valdes loceklis Florens Jansons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Latvijas mūziķi un uzņēmēji dodas ekspedīcijā no Taškentas uz Rīgu

Monta Glumane,29.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par godu Latvijas 100-gadei, Latvijas uzņēmēji un mūziķi ir apvienojušies, lai veiktu uz starpvalstu sadraudzību vērstu braucienu ar vēsturiskajiem auto spēkratiem no Uzbekistānas (Taškenta) uz Latviju (Rīga). Brauciena mērķis ir veicināt Latvijas un Uzbekistānas savstarpējās attiecības, kā arī godam nest Latvijas vārdu pasaulē, simbolizējot tās perspektīvu, attīstības iespējas Latvijai kā neatkarīgai valstij. Dalībnieku vidū būs gan Latvijas un Uzbekistānas uzņēmēji, gan arī mūziķi no grupas «Prāta Vētra».

Ekspedīcija tiks veikta ar vēsturiskajiem auto spēkratiem: diviem LADA-2101 (1979.gada un 1974.gada auto), GAZ-24 (1974.gada) un Opel Rekord (1979.gada auto). Ekspedīcijas laikā tiks apmeklētas dažādas Uzbekistānas, Kazahstānas un Krievijas pilsētas un nozīmīgi apskates objekti, kā arī katrā vietā tiks atstāts zīmīgs vēstījums par Latviju. Tāpat arī vairākās Uzbekistānas pilsētās gaidāma dalībnieku svinīga sagaidīšana (piemēram, Samarkandā), iesaistot pilsētu mērijas un to amatpersonas.

Brauciena jeb ekspedīcijas dalībnieki būs Latvijas uzņēmēji no A/S «SONORA» Jānis Mozga, Uldis Batarags, Jurijs Konovalovs, Nauris Jonass, Andrejs Samuiliks. SIA «SONORA Development» - Andris Kulbergs, «Balcia Insurance SE» - Lauris Boss, «E.Tauriņš un partneri» -Ralfs Kirštuks, Latvijas mūziķi no grupas «Prāta Vētra» -Jānis Jubalts un Māris Mihelsons, kā arī uzņēmēji no Uzbekistānas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Informācijas tehnoloģiju klastera šogad organizētā Latvijas IT kompāniju sadarbības vizīte Uzbekistānā ir vainagojusies ar panākumiem, un 26. maijā parakstīts pirmais sadarbības līgums starp Latvijas IKT kompāniju Corporate Solutions un Uzbekistānas IT kompāniju NAPA Automotive.

Sadarbības līgums paredz e-apmācību tehnoloģiju platformas ieviešanu un vietējā tirgus vajadzībām pielāgotas e-apmācību programmatūras risinājumu nodrošināšanu Uzbekistānas sabiedriskā un privātā sektora darbiniekiem.

Pateicoties prezidenta iniciatīvai, Uzbekistāna šobrīd ļoti aktīvi attīsta informācijas tehnoloģiju nozari. Valstī tiek strādāts pie dažādu e-pakalpojumu ieviešanas, kamdēļ ir nepieciešams celt IT zināšanas gan sabiedriskajā, gan privātajā sektorā strādājošajiem darbiniekiem. Savukārt Latvijas IT kompānijas jau ir uzkrājušas ievērojamu pieredzi gan e-pakalpojumu un attālināto apmācību, gan IT drošības jomā.

IKT kompānijas Corporate Solutions valdes priekšsēdētājs Aigars Ceruss: “Apgūt drošu IT lietošanu ir tikpat svarīgi, kā apgūt auto vadīšanas prasmes pirms tiesību iegūšanas. Ceļu zīmju pārzināšana un braukšanas iemaņas ir vitāli svarīgas, lai cilvēks varētu droši vadīt auto un neradītu draudus ne sev, ne citiem satiksmes dalībniekiem. Tikpat svarīgi ir apgūt arī IT drošības prasmes, ja vēlies būt drošs, saņemot e-pastus, sērfojot pa sociālajiem tīkliem vai vienkārši pārlūkojot interneta lapas. Vēl jo svarīgāk tas ir sabiedriskā sektora darbiniekiem, kur viens neuzmanīgi atvērts e-pasts ilgtermiņā var kļūt pat valsts drošības problēmu.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Karimovs: Latvijas ostu tarifiem jābūt tādiem, lai pelnītu visi

Andrejs Vaivars, speciāli Db no Kazahstānas,06.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzbekistāna it atvērta ekonomiskajai sadarbībai ar Latviju, turklāt abu valstu attiecības ir balstītas uz ekonomiskiem pamatiem, un nevis jebkādu angažētību, tā tikšanās laikā ar Valsts prezidentu Valdi Zatleru Taškentā norādīja Uzbekistānas prezidents Islams Karimovs.

Uzbekistānas preču kustības caur Latvijas ostām nozīmīgumu uzsvēra arī V. Zatlers, norādīdams, ka mūsu valsts ir ieinteresēta uzbeku kokvilnas eksporta jaudu caur Latvijas ostām palielināšanā. Viņš arī solīja darīt visu iespējamo, lai Latvija pa līdzētu attīstīt Uzbekistānas ekonomisko sadarbību ar Eiropas Savienību. Abu valstu prezidenti bija vienisprātis, ka līdz šim Latvijas – Uzbekistānas ekonomiskās sadarbības potenciāls joprojām netiek pilnvērtīgi izmantots. Kā pavēstīja I. Karimovs, pašreiz Uzbekistānā strādā 19 abu valstu kopuzņēmumi, un tikai divi, kam pilnībā ir Latvijas kapitāls. ”Diemžēl šodien Eiropas investoru vietā Uzbekistānā nāk liels apjoms investīciju no, teiksim tā, Āzijas valstu puses,'' atzina I. Karimovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepājas uzņēmējus informēs par biznesa iespējām Uzbekistānā

Vēsma Lēvalde, Db,16.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas dome sadarbībā ar Latvijas Investīciju un Attīstības aģentūru (LIAA ) 24. martā rīkos pilsētas un rajona uzņēmējiem bezmaksas semināru par biznesa iespējām Uzbekistānas tirgū.

Semināra mērķis ir iepazīstināt ar Uzbekistānas tirgus īpatnībām un attīstības tendencēm, sniegt derīgus padomus tiem, kas plāno biznesa aktivitātes Uzbekistānas tirgū. Seminārā aicināti piedalīties Liepājas pilsētas un rajona uzņēmēji, kas eksportē vai vēlas uzsākt eksportu uz Uzbekistānu, apsver iespēju sadarboties ar Uzbekistānas uzņēmumiem un uzsākt darbību Uzbekistānas tirgū.

Semināra laikā uzņēmējiem būs iespēja saņemt atbildes uz jautājumiem par to, kas jāņem vērā, strādājot Uzbekistānas tirgū, par šīs valsts biznesa kultūru un iedzīvotāju mentalitāti, par to, kādas ir jaunākās tirgus izmaiņas un tendences, kā uzsākt uzņēmējdarbību Uzbekistānā, kādas ir perspektīvākās biznesa nozares šajā valstī. Uzņēmēji varēs iepazīties arī ar līdzšinējo Latvijas eksportējošos uzņēmumu pieredzi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Veicinās Latvijas un Uzbekistānas uzņēmēju savstarpējo sadarbību

Žanete Hāka,30.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā izveidots Uzbekistānas tirdzniecības nams (Export & Trading House Uzbekistan), kas turpmāk veicinās Latvijas un Uzbekistānas uzņēmēju sasvstarpēju sadarbību ar minimāliem ierobežojumiem, informē Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) oficiālais pārstāvis Centrālāzijas valstīs un SIA Global Gateway valdes loceklis Florens Jansons.

«Latvijas un Uzbekistānas uzņēmēju sadarbības veicināšanai esam izveidojuši Uzbekistānas tirdzniecības namu Rīgā, kas ļaus mūsu uzņēmumiem importēt gandrīz jebkuras preču grupas no Uzbekistānas, izmantojot pēcapmaksu vai konsignāciju. Tas kļuvis iespējams pateicoties panāktajai vienošanās ar mūsu partneriem no uzbeku puses un īstermiņa kredītresursiem,» stāsta F. Jansons.

Uzbekistānas tirdzniecības nama galvenais mērķis ir palielināt preču un pakalpojumu plūsmu starp Uzbekistānu un Eiropas Savienības valstīm. Savukārt Latvijas uzņēmējiem tas nozīmē plašākas iespējas izmantot tranzīta koridoru un jaunā tirdzniecības nama platformu preču piegādei uz ES un pasaules tirgiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienotās Karalistes aviokompānija “British Airways” paziņojusi, ka no nākamās rudens / ziemas sezonas palielinās lidojumu skaitu starp Rīgu un Hītrovas lidostu Londonā un turpmāk šajā maršrutā lidos katru dienu.

Lidojumu biežuma palielināšana paplašinās ceļošanas iespējas starp abu valstu galvaspilsētām gan individuāliem ceļotājiem, gan tūrisma industrijai kopumā. Lidojumi ikdienas režīmā tiks uzsākti 28. oktobrī, izmantojot Airbus 320 un Airbus 321 lidmašīnas.

Biļetes cena turp un atpakaļ lidojumam maksās, sākot no 90 eiro.

“Esam pateicīgi “British Airways” par sadarbību un pārliecību šī mūsu pasažieriem svarīgā maršruta izaugsmes iespējām, palielinot lidojumu biežumu līdz septiņām reizēm nedēļā. Ikdienas lidojumi un būtiski uzlabotie lidojumu laiki paplašinās iespējas pasažieriem lidot ar savienotajiem reisiem caur Londonas Hītrovas lidostu uz Ziemeļameriku, Āziju un citiem virzieniem katru dienu. Tāpat novērtējam Rīgas Investīciju un tūrisma aģentūras ieguldījumu darbā ar aviokompāniju un iespēju investēt Rīgas kā ceļojumu galamērķa popularizēšanā gan Apvienotajā Karalistē, gan plašākā “British Airways” maršrutu tīklā,” saka RIX Rīgas lidostas valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

No jūnija militārie gaisa kuģi veiks zemos lidojumus Latvijas gaisa telpā

Dienas Bizness,29.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

8.jūnijā militārie gaisa kuģi veiks pirmos zemos lidojumus, kas līdz šim ārpus gaisa telpas virs Ādažu poligona citviet Latvijas gaisa telpā netika veikti, bet ir nepieciešami, lai to piloti uzturētu kvalifikāciju un atbilstošas spējas, kas nepieciešamas kaujas un citu lidojumu veikšanai, informē Aizsardzības ministrija.

Pirmo zemo lidojumu Latvijas gaisa telpā veiks ASV lidmašīnas A-10 Thunderbolt II, kas šā gada februārī tika nosūtītas uz Eiropu operācijas Atlantic Resolve ietvaros, kas izveidota pēc NATO samitā Velsā pieņemtā lēmuma par sabiedroto spēku pastiprinātu klātbūtni alianses austrumos. Daļa no šīm lidmašīnām pašreiz ir izvietotas Igaunijas Gaisa spēku bāzē Emari.

Zemie lidojumi notiks tikai šādiem lidojumiem paredzētās lidojumu zonās un tikai iepriekš saskaņotos datumos un laikos, informācija par kuriem sabiedrībai jau ir pieejama Nacionālo bruņoto spēku interneta vietnē www.mil.lv.

Bruņotie spēki uzsver, ka gan zemie lidojumi, gan vispārējās un operacionālās gaisa satiksmes lidojumi, Latvijas gaisa telpā notiek tikai normatīvajos aktos noteiktajā augstumā un ātrumā, līdz ar to militāro gaisa kuģu radītais troksnis ir īslaicīgs un nenodara kaitējumu cilvēkam un īpašumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Uzbekistāna iepirks lidmašīnas par miljardu ASV dolāru

,13.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzbekistānas valdība ir apstiprinājusi 10 Airbus laineru iepirkumu par 1.14 miljardiem dolāru, ziņo aģentūra AFP.

Aviolaineru pasūtījumu veikusi valstij piederoša kompānija Uzbeku aviolīnijas, paredzams, ka jaunās lidmašīnas tiks saņemtas līdz 2016. gadam. Iepriekš 2007. un 2008. gados Uzbeku aviolīnijas ir noslēgušas līgumus par četru Boeing 767-300 piegādi 2013. gadā, un divu Boeing 787 Dreamliner piegādi 2014. gadā. Pašlaik aviosabiedrības flotē bez Boeing un Airbus ir arī britu RJ85 un Krievijas izcelsmes lidmašīnas. Uzbeku aviolīnijas veic lidojumus uz 40 pasaules valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu lidsabiedrībai Ryanair Latvija ir ceturtais straujāk sarūkošais tirgus pēc lidojumu skaita samazinājuma, šodien raksta Dienas bizness.

No aviācijas analītikas portāla anna.aero apkopotajiem datiem izriet, ka, salīdzinot ar 2011. gada vasaru, šogad Ryanair no Rīgas lidostas veiks 21 lidojumu nedēļā mazāk. Salīdzinājumam Igaunijā lidojumu skaits sarucis tikai par sešiem, bet Lietuvā, kur Ryanair ir lielākais gaisa pārvadātājs ar 43% tirgus daļu, lidojumu skaits vasarā pieaugs par septiņiem nedēļā. Pēc šiem datiem sanāk, ka Latvija ir Ryanair ceturtais straujāk krītošais tirgus uzreiz aiz Marokas (37 lidojumi mazāk), Īrijas (par 31 lidojumu mazāk) un Apvienotās Karalistes (25 lidojumi mazāk). Lielākais lidojumu skaita pieaugums ir Spānijā – 167, Ungārijā – 141 un Itālijā – 113. Jāpiebilst, ka gan Spānijā, gan Ungārijā šī gada sākumā bankrotēja vietējās lidkompānijas Spanair un Malev, bet Ryanair nekavējās ar jaunu savu bāzu izveidošanu šajās valstīs. Tomēr jautājums par Ryanair lidojumu skaita samazināšanu no Rīgas jāskatās kompleksi: pirmkārt, Ryanair stiprā pozīcija Lietuvā atņem pasažierus Rīgai, otrkārt, jo stiprāka un straujāk augoša nacionālā aviokompānija, šajā gadījumā airBaltic, jo tā pievelk arvien vairāk citu aviokompāniju Rīgai, tāpēc ka augošs tirgus ir interesants visiem aviopārvadātājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic vasarā palielinās lidojumu skaitu uz Amsterdamu

Gunta Kursiša,19.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic vasaras sezonā sola palielināt lidojumu skaitu uz Amsterdamu un Briseli.

Lidojumu skaits maršrutā Rīga – Amsterdama no septiņiem lidojumiem nedēļā pērn vasaras sezonā tiks palielināts līdz 12 lidojumiem nedēļā šajā vasaras sezonā.

Tāpat lidojumu skaits no septiņiem līdz 12 pieaugs arī maršrutā Rīga – Brisele.

«Beniluksa valstis aviokompānijai ir ļoti nozīmīgi tirgi. Palielinot lidojumu skaitu uz Amsterdamu un Briseli, airBaltic uzlabos piedāvājumu gan vietējiem pasažieriem, gan tiem, kuri ceļo caur Rīgu tranzītā,» norāda airBaltic izpilddirekotrs Martins Gauss.

Jau vēstīts, ka nacionālā lidsabiedrība vasaras sezonā apņēmusies palielināt lidojumu skaitu uz Austriju, Vāciju un Šveici. airBaltic palielinās lidojumu skaitu maršrutā Rīga - Vīne no septiņiem lidojumiem nedēļā pērn vasaras sezonā līdz 12 lidojumiem nedēļā šajā vasaras sezonā. Lidojumi tiks nodrošināti sadarbībā ar aviokompāniju Austrian Airlines. Lidojumu skaits maršrutā Rīga - Cīrihe pieaugs no sešiem līdz septiņiem lidojumiem nedēļā, savukārt lidojumu skaits maršrutā Rīga - Minhene pieaugs no septiņiem līdz 12 lidojumiem nedēļā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 krīzē apturēto un samazināto lidojumu skaita dēļ pērn Latvijā mainījusies civilās aviācijas drošuma risku struktūra, palielinoties atgadījumiem, kas varētu būt saistīti ar civilās aviācijas personāla nepietiekamu lidojumu pieredzi.

Tā secināts valsts aģentūras "Civilās aviācijas aģentūra" (CAA) publicētajā Lidojumu drošuma pārskatā par 2020.gadu.

2020.gadā palielinājies navigācijas kļūdu izraisīto atgadījumu skaits civilajā aviācijā, kas pērn apsteidza iepriekšējo gadu otro visbiežāko kategoriju - sadursmes ar putniem. CAA navigācijas kļūdu salīdzinoši lielo skaitu skaidro ar to, ka lidojumu apkalpēm, veicot ievērojami mazāk lidojumu, ir nepietiekama prakse (gan pārvietojoties pa lidlauka peronu, gan lidojumu laikā), kas izraisa biežākas kļūdas navigācijā.

2019.gadā tika ziņots par 81 atgadījumu, kas saistīts ar navigācijas kļūdu, kamēr pērn - par 82 šādiem atgadījumiem, neskatoties uz to, ka kopējais lidojumu skaits lidostā "Rīga" 2020.gadā (35 591 lidojumi) ir ievērojami mazāks salīdzinājumā ar 2019.gadu (87 007 lidojumi).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviācijas nozare Latvijā 2019. gadā piedzīvojusi strauju izaugsmi, būtiski palielinoties gan lidostu, gan aviokompāniju apkalpoto pasažieru skaitam, liecina valsts aģentūras "Civilās aviācijas aģentūra" (CAA) apkopotie dati.

Īpaši veiksmīgs pagājušais gads bijis divām lielākajām Latvijā reģistrētajām aviokompānijām "airBaltic" un "SmartLynx Airlines", kuru pasažieru skaita pieaugums ir bijis vairāk nekā 20%, pērn kopā pārvadājot vairāk nekā 8,6 miljonus pasažieru. 2018. gadā abas kompānijas kopā pārvadāja vairāk nekā 7,1 miljonus pasažieru, informē CAA pārstāvis Aivis Vincevs.

"airBaltic" 2019. gadā savā maršrutu tīklā pārvadāja 5 049 317 pasažierus jeb par 22% vairāk nekā gadu iepriekš, kad lidsabiedrība pārvadāja 4 135 711 pasažieri. No tiem 4 483 102 pasažieri pērn, bet 3 782 026 gadu iepriekš pārvadāti no Latvijas starptautiskajam lidostām.

Savukārt "SmartLynx Airlines" pagājušajā gadā pārvadāja 3,6 miljonus pasažieru, bet vēl gadu iepriekš - 3 miljonus pasažierus, par piektdaļu palielinot pārvadāto pasažieru skaitu. No starptautiskās lidostas "Rīga" "SmartLynx Airlines" pērn pārvadājis 83 896 pasažierus, kas ir par 22,19% vairāk nekā 2018. gadā, kad aviokompānija pārvadāja 68 661 pasažieri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Piedāvā uzbekiem veidot kopuzņēmumus

Egons Mudulis,17.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aicina pievienot vērtību Uzbekistānas kravām Latvijas ostās , otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Kopuzņēmuma veidošana Rīgas brīvostā ir viena no sadarbības iespējām, ko paredz nule Taškentā noslēgtais Latvijas Stividorkompāniju asociācijas (LSA) un Biznesa loģistikas attīstības asociācijas (BLAA) partnerības un sadarbības līgums. Tāpat šīs sadarbības ietvaros puses cita starpā attīstīs loģistikas pakalpojumu tirgu, paaugstinās darbinieku kvalifikāciju un organizēs kopējas izstādes un konferences, minēts BLAA paziņojumā. Uzbekistānas galvaspilsētā norisinājās gan Latvijas–Uzbekistānas Starpvaldību (SVK) komisijas ekonomiskās, rūpnieciskās un zinātniski tehniskās sadarbības jautājumos sestā sēde, gan Latvijas un Uzbekistānas biznesa forums. Latvijas uzņēmumi un lielās ostas arī piedalījās izstādē TransUzbekistan.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rosinās eksportēt uz Uzbekistānu

Vēsma Lēvalde, Db,23.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

24. martā Liepājas dome sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA) rīko bezmaksas semināru uzņēmējiem Biznesa iespējas Uzbekistānas tirgū.

Semināra mērķis ir iepazīstināt ar Uzbekistānas tirgus īpatnībām un attīstības tendencēm, sniegt derīgus padomus tiem, kas plāno biznesa aktivitātes Uzbekistānas tirgū, Db informēja Liepājas domes attīstības pārvaldē. Semināra mērķauditorija ir uzņēmēji, kuri eksportē vai vēlas uzsākt eksportu uz Uzbekistānu, vēlas sadarboties ar Uzbekistānas uzņēmumiem, apsver iespējas sākt darbību Uzbekistānas tirgū.

Kā lektori seminārā uzstāsies LIAA sabiedriskais pārstāvis Uzbekistānā Aigars Lazdiņš, Oriental Capital Management direktors Anvars Irčajevs (Uzbekistāna), kā arī Latvijas eksportējošie uzņēmumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Ar kosmētiskiem labojumiem datorprogrammās Boeing var nepietikt

Civilās aviācijas aģentūras direktors Māris Gorodcovs,19.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav gan zināmas visas detaļas, bet abi – Etiopijas un Indonēzijas lidsabiedrību – gadījumi ir ļoti līdzīgi. Proti, neilgi pēc pacelšanās Boeing 737 MAX 8 lidmašīnas sāka strauji mainīt – uzņemt un zaudēt – augstumu. Abu katastrofu rezultātā ir apturēta visu Boeing 737 MAX darbība, taču jau pēc pirmā gadījuma Boeing izsūtīja obligāto servisa biļetenu, bet Federālā Aviācijas administrācija (FAA) – direktīvu, kā lidojumu apkalpei pareizi rīkoties šādos gadījumos.

Atšķirībā no iepriekšējiem modeļiem, Boeing MAX ir lielāki, jaudīgāki dzinēji, kas mainīja lidmašīnas konfigurāciju un aerodinamiskās īpašības, līdz ar to arī veiktspēju. Iepriekš minēto īpatnību dēļ šim modelim parādījās tendence celt gaisā priekšgalu, palielinoties dzinēju jaudai. Lai izslēgtu gadījumus, kad kāda iemesla dēļ piloti savas neuzmanības dēļ savlaicīgi nenoreaģē uz šo tendenci, tika ieviesta automātiska sistēma (MCAS), kuras uzdevums ir nepieļaut lidmašīnas iekrišanu grīstē (plūsmas norāvums no spārna virsmas un sekojošs cēlējspēka zudums). Abi negadījumi norāda, ka pati sistēma savas kļūdainas darbības gadījumā arī var izraisīt katastrofālas sekas, kaut gan tās uzdevums ir tādas situācijas novērst. Tā kā ir notikuši divi gadījumi ar salīdzinoši jaunām lidmašīnām līdzīgā lidojuma etapā (augstuma uzņemšanas laikā), tas jau varētu liecināt par sistēmiskām problēmām, kas varētu būt saistītas ar projektēšanas, sertifikācijas, pilotu apmācības u. c. aspektiem. Tāpēc ir svarīgi noteikt, kas tieši izraisīja šīs katastrofas un kādi bija to veicinoši faktori. Tas arī izskaidro, kāpēc ir tik asa reakcija no daudzām valstīm, pilnībā aizliedzot šī modeļa lidmašīnu lidojumus savās gaisa telpās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

FOTO: Latvijas Aviācijas domnīca pulcē nozares gudros prātus

Egons Mudulis,21.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopēju projektu realizēšana veicinās aviācijas nozares konkurētspēju

To Latvijas Aviācijas domnīcas (LAD) piektajās brokastīs secināja Latvijas Aviācijas asociācijas (LAA) valdes loceklis Artūrs Kokars. Nozares spēlētāji diskutēja par aeronavigācijas pakalpojumu konkurētspējas paaugstināšanu, kā arī aeronavigācijas pakalpojumu kompetenču centra izveidi.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Satiksmes vadību Latvijas gaisa telpā un ar to saistītos aeronavigācijas pakalpojumus mūsu valstī patlaban nodrošina viens spēlētājs ‒ VAS Latvijas gaisa satiksme (LGS). LAD ieskatā pastāvīgais pasažieru skaita pieaugums Rīgas lidostā, kas šogad varētu pārsniegt 15% (ap septiņiem miljoniem pasažieru), nebūtu iespējams bez kvalitatīvas aeronavigācijas pakalpojumu sniegšanas gaisa kuģiem. Tas savukārt liecina par LGS darbības efektivitāti. Patlaban uzņēmums sniedz pakalpojumus un tehnoloģisko nodrošinājumu vairākām lietotāju grupām: tranzīta pārlidojumiem, Rīgas lidostai, reģionālajiem lidlaukiem, vispārējai, kā arī militārai aviācijai. Taču LGS jārēķinās, ka strauji attīstās tālvadības gaisa kuģu jeb dronu izmantošana, līdz ar ko tuvāko gadu laikā būs jārod tehniskie un tiesiskie risinājumi, lai droni varētu izmantot vienotu gaisa telpu vienlaikus ar pilotējamo gaisa kuģu aviāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropā biznesa aviācijā kā pa viļņiem, Ziemeļeiropā veidojas jauns aviācijas centrs, tirgus dalībnieki strādā pie tiešsaistes pasūtījumu veikšanas, tāpat kļūst populārāki helikopteri - tādas atziņas izskanēja septītajā Baltijas Biznesa aviācijas forumā Rīgā.

Biznesa aviācijas būtība ir savienojamība, norādīja Briselē bāzētās Eiropas Biznesa aviācijas asociācijas (EBAA) tirgus izpētes vadītājs Arturs Tomass. Viņa pārstāvētā organizācija darbojas jau 42 gadus, tajā ir 730 biedri, tostarp 150 operatori. Organizācijā ir lielākā daļa Eiropas nozares operatoru.

Eiropā biznesa aviācijā kopumā tiek izmantotas 3600 lidmašīnas, tostarp vairāk nekā 1000 gaisa kuģi pieder EBAA biedriem, bet pārējās - maziem operatoriem vai privātīpašniekiem. Kopumā pasaulē ir ap 35 tūkst. biznesa aviācijas gaisa kuģu, no tiem apmēram puse ASV, 5% Brazīlijā, 5% Kanādā un 5% Meksikā. Apmēram 60% no Eiropas flotes veido mazas lidmašīnas. Visvairāk biznesa aviācijas lidmašīnu ir Vācijā (745), Lielbritānijā (508) un Francijā (458). Nozare nodrošina apmēram 8% no visiem gaisa kuģu lidojumiem Eiropā jeb apmēram 2000 lidojumus dienā, vidējam lidojumam sasniedzot vienu tūkst. km. Apmēram 90% šo lidojumu tiek veikti Eiropas iekšienē, vidēji ietaupot divas stundas salīdzinājumā ar regulāro aviosatiksmi, bet lielākie ieguvumi ir maršrutos, kur netiek nodrošināta tieša komerciāla satiksme, atzīmē A. Tomass. Eiropas Savienībā ar nozari tieši un netieši saistītas 400 tūkst. darbavietas. Biznesa aviācijas pienesums Eiropas ekonomikai sasniedz 100 miljardus eiro gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Tallinas lidosta: Ryanair lidojumu skaita samazināšanas dēļ lidostā vilki negaudos

Gunta Kursiša,29.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī pēc ziņām, ka Ryanair samazinās lidojumu skaito no Tallinas, varētu būt radies iespaids, ka lidostā ziemā svilpos vējš un gaudos vilki, lidojumu skaits no Tallinas lidosta šoziem, salīdzinot ar pagājušo ziemas sezonu, pieaugs par trešdaļu, citējot lidostas paziņojumu raksta Baltic-Course.com.

«Pēc ziņām par zemo cenu aviokompānijas Ryanair lidojumu skaita samazināšanu no Tallinas lidostas radās iespaids, ka šoziem Tallinas lidostā tukšumā svilpos vējš un gaudos vilki. Tomēr tā pilnīgi noteikti nav taisnība,» norādīja lidostas komunikāciju speciālists Lauris Linnamāe (Lauri Linnamae), uzsverot, ka no lidostas lidojumu skaits, gluži pretēji, šoziem palielināsies.

Tāpat kā pagājušajā gadā, šogad no Tallinas lidojumus veiks 13 aviācijas kompānijas. Pērn tās veica lidojumus uz 30 galamērķiem, bet šogad lidos 29 maršrutos. Februārī Estonian Air uzsāks lidojumus uz Gēteborgu, un sākot no marta aviokompānija veiks lidojumus uz Londonu, tādējādi kopumā palielinot vienā nedēļā veikto lidojumu skaitu par 35%, salīdzinot ar pērno gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Valdība ierobežo aviosatiksmi ar Baltkrieviju

Db.lv,26.05.2021

Paužot atbalstu Lukašenko režīma opozicionāriem un represētajiem, Brīvības bulvāra un Elizabetes ielas krustojumā, kur izvietoti Pasaules čempionāta hokejā dalībvalstu karogi, Baltkrievijas oficiālais karogs aizstāts ar Baltkrievijas vēsturisko sarkanbalto karogu.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība otrdienas vakarā noteica ierobežojumus Baltkrievijā reģistrētiem aviopārvadātājiem izsniegt lidojumu atļaujas un līdz ar to ielidot Latvijas gaisa telpā un izmantot Latvijas lidostas, informē Satiksmes ministrijā (SM).

Tāpat Latvijas gaisa kuģiem tiek ierobežotas tiesības izmantot Baltkrievijas gaisa telpu un lidostas. Lēmums stājas spēkā nekavējoties.

Šādi lēmumi valdības sēdē pieņemti, reaģējot uz Baltkrievijas varas iestāžu rīcību, pārtverot un piespiedu kārtā nosēdinot Minskas lidostā Eiropas Savienības aviokompānijas "Ryanair" civilo pasažieru gaisa kuģi, izvērtējot aviācijas drošības iestāžu rīcībā esošo informāciju un atsaucoties Ārlietu ministrijas iniciatīvai.

Valdības lēmumā noteikts arī, ka Latvijas lidostās netiek apkalpoti citu valstu gaisa kuģi, kas lidojuma maršrutā izmanto Baltkrievijas gaisa telpu.

Tas nozīmē, ka SM apturēs lidojumu atļauju Baltkrievijas aviosabiedrībai "Belavia" un neizsniegs neregulāro lidojumu atļaujas Baltkrievijas pārvadātājiem. Tāpat tiks apturēta "airBaltic" lidojumu maršruta atļauja uz Minsku.

Komentāri

Pievienot komentāru