Lielākais amonija salpetra ražotājs Krievijā plāno uzsākt pārkraušanu gada beigās; Rīgas jaunajā terminālī sola lielāku drošību.
Savulaik izdarījusi izvēli par labu Rīgas ostai citu Baltijas jūras ostu vidū, AAS Vienotā ķīmijas kompānija Uralhim jau šā gada rudenī plāno uzsākt regulāru minerālmēslu nosūtīšanu caur Kundziņsalā topošo beramo minerālmēslojumu kravu apstrādes termināli. SIA Riga Fertilizer Terminal (RFT) 60 milj. eiro vērtais projekts ļaus Uralhim savā terminālī pārkraut gan savu, gan, iespējams, nākotnē citu pasūtītāju produkciju, intervijā DB norāda Uralhim ģenerāldirektors Dmitrijs Koņajevs. Jāpaskaidro, ka RFT ir SIA Rīgas Tirdzniecības osta (RTO) un Uralhim meitasuzņēmuma Uralchem Freight Limited kopuzņēmums.
Kāpēc Uralhim izvēlējās tieši Rīgas, nevis Klaipēdas, Tallinas vai Ventspils ostas?
Pirms lēmuma par sava termināļa būvniecību mēs, protams, rūpīgi izvērtējām potenciālās teritorijas un visus efektivitātes faktorus. Klaipēda atrodas krietni tālāk nekā Rīga, un, lai tur nokļūtu, ir jāšķērso divu valstu robežas. Arī Ventspils ir 200 km tālāk nekā Rīga. Savukārt Tallinā nebija brīvu teritoriju termināļa būvniecībai. Līdz ar to Rīgas brīvosta mums bija piemērotāka vairāku iemeslu dēļ. Pirmkārt, tā ir vistuvāk Krievijas robežai, tādēļ izdevīgāka loģistikas ziņā.
Otrkārt, Rīgas ostā atradās piemērota teritorija termināļa celtniecībai, un ostas dziļums ļauj uzņemt lielas iegrimes kuģus. Turklāt visa projekta celtniecībai un termināļa funkcionēšanai pozitīvs faktors bija Eiropas Savienības plāni ostas attīstībai, kas paredz ostas infrastruktūras modernizāciju un paplašināšanu – kanāla padziļināšanu, papildu dzelzceļu pievadu un staciju izbūvi. Atgādināšu, ka caur vienu no ostas termināļiem [Alpha Osta] mēs jau vairākus gadus veicam savas produkcijas pārkraušanu. Līdz ar mūsu termināļa atklāšanu šie apjomi tiks pārkrauti RFT.