Transports un loģistika

[FOTOREPORTĀŽA] Kā Jelgavā top UVZ Baltija vagonu rūpnīca, kurā ieguldīs 75 milj. eiro

Egons Mudulis, Māris Ķirsons,26.06.2014

Jaunākais izdevums

Noslēgumam tuvojas lielākais mašīnbūves un metālapstrādes nozares projekts, kas ļaus atgūt daļu no Liepājas metalurga tautsaimniecībā radītā iztrūkuma

A/s UVZ Baltija māteskompānija UralVagonZavod (UVZ) ir pieņēmusi lēmumu, ka dzelzceļa vagonu ražošanas rūpnīcas projekts tiks paplašināts, īstenojot arī otro un trešo kārtu. Naudas izteiksmē ieguldījumi būs trīsreiz lielāki, nekā sākotnēji iecerēts, sasniedzot 75 milj. eiro. Līdz šim jau ieguldīts 17 milj. eiro. UVZ ir Krievijas metālrūpniecības un mašīnbūves nozares pētniecības, ražošanas (tostarp militārās tehnikas – tanku) un loģistikas gigants.

Otrajā kārtā paredzēts izveidot ražotni specializētajiem konteineriem sašķidrināto gāzveida vielu pārvadāšanai. Savukārt trešajā kārtā ieplānots izveidot cehu kompozītmateriāliem – vagonu jumtiem, sienām –, kas paredzēti, lai būtiski samazinātu paša vagona svaru, saglabājot tā ekspluatācijas īpašības. Ražošanas telpu ziņā tas nozīmē divkāršu pieaugumu, bet darbavietu skaita ziņā pieaugums nebūšot dubultīgs, jo tiek izmantotas augstās tehnoloģijas un ražošana tikšot robotizēta. Līdz ar to rūpnīca piedāvās plašu produkcijas spektru, darbinieku skaitam sasniedzot 350. Iekārtas rūpnīcai jau tuvākajā laikā tiks piegādātas no UVZ holdingā ietilpstošās zinātniskās ražošanas firmas Tehvagonmasch, kas atrodas Ukrainā, skaidro a/s UVZ Baltija valdes priekšsēdētājs Andrejs Sačiks. Neraugoties uz sarežģīto politisko situāciju, UVZ kompānijas darbību tā neietekmējot, jo ir ekonomisks, nevis politisks projekts.

«Skatoties perspektīvā, apmācīsim nedaudz vairāk darbinieku (ap 200), kā mums nepieciešams šobrīd,» norāda A. Sačiks. Jāņemot vērā, ka cilvēku plāni var mainīties, kāds var atrast citu darbu. Pašvaldība ir sakārtojusi infrastruktūru pie rūpnīcas, pabeigusi iebrauktuvju izveidi, Cukura ielas būvniecību, saka Jelgavas mērs Andris Rāviņš. Kompetenču attīstības centrā tiks apmācīti gan strādnieki, gan inženiertehniskais personāls.

Noiets atrasts

Ekonomikas forumā Sanktpēterburgā gan UVZ Baltija, gan tā mātesuzņēmums parakstījuši jaunus līgumus, kas ļaušot noslogot rūpnīcu piecus gadus uz priekšu. Tirgus gan ir ļoti mainīgs, un potenciālie klienti izvērtē iespējas un nākotnes kravu plūsmas. DB uzrunāto nozares ekspertu domas par to, vai UVZ Baltija projekts ir ekonomiski pamatots. Visi gan atzīst, ka šobrīd tirgū ir vērojama vagonu pārpilnība. Taču vieni norāda, ka pēc pāris gadiem gan Latvijai, gan Krievijai nākšoties norakstīt veco ritošo sastāvu, un šis skaitlis mērāms desmitos tūkstošu vienību. Līdz ar to esot pareizi veidot ražotni ar augstu pievienoto vērtību šobrīd, lai, atjaunojoties pieprasījumam, uzreiz varētu piedāvāt savu produkciju. Tālredzīgs liekoties arī plāns, ka ražotnē nākotnē varētu komplektēt vagonus ES tirgum, kur sliežu platums ir nevis 1520, bet 1435 mm. Citi dzelzceļa pārvadājumos iesaistītie gan norāda, ka arī ES vagonu tirgus šobrīd ir pārsātināts. Savukārt attiecībā uz iespēju pārdot rūpnīcās produkciju Baltijas vai NVS valstu tirgos tiek apšaubīta iespēja saražot vagonus Latvijā lētāk nekā pašā Krievijā.

Tā kā līdz šim Baltijas valstīs līdz galam nav novests neviens no vagonbūves projektiem, skepse esot saprotama. «Taču projekta kritiķi neņem vērā vienu nelielu niansi,» uzsver A. Sačiks. Ražotne atrodas ES, un daudzām dzelzceļa pārvadājumu kompānijām šis ģeogrāfiskais novietojums un arī ES sertifikāts ir ļoti izdevīgi, jo tās var saņemt finansējumu nevis no Krievijas, bet rietumu bankām ar labvēlīgākiem noteikumiem. Tas ļaus pārdot vagonus Krievijas kompānijām uz īpašiem noteikumiem. «Kā vienu no tālākajiem posmiem plānojam izveidot papildu cehu Eiropas platuma sliežu ratiņiem,» par nākotnes iecerēm saka UVZ Baltija vadītājs. Neskatoties uz sarežģītajām attiecībām ES un Krievijas starpā, vairākas ārvalstu bankas esot izrādījušas interesi par projekta finansēšanu. A. Sačiks cer, ka, UVZ Baltija uzsākot darbu, Latvijas dzelzceļš ņems vērā, ka ir nacionālais ražotājs ar garantētām piegādēm un labu cenu. Noritot sarunas arī ar Somijas dzelzceļu, bet Lietuvas un Igaunijas dzelzceļi gaida rūpnīcas pabeigšanu.

Iekļaujas laikā

«Gala rezultātā rūpnīcas būvniecības izmaksas ir zemākas nekā konkursos piedalījušos kompāniju sākotnējās tāmēs,» norādīja A. Sačiks. Tika izmantota ceturtās paaudzes bezrezonanses vibrogremde, DB norādīja būvfirmā SIA Lemminkainen Latvija, kura iedzinusi ap 5000 pāļu. Metāla konstukciju, sienu paneļu un jumta uzstādīšanai tikusi izvēlēta SIA SCM Latvia. Jūlijā tikšot nodoti ekspluatācijā teritorijā esošie dzelzceļa atzari. «Līdz decembrim tiks pabeigti visi galvenie ražošanas procesā izmantojamie korpusi (34 tūkst. m2) un tiks uzstādītas iekārtas,» darbu grafiku iezīmē A. Sačiks.

Pagaidām no grafika atpaliek tikai administratīvās ēkas būvniecība, ko plānots atklāt nākamā gada februārī. Savukārt ražošanas atklāšana plānota 2015. gada aprīlī vai maijā. DB jau rakstījis, ka gada laikā rūpnīcā plānots saražot ap 2500 dažādu veidu kravas vagonus dzelzceļa pārvadājumiem. Šobrīd tiekot pētīta sadarbība arī ar Latvijas uzņēmumiem. Lai tie varētu piedalīties detaļu ražošanā, jāiziet pagarš un samērā dārgs un darbietilpīgs sertifikācijas process Krievijas dzelzceļā. UVZ Baltija esot gatava Latvijas kompānijām palīdzēt šajā jomā. Komplektējošās detaļas vagonu ražošanai gan lielākoties nākšot no UVZ sistēmas uzņēmumiem, tostarp Francijā un, iespējams, Ķīnā, stāsta A. Sačiks.

UVZ nav vienīgais

«Esošie investīciju plāni tiek sekmīgi īstenoti. Piemēram, UVZ ražotnes nodošana ekspluatācijā tiek plānota jau šā gada nogalē,» tā uz DB jautājumu par Krievijas ieguldījumiem Latvijā Latvijas Radio 4 raidījumā Darbojošās personas, atbildēja Krievijas vēstnieks Latvijā Aleksandrs Vešņakovs. Viņš norāda, ka tas nav vienīgais projekts, jo pērn sekmīgi tika īstenots vēl viens lielbudžeta investīciju plāns – Uralhim pārkraušanas termināls (Riga Fertilizer Terminal), kas jau sasniedzis ieplānotos minerālmēslu pārkraušanas apjomus mēnesī (ap 0,2 milj. t martā un aprīlī). «Ja šis projekts sekmīgi attīstīsies, tad arī esošais termināls, pēc pašu vadītāju sacītā, vēl varētu tik paplašināts,» – tā A. Vešņakovs. Viņš norāda, ka ir plāni arī par citiem projektiem, piemēram, sadarbībā ar Ventspils ostu. «Zinu, ka Krievijas investoriem interese par šo objektu (Liepājas metalurgs) bija, taču atturīga, jo prasītā cena ir ļoi augsta,» tā uz jautājumu, vai Krievijas investoriem varētu būt interese ieguldīt Liepājas metalurgā, atbild A. Vešņakovs. Viņaprāt, ja nebūs to, kuri ir par ekonomiskajām sankcijām pret Krieviju, tad ir laba perspektīva tirdznieciski ekonomiskaja sadarbībai un arī investīcijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Sarežģījumi uz laiku apturējuši vagonbūves rūpnīcas celtniecību

Dienas Bizness,19.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Es par šo tēmu negribētu runāt,» tā uz jautājumu, vai vagonbūves rūpnīcas celtniecības darbu pasūtītāja akciju sabiedrība «UVZ Baltija» nekavē norēķinus, laikrakstam Zemgales Ziņas atbildējis teritorijas sagatavotāja uzņēmuma SIA «Lemminkainen Latvija» darbu vadītājs Andris Paeglītis. No komentāriem atsakās arī pati vagonbūves giganta kompānija, gan uzsverot – pēc neliela pārtraukuma darbi atsākti.

«Visi darbi objektā Aviācijas ielā 2 un 2a notiek pēc grafika,» laikrakstam skaidrojis «UVZ Baltija» direktora vietnieks būvniecības jautājumos Andris Vaišļa. Uz lūgumu komentēt Zemgales Ziņu rīcībā nonākušo informāciju, ka UVZ vagonbūves projekts janvārī uz laiku apturēts, jo kompānijai radušās finanšu grūtības un tā nav norēķinājusies ar pāļu dzinēju somu uzņēmumu «Lemminkainen Latvija», A.Vaišļa atbildējis: «Ņemot vērā to, ka akciju sabiedrība «UVZ Baltija» ir liela un sevi cienoša kompānija, mēs nekomentējam baumas.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Tiesa pagarina TAP plāna saskaņošanas termiņu vagonu rūpnīcas būvētājam Jelgavā

LETA,13.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Ziemeļu rajona tiesa līdz aprīļa sākumam pagarinājusi tiesiskās aizsardzības procesa (TAP) plāna izstrādāšanas termiņu Krievijas koncerna Uralvagonzavod (UVZ) meitasuzņēmumam AS Baltic Railway Holding (iepriekš UVZ Baltija).

Kā aģentūrai LETA paskaidroja tiesā, pamatojoties uz tiesā saņemto iesniegumu, 6.martā tiesa nolēma pagarināt TAP plāna saskaņošanas un izstrādāšanas termiņu. Tas ticis pagarināts līdz 8.aprīlim.

LETA jau ziņoja, ka Baltic Railway Holding, kam Jelgavā pagaidām apturēta topošās vagonu rūpnīcas būve, palicis parādā būvniekiem. Aģentūras LETA aptaujātie uzņēmumi atzina, ka vagonu rūpnīcas veidotājs viņiem palicis parādā un vairākus mēnešus nekādi maksājumi nav veikti, taču pagaidām uzņēmēji nezaudē cerības atgūt parādu. Neviens no uzņēmumiem nenosauca konkrētas summas, atsaucoties uz pasūtītāja līguma nosacījumiem un ētiku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

UVZ Baltija ražotnes projekts ir izaicinājums celtniekiem

Māris Ķirsons,30.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s UVZ Baltija dzelzceļa kravas vagonu 23 000 m2 lielajai ražotnei pabeigta metāla karkasa un jumta izbūve, ražošana sāksies 2015. gadā

Tā ir tikai rūpnīcas pirmā kārta, kurā a/s UVZ Baltija ir investējusi 15 milj. eiro no kopumā iecerētajiem 75 milj. eiro. Ražotnes projekts ir bijis izaicinājums arī celtniekiem, jo SIA Lemminkainen Latvija pārstāvis atklāja, ka pirmoreiz pielietojis jaunu vibropāļu tehnoloģiju, kuras gaitā pāļus iedzen zemē ar vibrācijas palīdzību. Pavisam objektā šādi ievietots vairāk nekā 4000 pāļu.

A/s UVZ Baltija padomes priekšsēdētājs Konstantīns Djomins atzina, ka ražotne vēl tikai top, bet uzņēmums jau noslēdzis vienošanos par tās noslogošanu nākamajos piecos gados. Rūpnīcā plānota aptuveni 300 darba vietu. DB jau rakstīja, ka UVZ Baltija dzelzceļa kravas vagonu ražotne ir mašīnbūves un metālapstrādes nozares lielākais investīciju projekts. Jelgavas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš atzina, ka UVZ Baltija ražotnes projekts ir otrs lielākais investīciju projekts Jelgavā aiz Fortum koģenerācijas stacijas projekta, bet, īstenojot visus iecerētos investīciju plānus, iespējams, pat lielākais. «Pilsētas attīstības plānos esam definējuši Jelgavu kā rūpniecības pilsētu, tāpēc priecājos, ka būs ne tikai darba vietas, bet arī motivācija jauniešiem mācīties metālapstrādes un mašīnbūves profesijas, jo īpaši inženierzinātnes,» skaidro A. Rāviņš. Viņš norāda, ka mašīnbūve Jelgavā jau bijusi vēsturiski, piemēram, RAF. Tā kā pilsētā ir arī Lauksaimniecības universitāte, tad loģiski, ka ir arī kokapstrādes un pārtikas pārstrādes uzņēmumi. «Pašlaik tapšanas stadijā ir koka konstrukciju ražotne, kā arī vēl viena ražotne – līmēto koka siju rūpnīca,» tā uz jautājumu, cik Jelgavā pašlaik tapšanas stadijā ir citu nozaru ražotņu, atbild A. Rāviņš. Viņš steidz piebilst, ka sagatavošanas stadijā ir vēl vairāki projekti. «Plāni paplašināties ir SIA Latvijas piens, kā arī citu nozaru ražotājiem,» – tā A. Rāviņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Papildināta galerija - Gada būve Zemgalē: Sakārto ielas un pilis

Ingrīda Drazdovska,09.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemgalē līdztekus īstenotajiem infrastruktūras projektiem izceļas kultūrvēsturiski nozīmīgi objekti, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Jelgavā būvniecības aktivitāte ir bijusi līdzīga kā pagājušajā gadā: pēc pilsētas būvvaldes sniegtās informācijas, 2013.gadā tā izsniegusi 159 būvatļaujas, šogad – 179. Būvniecības nozīmīgāko daļu, tāpat kā iepriekšējos gadus, veido valsts un pašvaldības finansētie objekti. Šobrīd ir vērojama tendence, ka privātpersonas no banku saistītajiem nekustamā īpašuma uzņēmumiem samērā daudz iegādājušās jaunbūves, taču vēl neturpina to būvniecību.

Starp privātajā sektorā veiktajām investīcijām var pieminēt jaunu tirdzniecības centru – RAF Centrs. Tā attīstītājs ir viens no investīciju fonda EfTEN Capital uzņēmumiem Eften Jelgava. Šis projekts ir vienīgais šā fonda attīstības projekts šogad Latvijā, citi tā ieguldījumi ir saistīti ar gatavu objektu iegādi. Investīcijas projektā pārsniegušas 5 milj. eiro. T/c platība ir gandrīz 5000 m2, tā enkurnomnieks ir lielveikals Rimi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Lielākā komercķīla – Eco Baltia grupai

Žanete Hāka,10.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā Uzņēmumu reģistrā (UR) ierakstītas 89 komercķīlas, bet 162 tika dzēstas, liecina UR dati.

Reģistrēto komercķīlu kopējā prasījuma summa ir 181 miljards latu, no kuriem ir spēkā komercķīlas ar kopējo maksimālo prasījuma summu 119 miljardi lati. Dzēsto reģistrēto komercķīlu kopējā prasījuma summa ir 62 miljardi lati.

Lielāko komercķīlu pagājušajā nedēļā devusi SIA Eco Baltia grupa, kā parādnieku norādot SIA Eko Kurzeme. Komercķīlas maksimālā prasījumu summa ir 38,56 miljoni eiro, un to ņēmusi Nordea Bank Finland.

Otru lielāko komercķīlu pagājušajā nedēļā devusi UVZ International S.a.r.l., kā parādnieku norādot metālrūpniecības un mašīnbūves AS UVZ Baltija. Komercķīlas kopējā maksimālā prasījumu summa ir 20 miljoni eiro, un tās ņēmējs – Baltikums Bank.

Komentāri

Pievienot komentāru
Kas tev jāzina

Kas Tev jāzina 30. jūnijā

Dienas Bizness,30.06.2014

Latvijā.

Latvijā sestais ātrākais internets pasaulē

Šā gada pirmajā ceturksnī pasaulē vidējais interneta ātrums pakāpeniski pieauga, liecina jaunākie globālās interneta kompānijas Akamai Technologies ceturkšņa interneta pārskata dati. Lasīt tālāk...

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Reklāmai nav atmiņas. Ar katru jaunu prezentāciju, kas parādās tirgū, tavi iepriekšējie nopelni neko nenozīmē,» tā intervijā DB pauž reklāmists Jevgeņijs Toņevs.

Iemeslus, kāpēc atkal atgriežas Latvijas politikā, atklāj divkārtējais ekspremjers, līdzšinējais Eiropas Parlamenta deputāts Ivars Godmanis.

Latvijā politiķiem trūkst mugurkaula un kompetences; energoneatkarības jomā būtu jāsāk kaut ko darīt, ne tikai tukši muldēt . Tā Dienas Biznesa klubā, kas apvieno ietekmīgākos Latvijas uzņēmējus, norādīja Ventspils mērs Aivars Lembergs.

UVZ Baltija ražotnes projekts ir izaicinājums celtniekiem. Raksta galerijā - spāru svētki topošajai UVZ Baltija vagonbūves rūpnīcai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No konkurences pie partnerības – šāds uzdevums šobrīd ir Krievijas dzelzceļam (RŽD), konferencē TransRussia 2014 norādīja RŽD pirmais virceprezidents Vadims Morozovs. Tikai tādējādi turpmāk būšot iespējams efektivizēt kravu plūsmas, jo transporta nozarē spēlētājs viens pats rezultātus sasniegt nevarot. RŽD galvenais mērķis šobrīd esot kompleksa pakalpojuma sniegšana.

Maskavā notiekošajā starptautiskajā transporta un loģistikas izstādē un konferencē piedalās vairāk nekā 500 kompānijas no divdesmit deviņām valstīm, tostarp vairāk nekā 40 kompānijas, ostas, iestādes no Latvijas. Savukārt deviņām valstīm, tostarp Latvijai iekārtoti savi stendi. Organizatori aplēsuši, ka četru dienu laikā nu jau 19. izstādi apmeklēs 24 tūkstoši nozares profesionāļu.

Latvijas Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš bija vienīgā amatpersona no Eiropas Savienības valstīm, kas konferencē lasīja referātu. Viņš uzsvēra Latvijas kā uzticama loģistikas partnera lomu, uz ko norāda arī Krievijas biznesa investīcijas ostās, piemēram, Uralhim un Rīgas Tirdzniecības ostas kopuzņēmums Riga Fertilizer Terminal, kā arī UralVagonZavod meitas uzņēmuma UVZ Baltija investīcijas dzelzceļa vagonu ražotnē Jelgavā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Kas tev jāzina

Kas Tev jāzina 27. jūnijā

Dienas Bizness,27.06.2014

Pasaulē.

Fotonedēļa: 21. jūnijs - 27. jūnijs

Db.lv turpina aizsākto tradīciju, piedāvājot rubriku Fotonedēļa - fotostāstu par aizvadītajā nedēļā notikušo pasaulē. Lasīt tālāk...

Foto: REUTERS/SCANPIX

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavā nosvinēti spāru svētki topošajai UVZ Baltija vagonbūves rūpnīcai. Durvis Rīgā ver Subway.

Rubrikā Kā top? izsekojam, kā tiek radīta Lāču rupjmaize, bet uz iknedēļas Piektdienas intervijas jautājumiem šoreiz atbildes mums sagatavojis gaļas pārstrādes uzņēmuma SIA Forevers direktors Andrejs Ždans.

Auto apskatā Aldis Zelmenis analizē Peugeot 308 SW. Kāpēc tas būtu jāpērk? Gaitas īpašības un vadāmība? Varētu vēlēties? Verdikts?

Šīs un citas šodien aktuālākās un svarīgākās ziņas skatiet galerijā augstāk!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aģentūra ITAR-TASS fotogrāfijās iemūžinājusi to, kā Krievijas Omskas Transporta mašīnbūves rūpnīcā tiek modernizēti T-72 tanki.

Rūpnīca pieder Krievijas kompānijai Uralvagonzavod (UVZ).

Rūpnīcas fotogrāfijas skatiet raksta galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reģionos ir ļoti izteikta uzņēmējdarbība, kas izmanto un pārstrādā zemes radītos vai iegūtos produktus, par kādu īpašas jomas investoru, tostarp ārvalstu ieguldītāju piesaisti, nav viegli runāt; konkurētspējīgākas ir tās teritorijas, kurās var piedāvāt speciālās ekonomiskās zonas labumus un industriālo parku iespējas.

To, ka Latvijas reģioni varēja būt bagātāki ar daudziem apstrādes rūpniecības objektiem, atzīst vairāki aptaujātie. Nenoliedzami, ka savulaik anonsēto, bet vēlāk izčākstējušo projektu vidū ir arī tā dēvētie kosmiskie – tādi, par kuru realitāti un vēl jo vairāk dzīvotspēju ir bijušas šaubas. Tomēr pie tādiem nepieder franču celtniecības materiālu ražotāja Saint-Gobain investīciju projekta (140 milj. eiro) realizācija Latvijā, kas varēja radīt vismaz 400 jaunas darbavietas, bet ko liedza apkaimes iedzīvotāju pretestība. Šī paša iemesla dēļ vismaz vairāku cūku audzēšanas novietņu izveide Latvijā izbeidzās to ieceru stadijā. Ir bijuši tādi sākotnēji pat ļoti cerīgi projekti, kuriem jau bija zaļā gaisma un pat bija ēka (metāla karkasa un jumta izbūve), tomēr to tālāko īstenošanu liedza lielā politika. Par spilgtāko piemēru tiek minēta AS UVZ Baltija dzelzceļa kravas vagonu ražotne ar plānoto investīciju apmēru 75 milj. eiro Jelgavā bijušās cukurfabrikas teritorijā. Rūpnīcā bija plānotas aptuveni 300 darbavietas, un ražošanai bija jāsākas 2015. gadā. Ir bijuši projekti par celulozes un papīra ražotnēm, par plātņu rūpnīcām. Savulaik AS HRC Libau plānoja investēt teju 200 milj. eiro Liepājā, lai izveidotu koksa rūpnīcu, bet tās izveidi uz vairākiem gadiem aizkavēja vairākas tiesvedības, kā dēļ kompleksa būvniecība nesākās un projekts izčibēja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Komercķīlu skaits pērn sarucis, bet augusi to kopējā vērtība

Žanete Hāka,06.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā turpinājusies tendence sarukt reģistrēto ķīlu skaitam, un pagājušajā gadā kritums bijis 11,08%, liecina Lursoft dati. 2012.gada laikā jaunu reģistrēto ķīlu skaits samazinājās par 5,8%.

Lursoft pētījums liecina, ka aizvadītajā gadā Latvijā reģistrētas kopumā 4752 komercķīlas, kas ir zemākais rādītājs kopš 1999.gada, kad tika reģistrētas 3876 ķīlas.

Neskatoties uz tendenci sarukt reģistrēto ķīlu skaitam, to kopējā summa, salīdzinot, piemēram, ar 2012.gadu, ir ievērojami augusi. Lursoft dati rāda, ka aizvadītajā gadā valstī reģistrēto komercķīlu kopējā prasījuma summa veidojusi 13,08 miljardus latu, kas nozīmē, ka vidēji katras ķīlas summa bijusi 2,751 miljons latu. Tomēr ievērojamu artavu kopējos statistikas rādītājos devuši atsevišķi rekordisti, kad reģistrētas ķīlas par vairākiem miljoniem latu, savukārt vienā gadījumā ķīlas summa pārsniegusi pat vienu miljardu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Lielākā komercķīla – Baltic Trade Network

Žanete Hāka,03.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā lielāko komercķīlu reģistrējis vairumtirdzniecības uzņēmums SIA Baltic Trade Network, kā parādnieku norādot SIA Baltic Logistic Solutions, liecina Lursoft dati.

Kompānija devusi komercķīlu, kuras kopējā maksimālā prasījuma summa ir 25,9 miljoni eiro. Komercķīlu ņēmusi AS DNB banka.

Otru lielāko komercķīlu devusi metāla konstrukciju ražošanas kompānija AS UVZ Baltija. Tās kopējā vērtība ir 20 miljoni eiro, un ķīlu ņēmusi AS Baltikums Bank.

Savukārt trešā lielākā komercķīla reģistrēta AS Grobiņa – 6 miljonu eiro apmērā. Ķīlu ņēmusi AS Citadele banka.

Aizvadītajā nedēļā komercķīlu 5,4 miljonu eiro apmērā devusi nekustamā īpašuma kompānija SIA B39, kā parādnieku norādot citu nekustamā īpašuma uzņēmumu - SIA Dagas. Komercķīlas ņēmējs bijusi AS SEB banka.

Komentāri

Pievienot komentāru