Zvanot uz TV veiksmes spēlēm, Latvijas iedzīvotāji pērn tērējuši 1.5 miljonus latu, liecina TNS Latvia dati.
LNT raidījums Zelta drudzis pie ekrāna ik dienu pulcē vairāk nekā 130 tūkstošus skatītāju. Lai arī viens šāds zvans maksā vairāk nekā pusotru latu, zvanītāju netrūkst. Veiksmes spēlēm pa tālruni pērn kopumā notērēti 1.5 miljoni latu, bet laimestos izmaksāti 574.9 tūkstoši latu. Laikā, kad ik mēnesi slēdz vairākus desmitus azartspēļu zāļu un nozari kopumā 2008. gadā piemeklējis kritums, uzplaukumu piedzīvo gan Latvijas loto rīkotās izlozes ar 38% apgrozījuma pieaugumu, gan veiksmes spēles pa tālruni, kuru apgrozījums audzis 2.3 reizes, raksta Latvijas Avīze.
Jaunajā tirgus situācijā pārkārtojies arī nacionālā azartspēļu biznesa pamatlicējs Jānis Dāvis, kurš pērn pārdeva savu dibināto Admirāļu klubu. Kā liecina Lursoft dati, tagad viņš iesaistījies SIA Zelta drudzis. Šim uzņēmumam šobrīd vienīgajam Latvijā pieder licence veiksmes spēļu organizēšanai pa tālruni, un šobrīd tā kontā ir jau trīs spēles –Zelta drudzis un Lielais jautājums, kas skatāmi kanālā LNT, un kopš šā mēneša arī Latvijas krievu auditoriju uzrunājošā Bagātību sala kanālā TV5.
SIA Zelta drudzis pērn nodokļos valstij samaksājis 500 tūkstošus latu. Uzņēmuma līdzīpašniece Ilze Zosule uzskata, ka azartspēļu biznesa sociālās atbildības aspekts tiek līdzsvarots ar paaugstināto nodokļu slogu un dažādiem ierobežojumiem. "Ja kāds uzskata, ka azartspēļu nozare ir kaut kādā veidā neētiska, tad es varu pateikt, ka, piemēram, medikamentu tirdzniecība ir neētiska, jo zāļu lieltirgotavas ir ieinteresētas, lai cilvēki vairāk slimotu un lietotu zāles," viņa salīdzina. I. Zosule uzsvērusi, ka spēlēs aizliegts piedalīties cilvēkiem, kas jaunāki par 18 gadiem, tāpat ekrānā redzams brīdinājums par iespēju kļūt atkarīgam. Viņa arī noraidījusi apgalvojumu, ka spēlētāji pārsvarā būtu pensijas vecuma ļaudis un ka cilvēki zvanītu pārlieku daudz reižu. Pēc uzņēmuma datiem, vidēji viens Zelta drudža spēlētājs spēlē veicot divus trīs zvanus.
TNS Latvia dati rāda, ka 63.6 % Zelta drudža skatītāju ir sievietes, 36.4 % vīrieši. 53.6 % skatītāju ir vecumā no 55 līdz 99 gadiem, 52.8 % no viņiem ir vidējā izglītība, 20.8 % pamatizglītība un tikai 19.6 % - augstākā izglītība. 39.6 % ir pensionāri.