Eiropas Parlamenta un pašvaldību vēlēšanām visvairāk iztērējusi Tautas partija, liecina Db veikta Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam partiju iesniegto deklarāciju izpēte.
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) vēl gaida deklarācijas, kas nosūtītas pa pastu, tādēļ visu partiju tēriņi pagaidām nav zināmi, piemēram, šobrīd nav pieejamas ziņas par partiju LPP/LC. Deklarācijas par priekšvēlēšanu tēriņiem bija jāiesniedz līdz 6. jūlijam, bet tas var būt arī vēstules izsūtīšanas datums, norādīja KNAB Sabiedrisko attiecību un izglītošanas nodaļas vadītāja Diāna Kurpniece.
Apvienība TB/LNNK priekšvēlēšanu kampaņai izlietojusi 406.7 tūkstošus latu. Par reklāmas kampaņas sagatavošanu un plānošanu apvienība samaksājusi 26.99 tūkstošus latu, bet 346.3 tūkst. Ls izlietoti reklāmas izvietošanai, lielākoties (205.5 tūkst. Ls) komerciālajā TV.
320.5 tūkstošus latu vēlēšanu kampaņai iztērējusi politisko partiju apvienība Saskaņas centrs. Šī apvienība ne santīma nav tērējusi reklāmai sabiedriskajā TV un radio, uzsvaru liekot uz reklāmu komerciālajā TV, kam izlietoti 134.5 tūkst. Ls.
Tautas saskaņas partija, kas ir viena no apvienībā Saskaņas centrs ietilpstošajām politiskajām organizācijām, atsevišķi vēlēšanu aģitācijai tērējusi 265.26 tūkstošus latu. No tiem 226.2 tūkst. Ls tērēti reklāmai. Arī startējot atsevišķi, sabiedriskajā radio un televīzijā partija reklāmu nav izvietojusi, toties komerciālajās TV izvietota reklāma par 134.3 tūkst. Ls, bet komerciālajā radio – par 15.3 tūkstošiem. Vēlēšanu kampaņas plānošanai, sagatavošanai un organizēšanai līdzekļi nav tērēti.
Saskaņas centra sastāvā ietilpstošā Sociāldemokrātiskā partija – SDP, kas startēja četrās pašvaldībās, vēlēšanām tērējusi 4.18 tūkstošus latu.
Latvijas Sociāldemokrātiskā strādnieku partija (LSDSP) savā deklarācijā norādījusi 225.2 tūkst. Ls tēriņus priekšvēlēšanu kampaņai, tostarp 81.8 tūkst. Ls par reklāmu komerciālajā TV, 33.8 tūkst. Ls - par reklāmu komerciālajā radio, bet reklāmas materiālu sagatavošanai izlietoti 32.8 tūkstoši latu.
Pilsoniskā savienība deklarējusi 220.6 tūkstošu latu izdevumus priekšvēlēšanu kampaņai, no tiem visvairāk – 66.3 tūkstoši tērēti reklāmas izvietošanai sabiedriskajā televīzijā.
Zaļo un zemnieku savienības izdevumi reklāmas kampaņai mērāmi 184.2 tūkst. latu. Salīdzinoši daudz – 37.9 tūkst. Ls – tērēts reklāmai reģionālās preses izdevumos. Apvienībā ietilpstošās partijas atsevišķās pašvaldībās startēja arī atsevišķi. Latvijas Zaļā partija kampaņai tērējusi 9.09 tūkstošus latu, bet Latvijas Zemnieku savienība - 21.3 tūkstošus latu.
PCTVL – Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā deklarācijā minēti 181.9 tūkst. Ls izdevumi vēlēšanu kampaņai. Līdzīgi kā Saskaņas centrs, arī PCTVL nav reklamējusies sabiedriskajā radio un TV, toties komerciālajā TV izvietojusi reklāmu par 74.6 tūkst. Ls, bet komerciālajā radio – par 56.8 tūkst. Ls.
Partija Demokrāti.LV vēlēšanu laikā iztērējusi 59.2 tūkstošus latu, 36.3 tūkst. izlietoti reklāmas izvietošanai. Partija izvēlējusies arī citus sevis popularizēšanas veidus, piemēram, par 7.4 tūkst. Ls apdrukājusi prezentreklāmu, tāpat pirkti grābekļi talkai un hēlija baloni.
Sabiedrība citai politikai vēlēšanu kampaņas izdevumiem tērējusi 57.3 tūkstošus latu, un tā ir viena no retajām partijām, kas nav izlietojusi visu saziedoto naudu, jo no ziedojumiem apvienība ieguvusi 61.1 tūkst Ls. Par reklāmas izvietošanu partija samaksājusi 31.56 tūkst. Ls.
Partija Visu Latvijai vēlēšanu aģitācija tērējusi 30.3 tūkstošus latu. Visvairāk partija tērējusi reklāmai sabiedriskajā TV – 9 tūkst. Ls, kā arī internetā – 5.8 tūkst. Ls.
Partija Latvijai un Ventspilij norādījusi 14.2 tūkst. latu tēriņus, tostarp 8.6 tūkst. Ls ir izdevumi, uz kuriem attiecas Politisko partiju finansēšanas likumā minētie ierobežojumi. Visvairāk naudas tērēts reklāmai vietējā presē un reklāmas materiāliem telpās un publiskās vietās.
Radio SWH ētera zvaigznes Kaspara Upaciera jeb Ufo vadītajai Apvienībai Iedzīvotāji Ikšķiles novadā tēriņi bijuši 4.44 tūkstoši latu, turklāt partija nav reklamējusies ne sabiedriskajā, ne komerciālajā radio un TV.