Viens no lielākajiem piena pārstrādes uzņēmumiem a/s Tukuma piens pērn audzējis apgrozījumu par 11 %.
Kompānija informē, ka apgrozījumu būtiski ietekmējuši vairāki faktori – situācijā, kad skābpiena tirgus kopumā ir audzis vien par dažiem procentiem, Tukuma piena skābpiena produktu pārdošanas pieaugums ir 27%, sviesta grupas produktu pārdošanas pieaugums par 15%, kā arī dažādi jaunumi uzņēmuma produktu klāstā – tīrkultūra, Exporta produktu līnijas jaunumi piens, kefīrs, biezpiens, jogurts Oga Vasaras un citi.
Tāpat pērn Tukuma piens saglabājis un nostiprinājis tirgus līdera pozīcijas jogurta un krējuma produktu grupās, norāda uzņēmums. Tukuma piens produkcija aizņem vairāk kā trešo daļu jeb 36% no Latvijā pārdotā jogurta un 38% tirgus sviesta un 35% skābā krējuma produktu grupās. Ievērojami apgrozījuma palielināšanos ietekmējis arī eksports, kas, salīdzinājumā ar 2009.gadu, pieaudzis par 250%. Tas galvenokārt skaidrojams ar veiksmīgu uzņēmuma darbību Lietuvas tirgū, kur Tukuma piens aktīvi uzsācis svaigo piena produktu pārdošanu.
Tukuma piens valdes loceklis Edmunds Jansons vērtē, ka pagājušais gads bija smags, jo piena iepirkuma cenas auga, bet iedzīvotāju pirktspēja bija zema un ražotājiem bija īpaši jādomā, kā nodrošināt adekvātas piena produktu cenas veikalu plauktos. Arī šis gads piena nozarē nebūšot vienkāršs, jo izejvielu cenas turas augstas un ietekmi atstās arī netiešie izmaksu pieaugumi, piemēram, elektroenerģijas un degvielas cenas. E.Jansons atzīst, ka ražotājiem būs jādomā, kā sabalansēt izmaksu pieaugumu ar pirkstspēju, un, ņemot vērā ne tik vienkāršo situāciju Latvijas tirgū, ražotāji vairāk orientēsies uz eksportu.