Tehnoloģiju un izklaides uzņēmums "Tet" un valodas tehnoloģiju uzņēmums "Tilde" izstrādājuši virtuālo asistentu jeb covidbotu, kas ļaus iegūt drošu un ticamu informāciju par Covid-19.
Covidbots sniedz atbildes uz biežākajiem jautājumiem saistībā ar Covid-19, nodrošinot vieglu pieeju uzticamai un operatīvai informācijai, nepārtraukti turpinot mācīties un apgūt jaunākās tēmas. Virtuālais asistents pieejams vietnē covidbots.lv, un ikviena valsts vai pašvaldību iestāde, kas to vēlas, ir aicināta ievietot to savā mājaslapā.
Jaunā virtuālā asistenta mērķis - būt uzticamam palīgam iedzīvotājiem, kas apjukuši informācijas plūsmā un vēlas vienuviet saņemt pārbaudītu informāciju par jautājumiem, kas saistīti ar jaunā koronavīrusa izplatību Latvijā.
Šobrīd virtuālais asistents prot izskaidrot Covid-19 vīrusa simptomus, paskaidrot, kā rīkoties dažādās ar to saistītās situācijās, kā arī norādīt svarīgākos tālruņu numurus un to, kur iestāžu mājaslapās atrodama aktuālākā informācija. Ir pieejami arī jaunākie statistikas dati par veiktajiem izmeklējumiem un saslimušo skaitu. Covidbots strādās visu diennakti un spēs sniegt atbildes vienlaikus daudziem lietotājiem.
"Ārkārtas situācijā drošas un uzticamas informācijas ātra pieejamība ir ārkārtīgi nozīmīga. Tādēļ Tet atbalstīja ne tikai analīžu pieteikšanas tālruņa 8303 izveidi un bezmaksas vienotā informatīvā tālruņa 8345 izveidi un apkalpošanu, bet kopā ar spēcīgiem partneriem esam izveidojuši arī čatbotu, kas vienkopus sniegts atbildes uz būtiskākajiem un biežākajiem iedzīvotāju jautājumiem. Iespēja plašam iedzīvotāju lokam informāciju atrast tūlītēji ir viens no būtiskākajiem ieguvumiem virtuālā asistenta risinājuma izmantošanā, par to esam pārliecinājušies arī uzņēmuma pieredzē. Šodien iedzīvinām sākotnējo covidbota versiju ar atbildēm uz pamatjautājumiem, un Tet komanda turpinās darbu pie tā pilnveides, lai palīdzētu iedzīvotājiem orientēties plašajā informācijas plūsmā," skaidro Tet valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.
"Ar šo projektu vēlamies sniegt savu palīdzību vīrusa izplatības ierobežošanā, iesaistot mākslīgā intelekta tehnoloģijas. Virtuālā asistenta zināšanu bāze tiek papildināta ar informāciju no dažādiem avotiem, lai tas kļūtu par uzticamu padomdevēju krīzes apstākļos. Izstrādes komanda strādā ar milzīgu pašatdevi, izveidojot covidbotu rekordīsā laikā un nodrošinot tā nepārtrauktu tālāku apmācību," stāsta Andrejs Vasiļjevs, uzņēmuma Tilde vadītājs.