Foto

Tekstiluzņēmumi cenšas kliedēt Ukrainas krīzes radīto risku

Vēsma Lēvalde,03.04.2014

Jaunākais izdevums

Ukrainas un Krievijas politiskie notikumi, kā arī valūtu svārstības liek eksportētājiem meklēt alternatīvas .

2013. gads tekstila ražošanas nozarē noslēdzies veiksmīgi – audzis gan kopējais ražošanas apjoms, gan eksporta īpatsvars, liecina Vieglās rūpniecības uzņēmumu asociācijas (VRUA) apkopotie dati. Arī šā gada pirmais ceturksnis lielākajai daļai uzņēmumu aizvadīts ar plusa zīmi. Taču tie ražotāji, kuru galvenais noieta tirgus ir Muitas ūnijas valstis un Ukraina, jau izjūt valūtas svārstību ietekmi un tirgus sabremzēšanos. Nelabvēlīga scenārija gadījumā daļa uzņēmumu var pārtraukt vai ievērojami sašaurināt ražošanu Latvijā.

Skatās uz Krieviju

SIA Viola-stils Jēkabpilī pērn gadu noslēgusi ar aptuveni 60 tūkst. eiro apgrozījuma pieaugumu, DB informēja uzņēmuma īpašnieks Juris Bružuks. Šā gada pirmais ceturksnis Jēkabpils ražotnē bijis ritmisks, neesot iemesla sūdzēties. Tomēr ar politiskajiem notikumiem jārēķinās – 90% Viola-stils produkcijas tiek pārdota Krievijā. «Tikko bijām izstādē Maskavā, tur mūsu produkciju turpina pasūtīt,» stāsta J.Bružuks, piebilstot, ka divi klienti gan no sadarbības nobijušies un atsaukuši pasūtīto. Lielākas problēmas sagādā rubļa kursa kritums – par 10% nācies pazemināt izstrādājumu vairumcenu. Tā kā izejmateriālus jēkabpilieši iepērk Itālijā, norēķinoties eiro, pašu ieņēmumi samazinās. Uzņēmējs cer, ka tādu savstarpēju sankciju, kas aizvērtu Krievijas tirgu, nebūs, taču pieļauj, ka var pieaugt muitas tarifi. Galējā situācijā viņš neizslēdz ražošanas pārcelšanu uz Krieviju. «Interese Krievijā ir, man ir piedāvāts braukt un palīdzēt ieviest līdzīgu ražošanu kā mums,» viņš stāsta. Jautāts par iespējamo tirgus diversifikāciju, uzņēmējs ir skeptisks. «Eiropu ar trikotāžu ir pārpludinājusi Ķīna un Bangladeša. Turklāt eiropiešiem nepatīk mūsu nosacījums par priekšapmaksu. Arī piedāvātā cena – 6–7 mārciņas par izstrādājumu – mums nav pieņemama,» skaidro J. Bružuks. Grūtāk veicas Viola-stils saistītajam uzņēmumam Ukrainā. Politisko notikumu kontekstā ražotne Kijevā mēnesi nav strādājusi, darbs atsākts tikko. Ukrainā ir tirgus stagnācija, un Krievijas tirgū ukraiņu ražojumus neielaiž. Kijevā ir nodarbināti aptuveni 20 cilvēki, un ražotnē ir četras adāmmašīnas. Politiskie notikumi Ukrainā ietekmē arī medicīnisko preču ražotāju Tonus Elast, atzīst uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Dace Mihņenoka. Ražošanas jauda martā jau samazināta par 20%, tāpēc vadītāju uztrauc tālākais notikumu scenārijs. Ja ES piemēros sankcijas pret Krieviju, tas būtiski ietekmēs Tonus Elast ražojumu noietu šajā tirgū, viņa apgalvo. «Pārdošanas kāpums, kāds bija plānots 2014.gadā, visticamāk, ņemot vērā pašreizējos apstākļus, netiks sasniegts, tomēr ceram uz situācijas stabilizēšanos,» saka D. Mihņenoka. Krievija ir uzņēmuma lielākais noieta tirgus, otrs nozīmīgākais ir Kazahstāna, kur šobrīd notiek nacionālās valūtas tenges devalvācija.

Nogaida situāciju

Krievijas rubļa kritums rada bažas arī a/s Lauma Lingerie. «Tas nozīmē, ka eirozonas preču cenas pakāpeniski pieaug. Jūtīgāk uz to reaģē vairumtirgotāji, ne tik jūtīgi ir mazumtirdzniecības pārstāvji,» skaidro uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Linda Matisone. A/s Lauma Lingerie noieta tirgus ir 20 valstīs, astoņās valstīs darbojas 50 zīmola veikali, tāpēc riski ir izkliedēti, lai gan Krievija un Ukraina ir nozīmīga. Labu gadu aizvadījusi SIA New Rosme – sasniegts 12% apgrozījuma pieaugums attiecībā pret 2012. gadu, arī no attīstības viedokļa gads vērtējams pozitīvi, apgalvo SIA New Rosme mārketinga speciāliste Margita Pleikšne.

DB rakstījis, ka uzņēmums iegādājās igauņu veļas ražotāju Linette, kuram pieder astoņu veikalu tīkls Igaunijā, un nodibināja Riga Rosme kopuzņēmumu. 2013. gadā papildus atvērti 14 franšīzes veikali – Baltijas valstīs, Sanktpēterburgā, Jekaterinburgā, Samārā, Surgutā, Barnaulā, kā arī Itālijā un Izraēlā. Produkcijas klāsts papildināts ar vīriešu apakšveļu Rosmen. Šā gada 1. ceturkšņa rezultāti salīdzinājumā ar 2013. gada 1. ceturksni ir uzlabojušies, atklāj M. Pleikšne. Viņa gan atzīst, ka Ukrainas un Krievijas politiskie notikumi, kā arī šo valstu valūtas kursu svārstības ietekmē uzņēmuma klientu un patērētāju maksātspēju un attiecīgi patēriņu. Tāpēc šogad turpinās darbs jaunu tirgu piesaistē. «Mēs ceram, ka situācija stabilizēsies un Krievija, Ukraina joprojām saglabāsies kā galvenie un stratēģiski svarīgākie tirgi,» norāda M. Pleikšne.

Vismazāk notikumi Ukrainā ietekmē nozares līderi – a/s Valmieras stikla šķiedra (VSŠ), jo eksports uz Ukrainu pērn veidoja tikai 1% no kopējā pārdošanas apjoma, savukārt uz Krieviju pērn tas sasniedza 7% no kopējā apgrozījuma. Tā kā VSŠ saražotā produkcija tiek eksportēta uz 37 pasaules valstīm, no kurām lielākie eksporta tirgi ir Eiropas Savienība (71%) un Ziemeļamerika (14%), bažām nav pamata. Turklāt tirdzniecība ar Krieviju norit plānotajā apjomā, biržai NASDAQ OMX norāda uzņēmuma vadītājs Andris Oskars Brutāns. Pēc nekonsolidētajiem VSŠ provizoriskajiem datiem, produktu realizācija 2014. gada janvārī un februārī sasniedza 15,16 miljonus eiro, kas ir par 11% vairāk nekā šajā periodā pērn un par 16% vairāk, nekā plānots iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Olainfarm par 14 miljoniem eiro iegādājas elastīgo medicīnisko izstrādājumu ražotāju Tonus Elast

Dienas Bizness,12.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Olainfarm valdes priekšsēdētājs Valērijs Maligins un SIA Tonus Elast līdzīpašnieces Ludmila Čečotkina un Irina Vīnvalka 12.maijā parakstīja līgumu par elastīgo medicīnisko izstrādājumu ražotāja SIA Tonus Elast 100% kapitāla daļu iegādi. Darījuma summa ir 14 miljoni eiro, tuvākajās dienās tas tiks reģistrēts Uzņēmumu reģistrā, informē uzņēmuma Olainfarm.

SIA Tonus Elast turpinās strādāt līdzšinējās valdes priekšsēdētājas Daces Mihņenokas vadībā.

«Ar Tonus Elast esam cieši pazīstami jau kopš 2010.gada, kad pārstāvējām to Ukrainā un pārliecinājāmies gan par produkcijas augsto kvalitāti, gan pieprasījumu pēc tās. Jau tad novērtējām Tonus Elast eksportspēju arī citos tirgos un sapratām tā pievilcību investīcijām. Tonus Elast, līdzīgi kā Olainfarm, pēdējos gados ir strauji attīstījies, un mēs uzskatām, ka ar savu pieredzi mārketingā, tirgu apguvē, spēsim tā potenciālu izmantot vēl vairāk. Un, kas nav mazsvarīgi, šajā laikā mēs esam izveidojuši farmācijas mazumtirdzniecības tīklu Latvijas aptieka, kura sortimentu Tonus Elast produkcija veiksmīgi papildinās,» piebilst, AS Olainfarm valdes priekšsēdētājs Valērijs Maligins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai kļūtu pieejamāki starptautiskiem klientiem un palielinātu eksporta tirgus noietu, AS “Olainfarm” grupas uzņēmums “Tonus Elast” – medicīnisko elastīgo izstrādājumu ražotājs – investējis 100 000 eiro biznesa attīstībā: tirgus izpētē, tiešsaistes platformas izveidē, zīmola pārveidē un jaunu biznesa sadarbības partneru uzrunāšanā.

“Tonus Elast” šobrīd 95% no saražotās produkcijas eksportē uz 45 valstīm, un e-komercijas risinājumi ļaus nostiprināt uzņēmuma pozīcijas Rietumeiropas tirgos. Iecerēts, ka pirmajā darbības gadā jaunais interneta veikals nesīs līdz pat 3% apgrozījuma pieaugumu. “Tonus Elast” tiešsaistes veikals darbību jau sācis un ļauj klientiem veikt pirkumus un tos saņemt jebkurā Eiropas Savienības valstī.

Kā prioritāros e-komercijas eksporta tirgus, kur nostiprināt savas pozīcijas, uzņēmums noteicis Baltiju, Zviedriju un Nīderlandi.

“Lēmums investēt e-komercijā un izveidot savu tiešsaistes platformu balstīts divos apsvērumos. Pirmkārt, lai pandēmijas apstākļos mūsu klientiem Latvijā vienmēr būtu pieejamas ikdienā nepieciešamās medicīnas preces, kas atvieglo un padara drošu ikdienu, bet kas nav pieejamas aptiekās. Otrkārt, lai klienti Eiropā, kas ar mūsu produkciju jau ir pazīstami, preces varētu iegādāties tieši no ražotāja un ceļš līdz klientam būtu īsāks,” stāsta “Tonus Elast” valdes priekšsēdētājs Jevgenijs Fedjaņins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Medicīnisko elastīgo un kompresijas izstrādājumu ražotāja SIA "Tonus Elast" pērn strādāja pie iekļūšanas Āzijas tirgos, un sāka produkcijas eksportu uz Indonēziju, informēja kompānijas pārstāvji.

Turpmākajos uzņēmuma attīstības plānos ir iekļūšana tādu Āzijas valstu tirgos kā Turcija un Apvienotie Arābu Emirāti.

Kompānijas pārstāvji norāda, lai arī konkurence šajās valstīs ir sīva, palielinoties iedzīvotāju skaitam un viņu pirktspējai, arvien vairāk cilvēku vēlas iegādāties tieši Eiropā ražotus medicīniski elastīgos produktus, un tieši tādēļ arī "Tonus Elast" kā vienus no saviem mērķa tirgiem ir izvēlējies Āzijas valstis. Vislielākā interese šī reģiona iedzīvotājiem ir tieši par uzņēmuma ražotajiem kompresijas izstrādājumiem.

Paralēli ekspansijai Āzijas valstīs pērn "Tonus Elast" strādāja pie tirgus palielināšanas arī Baltijas valstīs un Eiropā. "Tonus Elast" valdes priekšsēdētājs Vjačeslavs Ļifics informē, ka pērn atvērts e-veikals Lietuvā un Igaunijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Pēc rekonstrukcijas atvērts lielākais Tonus Elast veikals Latvijā

Lelde Petrāne,09.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#«Šis mums ir stratēģiski svarīgs veikals ne vien tāpēc, ka ir lielākais un ienesīgākais.»

Šonedēļ pēc rekonstrukcijas atvērts lielākais «Tonus Elast» veikals Latvijā, kas atrodas Rīgā, Miera ielā netālu no Rīgas dzemdību nama. Tā rekonstrukcijā ieguldīti vairāk nekā 25 000 eiro.

Šis mums ir stratēģiski svarīgs veikals.

«Šis mums ir stratēģiski svarīgs veikals ne vien tāpēc, ka ir lielākais un ienesīgākais, tas ir arī vieta, kur satikt mums tik būtisko grūtnieču un jauno māmiņu auditoriju. Viņu atsauksmes un ieteikumi palīdz uzlabot un radīt jaunus izstrādājumus,» skaidro Dace Mihņenoka, SIA «Tonus Elast» valdes priekšsēdētāja.

Veikalā nomainīts grīdas segums, uzstādīts jauns apgaismojums un plauktu sistēmas, kā arī izremontētas visas dienesta telpas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Medicīnisko elastīgo izstrādājumu ražotājs, AS “Olainfarm” grupas uzņēmums Tonus Elast pēc rekonstrukcijas atvēris atjaunoto koncepta veikalu Rīgā, Miera ielā.

Turpmāk šajā veikalā varēs iegādāties uzņēmuma ražotos izstrādājumus un iepazīties ar inovācijām, kas masveida ražošanā tiks laistas nākotnē.

Kaut arī 72% “Tonus Elast” klientu ir sievietes, daudzas no viņām – grūtnieces, uzņēmums piedāvā medicīniskos izstrādājumus dažāda vecuma un dzimuma cilvēkiem. Veikalā varēs iegādāties gan “Tonus Elast” populārāko produkciju – kompresijas zeķes, t. sk. dizaina kompresijas zeķes, zeķubikses un piedurknes, grūtnieču jostas un veļu, gan muguras balsta jostas, stājas korektorus, pēcoperācijas jostas, kā arī dažāda veida saites un ortozes locītavu veselībai. Veikala sortimentā būs AS “Olainfarm” grupas uzņēmuma “Silvanols” produkcija, nostiprinot sinerģiju starp grupas uzņēmumiem. Iecerēts, ka koncepta veikala telpās ar laiku varēs saņemt arī ārsta flebologa konsultācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Olainfarm saņem 14 miljonu eiro no ABLV Bank uzņēmuma Tonus Elast iegādei

Dienas Bizness,25.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Olainfarm ir parakstījusi līgumu ar AS ABLV Bank par ilgtermiņa kredītu uz desmit gadiem ar kopējo summu 14 miljoni eiro elastīgo medicīnisko izstrādājumu ražotāja SIA Tonus Elast 100% kapitāla daļu iegādei, informē AS Olainfarm valdes loceklis Salvis Lapiņš.

«Tonus Elast iegāde ir līdz šim lielākais projekts Olainfarm koncerna paplašināšanā. Mēs uzskatām, ka labā sinerģija, jaunie tirgi, paplašinātais produktu portfelis un pieredze nodrošinās dinamisku Tonus Elast un līdz ar to arī koncerna izaugsmi,» piebilst AS Olainfarm valdes priekšsēdētājs.Valērijs Maligins.

«Ilgtermiņa kredīts ražotājam, kas ražo uz eksportu orientēto produkciju, apliecina mūsu ticību klienta biznesa modelim, vadības komandai un akcionāriem. Šis apjomīgais darījums labi apliecina arī šodienas kopējo investīciju klimatu valstī, kur arvien vairāk pieaug vietējā kapitāla nozīme Latvijas tautsaimniecības attīstībā un tās konkurētspējas stiprināšanai ārējos tirgos,» norāda ABLV Bank Projektu finansēšanas nodaļas vadītājs Antons Marčenko.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Tonus Elast apgrozījumu šogad plāno audzēt līdz 9 miljoniem eiro

Žanete Hāka,26.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Olainfarm plāno, ka SIA Tonus Elast apgrozījums šajā gadā varētu pieaug līdz 9 miljoniem eiro, liecina kompānijas paziņojums Nasdaq Riga.

Tas ir par 23% vairāk nekā pērn, kad SIA Tonus Elast apgrozījums bija 7,3 miljoni eiro. Peļņa varētu saglabāties 2015.gada līmenī jeb sasniegt 1,7 miljonus eiro. Tuvāko trīs gadu laikā SIA Tonus Elast apgrozījuma un peļņas pieaugums varētu sasniegt 50%. Jau drīzumā tiek sagaidīts straujš SIA Tonus Elast realizācijas kāpums Krievijā un Ukrainā.

12.maijā AS Olainfarm noslēdza līgumu par elastīgo medicīnisko izstrādājumu ražotāja SIA Tonus Elast 100% kapitāla daļu iegādi. Darījuma summa ir 14 miljoni eiro. Finansējums tika piesaistīts,noslēdzot līgumu ar AS ABLV Bank par ilgtermiņa kredītu uz 10 gadiem.

1995.gadā dibinātā SIA Tonus Elast ražo elastīgos medicīniskos izstrādājumus - no elastīgajām saitēm līdz pat konstrukcijas ziņā sarežģītiem korsešu izstrādājumiem, kas paredzēti grūtniecēm un jaunajām māmiņām bērna zīdīšanas laikā. Uzņēmuma produktu portfelī ir vairāk nekā 100 dažādu produktu veidi, no kuriem vispieprasītākie ir saites un kompresijas izstrādājumi. Lielākie eksporta tirgi ir NVS, Eiropas Savienības valstis, Indija un Tuvo Austrumu valstis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas medicīnisko elastīgo un kompresijas izstrādājumu ražotāja SIA “Tonus Elast”, kas ietilpst farmācijas uzņēmuma AS “Olainfarm” grupā, valdes priekšsēdētāja amatā apstiprināts Vjačeslavs Ļifics.

“Mana profesionālā pieredze veidojusies dažādu nozaru uzņēmumos, taču vienmēr manā atbildībā un uzmanības fokusā bijusi biznesa attīstība un procesu sakārtošana. “Tonus Elast” ir Latvijā novērtēts un nozīmīgs ražotājs, kas jau tagad tirgū piedāvā kvalitatīvus un eksportspējīgus produktus, tāpēc mana prioritāte ir kopā ar kolēģiem izstrādāt un īstenot spēcīgu stratēģiju eksporta apjomu paplašināšanā un arī jaunu tirgu iekarošanā. Tāpat turpināsim strādāt pie produktu portfeļa attīstības un ražošanas turpmākas modernizācijas,” norāda “Tonus Elast” valdes priekšsēdētājs Vjačeslavs Ļifics.

V.Ļifics ir pieredzējis biznesa attīstības un vadības profesionālis, kurš specializējies uzņēmējdarbības procesu digitalizācijā un optimizācijā, e-komercijā, efektivitātes celšanā un inovāciju vadībā. Iepriekš strādājis IT, vairum un mazumtirdzniecības, vides pakalpojumu nozaru uzņēmumos vadošās pozīcijās, atbildot par biznesa attīstību, pārdošanu un e-komercijas rīku attīstību. Viņam ir Rīgas Tehniskajā universitātē iegūts maģistra grāds radiotehnikā un telekomunikācijā, kā arī regulāri Latvijā un ārvalstīs papildinājis zināšanas dažādos profesionālajos kursos un apmācībās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elastīgo medicīnisko izstrādājumu ražotāja SIA «Tonus Elast» valdes locekles amatu atstājusi Larisa Podļesnaja un viņas vietā par uzņēmuma valdes locekli iecelts Salvis Lapiņš, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Amats SIA «Tonus Elast» ir vienīgais, ko šobrīd ieņem Salvis Lapiņš, taču iepriekš viņš vairākus gadus bija valdes loceklis zāļu ražotājā AS «Olainfarm», kas ir vienīgais SIA «Tonus Elast» īpašnieks.

Izmaiņas komercreģistrā ierakstītas 12.decembrī.

SIA «Tonus Elast» valdē, tāpat kā līdz šim, turpina darboties valdes priekšsēdētājs Dace Mihņenoka un valdes loceklis Dzianis Panou.

SIA «Tonus Elast» ir reģistrēta 1995.gadā, tās reģistrētais pamatkapitāls ir 2 007 500 eiro.

2017.gadā uzņēmums strādāja ar 8,304 miljonu eiro apgrozījumu un tā peļņa pēc nodokļiem bija 562 tūkstoši eiro. SIA «Tonus Elast» vidēji nodarbināja 196 darbiniekus un valsts budžetā nodokļos samaksāja 1,28 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Olainfarm» provizoriskie konsolidētie 2018. gada februāra rezultāti liecina, ka produktu realizācija ir sasniegusi 10,69 miljonus eiro, kas ir par 33% vairāk nekā šajā periodā pērn, informē uzņēmums.

Lielākais realizācijas pieaugums vērojams Japānā – par 6430%, Lietuvā – par 161%,Gruzijā – par 155%, Kazahstānā – par 118%, un Baltkrievijā, kur realizācija pieaugusi par 92%. 2018. gada februārī veiktas būtiskas piegādes uz Uzbekistānu un Tadžikistānu. Lielākie noieta tirgi bija Latvija, Krievija, Baltkrievija un Ukraina. Koncerna produkti tika realizēti 35 valstīs.

Aptieku tīkla «Latvijas aptieka» realizācija sasniedza 1,68 miljonus eiro, kas ir tikpat, cik šajā laikā pērn. 2018. gada februārī darbojās 68 aptiekas. Latvijas zaļās farmācijas uzņēmuma «Silvanols» apgrozījums 2018. gada februārī bija 0,59 miljoni eiro, kas ir par 4% vairāk nekā šajā periodā pērn. Elastīgo medicīnisko izstrādājumu ražotāja «Tonus Elast» un «Elast Medikl», kas nodarbojas ar «Tonus Elast» produktu izplatīšanu Krievijā, realizācija 2018. gada februārī veidoja 0,65 miljonus eiro. Ārstniecības iestāžu «Klīnika DiaMed» un «OlainMed» kopējais apgrozījums šajā laikā bija 0,2 miljoni eiro. Baltkrievijas zāļu tēju un ārstniecības augu pulveru ražotāja «NPK Biotest» apgrozījums 2018. gada februārī sasniedza 0,2 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Olainfarm martā realizējis produkciju vairāk nekā 10 miljonu eiro apmērā

Dienas Bizness,17.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Olainfarm» provizoriskie konsolidētie 2018. gada marta rezultāti liecina, ka produktu realizācija ir pārsniegusi 10.5 miljonus eiro, kas ir par 7% vairāk nekā šajā periodā pērn. AS «Olainfarm» lielākie noieta tirgi martā bija Krievija, Latvija un Baltkrievija. Produkcija tika realizēta 33 tirgos.

Lielākais pārdošanas pieaugums martā atzīmēts Uzbekistānā, kur apjomi auguši par 338%, Vācijā – par 190%, un Indijā – par 149%. Stabilu pieaugumu uzrādījuši arī pārdošanas rezultāti jau tradicionālajos koncerna noieta tirgos kā Krievija, Baltkrievija, Latvija un Lietuva. Savukārt, produktu realizācija martā visvairāk ir samazinājusies Ukrainā – par 64% un Itālijā – par 58%.

2018. gada trīs mēnešos provizoriskais konsolidētais AS «Olainfarm» realizācijas apjoms sasniedza 30, 41 miljonu eiro, kas ir par 13% vairāk nekā attiecīgajā periodā 2017. gadā.Produkcija tika realizēta 43 valstīs.AS «Olainfarm» piederošā aptieku tīkla SIA «Latvijas aptieka» realizācija 2018. gada martā veidoja 2.2 miljonus eiro, kas ir par gandrīz 18% vairāk nekā pērn. Šajā laikā darbojās 69 aptiekas. Savukārt SIA «Silvanols» apgrozījums 2018. gada martā praktiski saglabājās gandrīz pērnā gada līmenī un bija 0,54 miljoni eiro. Elastīgo medicīnisko izstrādājumu ražotāja «Tonus Elast» un «Elast Medikl», kas nodarbojas ar «Tonus Elast» produktu izplatīšanu Krievijā, realizācija 2018. gada martā veidoja 0,86 miljonus eiro. Ārstniecības iestāžu «Klīnika DiaMed» un «OlainMed» kopējais apgrozījums veidoja 0,22 miljonus eiro. Baltkrievijas zāļu tēju un ārstniecības augu pulveru ražotāja «NPK Biotest» apgrozījums 2018. gada martā sasniedza 0,23 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Lauma Lingerie nav saskārusies ar mežģīņu biksīšu eksporta problēmām uz Muitas savienības valstīm

NOZARE.LV,17.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veļas ražotāja AS Lauma Lingerie pagaidām nav saskārusies ar jebkādām problēmām, kas skartu mežģīņu biksīšu eksportu uz Muitas savienības valstīm - Krieviju, Baltkrieviju un Kazahstānu, sacīja Lauma Lingerie valdes priekšsēdētāja Linda Matisone.

Krievijas ziņu aģentūra ITAR-TASS informē, ka jau kopš 2010.gada Muitas savienības teritorijā aizliegts ražot, ievest un pārdot mežģīnu biksītes no sintētiskajiem materiāliem, kuru higroskopiskums nesasniedz 6%. Vairumam mežģīņu biksīšu, kuras tiek ražotas no sintētiskajiem materiāliem, higroskopiskums ir 3-3,6% robežās.

«Līdz šim nekādu problēmu mūsu produkcijas eksportam uz šīm valstīm nav bijis. Neesam saņēmuši arī nekādu informāciju, ka biksītes varētu neatbilst prasībām,» skaidroja Matisone.

ITAR-TASS ziņo, ka vairāki Krievijas ražotāji informējuši par to, ka līdz 2014.gada 1.jūlijam ir atļauts ražot un pārdot mežģīņu biksītes saskaņā ar agrāk saņemtajiem atbilstības sertifikātiem, bet pēc šī datuma sertifikātus pagarināt nevarēs. Savukārt Eirāzijas ekonomiskās komisijas tehniskā regulējuma ministrs Valērijs Koreškovs ITAR-TASS norādījis, ka prasības nav jaunas un drīzāk būtu jānoskaidro, kādā veidā līdz šim Krievijas tirgū nonākusi prasībām neatbilstoša produkcija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Lauma Lingerie ārvalstu iepircējiem prezentē 2015./2016. gada rudens-ziemas veļas kolekciju

Lelde Petrāne,20.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veļas ražotāja AS Lauma Lingerie klientiem un franšīzes partneriem no vairāk nekā 10 dažādām pasaules valstīm tradicionāli prezentējusi jau 2015./2016. gada rudens-ziemas sezonas kolekciju. Prezentācijas ietvaros tika pieteiktas 56 kolekcijas un vairāk nekā 300 atsevišķi izstrādājumi, kas iezīmē nākamā gada rudens un ziemas sezonas tendences sieviešu veļas pasaulē.

Partneriem un klientiem tika prezentētas jaunākās zīmolu Lauma Lingerie un Laumelle Lingerie veļas kolekcijas. Tradicionāli Lauma Lingerie prezentē savas nākamo sezonu kolekcijas divas reizes gadā - aprīli un oktobrī – ar mērķi iepazīstināt savus klientus ar aktuālākajām veļas pasaules modes tendencēm. Šoreiz tika prezentētas arī pavisam jaunas kolekcijas – Lauma Active līnija aktīvā dzīvesveida piekritējām, ko veido sporta krūšturi, šortiņi, legingi un topi, kā arī Home Wear kolekcija, kas radīta nesteidzīgai mājas dzīves baudīšanai.

Šogad Lauma Lingerie dizaineru komandai ir pievienojušies divi jauni dizaineri no Latvijas, kuri aktīvi strādā pie jaunu tendenču ieviešanas un attīsta veļas kolekciju piedāvājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Investīcijas un aktīva starptautiskā darbība-tekstilnieku veiksmes stūrakmeņi

Vēsma Lēvalde,14.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki ražotāji ne vien eksportē produkciju, bet iegādājušies radniecīgus uzņēmumus ārvalstīs, veido tur veikalu tīklus un pārstāvniecības. Augsta konkurētspēja panākta, ieguldot produktu un tehnoloģiju attīstībā, ar radošu mārketingu un drosmi integrēt ražošanā zinātnes sasniegumus. Raksturīga tendence – sadarbība ar dizaineriem, sezonālu kolekciju veidošana. Ierobežota darbaspēka pieejamība veicina mazu, taču eksportspējīgu uzņēmumu attīstību reģionos.

Līderis ir «zirgā»

Tekstilrūpniecība viena no pirmajām Latvijā mainīja priekšstatu par nozaru robežām, integrējot tekstilražošanu, ķīmisko rūpniecību un zinātni. A/s Valmieras stikla šķiedra (VSŠ) ir simbols šai «žanru» saplūšanai. Nākotnes mērķis valmieriešiem ir ambiciozs – kļūt par Eiropas ietekmīgāko stikla šķiedras produktu un izstrādājumu ražotāju un piegādātāju, atklāj VSŠ valdes priekšsēdētājs Andris Oskars Brutāns. VSŠ šā gada deviņu mēnešu neto apgrozījums ir sasniedzis augstāko līmeni uzņēmuma pastāvēšanas laikā – 46,97 milj. lati, kas ir 21% liels pieaugums pret attiecīgo laika posmu 2012.gadā. VSŠ aplēses rāda, ka 2013.gada neto peļņa sasniegs 3,65 milj. latu, par 28% pārsniedzot 2012.gada auditēto neto peļņu. Neto apgrozījums varētu sasniegt 61,13 milj. latu. «Lai noturētu izaugsmi, jābūt aktīviem, jāinvestē jaunās tehnoloģijās un attīstībā. 2013.gadā esam paplašinājuši darbību un palielinājuši konkurētspēju starptautiskajos tirgos ne tikai ar trešās stikla kausēšanas krāsns darbību, bet arī ar kompānijas, tagad Valmiera Glass UK Ltd., iegādi Anglijā,» atklāj A.O.Brutāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izmaiņas reģistrētas SIA Tonus Elast valdē un dalībnieku sarakstā, liecina Lursoft dati.

Jaunākie dati rāda, ka uzņēmuma dalībnieku sarakstā vairs nav atrodams Valērija Kravcova vārds, kuram iepriekš piederējuši 50% uzņēmuma daļu. Visas V. Kravcovam piederējušās uzņēmuma daļas patlaban pārrakstītas uz viņa dzīvesbiedres Irinas Vīnvalkas vārda, otra puse SIA Tonus Elast pieder līdzšinējam kapitāldaļu turētājam Aleksandram Čečotkinam.

Lursoft pieejamā informācija rāda, ka izmaiņas vakar reģistrētas ne tikai SIA Tonus Elast dalībnieku sarakstā, bet arī valdē, jo par uzņēmuma valdes priekšsēdētāju iecelta Dace Mihņenoka, kura savulaik bijusi arī nu jau likvidētās AS Preses Nams valdes locekle.

SIA Tonus Elast, kas darbojas jau kopš 1995.gada, 2012.gadā uzrādījis 7,248 miljonu eiro apgrozījumu un guvis 1,433 miljonu eiro lielu peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Olainfarm» valde ir pieņēmusi lēmumu par izmaiņām SIA «Silvanols», SIA «Latvijas Aptieka» un SIA «Tonus Elast» valdēs.

SIA «Tonus Elast» valdes locekļa amatu ir atstājusi Larisa Podļesnaja, kas turpinās darbu AS «Olainfarm» iekšējā audita grupā. Podļesnajas vietā par SIA «Tonus Elast» valdes locekli ir iecelts ilggadējais AS «Olainfarm» valdes loceklis Salvis Lapiņš, kurš šobrīd pilda AS «Olainfarm» valdes padomnieka pienākumus.

SIA «Silvanols» valde turpmāk darbosies četru cilvēku sastāvā un par jauno Valdes locekli ir ievēlēts Ingus Balandins, kurš ir plaši pazīstams nozares profesionāļu vidū, ar labu reputāciju un sevi pierādījis kā veiksmīgs SIA «Frančeska Vet» klīnikas izveidotājs un vadītājs.

SIA «Latvijas Aptieka» valde turpmāk darbosies sešu cilvēku sastāvā. Darbu uzņēmuma valdē vairs neturpinās Sanita Trautmane, bet par jaunajām SIA «Latvijas Aptieka» valdes loceklēm ir apstiprinātas farmaceites Sintija Zaņģe un Alla Čudovska, kā arī Žanete Eihmane, kurai ir ilggadēja uzņēmumu vadības pieredze medicīnas produktu tirdzniecības jomā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Par Lauma Fabrics tiešo īpašnieku kļuvusi European Lingerie Group

LETA,16.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par tekstilmateriālu ražotājas SIA «Lauma Fabrics» tiešo īpašnieku kļuvusi apakšveļas ražošanas uzņēmumu grupa AS «European Lingerie Group», kurai iepriekš kompānijas kapitāldaļas piederēja pastarpināti, liecina informācija «Firmas.lv».

Iepriekš «Lauma Fabrics» kapitāldaļas piederēja AS «European Lingerie Brands», kuras vienīgais īpašnieks ir «European Lingerie Group».

«Tā kā vēlējāmies vienkāršot grupas struktūru »European Lingerie Brands« un »European Lingerie Group« tika apvienotas. Līdz ar to formāli Uzņēmumu reģistrā parādās īpašnieku maiņa, kaut gan pēc būtības īpašnieku struktūrā izmaiņu nav, arī ietekmes uz »Lauma Fabrics« darbību nav,» aģentūrai LETA skaidroja «Lauma Fabrics» pārstāvji.

Izmaiņas Uzņēmumu reģistrā iegrāmatas 13.jūlijā.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka «Lauma Fabrics» apgrozījums 2017.gadā bija 32,513 miljoni eiro, kas ir par 0,5% vairāk nekā 2016.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa samazinājās par 11,4% un bija 2,291 miljons eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Laumas veļa nes labu peļņu

Vēsma Lēvalde,14.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no lielākajām veļas ražotājām Latvijā a/s Lauma Lingerie pērn labi nopelnījusi un par ceturtdaļu audzējusi noietu

Tekstilnozares sestā lielākā uzņēmuma neto apgrozījums 2013. gadā bijis 7,2 milj. Ls (10,24 milj. eiro), kas ir par 25,6% vairāk nekā 2012. gadā. Apgrozījuma pieaugums bijis visos galvenajos noieta tirgos un nesis gandrīz miljonu eiro peļņu, kas vairākas reizes pārsniedz 2012. gada rezultātu, kad uzņēmums nopelnīja 264,2 tūkst. eiro. Akciju sabiedrības mātes uzņēmumam pērnais gads bijis mazāk veiksmīgs.

Attīsta pārdošanu

2013. gadā Lauma Lingerie atvēra 11 jaunus franšīzes veikalus, tostarp divus no tiem Latvijā, divus Igaunijā, divus Saūda Arābijā, četrus Baltkrievijā un vienu Ukrainā. Pašlaik Lauma Lingerie pieder 50 mazumtirdzniecības veikali, kuru vidū ir 39 franšīzes, kas izvietotas astoņās pasaules valstīs – Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Krievijā, Baltkrievijā, Ukrainā, Albānijā un Saūda Arābijā. Pērn akciju sabiedrība franšīzes veikalu atvēršanā, kā arī jaunu iekārtu iegādē ieguldīja 237 tūkst. eiro. A/s Lauma Lingerie valdes priekšsēdētāja Linda Matisone pērnā gada pozitīvos finanšu datus saista ar veiksmīgu franšīzes attīstību un spēju piedāvāt dizaineru radītas kolekcijas. «Tās ne tikai atbilst pasaules modes tendencēm, bet arī nosaka veļas gaumi pārdošanas tirgos. Turklāt pēdējās sezonās mūsu produkcija ir tikusi atzīta par īpaši inovatīvu un sievietei draudzīgu,» apgalvo L.Matisone. Viņa lēš, ka apgrozījums veļas ražošanas nozarē ir audzis strauji ne tikai Latvijā, bet visās Baltijas valstīs. DB rakstīja, ka tekstila nozares kopējais apgrozījums pērn bija 664,5 milj. eiro, tostarp 585,4 milj. eiro bija eksporta apjoms.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/S Lauma Lingerie turpina attīstīt franšīzes biznesu, 2014. gada otrajā un trešajā ceturksnī atverot piecus veikalus. Tagad zīmola produkcija nopērkama Rēzeknē un Talsos, kā arī divos jaunos veikalos Albānijā un Rīgas iepirkšanās centrā Galleria Riga.

Turpinot ekspansiju Albānijas tirgū, A/S Lauma Lingerie franšīzes partneri atvēra vēl divus jaunus veikalus. Tagad albāņi var iegādāties zīmolus Lauma Lingerie un Laumelle piecos veikalos ne tikai galvaspilsētā Tirānā, bet arī Albānijas dienvidrietumos, pilsētā Fiēra (Fier).

«Neskatoties uz to, ka pirmais Lauma Lingerie veikals Albānijā tika atvērts 2010. gada oktobrī, lai izveidotu savu uzticīgo klientu loku bija nepieciešams daudz laika un darba, jo ir grūti uzticēties kvalitātei, ja neatpazīsti zīmolu. Toties pēc četru gadu aktīvas darbības, 2014. gada jūnijā Lauma Lingerie tika piedāvāta telpa Tirānas vecākajā un pazīstamākajā tirdzniecības centrā QTU. Tajā pašā laikā tika atvērts Lauma Lingerie veikals Albānijas dienvidrietumos, Fiērā, kas atrodas 110 km attālumā no Tirānas,» stāsta EuroBridge sh.p.k. valdes priekšsēdētājs Rubins Lami (Rubin Lami).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veļas ražotājs Lauma Lingerie šo gadu ir uzsācis ar jauna franšīzes veikala atvēršanu Kosovas galvaspilsētā Pristinā, liecina uzņēmuma sniegtā informācija.

50m2 plašais veikals atvērts 7.februārī tirdzniecības centrā GRAND STORE, galvaspilsētas rajonā Veternik.

«Strādājot ar veikaliem Albānijā, esam pamanījuši, ka ļoti daudz cilvēku ierodas atvaļinājumā no kaimiņvalsts Kosovas un iepērkas Lauma Lingerie veikalos. Bieži tika jautāts, kāpēc Kosovā nav pieejama Lauma Lingerie veļa,» stāsta Albānijas uzņēmējs Rubins Lami.

«Mūsu franšīzes veikalu tīkls izplešas un Lauma Lingerie veļa - ar šī veikala atvēršanu Kosovā - ir pieejama 10 pasaules valstīs. Šis mums ir jauns, neapgūts un interesants tirgus,» teic AS Lauma Lingerie valdes priekšsēdētāja Linda Matisone.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Olainfarm provizoriskie konsolidētie šī gada novembra rezultāti liecina, ka realizācija ir sasniegusi 10,9 miljonus eiro, kas ir 8% pieaugums pret pagājušā gada novembri, informē uzņēmums.

Arī vienpadsmit mēnešu griezumā «Olainfarm» grupas pārdošanas apjomi ir auguši par 7%, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo periodu, un sasniegušas 112,6 miljonus eiro. Šī gada 11 mēnešos «Olainfarm» koncerns realizējis produkciju 52 pasaules tirgos.

Novembra konsolidētie pārdošanas rezultāti liecina, ka straujākā izaugsme pret pagājušā gada novembri šogad atzīmēta Nīderlandē, Moldovā, Baltkrievijā un Kazahstānā, kur apgrozījums attiecīgi audzis par 474%, 98%, 67% un 52%. Par 34% samazinājusies pārdošana uz Uzbekistānu un par 15% uz Ukrainu, kas skaidrojams ar pasūtījumu cikliskumu. 2018. gada novembrī «Olainfarm» koncerna lielākie noieta tirgi bija Krievija, Latvija un Ukraina. Kopumā produkcija tika realizēta 33 tirgos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Olainfarm provizoriskie konsolidētie 2019. gada maija rezultāti liecina, ka grupa realizējusi produkciju par 10,4 miljoniem eiro, kas ir par 20% vairāk nekā pērnā gada maijā.

Arī piecu mēnešu provizoriskie pārdošanas rezultāti uzrāda 15% pieaugumu attiecībā pret 2018. gada provizoriskajiem piecu mēnešu rādītājiem, sasniedzot 57,7 miljonus eiro. «Olainfarm» grupas produkcija piecu mēnešu laikā tika pārdota 50 pasaules valstīs.

Kā liecina konsolidētie maija realizācijas dati, četri lielākie koncerna noieta tirgi nemainīgi ir: Latvija, kur salīdzinājumā ar iepriekšējā gada maiju realizācijas apjoms ir pieaudzis par 21%; Krievija, kur šajā laika posmā realizācijas apjoms ir pieaudzis par 15%; Ukrainā pārdošanas apjomu palielinājās arī par 15%; un Baltkrievija ar 1% kritumu maijā. Visos citos lielākajos noieta tirgos maijā sasniegts pārdošanas pieaugums, būtiskas preču piegādes veiktas uz Uzbekistānu, Kazahstānu un Tadžikistānu. Starp 10 lielākajiem tirgiem maijā bija arī Gruzija, kur piegādes notiek dažas reizes gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Olainfarm provizoriskie konsolidētie 2018. gada decembra rezultāti liecina, ka grupa realizējusi produkciju 11,1 miljonu eiro apmērā, kas ir par 10% vairāk nekā pērnā gada decembrī, informē uzņēmums.

Savukārt divpadsmit mēnešu provizoriskie pārdošanas rezultāti uzrāda 8% pieaugumu attiecībā pret 2017.gada provizoriskajiem rādītājiem, sasniedzot 123,6 miljonus eiro. Olainfarm grupa pērn realizējusi savu produkciju 54 pasaules valstīs. 2018. gadā Olainfarm grupas lielākie noieta tirgi saglabājušies nemainīgi - Krievija (īpatsvars 31%), Latvija (28%), Baltkrievija (11%) un Ukraina (9%).

Uzņēmuma lielāko tirdzniecības partneru vidū ir arī Kazahstāna, Uzbekistāna, Vācija, Lietuva, Polija un Tadžikistāna.

Straujākais pārdošanas pieaugums pērn tika sasniegts Baltkrievijā, kur realizēts par 54% vairāk nekā 2017.gadā, un Tadžikistānā, kur pārdošana augusi par 32% attiecībā pret 2017. gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Olainfarm» provizoriskie konsolidētie 2019. gada marta rezultāti liecina, ka grupa realizējusi produkciju par 10,8 miljoniem eiro, kas ir par 3% vairāk nekā pērnā gada martā.

Savukārt trīs mēnešu provizoriskie pārdošanas rezultāti uzrāda 14% realizācijas pieaugumu attiecībā pret 2018. gada provizoriskajiem trīs mēnešu rādītājiem, sasniedzot 34,7 miljonus eiro. «Olainfarm» grupas produkcija trīs mēnešu laikā tika pārdota 47 pasaules valstīs.

Kā liecina konsolidētie marta realizācijas dati, trīs lielākie koncerna noieta tirgi ir Latvija, kur, salīdzinājumā ar iepriekšējā gada martu realizācijas apjoms ir pieaudzis par 4%, Krievija, kur šajā pat laika posmā realizācijas apjoms ir samazinājies par 23%, un Baltkrievija ar 26% pieaugumu. Pārdošanas apmēri Krievijā martā samazinājās, jo klienti plānotos medikamentu apmērus pasūtīja gada sākumā. No 10 lielākajiem noieta tirgiem samazinājums vērojams arī Ukrainā (-24%). Visos citos galvenajos noieta tirgos marta laikā ir panākts realizācijas apjomu pieaugums, būtiskas preču piegādes veiktas uz Uzbekistānu, Nīderlandi un Tadžikistānu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Olainfarm» provizoriskie konsolidētie šā gada aprīļa rezultāti liecina, ka grupa realizējusi produkciju par 12,6 miljoniem eiro, kas ir par 14% vairāk nekā pērnā gada aprīlī, informē uzņēmums.

Arī četru mēnešu provizoriskie pārdošanas uzrāda 14% pieaugumu attiecībā pret 2018. gada provizoriskajiem četru mēnešu rādītājiem, sasniedzot 47,3 miljonus eiro.

«Olainfarm» grupas produkcija četru mēnešu laikā tika pārdota 50 pasaules valstīs. Konsolidētie rezultāti: četri lielākie koncerna noieta tirgi nemainīgi ir: Krievija, kur, salīdzinājumā ar iepriekšējā gada aprīli, realizācijas apjoms ir pieaudzis par 77%; Latvija, kur šajā pat laika posmā realizācijas apjoms ir pieaudzis par 10%; Ukraina, kas, neskatoties uz 38% realizācijas samazinājumu, saglabājusi vietu 4-niekā; un Baltkrievija ar 17% kritumu aprīlī. No 10 lielākajiem noieta tirgiem samazinājums vērojams arī Lietuvā (-27%). Visos citos lielākajos noieta tirgos aprīlī sasniegts pārdošanas pieaugums, būtiskas preču piegādes veiktas uz Nīderlandi, Kazahstānu un Vāciju. 2019. gada četros mēnešos «Olainfarm» grupas lielākie noieta tirgi saglabājušies nemainīgi – Krievija (īpatsvars 30%), Latvija (27%), Baltkrievija (14%) un Ukraina (9%).

Komentāri

Pievienot komentāru