Par rallija Talsi 2009 uzvarētāju kļuvusi Ivara Vasaraudža/Pētera Spredža (Skandi Auto rallija komanda) ekipāža, kurai šis bija trešais triumfs Talsu rallijā pēc kārtas. Fantastisku cīņu demonstrēja N4 klases līderi. Tikai pēdējā ātrumposmā uzvaru izcīnīja Aivis Egle/Mārtiņš Jerums (SEB Tieto apvienotā komanda).
N4 klasē sacensību otro dienu lieliskā tempā uzsāka igauņi Ots Tanāks/Kristo Krāgs, izvirzoties vadībā. Taču, startējot pēdējā ātrumposmā, viņu pārsvars pār Latvijas čempioniem Aivi Egli/Mārtiņu Jerumu bija nieka divas sekundes. Pēdējo 33,4 kilometrus garo ātrumposmu straujāk veica Egle un izcīnīja skaistu uzvaru. Tanāks finišēja otrais, atpaliekot par teju četrām sekundēm. Čempionu pjedestālu N4 klasē noslēdza somi Juha Salo/Mika Steinbergs (Skandi Auto Rallija komanda). N4 līderi pēc pirmās dienas – Māris Neikšāns/Raivis Jansons (LMT rallija komanda) – finišēja ceturtie klasē, jo nespēja turēt konkurentu diktēto tempu.
Sacensību lielākās zvaigznes britu Gaja Vilksa/Fila Pjū ekipāža – pēdējo divu gadu Lielbritānijas N4 čempioni un 2005. gada pasaules vicečempioni junioru vērtējumā - Talsu rallijā finišēja tikai septītajā pozīcijā. Atgādināsim, ka viņi uz starta stājās ar jauno Mitsubishi Lancer Evolution X automašīnu, kurai šīs bija debijas sacensības.
Savukārt Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns (SEB Tieto) nopelnīja divu minūšu laika sodu, kas atmeta latviešus no trešās pozīcijas N4 klasē uz astoto. Līdz ar to Latvijas čempionātā tikai brīnums spēs atņemt piekto čempiona titulu Aivim Eglem. Saasinājusies cīņa par otro vietu – starp Jāni Vorobjovu un Māri Neikšānu ir nieka viens punkts.
A Plus klasē Ivars Vasaraudzis apliecināja savu pārākumu. Viņa sekotāji Raimonds Kisiels/Gatis Panavs un Mārtiņš Svilis/Aivis Aizsilnieks zaudēja līderim attiecīgi gandrīz divas un gandrīz trīs minūtes.