Ceturtdien, 8.septembrī plkst 08:30 Latvijas taksometru arodbiedrība organizēs taksometru vadītāju brīdinājuma braucienu ap Ministru Kabineta ēku, lai «pievērstu valdības uzmanību taksometru nozarē esošajām problēmām, un protestētu pret nepārdomātu likumu un normatīvo aktu pieņemšanu».
8.septembrī Ministru Kabineta ēkā notiks Valsts sekretāru sanāksme. Tuvākajā laikā paredzēts tālāk virzīt izmaiņas likumos, kas būtiski ietekmēs taksometru nozari Latvijā.
Latvijas taksometru arodbiedrības valdes loceklis Genādijs Aksjonovs norāda, ka iepriekš taksometru vadītāji «ar lielu nepacietību un ieinteresētību bija gaidījuši novārtā atstātās taksometru pārvadājumu nozares sakārtošanu, taču, iepazīstoties ar ministriju iniciatīvām, ir skaidrs, ka jaunie priekšlikumi radīs vēl lielāku haosu nozarē, un daudzos gadījumos vēl vairāk sarežģīs situāciju».
«Ar savu brīdinājuma braucienu mēs nevēlamies radīt satiksmes sastrēgumus un problēmas rīdziniekiem, ne arī taksometru klientiem rīta agrumā. Mēs vēlamies, lai mūs sadzird un pamana. Izskatās, ka ierēdņi, lemjot par taksometru nozari, neuzskata par vajadzīgu uzklausīt un ņemt vērā nozarē strādājošo viedokli,» stāsta Genādijs Aksjonovs.
Latvijas taksometru arodbiedrība pieprasa izveidot darba grupa, kurā piedalītos taksometru arodbiedrības un arī lielo un mazo taksometru pārvadātāju pārstāvji.
Taksometru vadītāji rosina visā Latvijas teritorijā izveidot vienu un vienotu vieglo taksometru licencēšanas sistēmu, kāda tā šobrīd ir, veicot pasažieru komercpārvadājumus ar autobusiem. Licencēšana būtu uzticama LR Satiksmes ministrijas Autotransporta direkcijai, kuras rīcībā jau šobrīd ir nepieciešamais nodrošinājums un pieredze licencēšanas veikšanai.
«Vienotā licencēšanas kārtība mazinātu birokrātiju un administratīvo slogu taksometru pārvadātājiem. Šobrīd katra pašvaldība ir tiesīga savā teritorijā noteikt atšķirīgas, dažkārt nepamatotas prasības vieglo taksometru licencēšanai. Taksometra vadītājam aizliegts uzņemt pasažierus atpakaļceļā, tādējādi teju ikviens no Rīgas uz Jūrmalu izbraucis taksometrs ir likumpārkāpējs. Ja taksometra vadītājs vēlas strādāt gan Rīgā, gan citās pašvaldībās, tai skaitā Mārupē, Jūrmalā, Garkalnē, Jelgavā, Ogrē un Tukumā, tad ir nepieciešams izņemt atļaujas visās pašvaldībās,» skaidro Genādijs Aksjonovs.
Taksometru vadītāji pieprasa, lai, nosakot patentmaksu, vispirms tiktu veikti ekonomiskie aprēķini, balstīti uz reāliem taksometra vadītāja ieņēmumiem. Par patentmaksas objektu noteikt taksometra vadītāju, nevis transportlīdzekli, kā tas piedāvāts šobrīd.
Taksometru vadītāji pieprasa mazināt šobrīd nozarē esošo birokrātiju un administratīvo slogu, atcelt uzņēmuma transportlīdzekļa nodokli vieglajam taksometram, vai arī atļaut taksometra vadītājam izmantot transportlīdzekli personīgām vajadzībām.
Latvijas taksometru arodbiedrība ir nobažījusies par «necienīgu attieksmi no valsts un pašvaldību institūciju puses, un pieprasa izbeigt teroru pret taksometru pārvadātājiem, t.sk. arī uzliekot nesamērīgus sodus par nenozīmīgiem pārkāpumiem, piemēram vizītkartē nepareizi uzrādīts transportlīdzekļa numurs, jo vadītājs remonta laikā ir pārsēdies strādāt citā transporta līdzeklī, vai trafarējuma uzlīmju izmērs par 1 milimetru mazāks nekā noteikts».