Sākot ar 19. jūliju tiem elektronisko sakaru komersantiem, kas sniedz balss telefonijas pakalpojumus un nodrošina iespēju galalietotājiem saņemt informāciju (brīdinājuma signālu) par izsaukumiem uz telefona numuriem, kuriem operators noteicis paaugstinātu tarifu, turpmāk būs jādod iespēja galalietotājam izvēlēties – saņemt šādu pakalpojumu vai nē, informē Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija.
Komersantiem, kuri šobrīd galalietotājam jau nodrošina brīdinājuma signālu, individuāli jāinformē galalietotājs par brīdinājuma signāla atteikuma kārtību un jāpiedāvā galalietotājam iespēja atteikties no brīdinājuma signāla izmantošanas. Savukārt jaunajiem galalietotājiem jau sākotnēji būs jāpiedāvā izvēles iespējas.
Šādu kārtību paredz Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) izstrādātie Galalietotāju informēšanas par paaugstinātu tarifu izsaukumiem noteikumi. Tie nosaka kārtību un termiņu, kādā elektronisko sakaru komersanti, kas sniedz balss telefonijas pakalpojumus,nodrošina iespēju galalietotājiem saņemt informāciju par izsaukumiem, kuriem komersants piemēro paaugstinātu tarifu.
Pirms Galalietotāju informēšanas par paaugstinātu tarifu izsaukumiem noteikumu apstiprināšanas Regulators izsludināja publisko konsultāciju, aicinot priekšlikumus un komentārus sniegt līdz 29.jūnijam. Pēc priekšlikumu apkopošanas un izvērtēšanas tika izstrādāta gala versija, kas stājās spēkā 2016. gada 19.jūlijā.
Līdz ar noteikumu stāšanos spēkā informācijas saņemšanai tiek ieviests galalietotāja iestāšanās izvēles princips (angļu valodā ¬–opt-in), kas noteic, ka brīdinājuma signālu galalietotājam nodrošina tikai tādā gadījumā, ja galalietotājs piekrīt šāda signāla nodrošināšanai.