Tirdzniecība un pakalpojumi

Rīdzinieka kartes īpašnieki darba dienu stundas biļetes varēs izmantot arī minibusos

Zane Atlāce - Bistere,20.12.2016

Jaunākais izdevums

Rīdzinieka kartes īpašnieki no 1.janvāra minibusos varēs samaksāt par braucienu ne tikai ar braucienu biļetēm, bet arī ar darba dienu stundas biļetēm, kuras minbusos darbosies kā vienreizējas braucienu biļetes, informē Rīgas satiksme.

Rīgas satiksme norāda, ka darba dienu stundas biļetes nedos iespēju pārsēsties starp minibusiem, nedz no minibusiem uz tramvajiem, trolejbusiem un autobusiem. Tādas pārsēšanas gadījumā tiks aktivizēta nākamā darba dienas stundas biļete. Stundas biļešu lietošana Rīgas satiksmes tramvajos, trolejbusos un autobusos paliek nemainīga.

Jaunā kārtība pasažieriem ir daudz ērtāka, jo nav nepieciešams Rīdzinieka kartē ielādēt vairākus biļešu veidus braukšanai gan minibusos, gan tramvajos, trolejbusos un autobusos. Līdz ar to no 2017.gada 1.janvāra braucienu biļetes Rīdzinieka kartē ielādēt vairs nevarēs. Tās braucienu biļetes, kas būs iegādātas līdz 1.janvārim, būs derīgas izmantošanai 12 mēnešu laikā kopš iegādes brīža. Savukārt gadījumā, ja klients vēlēsies apmainīt iegādātās braucienu biļetes Rīdzinieka kartē pret stundas biļetēm, to bez maksas varēs izdarīt jebkurā Rīgas satiksmes klientu apkalpošanas centrā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Kopš 1.jūnija izsniegtas gandrīz 9000 Rīdzinieka kartes

Lelde Petrāne,15.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 1.jūlijā Rīdzinieka karšu lietotājiem stājās spēkā jauni biļešu veidi braukšanai sabiedriskajā transportā un atlaides B, C, D autostāvvietu zonās, tāpēc pieaugusi klientu interese noformēt Rīdzinieka kartes, informē Rīgas satiksme. Šogad no 1.jūnija līdz 13.jūlijam izsniegtas jau 8969 Rīdzinieka kartes.

Jūnijā izsniegtas 4938 Rīdzinieka kartes, bet pirmajās trīspadsmit jūlija dienās jau 4031 karte. Vidēji dienā šobrīd tiek izsniegtas 300 Rīdzinieka kartes. Salīdzinājumam – pagājušā gada jūlijā kopumā tika izsniegtas 3763 Rīdzinieka kartes.

Rīgas satiksme atgādina, ka Rīdzinieka kartes īpašnieki vienas stundas biļeti darba dienām var iegādāties par 1.15 EUR, strādājošiem pensionāriem šī biļete maksā 0.60 EUR, bet studentiem 0.30 EUR, savukārt vienas stundas biļeti brīvdienām rīdzinieki var iegādāties par 0.60 EUR. Turpretī personas, kuru lietošanā nav Rīdzinieka kartes, 1 stundas biļeti var iegādāties par 2.30 EUR un ielādēt to dzeltenajos e-talonos. 5x24 stundu biļete visos maršrutos, kas izmantojama 15 dienu laikā, Rīdzinieka kartes īpašniekiem izmaksā 15.00 EUR, bet citi interesenti to var iegādāties par 25.00 EUR un ielādēt tikai zilajos e-talonos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Kas jāzina uzņēmumam, kurš grib piedāvāt atlaides Rīdzinieka kartes lietotājiem

Lelde Petrāne,14.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

RP SIA Rīgas satiksme informē, ka jebkuram uzņēmumam ir iespēja kļūt par sadarbības partneri un piedāvāt atlaidi sava uzņēmuma pakalpojumiem Rīdzinieka kartes lietotājiem.

Rīgas satiksme biznesa portālam db.lv atbild, kas jāzina potenciālajiem sadarbības partneriem:

- Kādi ir nosacījumi, lai kļūtu par sadarbības partneri?

Vienīgs nosacījums - nodrošināt Rīdzinieka karšu lietotāju elektronisko reģistrāciju (nepieciešams uzstādīt terminālu. Termināla uzstādīšanu nodrošina Rīgas satiksme). Protams, ja uzņēmuma nozare saistīta, piemēram, ar alkohola vai cigarešu tirdzniecību, tas nav atbalstāms. Lai uzsāktu darbību, jāparaksta standarta veida sadarbības līgums, kura nosacījumi ir pilnīgi vienādi visiem.

- Vai ir uzņēmumi, kuriem tiek dota priekšroka? Kuru nozaru uzņēmumus Rīgas satiksme vislabprātāk vēlētos redzēt kā sadarbības partnerus?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīdzinieka karšu lietotāji turpmāk visu informāciju par rīdziniekiem pieejamajām atlaidēm varēs uzzināt īpaši izveidotā mājas lapā www.ridziniekakarte.lv, kurā vienlaicīgi varēs iegādāties jaunās 1 stundas biļetes darba dienām un brīvdienām, piecas 24 stundu biļetes, kas izmantojamas 15 dienu laikā, kā arī braucienu un mēneša biļetes, informē pašvaldības uzņēmuma Rīgas satiksme pārstāvis Viktors Zaķis.

Tāpat varēs ieskaitīt naudu savā e-maciņā, lai norēķinātos par automašīnu novietošanu B, C un D zonās ar 20% atlaidi.

Mājas lapai būs publiski pieejamā sadaļa, kurā ikviens interesents varēs uzzināt aktuālākās rīdziniekiem pieejamās atlaides un pieteikties Rīdzinieka kartes saņemšanai, kā arī slēgtā sadaļa – interneta veikals, kurai varēs piekļūt ar bankas autorizāciju vai speciāli izveidotu paroli, kas tiks nosūtīta uz klienta e-pastu.

Jau vēstīts, ka no 1.jūlija Rīdzinieka kartes īpašnieki varēs iegādāties vienas stundas biļeti par 1,15 eiro darbdienām un 0,60 eiro brīvdienām. Iegādājoties šādu biļeti, pasažieris stundas laikā varēs veikt neierobežotu skaitu braucienu ar pārsēšanos. Turklāt pēdējo braucienu pasažieris drīkstēs reģistrēt biļetes derīguma termiņa 59.minūtē un tālāk braukt līdz maršruta galapunktam neatkarīgi no ceļa ilguma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

KP: Rīgas dome nepamatoti uzspiež Rīdzinieka kartes īpašniekiem izmantot pašvaldības norēķinu sistēmu

Zane Atlāce - Bistere,08.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pastāvošā kārtība, kad Rīdzinieka kartes īpašnieki atlaides par autostāvvietu pakalpojumiem atsevišķās galvaspilsētas zonās var iegūt tikai tad, ja norēķinās, izmantojot pašvaldības pakalpojumu sniedzēju, rada nepamatotus ierobežojumus gan patērētājiem izvēlēties tiem ērtāko norēķinu sistēmu, gan privātajiem uzņēmējiem piedāvāt savus pakalpojumus, norāda Konkurences padome (KP).

Lai novērstu konstatētos tirgus kropļojumus, KP aicina Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju (VARAM) izvērtēt Rīgas domes rīcību.

SIA Rīgas satiksme, kas galvaspilsētā ir pašvaldības maksas autostāvvietu pilnvarotā apsaimniekotāja, savam meitas uzņēmumam SIA Rīgas karte ir nodevusi ekskluzīvas tiesības uzturēt Rīdzinieka kartes. Rīgas domes saistošie noteikumi paredz, ka Rīdzinieka kartes īpašniekiem, norēķinoties par maksas autostāvvietu lietošanu B, C un D zonās, tiek piemērota 20 % atlaide, taču tikai tādā gadījumā, ja tie izmanto elektroniskās naudas kontu, ko uztur SIA Rīgas karte. Līdz ar to pašvaldība nepamatoti liedz Rīdzinieka kartes īpašniekiem, kas par maksas autostāvvietu lietošanu vēlas norēķināties, izmantojot SIA Mobilly vai citu privātu uzņēmumu pakalpojumus, saņemt konkrēto atlaidi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Četru mēnešu laikā neviens vēl nav iegādājies Rīdzinieka karti par 775 eiro, pastāstīja SIA Rīgas satiksme preses sekretārs Viktors Zaķis.

Viņš piebilda, ka cilvēki interesi par Rīdzinieka kartes iegādi bija izrādījuši, bet šobrīd neviens to nav nopircis.

1.jūlijā stājās spēkā grozījumi noteikumos, kas paredz, ka, samaksājot 775 eiro, Rīdzinieka karti varēs iegādāties arī Rīgā nedeklarētas personas un personas, kurām Rīgā nav nekustamā īpašuma.

Rīdzinieka karte neesot «biznesa plāns», bet vispirms tā ir vērsta uz to, lai uzlabotu rīdzinieku dzīvi. Iepriekš Zaķis bilda, ka kartes iegāde ir iespēja, kas tiek sniegta citu pilsētu iedzīvotājiem.

Maijā Rīgas dome pieņēma pretrunīgi vērtēto lēmumu, ka Rīdzinieka karti, samaksājot domes noteiktos 775 eiro, turpmāk varēs iegādāties arī personas, kuras nav deklarētas Rīgā vai kurām šeit nepieder nekustamais īpašums. Lēmums stājās spēkā 1.jūlijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences strīds starp SIA Mobilly un Rīgas satiksmi kārtējo reizi apliecina, ka valstij (tās sastāvdaļām) iesaistīties esošā uzņēmējdarbībā nav laba prakse, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Konflikts starp mobilo pakalpojumu sniedzēju Mobilly un Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme (RS) samilzis saistībā ar automašīnu stāvvietu apmaksas shēmu Rīdzinieka kartes saņēmējiem. Kā zināms, RS apsaimniekotajās autostāvvietās B, C un D zonā Rīdzinieka kartes īpašnieki no 1. jūlija var saņemt 20% atlaidi, norēķinoties tikai SMS Rīga sistēmā. Šī risinājuma izstrādātājs ir RS meitasuzņēmums SIA Rīgas karte. Pret šādu kārtību un pakalpojuma sarežģīšanu asi iebilst mobilo pakalpojumu (no kā populārākais ir autostāvvietas apmaksa) sniedzējs Mobilly. Pirmkārt, Rīdzinieka kartes īpašnieki lietotnē Mobilly nevar saņemt paredzētās RS autostāvvietu atlaides. Uzņēmuma izpilddirektors Ģirts Slaviņš pat saka: lai kaut kas šajā ziņā mainītos, «tiek izvirzīti nosacījumi, kas nav pamatoti un apdraud mūsu eksistenci».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

E-talona sistēmas vidējās izmaksas Rīgā kopš 2009.gada, kad tā sāka darboties, ir bijušas 11,49 miljoni eiro gadā, bet kopējās izmaksas šo desmit gadu laikā veidoja 113,346 miljonus eiro, informēja SIA «Rīgas karte» pārstāvji.

Uzņēmuma pārstāvji uzsver, ka e-talona sistēma Rīgā izmaksājusi gandrīz par 600 000 eiro lētāk nekā to sākotnēji paredzēja noslēgtais līgums.

Tostarp Rīgas sabiedriskā transporta elektronisko norēķinu sistēmas izmaksas veidojot aptuveni 6% no «Rīgas satiksmes» izdevumiem, kas ir nozarē atzīts standarts un atbilst vidējiem rādītājiem arī citās pasaules pilsētās. Pārējie 94% «Rīgas satiksmes» izmaksu ir cita rakstura izdevumi, kas nav saistīti ar e-talonu. E-talona sistēmas izmaksas ir tikai deviņi centi no kopējās brauciena pašizmaksas, kas šobrīd ir noteikta - 1,426 eiro.

«Pēdējā laikā vairākkārt ir bijuši mēģinājumi diskreditēt Rīgā ieviesto e-talona sistēmu, publiskajā telpā neprofesionāli un maldinoši interpretējot dažādus grāmatvedības datus. Tostarp, piemēram, žurnāla «Ir» publikācijā «Naudas pumpis» kopā ir sajauktas summas latos (2009.-2013.gads) un eiro (2014.-2017.gads), tādejādi mākslīgi palielinot ar e-talona sistēmu saistītas izmaksas. Tāpat, lai vizuāli palielinātu izmaksas, aprēķinos tiek iekļauts pievienotās vērtības nodoklis (PVN), kas nekur pasaulē finanšu aprēķinos netiek izdalīts kā uzņēmumu izdevumu pozīcija,» pauda «Rīgas kartes» valdes priekšsēdētājs un ASV akcionāru pārstāvis uzņēmumā Ēriks Morizūrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Ar Riga Card varēs norēķināties arī EuroPark Latvia autostāvvietās

Lelde Petrāne,09.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA «Rīgas karte» uzsākusi sadarbību ar SIA «EuroPark Latvia», kas kompānijas autostāvvietu lietotājiem par pakalpojumu ļaus norēķināties arī ar mobilo lietotni «Riga Card».

Iespēja norēķināties ar mobilo aplikāciju «Riga Card» visās «EuroPark Latvia» stāvvietās pakāpeniski tiks ieviesta līdz gada beigām. Pirmajās divās autostāvvietās – Skolas ielā 7 un Lāčplēša ielā 44/46 – jaunais pakalpojums ir pieejams no 28. augusta.

SIA «Rīgas karte» valdes priekšsēdētājs un ASV/Fancijas akcionāru pārstāvis uzņēmumā Ēriks Morizūrs (Eric Morizur) komentē: «Ar «Riga Card» lietotni autobraucēji jau šobrīd var norēķināties visās Rīgas pašvaldības autostāvvietās, savukārt jaunais sadarbības projekts ar «EuroPark Latvia» sniegs iespēju visiem autobraucējiem ar «Riga Card» mobilo lietotni apmaksāt stāvēšanu vēl daudzās citās Rīgas autostāvvietās.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas Rīgas sabiedriskajā transportā būs jauna biļešu sistēma, kas paredz lētākas mēnešbiļetes un jaunas laika biļetes.

Galvenās pārmaiņas paredz atteikšanos no 135 dažādiem biļešu veidiem, ieviešot laika biļetes, no kurām lētākā būs 90 minūšu biļete, kas maksās 1,5 eiro, un ar to varēs braukt vairākos transportlīdzekļos.

Noteikts, ka viena brauciena maksa būs 2 eiro par vienu braucienu. Taču realitātē viena brauciena biļeti par 2 eiro būs iespēja nopirkt tikai pie vadītāja autobusā. Un vienīgais maršruts, kurā to varēs izdarīt, ir 22.autobusā, kas kursē no uz un no Rīgas lidostas.

Kopumā tiks ieviestas divas laika biļetes - 90 minūšu brauciena biļete, kas maksās 1,5 eiro, un 24 stundu biļete, kas maksās 5 eiro.

Laika biļešu darbības laiks var pārsniegt minētā 90 minūtes un 24.stundas. Laika atskaite tiks sākta no pirmās biļetes validācijas reizes. Savukārt pēdējo reizi biļeti varēs validēt pēdējā atvēlētā laika minūtē un turpināt braucienu līdz maršruta beigām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

No 1.jūlija Rīgas sabiedriskajā transportā pieejamas vienas stundas biļetes

Dienas Bizness,01.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas, 1.jūlija, pieejamas jaunās laika biļetes vienai stundai darba dienām un brīvdienām, kā arī 5x24 stundu biļete, kuru var izmantot 15 dienu laikā. Jaunās biļetes paredzētas braucieniem tramvajos, trolejbusos un autobusos, informē RP SIA Rīgas satiksme preses sekretārs Viktors Zaķis.

Šīs biļetes ar atšķirīgiem tarifiem var iegādāties gan Rīdzinieka kartes īpašnieki, gan pasažieri, kuri izmanto e-talonus.

Rīdzinieka kartes īpašnieki vienas stundas biļeti darba dienām var iegādāties par 1.15 EUR, strādājošiem pensionāriem šī biļete maksās 0.60 EUR, bet studentiem 0.30 EUR, savukārt vienas stundas biļeti brīvdienām par 0.60 EUR. Turpretī personas, kuru lietošanā nav Rīdzinieka kartes, vienas stundas biļeti var iegādāties par 2.30 EUR un ielādēt to e-talonos. 5x24 stundu biļete visos maršrutos, kas izmantojama 15 dienu laikā, Rīdzinieka kartes īpašniekiem izmaksās 15.00 EUR, bet citi interesenti to var iegādāties par 25.00 EUR un ielādēt tikai zilajos e-talonos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgas sabiedriskajā transportā šonedēļ sāks darboties laika biļetes

Zane Atlāce - Bistere,28.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1. jūlija Rīgas sabiedriskajā transportā ieviesīs laika biļetes un Rīdzinieka kartes īpašniekiem darbdienās tās maksās 1,15 eiro. Brīvdienās šī biļete izmaksās uz pusi lētāk – 60 centus. Pārējiem pasažieriem stundas biļete maksās pēc uzņēmuma Rīgas satiksme noteiktā tarifa, kas ir 2,3 eiro, informē pašvaldībā.

Savukārt 5 x 24 stundu «slīdošā » grafika abonementa biļete galvaspilsētā deklarētajiem izmaksās, kā iepriekš solīts, 15 eiro, pārējiem – 25 eiro.

Rīdzinieka kartes īpašniekiem no 1.jūlija ieviesīs arī 20% atlaidi pašvaldības autostāvvietās B, C un D zonās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas izstāžu biznesa karuselis griežas atkal. Kopš vasaras vidus visās 16 Vācijas federālajās zemēs ir dota zaļā gaisma izstāžu biznesam, proti, notiek klātienes izstādes, stingri sekojot izmainītajiem izstāžu organizēšanas noteikumiem un speciālajām higiēnas prasībām.

Vācijas izstāžu darbības pamatprincips šodien balstās uz 3G un tas nav mobilā interneta tīkla ātrums, bet gan ar to tiek apzīmētas trīs personu grupas, kas var piedalīties Vācijā organizētos pasākumos iekštelpās. Tās ir personas, kurām ir vakcinācijas un/vai Covid-19 pārslimošanas sertifikāts un personas ar negatīvu Covid-19 testa rezultātu. Kā nākošā obligātā prasība ir medicīnisko sejas masku FFP2 valkāšana un 1,5 metru distances ievērošana. Papildus tam, katrai no izstādēm ir noteikts maksimālais vienas dienas apmeklētāju skaits. Tas nozīmē, ka uz katru izstādes dienu ir ierobežots skaits ieejas biļešu, kas nopērkamas internetā, un tikai iepriekš reģistrējoties un pievienojot digitālo sertifikātu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallinā no 1.maija tiks paaugstināta maksa par braucienu sabiedriskajā transportā, paziņojusi Igaunijas galvaspilsētas pašvaldība.

Stundas biļetes cena pieaugs no pašreizējiem 1,50 eiro līdz diviem eiro, bet dienas biļetes cena - no 4,50 līdz 5,50 eiro.

Tallinas iedzīvotāji pilsētas sabiedriskajā transportā jau kopš 2013.gada var braukt bez maksas, taču pilsētas viesiem jāpērk biļete.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visa mana būtība staro ikreiz,kad ir izvēlēts galamērķis jauniem piedzīvojumiem un nopirkta lidmašīnas biļete, jo ir skaidri zināms, ka katrā ceļojumā ir iespēja paplašināt savu redzesloku un augt kā personībai, pilnveidoties un transformēties.

Šoreiz kā galamērķis tika izvēlēta Gruzija. Biju dzirdējusi sajūsmas stāstus par Gruziju, bet centos veidot pati savu priekšstatu.

Biļetes par 60 eiro turp un atpakaļ iegādājos oktobra vidū, bet ceļojumā devos novembra beigās, izmantojot aviokompānijas Wizz Air reisu uz Kutaisi lidostu Gruzijā. Lai gan Kutaisi atrodas aptuveni 230km attālumā un trīs ar pusi stundu braucienā no Gruzijas galvaspilsētas Tbilisi, tomēr šāds lidojuma galamērķis, manuprāt, ir daudz izdevīgāks.

Ceļojumā devos kopā ar draudzeni. Pirmo nakti pavadījām Kutaisi. Aptuveni nedēļu pirms lidojuma naktsmājas atradām interneta vietnē Airbnb un tās divām personām izmaksāja aptuveni 16 eiro. Savukārt, taksis no lidostas līdz Kutaisi centram - aptuveni 8 eiro par gandrīz 25 kilometriem. Jāsaka gan, ka ir cena tūristiem un Gruzijā droši var kaulēties. Kutaisi es noteikti neieteiktu kā vietu, kurā uzkavēties ilgāk par vienu dienu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Peļņas nolūkos pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» nākotnē varētu paplašināt maršrutus uz Pierīgas pašvaldībām - tā gan ir tikai iecere un nekādas sarunas par to nav sāktas, trešdien Rīgas domes deputātiem teica uzņēmuma pagaidu valdes priekšsēdētājs Anrijs Matīss.

Apvienotā Rīgas domes Finanšu un administrācijas lietu un Satiksmes un transporta lietu komiteju sēdē 16.janvārī deputāti iztaujāja Matīsu ne tikai par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) sākto kriminālprocesu un «Rīgas satiksmes» finansiālo stāvokli, bet arī par uzņēmuma nākotnes iecerēm.

Pēc Matīsa teiktā, maršrutu nodrošināšana arī uz Pierīgas pašvaldībām varētu būt viens no veidiem, kā palielināt uzņēmuma peļņu. «Sadarbībā ar Autotransporta direkciju mēs varētu apkalpot Pierīgas maršrutus un, iespējams, runāt par divu zonu biļešu ieviešanu, kas nodrošinātu mums papildu pasažierus,» sacīja Matīss.

Viņš gan norādīja, ka šī iecere neparedz jaunu maršrutu radīšanu «no zila gaisa». «Piemēram maršruts gar Ķīšezeru. Ja mēs to pagarināsim par dažiem kilometriem un nodrošināsim iespēju cilvēkiem nokļūt Carnikavā, tas mums dos vairāk ieguvumu nekā zaudējumu. Nav tā, ka mēs tukšu autobusu vedīsim uz Ādažiem, mēs vienkārši varētu pagarināt jau esošos maršrutus. Skaidrs, ka Rīga neuzturētu Ādažu pensionārus vai skolniekus, par to maksātu vai nu novada dome vai valsts, taču šāds sadarbības modelis pastāv,» sprieda Matīss, norādot, ka šī gan esot tikai nākotnes iecere un konkrētas sarunas nav notikušas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvā šovasar pēc astoņu gadu pārtraukuma pa Nemunu atsāks kursēt ātrgaitas pasažieru kuteris no Kauņas uz Nidu, kas ļaus šo ceļu mērot ērtāk, ātrāk un patīkamāk nekā ar automobili.

1963.gadā būvēto «Raķetes» tipa upju kuģi pēc divu mēnešu remonta ūdenī paredzēts nolaist jau ceturtdien. Tas vēl tiks izmēģināts un pārbaudīts, bet pirmais reiss uz Kuršu kāpām un atpakaļ varētu notikt jūnija sākumā.

Atjaunotajā kuģī ir 58 sēdvietas; paredzētas vietas arī divriteņiem. Tas pārvietojas ar ātrumu 60-70 kilometri stundā, tātad šāds ceļojums pa Lietuvas lielāko upi varētu ilgt trīsarpus līdz četras stundas.

Šo un vēl divus ātrgaitas upju kuģus iegādājies nodibinājums «Vandens kelias», bet šai sezonā pasažierus pārvadās tikai viens no tiem.

Kā vēsta portāls «Kas vyksta Kaune», iecerēts, ka kuģis no Kauņas uz Nidu veiks trīs reisus nedēļā. Līdz Jāņiem biļete vienam pieaugušajam maksās 29 eiro un īpašnieki centīsies gādāt, lai pārējā vasaras daļā maksa par braucienu nepārsniedz 49 eiro. Par divriteņa pārvadāšanu gan būs jāmaksā papildus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Plānoti sabiedriskā transporta pakalpojumi pēc pieprasījuma

Zane Atlāce - Bistere,06.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sagatavots noteikumu projekts, kas paredz piedāvāt pārvadājumu nodrošināšanas un sniegšanas kārtību pēc pieprasījuma, informē Satiksmes ministrijā.

Plānots, ka sabiedriskā transporta pakalpojumi pēc pieprasījuma tiks nodrošināti vai nu kā visa reisa izpilde pēc pieprasījuma, vai kāda reisa daļas izpilde pēc pieprasījuma.

Valsts sekretāru sanāksmē, ceturtdien, 6.aprīlī, izsludināts Ministru kabineta noteikumu projekts Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 13.jūlija noteikumos Nr.634 Sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas kārtība maršrutu tīklā.

Sabiedriskā transporta reisiem teritorijās ar mazu apdzīvotības blīvumu bieži vien ir slikti rentabilitātes rādītāji sakarā ar mazu autobusu piepildījumu, ir sastopamas situācijas, kad pieprasījums pēc noteikta reisa nav vienmērīgs, kā rezultātā autobusa reisā vai tā posmā nereti nav neviena pasažiera.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darbu oficiāli sākusi Latvijā pirmā legālā biļešu un dāvanu karšu otrreizējās tirdzniecības platforma BilesuTirgus.lv.

BilesuTirgus.lv piedāvā legālu veidu pasākuma biļešu īpašniekiem, kas paši nevar apmeklēt konkrēto pasākumu - pārdot savas biļetes, savukārt pircējam – droši un ar naudas garantiju iegādāties biļeti, turklāt par godīgu cenu, norādīja uzņēmuma pārstāvis Jānis Ābele.

«Pirmās nedēļas novērojumi liecina, ka pēdējā brīža piedāvājumi, piemēram, pēdējās dienās vai pat vien dažas stundas pirms pasākuma, mēdz būt par ļoti labām cenām - ja biļetes pārdevējs ir pilnībā pārliecināts, ka nevarēs pasākumu apmeklēt, tad ir gatavs no savas biļetes šķirties, atpakaļ saņemot tikai daļu no sākotnējās cenas. Par izdevīgākajiem piedāvājumiem tiek regulāri informēts arī BilesuTirgus.lv sociālo tīklu kontos,» komentēja J.Ābele.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Mazapdzīvotās teritorijās ieviesīs sabiedriskā transporta pakalpojumu pēc pieprasījuma

Rūta Cinīte,22.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabineta sēdē valdība otrdien nolēma uzlabot sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas kārtību, izveidojot sabiedriskā transporta pakalpojumus pēc pieprasījuma tajās teritorijās ar mazu apdzīvotības blīvumu, kur bieži vien ir slikti rentabilitātes rādītāji sakarā ar mazu autobusu piepildījumu, informē Satiksmes ministrijas (SM) Komunikācijas nodaļa.

«Ņemot vērā, ka pēdējos gadus reģionālo maršrutu autobusos pārvadāto pasažieru skaits ar katru gadu samazinās, pastāv liels risks, ka tuvākajā laikā arī reisos, kur šobrīd ir stabila pasažieru plūsma un apmierinoši finansiālie rādītāji, varētu rasties problēmas ar pasažieru piepildījumu. Jo zemāka ir sabiedriskā transporta pārvadājumu rentabilitāte, jo vairāk valsts budžeta līdzekļi ir nepieciešami to uzturēšanai. Zaudējumu kompensācijām paredzēto nepietiekamo valsts budžeta līdzekļu dēļ mazapdzīvotās lauku teritorijās aizvien vairāk tiek slēgti sabiedriskā transporta autobusu maršruti un reisi, kā rezultātā noteiktai iedzīvotāju daļai netiek nodrošinātas pārvietošanās iespējas. Tādējādi transports pēc pieprasījuma ir loģisks risinājums tam, lai saglabātu iedzīvotājiem mobilitātes iespējas arī mazapdzīvotās teritorijās apstākļos, kad ik gadu samazinās iedzīvotāju skaits un apdzīvotības blīvums, kā arī lai efektīvāk izlietot valsts budžeta līdzekļus, samazinot zaudējumu apmēru sevišķi nerentablajos maršrutos,» skaidro ministrijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Pārvadājumu realizē Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmums Lietuvos geležinkeliai jeb Lietuvas Dzelzceļš.

Lietuvas Dzelzceļš no 2018. gada 13.janvāra sestdienās un svētdienās ieviesis vilciena reisu Viļņa - Daugavpils – Viļņa, informē AS Pasažieru vilciens Sabiedrisko attiecību daļas vadītājs Egons Ālers.

Šiem reisiem ir starptautisko pārvadājumu statuss, un Latvijas teritorijā šie vilcieni pieturēs tikai Daugavpilī.

Iecerēts, ka līdz ar jauno savienojumu Daugavpils var kļūt par pievilcīgu tūrisma apskates vietu Lietuvas iedzīvotājiem. Arī daugavpiliešiem Viļņu būs iespēja sasniegt sestdienās un svētdienās divas reizes dienā - no Daugavpils vilciens aties pulksten 8:57 (galastacijā Viļņā pienāks pulksten 11:39) un pulksten 15:41 (galastacijā Viļņā pienāks pulksten 18:24). Laiks ceļā ir 2 stundas un 42 minūtes. Biļete vienam braucienam vienā virzienā maksās 9 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru