Vairāki cilvēki, tostarp Swedbank bankas klienti, saņēmuši viltus e-pastus it kā bankas vārdā ar linku uz interneta vietni, kur tiek lūgts ievadīt visas savas internetbankas kodu kartes paroles.
Swedbank pārstāve Kristīne Jakubovska brīdina, ka nekādā gadījumā to nevajadzētu darīt un aicina šo e-pastu izdzēst. Viņa uzsver, ka banka nekad nesūta šādus e-pastus un nelūdz no klienta rekvizītus, kuri nepieciešami elektronisko pakalpojumu izmantošanai ne e-pasta, ne zvana veidā.
«Šis ir krāpšanas veids, kā mēģina maldināt cilvēkus un uzzināt viņu konfidenciālos datus. Tas ir izplatīts visā pasaulē un starptautiski pazīstams ar apzīmējumu «phishing»,» teikt bankas paziņojumā.
DB jau rakstīja, ka banka par šo krāpšanās veidu brīdināja jau maijā, kad arī vairāki bankas klienti bija saņēmuši viltus e-pastus, kas it kā sūtīti bankas vārdā.