Sociālais projekts "Parunāsim" decembrī saņēma 482 zvanus, no kuriem 62 bija tieši Ziemassvētku laikā. Vidējais svētku sarunas ilgums bija ap 25 minūtēm.
Pirms gada, 2018. gada decembrī, "Parunāsim" saņēma 93 zvanus, no kuriem 24 bija Ziemassvētkos. "Šajos svētkos joprojām bija aktuāli zvani, ka tuvinieki nav pildījuši solījumus un atbraukuši ciemos, tas ir radījis cilvēkiem depresīvas un skumjas sajūtas. Gada pastāvīgie zvanītāji zvanīja, lai novēlētu priecīgus svētkus un lai izdodas turpināt sarunas ar tiem, kuriem tās ikdienā ir nepieciešamas. Interesanti, ka šoreiz runātāji arī uzsvēra, ka televīzijā esošās reklāmas ir ļoti kaitinošas, jo sliktā finansiālā stāvokļa dēļ paši nevar atļauties tās lietas, kas tiek reklamētas un tas rada ļoti nepatīkamas sajūtas," zina teikt Inga Muižniece, klientu servisa vēstniecības "Sonido" valdes locekle.
"Parunāsim" ir klientu servisa vēstniecības "Sonido" sociālais projekts, kas darbību uzsāka 2018. gada 1. septembrī. Plānots turpināt nodrošināt šo pakalpojumu, jo katrs mēnesis pierāda, ka tas ir nepieciešams. "Arī nākotnē informēsim sabiedrību par iespējām parunāties, kas savukārt vairos pozitīvas emocijas un sajūtu, ka esi sadzirdēts un vajadzīgs," saka I. Muižniece.
"Parunāsim" ir klientu servisa vēstniecības "Sonido" sociālais projekts. Daļa peļņas no biznesa klientu apkalpošanas tiek novirzīta sociālajam projektam "Parunāsim", kur ir nodarbināti cilvēki ar kustību traucējumiem un tiek sniegts pakalpojums vientuļiem cilvēkiem. Zvanot uz telefona numuru 26564564, cilvēki var parunāties. Zvanu centra darbinieki ir atbalsts tiem, kam ir pilna sirds un vēlme padalīties ar savām sajūtām, turklāt ne tikai bēdīgajām, bet arī priecīgajām.
"Mums zvana arī, lai dalītos savā priekā par ikdienas norisēm, redzētām teātra izrādēm un izlasītām grāmatām. Aug arī pieprasījums pēc lasīšanas priekšā un kopīgu krustvārdu mīklu risināšanas. Tādēļ plānojam šo ieviest arī kā pakalpojumu, kuru var iegādāties un uzdāvināt saviem vecākiem, vecvecākiem, radiniekiem un jebkuram citam cilvēkam, kuram vēlas izrādīt savu atbalstu," iepriekš stāstīja I. Muižniece.
Db.lv jau rakstīja, ka nesen projekta "Parunāsim" vadītāja I. Muižniece saņēma Eiropas sociālās integrācijas uzņēmumu sadarbības tīkla (European Network of Social Integration Enterprises - ENSIE) balvu "WISE Awards". "Balva arī iedvesmoja to turpināt ne tikai Latvijas, bet jau virzīties arī Eiropas līmenī. Šobrīd runājam ar Austrijas un Dānijas pārstāvjiem par projekta realizāciju pie viņiem," viņa saka.
I. Muižniecei pirms trim gadiem radās doma izveidot tālruni, pa kuru cilvēki varētu vienkārši piezvanīt un parunāt par jebkādu sev saistošu tēmu. Sākotnēji viņai šķita, ka tam vajag ārkārtīgi daudz naudas un cilvēkus, bet vienlaikus viņa saredzēju vajadzību un vērtību.
"Reiz mani uzrunāja kolēģe no "Business Network International" un teica, ka ir atradusi veidu, kā man palīdzēt un kur atrast līdzfinansējumu šim projektam. Paralēli kāda no manām darbiniecēm lūdza padomu, kur lai atrod darbu viņas tēvam, kurš ir ar īpašām vajadzībām. Es sapratu, ka klasiskā zvanu centrā šādiem cilvēkiem strādāt būtu pagrūti, jo tur ir ļoti liela slodze. Toties šādā sociālajā projektā kā viņi būtu īsti vietā," viņa stāstīja.
Tāpat viņa norādījusi, ka šis darbs ir piemērots tādiem cilvēkiem, kuri tiešām vēlas palīdzēt. Tāpat, ja cilvēks ir nelaimīgs un neapmierināts, viņš nevarēs pilnvērtīgi palīdzēt citiem.
"Ir jāpiemīt tolerancei uzklausīt citus bez nosodījuma un neizteikt savu personīgo viedokli. Svarīgi ir vienmēr pieņemt otru tādu, kāds viņš ir. Kad cilvēks piezvana, lai parunātu, viņam ir svarīgi izkratīt sirdi un saprast, ka viņu sadzird un uzklausa. Mēs apgūstam runāšanas un uzklausīšanas tehniku, lai sarunu biedrs justos saprasts un sadzirdēts," teica I. Muižniece.