Pašlaik likumi ir salāpīti, nevis veidoti, un tiem zūd kopējais koncepts, šodienas svinīgajā sēdē par godu Tieslietu padomes desmit gadu jubilejai sacīja padomes priekšsēdētājs, Augstākās tiesas priekšsēdētājs Aigars Strupišs.
Viņš norādīja, ka likumi tiek grozīti pārāk bieži. Strupišs uzskata, ka tādā veidā likumos zūd kopējais koncepts, to būtība.
Kā piemērus viņš minēja to, ka likums par tiesu varu un krimināllikums tika grozīti vairāk nekā 40 reizes, bet Civilprocesa likums 72 reizes, un, pēc Strupiša domam, tas norāda uz kaut kādu problēmu likumdošanas procesā.
Strupišs sacīja, ka padomes izveide bija grūts un laikietilpīgs process, jo tā bija jāveido no nulles. Viņš norādīja, ka līdz 2019.gadam padomei bija izvirzīti trīs mērķi - tiesas neatkarības stiprināšana, efektivitāte un sabiedrības uzticības veicināšana, un ar šiem mērķiem padome lielākoties tika galā.
Tāpat viņš vērsa uzmanību uz to, ka pašlaik jauna stratēģija ar mērķiem nav izveidota, bet, piedāvājot savu redzējumu turpmākai padomes darbībai, Strupišs norādīja, ka tiesa nav iekļaujama politikā un tā nevar piedalīties politikas veidošanā klasiskajā izpratnē.
Pēc viņa domām, tiesu sistēmai ir jābūt fiskāli neatkarīgai un tās finansēšanai jābūt pārredzamai un ilgtspējīgai, lai tā spētu efektīvi funkcionēt, jo pašlaik Tieslietu padome nevar prognozēt savu darbu ilgtermiņā tāpēc, ka neesot zināms turpmākais finansējums dažādiem projektiem.
Strupišs iestājas arī pār vēl viena neatkarīga tiesneša piesaisti padomes valdē un uzskata, ka tiesnesim ir jābūt ar pieredzi Eiropas tiesā, lai viņš spētu piedāvāt svaigas un mūsdienīgas idejas.
Šodien norisinās svinīgā sēde par godu Tieslietu padomes desmit gadu jubilejai. Svinīgajā sēdē piedalās Valsts prezidents Egils Levits, Tieslietu padomes priekšsēdētājs Strupišs, kā arī citi Tieslietu padomes darbinieki.
Tieslietu padome ir koleģiāla institūcija, kas piedalās tiesu sistēmas politikas un stratēģijas izstrādē, kā arī tiesu sistēmas darba organizācijas pilnveidošanā. Tieslietu padomes izveidošanas mērķis ir līdzsvarot attiecības starp izpildvaru, tiesu varu un likumdevēja varu, nosakot tai nozīmīgu lomu jautājumos, kas skar tiesu sistēmu.