Redzamākās izmaiņas Rīgas universālveikalā Stockmann ir Seppala aiziešana un Costa kafejnīcas un elektropreču tirgotāja Euronics ienākšana; Somijā un Krievijā bizness mainās krietni vairāk , trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Šī gada sākumā Stockmann grupa pieņēma lēmumu mainīt stratēģiju un pastiprināt savu pozīciju tirgū, piedāvājot daļu no telpām nomai, iepriekš vēstīja Db.lv. Kā uzņēmumam ar pārmaiņām Latvijā veicies, intervijā stāsta Rīgas universālveikala direktore Dace Goldmane. Ar viņu DB tiekas neilgi pirms Stockmann Trakajām dienām. Vaicāta, kāds ir šī pasākuma pienesums, D. Goldmane atbild, ka šī ir viena no universālveikala lielākajām kampaņām, kas stāv līdzās Ziemassvētkiem. Trakās dienas notiek divas reizes gadā un kopējais abu kampaņu apgrozījums ir pielīdzināms vidēji viena mēneša apgrozījumam universālveikalā. Tā apgrozījums Latvijā pērn pieauga par 5%, sasniedzot 44,6 miljonus eiro, šogad gan nav vērojams apgrozījuma pieaugums.
Ilgtermiņa attīstībai
Šobrīd Stockmann ir seši veikali Krievijā, Somijā – septiņi un Baltijā – divi. Nākotnē Krievijā paliks vien trīs, Somijā būs seši un divi Baltijā. «Ņemot vērā grūto ekonomisko situāciju Somijā, nestabilitāti Krievijā, bija veikti pētījumi, klientu aptaujas, biznesa mērījumi, lai noskaidrotu, kuras nozares uzņēmumam dod peļņu. Esam definējuši, ka universālveikala pamatbizness ir četras preču grupas – mode, māja, kosmētika un pārtika, un divi zīmoli – universālveikals Stockmann un Lindex. Taču mums ir svarīgi, lai cilvēks te saņemtu visu dzīvei nepieciešamo, tāpēc aptuveni 15% platību ir paredzēti iznomāšanai sadarbības partneriem, kuri spēs nodrošināt papildu pakalpojumus, veidojot labu biznesa sinerģiju un sniedzot klientiem vairāk. Šobrīd ir redzamas pirmās izmaiņas un Rīgas veikalā jau ir Costa kafejnīca un Euronics elektropreces,» stāsta D. Goldmane.
Katrs tirgus un pārmaiņas universālveikalā tika izvērtēts atsevišķi. Citur ir samazināta kopējā platība, piemēram, Krievijā. Somijā savukārt ir parādījušies jauni mazumtirgotāji, piemēram, elektropreču veikals Expert, tiek meklēti arī citi partneri. Viņa uzsver, ka šie lēmumi ir loģiski, tiem jānodrošina ilgtermiņa attīstība.
«Šķiet, ir sperts pareizs solis. Attīstām tos virzienus, kur esam stipri, jo, pārāk daudz mēģinot izdabāt, zaudējam savu fokusu. Stockmann ir liels un plašs uzņēmums, grupai ir bijuši daudzi virzieni, ieskaitot automobiļu biznesu pirms daudziem gadiem, kā arī Zara un Nike franšīzes Krievijā. Latvijā esam pieredzējuši tikai dažas izmaiņas – neseno Seppala pārdošanu un varbūt kāds vēl atceras arī Hobby Hall, kurš Latvijā darbojās pirms vairākiem gadiem,» stāsta D. Goldmane.
Visu rakstu Izvērtē biznesu un transformējas lasiet 7. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.