Vienā no Latvijas valstij piederošo Lattelecom un LMT kapitāldaļu pārdošanas scenārijiem varētu tikt izvērtēta arī LVRTC privatizācija.
Lai arī par šādu telekomunikāciju uzņēmumu «komplekta» - Lattelecom, Latvijas Mobilā telefona (LMT) un Latvijas Valsts radio un televīzijas centra (LVRTC) - privatizāciju publiskajā telpā oficiālu ziņu nav, tomēr kuluāru sarunās šāda iespēja tiek uzskatīta kā viens no iespējamiem risinājuma variantiem.
«Zatleram garantētas vien 36 balsis»
Saeimā pārstāvēto politisko spēku pārstāvji pauž savu skatījumu par gaidāmajiem notikumiem saistībā ar gaidāmajām Valsts prezidenta vēlēšanām.
Ķīmijas bizness
Ķīmijas nozare stiprina pētniecības potenciālu
Līdz ar kompetences centra izveidi farmācijas un ķīmijas nozare cer uz inovatīviem produktiem un straujāku izaugsmi.
Darbaspēks
Arodbiedrības grib just izaugsmi
Milzīgo problēmu dēļ treknajos gados ar darbaspēku noslēgtie koplīgumi ar arodbiedrībām šobrīd uzņēmumiem var smagi atspēlēties.
Skandāls
Satraucas importa gurķu dēļ
Sakarā ar zarnu nūjiņas infekciju importa dārzeņiem jāveic pastiprināta kontrole un, iespējams, «jātaisa ciet robežas».
Jaunākajā biznesa žurnālā LD:
TAS vienmēr ir modē
Nav jau tā, ka Latvijas iedzīvotāju seksualitāte būtu pieaugusi, vienkārši daži tirgotāji atraduši brīvu nišu: piedāvāt fantāzijas apģērbu citā iepakojumā, proti, veikalos, kuru durvis verot nav jābaidās, ka tiksiet vilināti ielūkoties ne tikai preču klāstā, bet arī izmantot citus erotiskos pakalpojumus. Šādas vietas, protams, nav savu darbību beigušas, taču erotisko apģērbu un priekšmetu pārdošana ieņēmusi jaunus vaibstus. Par to parūpējušies tirgotāji, kuru nolūks ir padarīt erotiskā apģērbu veikala apmeklējumu par tik pat ikdienišķu nodarbi kā došanos uz pārtikas veikalu pēc maizes vai piena. Iesākums, protams, bijis grūts – cilvēki kautrējušies nākt. Nereti bijuši pat tādi gadījumi, kad sievietes iedzer un tikai tad sadūšojas ienākt veikalā.
Lai visi dzīvotu labāk
«Man, atšķirībā no Zatlera, tomēr ir arī zināms vēlētāju mandāts, jo ir zināma tautas daļa, kas ir par mani balsojusi vēlēšanās,» uzskata eksbaņķieris, Saeimas deputāts un, iespējams, nākamais Valsts prezidents Andris Bērziņš. Viņam ir noformulējusies sajūta, kā vajag rīkoties, lai arī citiem būtu labi, un šķiet, ka Latvijā daudz kas ir pārāk sarežģīts, aizmirstot vecas ekonomiskas patiesības. Vai šis apgalvojums ir pamatots, rādīs laiks – daudz kas atkarīgs no parītdienas balsojuma Saeimā. Taču vismaz pagaidām A. Bērziņš rada pārliecību, ka runā, ko domā.
Pielaiko, neatejot no datora
Cik reizes gan nav gadījies siekaloties pie datora ekrāna, skatoties uz kādu brīnumskaistu kleitiņu, kuras cena turklāt nebūt nekonfliktē ar jūsu budžeta situāciju? Taču pogu pirkt jūs tā arī neuzspiežat. Jo, iespējams, jūsu bagāžā ir visnotaļ negatīva pieredze – kārotais ietērps tiek atsūtīts, taču varētu derēt zilonim vai, gluži pretēji, jūsu piecgadīgajai meitai. Pavisam drīz šī problēma varētu tikt atrisināta: igauņu uzņēmums savienojis apģērbu tirdzniecības un biorobotikas pasauli, radot virtuālu pielaikošanas kabīni patērētājiem, kas nespēj vai negrib apmeklēt tradicionālu apģērbu veikalu.
Kāpēc latvieši nemaksā rēķinus?
Par Latvijas vārda nezināšanu aiz tās robežām sūdzēties diez vai gribas tiem, kam jāmeklē ārvalstu biznesa partneri vai kaut vai tikai jāiegādājas kāds produkts interneta izsoļu vietnēs. Piemēram, vairs nav retums, ja tirgotāji pazīstamajā tiešsaistes izsoļu portālā eBay no valstu saraksta, uz kurām gatavi piegādāt nopirkto produktu, izslēdz Latviju kopā ar tādām krāpšanas shēmu jomā pazīstamām valstīm kā Nigērija.
Aizdevums un cerība
Eiropa nevar atļauties turpināt izsviest naudu šai problēmai un cerēt, ka izaugsme un laiks nesīs pestīšanu. Neviens nenolaidīsies no debesīm, lai izglābtu SVF vai ES. Kreditoriem un vērtspapīru turētājiem, kas aizdevuši naudu, ir jāuzņemas sava daļa no šīs nastas – PIIGS, ES un pašiem savu peļņas rādītāju labā, komentārā LD pauž slavenais ekonomists Nuriels Rubini.
Iepakojuma augstā māksla
Laba un pieprasīta produkta izgatavošana ir tikai pirmais solis: lai arī vīru pēc cepures neskata, neatliek nekas cits kā čipsu vai majonēzes paku vērtēt pēc iepakojuma. Darbs šajā nozarē nepavisam nav vienkāršs – lai nodrošinātu visdažādāko izmēru, materiālu, kvalitātes un krāsu druku, nepieciešams desmitiem iekārtu, mašīnu un ražošanas līniju. Ja tikai plēves griešanas mašīna vien maksā ap ceturtdaļmiljonu eiro, arī par ātru peļņu šeit sapņot nevar. Tāpēc konkurēt un attīstīties iespējams, tikai uzlabojot produktu kvalitāti, jo cenu ziņā, piemēram, ar Ķīnas uzņēmumiem, sacensties ir grūti, stāsta iepakojumu ražotāja SIA Polipaks vadītājs Andrejs Kologrejevs. Tas ļāvis uzņēmumam augt un attīstīties ne tikai Latvijā, bet arī aiz tās robežām.
Ar Mocartu maciņš atvērtāks?
Amerikāņu zinātnieki izpētījuši – ja mūzika izvēlēta pareizi, apgrozījums palielinājies pat par vienu ceturto daļu. Kā liecina Tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS, portāla TVNET un Latvijas reģionālo mediju veiktā aptauja, 90 procenti kafejnīcu un restorānu apmeklētāju pievērš uzmanību tur skanošajai mūzikai. Tādēļ ēdināšanas iestāžu īpašniekiem, izvēloties mūziku, būtu jāņem vērā, ka 47 procenti aptaujas dalībnieku atzinuši – patīkama mūzika rada vēlmi konkrētajā vietā uzturēties ilgāk. Vai un kā tā ietekmē pārdošanas rādītājus, mārketingu un citus aspektus, LD stāsta eksperte – mūzikas psiholoģe, psiholoģijas doktore Māra Viktorija Zilgalve.
Biznesa reputācijas momentfoto
Jau pavisam drīz – 14. jūnijā – biznesa žurnāls LD publiskos Nords Porter Novelli veidoto Reputācijas TOP 2011. Topa uzvarētāji kļūs zināmi jau 9. jūnijā, kad tiks apbalvoti dažādās kategorijās par labākajiem atzītie uzņēmumi. Šogad pētījuma laikā izvērtēta ne tikai uzņēmumu reputācija, bet arī noskaidroti labākie kompāniju vadītāji. Kā ierasts, sadarbībā ar Zaļo punktu kļūs zināmi arī šī gada Latvijas videi draudzīgākie uzņēmumi.