Iekšējie biznesa inkubatori un akseleratori paver iespējas uzņēmumiem rast jaunas idejas biznesa attīstībai
«Pērn ar biznesa laboratorijas eegloo palīdzību organizējām uz āru vērstu pasākumu – akadēmiju finanšu tehnoloģiju uzņēmējiem, kam startup lietas nav kaut kas pilnīgi jauns. Tomēr tik īsā laikā mazā valstī nevar atrast daudz ar finanšu tehnoloģijām un apdrošināšanu saistītu ideju, tāpēc radās šāda doma – ja gribam redzēt vairāk ar apdrošināšanu saistītu ideju, tad jāuzrunā pašu darbinieki. Izveidojām iekšējo akseleratoru – Ideju banku, kur katrs Ergo darbinieks Baltijā var pieteikt savu ideju,» stāsta Deniss Sazonovs, Ergo valdes loceklis Baltijas valstīs.
Ideju bankas rezultāti pārsniedza gaidīto – darbinieki iesniedza 99 interesantas un inovatīvas idejas no visām trim Baltijas valstīm. D. Sazonovs stāsta, ka daļa projektu bija orientēti uz biznesu – gan kompānijas iekšējiem, gan ārējiem procesiem –, bet bija arī sociālas un ar darba vidi saistītas idejas. Piemēram, viena no tām ir Ergo darbinieku bērniem izveidot bērnudārzu netālu no centrālā biroja, bet cita – iekšējā «ēnu diena», dodot iespēju darbiniekiem paskatīties, kā strādā kolēģi citās nodaļās. «Iekšējie akseleratori, manuprāt, ir kā zils okeāns. Katrā lielā kompānijā ir plašas iespējas veidot iekšējos startup projektus. Potenciāls ir milzīgs,» saka Žans Mauris, eegloo līdzdibinātājs. Viņš uzsver, ka lielas organizācijas ir gatava platforma, kam ir savi mārketinga un pārdošanas kanāli, finansējums, klientu bāze, zinoši kolēģi. Tas nozīmē, ka iekšienē radītai idejai paveras plašas iespējas tās realizācijai, kas viņa skatījumā nav salīdzināms ar to, kas iespējams «parastam» jaunuzņēmumam, ko veido divu cilvēku komanda. Vaicāts, vai iekšējais akselerators ar laiku būs pastāvīga kompānijas sastāvdaļa, D. Sazonovs spriež, ka tā varētu būt. «Tie nav teorētiski kursi, te viss notiek reālos apstākļos. Darbiniekiem tā bija interesanta pieredzes skola,» viņš vērtē.
Visu rakstu Smeļas biznesa idejas iekšienē lasiet 15. augusta laikrakstā Dienas Bizness.