2015. gada otrajā pusgadā smagā komerctransporta tirgus turpināja strauju pieaugumu gandrīz dubultojot 2014. gada attiecīgā periodā rādītājus, liecina Auto asociācijas dati.
Rezultātā 2015. gads noslēdzās ar 38% pieaugumu, sasniedzot 1468 pirmo reizi reģistrētos automobiļus ar pilnu masu lielāku par 3,5 tonnām salīdzinājumā ar 1062 pirms gada.
2015. gada pieaugums ir ievērojams un tas, nenoliedzami, ir ļoti pozitīvs signāls, saka asociācijas pārstāvis Pēteris Rubulis.
2014. gadā bija bažas par krīzes otro vilni smagā komerctransporta tirgū, tad 2015. gada dati, ļauj būt stipri optimistiskākiem. Latvijā tradicionāli toni šajā tirgū nosaka automobiļi ar pilnu masu lielāku par 16 tonnas, kas veido līdz pat 94% no visa tirgus.
Šis segments ir piedzīvojis stabilu izaugsmi visa gada laikā vien dažos mēnešos reģistrācijām nokrītot zem 100 vienību sliekšņa. Lielajā segmentā līdz šim ir izteikti dominējuši divi Skandināvu zīmoli, pa vienam vācu un holandiešu zīmolam attiecīgi Volvo, Scania, Mercedes-Benz un DAF. Pagājušajā gadā izmaiņas ir skarušas pirmo trijnieku. Volvo ir izdevies saglabāt izteiktas līderpozīcijas, uz otro vietu paceļoties Mercedes-Benz, uz trešo vietu noslīdot Scania, bet DAF izkrītot no pirmā trijnieka.
Vislielākā izaugsme ir bijusi Mercedes ar 274% pieaugumu salīdzinājumā ar 2014. gadu.
«2015. gads pārvadājumu sektorā Latvijā iezīmējās kā ļoti aktīvs pārvadājumu virzienu transformācijas gads. Nestabilā politekonomiskā situācija Latvijas/ES valstu un Krievijas federācijas starpā, mudināja pārvadātājus pakārtot savu uzņēmējdarbību ņemot vērā šos riska faktorus. Pārvadājumu biznesa specifika Eiropā tad arī diktē to pēc kādām kravas automašīnām veidojas pieprasījums. Kopējā tirgus pieaugums skaidrojams arī ar to, ka pārvadātāji ir pieraduši un pieņēmuši spēles noteikumus, kas tika ieviesti līdz ar Euro 6 emisijas standartu stāšanos spēkā,» komentē Andis Kozlovskis, Volvo Truck Latvia, SIA pārdošanas vadītājs, piebilstot, ka nedrīkst nevērtēt to, ka Latvijas komerctransporta
tirgus ir relatīvi mazs un tāpēc ļoti jūtīgs attiecībā svārstībām ko var izraisīt lielu uzņēmumu veikta autoparka atjaunošana.
Tāds bija arī 2015. gads, kad lielākais pašmāju pārvadātājs SIA Kreiss veica autoparka atjaunošanu, to papildinot ar 489 Mercedes-Benz un Volvo kravas vilcējiem, Samskip Van Dieren Multimodal B.V. Latvijas pārstāvniecība, kas savu parku papildināja ar Eiropā iegādātiem un Latvijā reģistrētiem Mercedes-Benz kravas automobiļiem. Ja analizējot pagājušā gada rezultātu, neņemtu vērā šīs cikliskās svārstības, tad rezultāts būtu vien ar dažu procentu pieaugumu salīdzinājumā ar 2014.g. un liecinātu par ļoti, ļoti trauslu pieaugumu lielākajam vairākumam pārvadājumu tirgus dalībnieku.
Auto Asociācijas šā gada tirgus prognoze komerctransportam ar pilnu masu lielāku par 3,5 tonnām ir ļoti piesardzīga – 2% pieaugums.