Jauno auto pārdošanas rādītāji aprīlī uzrāda sen nepieredzētu izaugsmi, 85% attiecībā pret 2020.gada aprīli (1584 pet 841). Taču jāņem vērā, ka aprīlis pērn bija mēnesis, kurā tirdzniecība praktiski apstājās, informē Auto Asociācijas prezidents Andris Kulbergs.
Līdz ar to lielais pieaugums, lai arī liecina par nozares atdzīvošanos, tomēr pārdošanas apjomi joprojām nav sasnieguši 2019.gada apjomus.
Aprīlī tirgus līdera pozīcijas joprojām saglabā Toyota ar 157 pārdotajām automašīnām, kurai cieši uz papēžiem min VW ar 153 vienībām. Trešajā vietā ar 87 pārdotām automašīnām ir Škoda, kura joprojām uzrāda straujāko tirgus pieaugumu, kas šī gada pirmajā kvartālā veido162% pret šo pašu periodu pērn.
Ja pasažieru automašīnu segments kopumā aprīlī uzrādījis 104% pārdošanas apjomu pieaugumu, tad salīdzinoši neliels tas bijis vieglā komerctransporta segmentā. Vien 19% pret pērnā gada aprīli (188 pret 158). Aprīlī tajā nav notikuši vērienīgi korporatīvie darījumi.
Milzīgu izrāvienu piedzīvojis elektroauto segments, aprīlī pārdoti 80 jauni elektroauto, 56 no tiem ir Skoda ENYAQ. Lai arī šis izrāviens saistīts ar transporta nodrošināšanu Rīgā gaidāmajam pasaules čempionātam hokejā, arī pēc čempionāta šie auto paliks Latvijā un nonāks vietējo elektroauto cienītāju īpašumā. Otrs populārākais elektroauto aprīlī bijis Nissan Leaf ar 5 vienībām, kam seko Porsche Tycan ar 4 pārdotiem auto.
Arī lietoto auto tirgus piedzīvo atkopšanos. Pārdoto auto apjoms aprīlī pieaudzis par 131%, kas kopumā rada 15% pieaugumu gada griezumā. 0,9% visiem (45 vienības) importētajiem lietotajiem auto ir elektroauto. Līderi ar 13 vienībām ir Tesla Model 3 un BMW i3 ar 12 vienībām. Tā pat par 100% pieaudzis arī lietotā komerctransporta imports, 307 vienības šogad, pret 152 aprīlī pērn.
Stabilu un strauju izaugsmi joprojām demonstrē smagā kravas transporta un autobusu segments. Vairāki korporatīvie darījumi veicinājuši kravas auto segmenta pieaugumu 315% apmērā pret 2020.gada aprīli. Pārdoto autobusu apjoms šajā periodā pieaudzis par 167%.