Pašmāju auto rezerves daļu un piederumu tirdzniecības tīkls GROS AUTO atvēris 15. auto rezerves daļu un piederumu veikalu Latvijā - Rīgā, Pārdaugavā, Daugavgrīvas ielā.
Veikala atvēršanā ir ieguldītas investīcijas 120 000 EUR apmērā un GROS AUTO plāno turpināt tirdzniecības tīkla attīstību, atverot jaunus veikalus, biznesa portālam db.lv pastāstīja GROS AUTO īpašnieks Gunvaldis Groskops. Jaunais veikals nodrošinās vieglāku piekļuvi GROS AUTO piedāvātajiem produktiem un pakalpojumiem Pārdaugavas iedzīvotājiem un uzņēmējiem.
Runājot par konkurenci un turpmākām attīstības iespējām, GROS AUTO vadība savos vērtējumos ir piesardzīga - skatoties uz Latvijā notiekošajiem procesiem kopumā, apmēram pēdējos 10 gados vērojamās tendences visas tautsaimniecības nozarēs neesot iepriecinošas.
«Auto rezerves daļu tirdzniecībā, tāpat kā citās nozarēs, ir ļoti agresīva un arī negodīga konkurence,» uzsver G. Groskops.
«Vietējā kapitāla uzņēmumi ir spiesti strādāt un attīstīties ar ļoti ierobežotām finansējuma pieejamības iespējām un pieaug ārzemju kapitāla uzņēmumu, kuru finanšu iespējas ir būtiski lielākas, īpatsvars un dominance tirgū. Tāpat nākas saskarties ar ēnu ekonomiku, jo Latvijā tiek ievesta prece no Polijas, Lietuvas un citām valstīm, kuru mūsu klientiem tiek piedāvāts nopirkt bez nodokļu nomaksas un par būtiski zemākām cenām. Internetā arvien vairāk parādās un reklamējas dažādi e-komercijas piedāvājumi, kuru zemo cenu rašanās principi mums ir neskaidri. Pārzinot auto rezerves daļu nozares specifiku, kur pārdevēja lielākā pievienotā vērtība ir tieši kā kvalificētam konsultantam, šo e-komerciju lietotājiem iesakām būt uzmanīgiem un neveikt pirkumus, par kuru atbilstību automašīnai nav pilna pārliecība. Šāds faktoru kopums nozīmē, ka jau pašos pamatos strādājam praktiski nevienlīdzīgas konkurences apstākļos,» skaidroja G. Groskops.
Kas būtu jāmaina, lai situācija uzlabotos? Pēc G. Groskopa domām, «nepieciešams, lai valsts un pašvaldības, iedzīvotāji un uzņēmumi pilnībā atbalstītu vietējo iedzīvotāju biznesu visās nozarēs, kuras Latvijas iedzīvotāji vēsturiski paši ir spējuši attīstīt: lauksaimniecība, mežsaimniecība, ražošana, medicīna, izglītība, celtniecība, tirdzniecība, pakalpojumi, finanses u.c. Visām nozarēm ar vietējo iedzīvotāju kapitālu ir jāapvienojas kopīgu mērķu sasniegšanai, jo pašlaik to katra nozare dara atsevišķi un tas nav efektīvi. Tas nodrošinās ilgtspējīgu Latvijas ekonomikas attīstību, nevis nosacīto investoru īstermiņa un/vai vidēja termiņa fondu un citu resursu izvietošanu peļņas gūšanai un izvešanai – jo tā nenonāk atpakaļ Latvijas ekonomikā».
GROS AUTO īpašnieks norāda, ka cīņā ar ēnu ekonomiku un kontrabandu vispirms jāizķer tie, kuri rada apstākļus, piedāvā un nodrošina šo «servisu»: «Nav jāsāk ar vietējiem autoservisiem, bet ar tiem, kas nelegālu preci pieved klāt. Tātad, ja nebūs piedāvājums, nebūs pircējs. Tieši šie nelegālie darboņi kropļo konkurenci, jo, ja serviss pirks legālu preci, tad zaudēs konkurētspēju, jo kaimiņam arī pieved nelegālu preci un vienmēr kāds izmantos šo situāciju. Šo autoservisu izdzīvošana ir iespējama, tikai daļu no biznesa veicot ēnu ekonomikas zonā, bet valsts šādus uzņēmumus soda prioritāri un tā rezultātā viņš ar visu ģimeni, darbiniekiem un viņu ģimenēm aizbrauc prom.»
«Mūsuprāt, valsts iestādēm prioritāri ir pienākums nodrošināt tieši godīgas konkurences apstākļus t.i., lai auto servisi un autodaļu tirgotāji nevar nopirkt preci bez nodokļiem. Tad konkurētspēja izlīdzināsies un budžetā ienāks papildu nauda. Tas jau pamatos radīs priekšnosacījumus, lai aizbraukušie gribētu atgriezties Latvijā un turpmāk ģimenes nepamestu Latviju,» sacīja G. Groskops.
Viņš atzīmē, ka GROS AUTO attīstību un paplašināšanos kavē arī kvalificēta darbaspēka trūkums: «Tas vienkārši nav pieejams un esam spiesti jaunos darbinieku apmācīt no paša sākuma, kas prasa laiku un arī papildu finanšu resursus.»
GROS AUTO ir vietējā Latvijas kapitāla uzņēmums, kas dibināts 1994. gadā un Latvijas tirgū strādā 22 gadus. Pēc jaunā veikala atvēršanas GROS AUTO tirdzniecības tīklā ietilpst 15 rezerves daļu veikali un 4 servisi visā Latvijā.