Tirdzniecība un pakalpojumi

SIA Ovi reģistrējis vairākas jaunas komercķīlas

Gunta Kursiša,28.05.2013

Jaunākais izdevums

Degvielas, cietā, šķidrā un gāzveida kurināmā vairumtirgotāja SIA Ovi kļuvusi par ķīlas devēju divām jaunreģistrētām komercķīlām, savukārt divām citām ķīlām minēta kā parādniece, liecina Lursoft dati.

SIA Ovi reģistrēto ķīlu nodrošinātā prasījuma summa veido 16,76 milj. Ls, un ķīlu ņēmējs ir Swedbank. Ķīlu parādnieki ir SIA Bunkeroil, SIA Ovi Rīga, SIA Trans Quadrant Riga, kā arī SIA Ovi.

Tāpat jaunas ķīlas reģistrējusi arī SIA Bunkeroil un SIA Alkonte. Abu šo ķīlu parādnieku vidū minēts arī SIA Ovi.

SIA Ovi reģistrēta 1992.g ada 21. aprīlī, un tās īpašnieks ir Lihtenšteinā reģistrēts uzņēmums Asiavoy LLC un SIA Carnel, kas pieder ir ASV reģistrētai kompānijai Ailtrans LLC.

SIA Ovi ir kapitāldaļu turētāja SIA Ovi Rīga, SIA Bunkeroil, SIA Trans Quadrant Riga, SIA Alkonte.

Uzņēmuma pamatkapitāls ir 2,33 milj. Ls. 2012. gadā SIA Ovi apgrozīja 17,3 milj. Ls, ierindojoties Latvijas lielāko uzņēmumu saraksta TOP 500 252. vietā. Kompānijas peļņa veidoja 730 tūkst. Ls. Uzņēmums vēl nav iesniedzis 2012. gada pārskatu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai Latvijā varētu ieviest izbraukuma degvielas tirdzniecību, kas būtiski atvieglotu degvielas iegādi lauku reģionu iedzīvotājiem, ir nepieciešams sakārtot likumdošanu, kas šādu pakalpojumu atļautu realizēt - komentē AS VIRŠI-A valdes priekšsēdētājs Jānis Riekstiņš.

Ja 90. gadu sākumā Latvijas lauki bija Latvijas saknes, kuras rūpīgi tika izkoptas, tad šobrīd mēs tās izcērtam - valsts slēdz skolas, slimnīcas, samazina pašvaldību skaitu. Samazinoties cilvēku skaitam laukos, arī degvielas mazumtirgotājiem kļūst neizdevīgi veidot biznesu. Ir jāapzinās, ka lauku reģionos, kur degvielas uzpildes stacijas paliek arvien mazāk, nākotnē šāda tendence saglabāsies. Pat vadošie tirgus līderi izvēlas neattīstīt degvielas uzpildes stacijas lauku reģionos neizdevīguma dēļ.

Šobrīd pastāv divas iespējas - vai nu mēs aizmirstam par lauku iedzīvotājiem, un viņi ir spiesti mērot 30 un vairāk kilometru attālumu līdz tuvākajai uzpildes stacijai, vai arī īstenojam degvielas izbraukuma tirdzniecību. Lai gan jau pirms vairākiem gadiem degvielas tirgotāji ir apsvēruši šāda pakalpojuma īstenošanu, nepieciešamās izmaiņas likumdošanā līdz šim nav veiktas. Šobrīd vienīgā iespēja ir iegādāties degvielu vairumtirdzniecībā, kas paredz, ka pircējam vienā reizē ir jāiegādājas vismaz 1000 litri degvielas. Būsim reālisti - reti kurš lauku iedzīvotājs spēj vienā reizē nopirkt 1000 litrus degvielas, turklāt būtiski ir arī pareizas degvielas uzglabāšanas nosacījumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kā top? Ovi Watch koka pulksteņi

Ilze Žaime,24.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā rubrikā "Kā top?" portāls "Db.lv" aicina ielūkoties pulksteņu "Ovi Watch" darbnīcā, lai uzzinātu, kā tiek izgatavoti koka rokaspulksteņi.

Uzņēmums "Ovi Watch" darbu uzsāka 2016.gadā un līdz šim brīdim Liepājā izgatavotos pulksteņus ir pārdevis jau vairāk nekā 40 pasaules valstīs. "Lielākā daļa pulksteņu pircēju nāk no Vācijas, pateicoties lielajam pieprasījumam interneta vietnē "Amazon.de"," stāsta uzņēmuma līdzīpašnieks un pulksteņu dizaina radītājs Ivo Asns.

Viņš secinājis, ka, lai gan pulksteņus ražo jau četrus gadus, arī Latvijā ik brīdi kāds atzīst, ka par šādu uzņēmumu dzird pirmo reizi.

Četru darbības gadu laikā konkurence vietējo ražotāju vidū esot krietni mainījusies. "Ražot koka pulksteņus kļuva diezgan populāri, arī Latvijā to uzsāka vairāki uzņēmumi, taču, gadiem ejot, citi mazie ražotāji darbību pārtrauca. Tas nav tik vienkāršs bizness, jo rokaspulksteņu no koka pasaulē netrūkst.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

SIA Ovi pērn krities gan apgrozījums, gan peļņa

Gunta Kursiša,12.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas un bāzes eļļu vairumtirgotājas, kuģu bunkurēšanas un naftas produktu pārkraušanas kompānijas Ovi apgrozījums pērn krities par 6,9%, savukārt peļņa, salīdzinot ar 2011. gadu, noslīdējusi par 11,3%, liecina Lursoft dati.

2012. gadā uzņēmums apgrozīja 17,3 miljonus latu, bet peļņa bija 646,2 tūkstoši latu.

Kopumā SIA Ovi aktīvu bilances vērtība 2012. gadā samazinājusies par 665,6 tūkst. Ls, sasniedzot 9,2 milj. Ls. Uzņēmuma pašu kapitāls pērn palielinājies par 646,2 tūkst. Ls, pieaugot līdz 5,3 milj. Ls, liecina informācija Lursoft.

SIA Ovi kapitāldaļu turētāji ir Lihtenšteinas Asiavoy Llc un SIA Carnel, kas, savukārt, pieder ASV reģistrētajai kompānijai Oiltrans Llc.

Latvijas lielāko uzņēmumu TOP 500 SIA Ovi ierindojas 252. vietā. TOP 500 veidots, vērtējot uzņēmumu apgrozījumu 2011. gadā, un SIA Ovi aizpērn apgrozīja 17,3 miljonus Ls un nopelnīja - 730 tūkst. Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība otrdien apstiprināja Klimata un enerģētikas ministrijas (KEM) izstrādāto Transporta enerģijas likumu.

KEM norāda, ka transporta sektors ir otrs lielākais emisiju avots Latvijā, kas veido 37% no kopējā emisiju apjoma tautsaimniecības sektoros. Regulējuma mērķis ir veicināt transporta nozares "zaļināšanu". Likumprojekts tiek virzīts tālākai apstiprināšanai Saeimā.

Klimata un enerģētikas ministrs Kaspars Melnis (ZZS) norāda, ka apstiprinātais regulējums dos signālu vietējās biodegvielas ražošanas attīstībai Latvijā, kas attiecīgi atstās pozitīvu iespaidu uz jaunu darba vietu veidošanu, īpaši Latvijas reģionos.

"Mūsu mērķis ir veicināt transporta nozares "zaļināšanu" - ne tikai domājot, kā veicināt auto nomaiņu, izmantojot zaļās tehnoloģiju priekšrocības, bet arī, kā nodrošināt, lai mūsu esošais autoparks izmanto videi un cilvēkam drošu enerģiju transportā, veicinot arī uzlādes iespēju paplašināšanu," pauž Melnis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājā bāzētais koka pulksteņu ražotājs "Ovi Watch" saviem klientiem oktobrī sāk piedāvāt jaunu produktu - statīvu klēpjdatoriem, ko iespējams vienkārši salikt un izjaukt jebkurā vietā.

Produkts tiek piedāvātas trīs dažādās versijās - riekstkoka, zebrāno koka un padauka.

Statīvu, galvenokārt, raksturo tā mobilitāte - to ir iespējams salikt un atkal izjaukt tikai dažu sekunžu laikā, tādējādi, sniedzot patērētājam iespēju savu iesākto darbu pārtraukt un turpināt citur.

Kā top? Ovi Watch koka pulksteņi 

Šajā piektdienā rubrikā "Kā top?" portāls "Db.lv" aicina ielūkoties pulksteņu "Ovi Watch"...

Šāda statīva izmantošana sniedz arī ergonomiskus ieguvumus. Klēpjdatora ekrāns, atrodoties uz statīva, ir novietots acīm un stājai piemērotākā leņķī, tādējādi ļaujot lietotājam komfortablāk strādāt ar datoru.

"Ovi Watch" produktu klāstā jau ir tādi produkti kā rokas pulksteņi, sienas pulksteņi, tauriņi, saulesbrilles un auskari, un tie visi ir gatavoti no augstākās kvalitātes koka, turklāt, to ražošanā tiek izmantoti vairāk nekā 5 dažādi koku veidi.

Db.lv jau rakstīja, ka "Ovi Watch" darbu uzsāka 2016.gadā un līdz šim brīdim Liepājā izgatavotos pulksteņus ir pārdevis jau vairāk nekā 40 pasaules valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

OVI reģistrē divas jaunas komercķīlas

Žanete Hāka,26.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas un bāzes eļļu vairumtirgotājam SIA OVI reģistrētas divas jaunas komercķīlas par kopējo vērtību 1,466 miljoni eiro, liecina Lursoft dati.

Abu ķīlu ņēmējs ir AB Nordea Bank un par labu bankai uzņēmums ieķīlājis visu savu mantu kā lietu kopību uz ieķīlāšanas brīdi, kā arī lietu kopības nākamās sastāvdaļas.

Uzņēmuma vadība norāda, ka pērn SIA OVI pārkrauto naftas produktu apjoms sasniedza 240,351 tonnu. Eļļa veido 55,5% no uzņēmuma naftas produktu pārkraušanas apjoma. SIA OVI neto apgrozījums pērn sasniedza 11,526 miljonus eiro, kas ir par 49,8% mazāk nekā iepriekšējā pārskata perioda. 2013. gadu uzņēmums noslēdza ar peļņu 685,607 tūkstošu eiro apmērā.

Kā liecina Lursoft datu bāzēs pieejamie informācija, SIA OVI kapitāldaļu turētāji ir Lihtenšteinā esošais ASIAVOY LLC (83,6%) un SIA Cernel (16,4%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Kas gaidāms degvielas mazumtirdzniecības nozarē?

"Virši" izpilddirektors Jānis Vība,06.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadīto gadu degvielas tirdzniecības nozarē var raksturot kā izteikti dinamisku — alternatīvo degvielas veidu attīstība un klimata jautājumu aktualizēšanās, klientu augošās prasības sīvas konkurences apstākļos, jaunāko tehnoloģiju ieviešana un izmaiņas likumdošanā ir tikai daži no faktoriem, kuri ietekmēja nozares attīstību un tās spēlētājus.

Tajā pašā laikā degvielas tirdzniecība ir viena no jomām, kas joprojām piedāvā izaugsmes potenciālu uzņēmumiem, kuri nebaidās no izaicinājumiem. Analizējot nozares būtiskākos notikumus 2019. gadā, jāizceļ galvenās tendences, kas būs aktuālas arī nākotnē.

NOZARES ATTĪSTĪBA: tirgus izaugsmes tempi sarūk

Neskatoties uz to, ka pēdējo gadu laikā Latvijā novērots straujāks ekonomikas pieaugums nekā vidēji Eiropā, degvielas mazumtirdzniecības apjomi 2019. gadā turpināja palēnināties – benzīna un autogāzes realizācija 10 mēnešos samazinājās attiecīgi par 4,7% un 11,8%, salīdzinot ar to pašu periodu 2018. gadā, savukārt, dīzeļdegvielas mazumtirdzniecība uzrādīja mērenu pieaugumu 3% apmērā, kas bija par 1,3 procentpunktiem mazāk, salīdzinot ar iepriekšējā gada rādītājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušais gads Igaunijā bija saistīts ar skandālu, kas izcēlās ap naftas produktu tirdzniecības uzņēmumu Olerex. Igaunijas plašsaziņas līdzekļos plaši aprakstīts, kā mazumtirgotājs ticis pieķerts izvairoties pievienot degvielai ar likumu noteikto obligāto bioloģisko piedevu vai biodegvielu.

Skandāls nav norimis arī šajā gadā, tiesvedības turpinās. Latvijā uzņēmumam Olerex pieder degvielas staciju tīkli Kool, 2022.gadā Igaunijas kompānija pārņēma arī 27 no kopumā 29 "Gotika Auto" degvielas uzpildes stacijām.

Atbilstoši Igaunijas presē minētajam, veicot šo pārkāpumu pārkāpumu, uzņēmums guvis nelikumīgu virspeļņu, jo fosilā degviela ir lētāka kā biodegviela. Tādējādi ne tikai nav izpildītas prasības pret vidi bet arī citi nozares uzņēmumi tikuši nostādīti nelabvēlīgos konkurences apstākļos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No aprīļa sākuma visās Neste Oil degvielas uzpildes stacijās Latvijā uzsāta degvielas Neste Futura tirdzniecība.

Kā norāda uzņēmums, tad Neste Futura degvielas satur piedevas, kas ļauj uzturēt benzīna un dīzeļa dzinējus tīrākus.

«Pats galvenais, ka jaunās Neste Futura degvielas ir piemērotas visa veida automašīnām, neatkarīgi no auto vecuma un jaudas parametriem,» uzsvēr Neste Oil viceprezidents mazumtirdzniecības jautājumos Panu Kopra.

Neste Futura tiks piegādāta no Neste Oil rūpnīcas Porvo, Somijā. Neste Oil degvielas uzpildes stacijās Latvijā 95. un 98.markas benzīnu turpmāk pārdos ar nosaukumu Neste Futura 95 un Neste Futura 98, savukārt dīzeļdegvielu – ar nosaukumu Neste Futura dīzeļdegviela.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nelegālā degviela, kas, visticamāk, tirgota Trest degvielas uzpildes stacijās, nākusi no Krievijas vai Baltkrievijas, ziņoja Latvijas Televīzijas raidījums de facto. Tā tranzītā bija jāved tālāk. Taču, īstenojot shēmas, tikusi notirgota autovadītājiem Rīgā.

Jau vairāk nekā nedēļu darbība pārtraukta sešās Trest degvielas uzpildes stacijās Maskavas, A.Deglava, Duntes, Mīlgrāvja, Dzelzavas ielās un Brīvības gatvē. Šīs vietas tur aizdomās par nelegālās degvielas tirdzniecību. Autovadītāji, iespējams, pat nav nojautuši, ka savos spēkratos ielējuši tikai benzīnam līdzīgu maisījumu. Toties samaksājuši par to kā par īstu preci. Muitas kriminālpārvaldes darbinieki kopumā konfiscējuši apmēram 100 tonnu nelegālās degvielas, no tās tikai 3 tonnas bijis dīzelis, pārējais – benzīns.

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Muitas kriminālpārvaldes direktors Edijs Ceipe norāda, ka «tā ir trešo valstu degviela, visticamāk, no tuvākajām valstīm - no Krievijas vai Baltkrievijas. Latvijai vesta cauri tranzītā – nafta, eļļas un dažādi citi šķīdumi vai degviela. Tad, jau dažādas viltības izmantojot, nonākusi iekšējā tirgū.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

FOTO: Circle K klienti interesējas, kā pareizi izrunāt jauno nosaukumu

Dienas Bizness,01.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas uzpildes staciju (DUS) Circle K darbiniekiem saistībā ar pāreju no Statoil zīmola uz Circle K visbiežāk klienti vaicā, kāpēc tiek veikta zīmola maiņa, un interesējas, kā pareizi izrunāt jauno nosaukumu, portālam db.lv atklāja Circle K Latvia Mazumtirdzniecības vadītājs Viesturs Astičs.

«Visbiežāk cilvēki vēlas uzzināt, kāpēc veicam zīmola maiņu. Mūsu darbinieki stāsta, ka mūsu īpašnieks – Kanādas uzņēmums Alimentation Couche Tard Inc. - pirms pieciem gadiem, iegādājoties Statoil Fuel & Retail uzņēmumu, Statoil zīmola lietošanas licenci ieguva tikai uz noteiktu laiku, jo ar Statoil zīmolu turpina darboties Norvēģijas naftas ieguves uzņēmums,» stāsta V. Astičs.

Viņš atzīmē, ka līdz šim kanādiešu grupas uzņēmums visā pasaulē strādāja ar pieciem lieliem zīmoliem un pienācis laiks izšķirties – turpināt darbu ar vairākiem vai ieviest vienu. Lai klienti visā pasaulē atpazītu uzņēmuma apkalpošanas standartus un piedāvājumus, nolemts saglabāt zīmolu, kuram ir vislielākais tirdzniecības vietu skaits, tāpēc turpmāk tiks lietots viens globāls zīmols – Circle K, kuram būs vairāk nekā 15 tūkstoši tirdzniecības vietu visā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latviešu koka rokaspulksteņu ražotājs Ovi Watch publiskojis video, kurā uzfilmēts, kā no cēlkoka gabala var uztaisīt rokas pulksteni.

Materiālā ir uzskatāmi atainots, kā tiek radīts pulkstenis, sākot no cēlkoka gabala līdz gatavam produktam.

Ovi Watch koka rokas pulksteņu projekts aizsākās šā gada janvārī, kad kompānija sāka pūļa finansējuma kampaņu, kuras laikā tika savākti nepieciešamie līdzekļi, lai varētu uzsākt pulksteņu ražošanu Liepājā.

No 19. - 23. oktobrim Ovi Watch prezentē savu produkciju Āzijas tirgum izstādē BIG+BIH 2016.

Video skatāms zemāk:

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Biopiejaukums un CO2 nodoklis cels degvielas cenas

Māris Ķirsons,04.01.2024

Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas ilggadējais valdes priekšsēdētājs un degvielas mazumtirdzniecības SIA Astarte nafta valdes priekšsēdētājs Ojārs Karčevskis.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2024. gada degvielai Latvijā būs obligātais biodegvielas piejaukums, kas ietekmēs arī šo produktu realizācijas cenu, perspektīvā to paaugstinās arī CO2 emisiju kvotu iegāde.

Obligātais biodegvielas piejaukums nav nekas jauns, jo Latvijas valdība jau 2009. gadā pieņēma lēmumu par biopiejaukumu benzīnam un dīzeļdegvielai, kura procentuālais apjoms tika pakāpeniski palielināts, vienlaikus šāds piejaukums nebija nepieciešams arktiskajai (ziemas) dīzeļdegvielai. Savukārt strauji pieaugošo degvielas cenu un līdz ar to visa veida pārvadājumu sadārdzinājuma slāpēšanai valdība no 2022. gada 1. jūlija līdz 2023. gada 31. decembrim atcēla obligātā biopiejaukuma prasību benzīnam un dīzeļdegvielai un tas kļuva par brīvprātīgu pasākumu, jo īpaši ja jau bija iepirkti biopiejaukuma komponentu krājumi. Tādējādi no 2024. gada 1. janvāra 95. markas benzīnam 10% apmērā tiks pievienots bioetanols, bet no 1. aprīļa līdz 31. oktobrim dīzeļdegvielai 7% apmērā — biodegviela, kas ietekmēs degvielas pārdošanas cenas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būvniecības valsts kontroles birojs (BVKB) novembrī uzsāk tirdzniecībā esošās degvielas paraugu noņemšanu un testēšanu.

Līdz 2021.gada beigām BVKB plāno pārbaudīt kopumā 450 dīzeļdegvielas un benzīna marku Nr. 95 un Nr. 98 paraugus, informē BVKB.

Paraugu noņemšana notiks uz vietas degvielas uzpildes stacijās (DUS) visā Latvijas teritorijā, iepriekš nebrīdinot uzņēmumus.

BVKB pēc nejaušības principa atlasījis DUS, lai nodrošinātu to, ka degvielas paraugu noņemšana tiek īstenota visā Latvijas teritorijā. Latvijā šobrīd ir vairāk nekā 540 DUS.

Degvielas kvalitātes testēšana paredzēta akreditētā laboratorijā, atbilstoši 2002.gada 1.janvāra Ministru kabineta noteikumiem Nr. 322 "Noteikumi par benzīna un dīzeļdegvielas atbilstības novērtēšanu", kas nosaka tehniskās specifikācijas Latvijas tirgū piedāvātajām degvielām, ko izmanto autotransporta līdzekļu dzinēju darbināšanai, ņemot vērā šo dzinēju tehniskās prasības saistībā ar veselības un vides aizsardzību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gadījumā, ja ar automašīnām nedēļas nogalēs un brīvdienās, ievērojot jaunos noteikumus pret Covid-19 izplatību, drīkst pārvietoties, tad būtu nepieciešams atļaut arī auto piederumu tirdzniecību, jo tie padara braukšanu ar auto drošu, pauda degvielas mazumtirgotāji, kas saviem klientiem sniedz arī citu preču tirdzniecības pakalpojumus.

Kā skaidroja "Kool Latvija" administratīvo lietu un mārketinga jautājumu speciāliste Laura Lindermane, "Kool Latvija" jautājums par tādu preču kā logu šķidrumu, motoreļļu, auto lampiņu tirdzniecību ir ļoti aktuāls, jo nereti bez šo preču iegādes ar auto nedrīkst braukt, vai tas nedarbojas.

""Kool Latvija" ir skaidrs, ka, veicot pēdējās izmaiņas Ministru kabineta noteikumos, kas skar mazumtirdzniecību, nav ņemta vērā degvielas mazumtirdzniecības nozare. Latvijā ir vairāk nekā 200 degvielas uzpildes stacijas, tostarp, arī "Kool Latvija". Strādājam nozarē, kas Latvijā nodarbina vairākus tūkstošus darbinieku. Ikdienā cilvēki iebrauc iegādāties pirmās nepieciešamības preces ne tikai sev, bet arī saviem auto," sacīja Lindermane.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Degvielu aprīlī tirgo vairāk, savukārt pārtikas un nepārtikas preces mazāk nekā pirms gada

Db.lv,30.05.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirdzniecības apjomi šā gada aprīlī samazinājušies par 3%, bet pret iepriekšējo mēnesi pieauguši par 1,3%, norāda jaunākie Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Samazinājumu pret pērnā gada aprīli veido pārtikas un nepārtikas (izņemot degvielu) preču grupu apjomu sarukumi, savukārt degvielas mazumtirdzniecība aprīlī pieaugusi. Mazumtirdzniecības apjomu samazinājumu ietekmē pērnā gada augstā bāze, kad pēc ierobežojumu atcelšanas martā arī pērnā gada aprīlī tirdzniecība bija aktīvāka nekā ierasts. Turklāt patēriņa preču augstās cenas mudina iedzīvotājus rūpīgāk izvērtēt pirkumu nepieciešamību. Aprīlis bija pēdējais apkures mēnesis, tādējādi iedzīvotājiem par mājokļu apsildi izdevumi bijuši gan aprīlī, gan maijā, kas arī samazina brīvos līdzekļus, kuri potenciāli varēja nonākt mazumtirdzniecībā.

Šā gada četros mēnešos mazumtirdzniecības apjomi samazinājušies par 2,1%, ko noteica 5,8% sarukums pārtikas mazumtirdzniecībā. Nepārtikas preces (bez degvielas) tirgotas par 1% mazāk nekā pērnā gada četros mēnešos, bet degviela tirgota par 3% vairāk, ko veicina degvielas cenu samazinājumi gada griezumā šā gada martā un aprīlī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas transporta un loģistikas organizācijas pieļauj, ka varētu atjaunoties tendence pirkt degvielu Latvijā, ja valsts neiesaistīsies degvielas cenu regulēšanā.

Igaunijas transporta un loģistikas organizāciju izplatītajā paziņojumā teikts, ka visiem degvielas lietotājiem ir divas nozīmīgas ziņas - Eiropas Savienība gatavojas noteikt embargo Krievijas naftai un Latvija plāno uz laiku atcelt prasību par biopiedevām degvielai.

"Ja finanšu ministre neizpildīs savu iepriekš doto solījumu un valsts nerīkosies, tas nozīmē, kas cenas degvielas uzpildes stacijās saglabāsies augstas un var atjaunoties pārrobežu tirdzniecība," brīdināts organizāciju paziņojumā.

Degvielas cenu līmenis Latvijā ir valsts politikas spogulis 

Degvielas cenu pieauguma galvenais iemesls ir enerģētikas krīze, kura sākās 2019. gada vēlā...

"Pat piecu centu cenas atšķirība degvielas uzpildes stacijās mudinās Igaunijas pārvadātājus degvielas tvertnes piepildīt Latvijā. Vienlaikus Latvijā cer cenu samazināt par 12-14 centiem," norādīja Igaunijas Loģistikas un kravu pārvadājumu asociācijas valdes loceklis Herki Kitsings, piebilstot, ka tie visi ir būšot Igaunijas valsts budžetam zaudēti līdzekļi.

"Valsts vēstījums līdz šim ir bijis ļoti labs attiecībā uz akcīzes nodokļa politikas un citu degvielas cenu ietekmējošu regulējumu līdzsvarošanu ar kaimiņvalstīm. Pienācis laiks, kad var atjaunoties senā situācija ar pārrobežu tirdzniecību un Igaunijas uzņēmumi zaudēs konkurētspēju, ja vien valsts nerīkosies," brīdināja asociācijas padomes loceklis Rainers Rohtla.

Asociācija atgādina, ka tad, kad akcīzes nodoklis degvielai Igaunijā bija augstākas nekā kaimiņvalstīs, valsts zaudēja miljoniem eiro, jo pārvadātāji degvielu pildīja citās valstīs. Tāpat Igaunijas uzņēmumu konkurētspēja kritās, jo nodevas bija augstas un tika zaudēta liela tirgus daļa ārvalstu kompānijām.

Pērn novembrī Igaunijas parlaments nolēma atlikt šogad plānoto akcīzes nodokļa degvielai celšanu, un pēc tam ārējās tirdzniecības dati liecināja, ka zemāka nodeva ļāvusi valsts ienākumus no transporta sektora trīs mēnešos palielināt septiņas reizes salīdzinājumā ar vidējiem ienākumiem pēdējo četru gadu laikā, kad nodeva bija lielāka, klāsta asociācija.

"Ministri ir teikuši, ka, samazinot jebkuru nodokli, ir nepieciešama ienākumu kompensācija. Pēc iepriekšējās akcīzes nodokļa samazināšanas valstij un Igaunijas Statistikas departamentam jau ir konkrēti dati, kas liecina, ka zemāks akcīzes nodoklis sniedza lielākus ienākumus valstij, jo sektors atguva konkurētspēju," paziņoja Kitsings.

Viņš arī apgalvoja, ka visneaizsargātākā sabiedrības daļa vairs nevar atļauties degvielu, lai aizbrauktu uz darbu.

Jau vēstīts, ka maija sākumā Latvijas valdības koalīcija konceptuāli vienojusies par risinājumu, kas atļautu tirgotājiem pārdot degvielu bez biopiedevas no šā gada 1.jūlija līdz 2023.gada beigām.

Eiropas Komisijas piedāvātajā sestajā sankciju paketē paredzēts noteikt Krievijas naftas embargo.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Virši-A: tabakas tirdzniecības aizliegums nolems iznīcībai reģionu DUS

Nozare.lv,03.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rosinātās izmaiņas likumā «Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu» radīs lielus zaudējumus degvielas uzpildes stacijām lauku reģionos, nolemjot tās pakāpeniskai iznīcībai, norāda uzņēmuma Virši-A valdes priekšsēdētājs Jānis Riekstiņš.

«Likuma izmaiņas viennozīmīgi vēl vairāk palielinās cigarešu kontrabandas apjomu, nemazinot smēķētāju skaitu Latvijā,» uzskata uzņēmuma vadītājs.

Lauku reģionu degvielas uzpildes stacijās tabakas izstrādājumu tirdzniecība veidojot līdz pat 40% no kopējā apgrozījuma, savukārt priekšlikumi likuma grozījumiem nosaka aizliegt tabakas izstrādājumu tirdzniecību ne tikai kioskos, bet arī degvielas uzpildes stacijās, kur zāles platība ir mazāka par 20 kvadrātmetriem. «Tātad tabakas tirdzniecība būs jāaizliedz visās tirdzniecības vietās, kurās tabakas izstrādājumi nav izvietoti atsevišķā tirdzniecības zāles zonā. Lai uzņēmums spētu nodrošināt šīs prasības, nepieciešamas papildu investīcijas degvielas uzpildes staciju pārbūvē, kas būtu vēl papildu solis pretim lauku DUS iznīcībai,» uzskata kompānijas vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

KP: Lielo degvielas mazumtirgotāju tirgus daļas palielinājumu nodrošina mazāko spēlētāju pazušana

Nozare.lv,04.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2007.gadā trīs lielo degvielas mazumtirgotāju - SIA Statoil Fuel&Retail Latvia, SIA Neste Latvija un SIA Lukoil Baltija R - kopējā tirgus daļa bija 53%, bet 2012.gadā - jau 60%, un šis pieaugums ir iegūts uz mazāko degvielas tirgotāju rēķina, šodien žurnālistiem sacīja Konkurences padomes (KP) vadītāja Skaidrīte Ābrama.

Tajā pašā laikā viņa atzina, ka mazu un neefektīvu tirgus dalībnieku nevar aizkavēt palikt tirgū. «Ja lielie konkurenti spēj piedāvāt jaunus pakalpojumus, nevar piespiest pircējus izmantot mazā tirgotāja ne tik labas kvalitātes pakalpojumu un servisu,»

atzina KP vadītāja.

Pēc Ābramas sacītā, pēdējos gados lielākajam degvielas mazumtirdzniecības tirgus spēlētājam Statoil tirgus daļa nav augusi, taču pieaugumu piedzīvojušas Neste un Lukoil.

Ābrama uzsvēra, ka KP seko līdzi tam, kā notiek degvielas mazumtirgotāju apvienošanās, un uzrauga, lai kādos ģeogrāfiskos tirgos atsevišķi spēlētāji neiegūtu dominējošu stāvokli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Brent nafta četru mēnešu zemākajā līmenī

Žanete Hāka,07.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien Brent markas nafta saruka līdz vairāk nekā četru mēnešu zemākajam līmenim, jo ASV pieauga naftas rezerves, bet Eiropā šogad ir siltāks laiks nekā parasti, raksta Bloomberg.

Ziemeļjūras naftas cena samazinājās par 0,9%, kritumam turpinoties jau trešo dienu pēc kārtas. Brent cena decembra piegādēm sasniedza 104,27 dolārus par barelu. Trešdienu cena noslēdza pie 105,24 dolāriem par barelu, kas ir zemākais līmenis kopš 2. jūlija.

ASV vieglās jēlnaftas cena ceturtdien piedzīvoja svārstības, pieaugot par 20 centiem līdz 95 dolāriem par barelu.

Pagājušajā nedēļā ASV benzīna rezerves saruka līdz 210 miljoniem barelu, kas ir zemākais līmenis kopš pērnā gada novembra. Pieprasījums pieauga līdz 9,29 miljoniem barelu dienā, kas ir augstākais līmenis kopš jūlija.

Šajā gadā ASV, kas ir lielākais naftas patērētājs pasaulē, veidos 21% no kopējā pasaules naftas pieprasījuma, otrajā vietā ierindojot Ķīnu, paredz Starptautiskā Enerģētikas aģentūra.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirgotājos valsts saskata peramos zēnus un, savelkot arvien jaunu ierobežojumu žņaugu, kavē nozares attīstību, kura pašlaik šūpojas uz šaura tilta

Tādu ainu zīmē DB un DNB bankas rīkotās apaļā galda diskusijas dalībnieki. Jaudu attīstībai piešķir jaunu spēlētāju ienākšanas potenciāls un gaidāmās struktūras izmaiņas, kas piemet piparus sagaidāmajai mazumtirdzniecības jomas stagnācijai.

Patēriņa līkloči

Iekšzemes izaugsmi galvenokārt virza tieši privātais patēriņš, liecina Latvijas Bankas dati. Mājsaimniecību maksātspēju veicinājis algu kāpums un zemā inflācija. Par iedzīvotāju pirktspējas uzlabošanos liecina arī pārmaiņas mājsaimniecību patēriņa struktūrā, tajā sarūkot izdevumiem par pirmās nepieciešamības precēm un pakalpojumiem. Līdz ar to mazumtirdzniecībā var novērot pieaugumu, taču tas ir neliels un turpina noplakt. Latvijas Tirgotāju asociācijas (LTA) prezidents Henriks Danusēvičs ir nemierā ar Finanšu ministrijas interpretāciju par statistikas datiem, uz āru rādot pozitīvāku situāciju, nekā to redz nozares dalībnieki. Izteiktu patēriņa pieaugumu mazumtirgotāji neizjūt, arī vidējā patērētāja maciņā naudas pieaugumu īsti nesaskata. Pozitīvs signāls ir augošā tendence iegādāties sadzīves un mājas labiekārtošanas preces, kas varētu liecināt par to, ka cilvēki vēlas nostabilizēt savu dzīvi Latvijā, atzīmē H. Danusēvičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices līdzfinansētajam Sarkandaugavas sanācijas projektam ir grūti atrast 0,7 milj. eiro, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Lai līdz 2016. gada beigām sekmīgi pabeigtu gan videi, gan biznesa turpināšanai nozīmīgo jau kopš 19. gadsimta piesārņotās (tostarp ar naftas produktiem padomju laikā) Rīgas ostas teritorijas attīrīšanu, Latvijai jāatrod 673,2 tūkst. eiro, taču kopš vasaras tas ir izrādījies visai sarežģīts uzdevums, kurā iesaistītie (Valsts vides dienests (VVD), Rīgas dome (RD), Rīgas brīvostas pārvalde (RBP), Finanšu ministrija (FM)) cenšas atrast vajadzīgo naudu cits cita kabatā. Visi gan apliecina projekta svarīgumu un ieinteresētību tā realizācijā, taču atsevišķu pušu rīcība šobrīd liecina par pretējo. Neviens gan īsti nepieļauj domu, ka nauda netiks atrasta, tā apdraudot projekta veiksmīgu pabeigšanu un valsts reputāciju. Savukārt Šveicei nav būtiski, kas ir naudas devējs, tomēr līdzfinansējuma procents mainītos no 85% uz 60%, ja līdzekļu avots nebūtu valsts vai pašvaldība. Tā kā projekta ieviesējs pieteicis projektu Pasaules enerģijas balvai 2015, kur tā izvērtēšana paredzēta nākamā gada pavasarī, būtu dīvaini, ja projekts kavētos līdzfinansējuma piešķiršanas dēļ. Oktobra nogalē Šveices Konfederācijas parlamenta deputāti, apmeklējot Sarkandaugavu, projektu novērtēja atzinīgi, vēstīja FM.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kompānija Sergevi svin savu piekto dzimšanas dienu

Dienas Bizness,27.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo desmit gadu laikā Īrijā ir dzimuši daudzi latviešu projekti, tomēr liela daļa no tiem nav sagaidījuši pat savu trešo dzimšanas dienu. Tāpēc piecu gadu jubileja – un tieši tik gadu dzimšanas dienu nosvinēja kompānija Sergevi - uzskatāma par nopietnu pieteikumu Zaļās salas latviešu vēsturē, vēsta portāls Baltic Ireland.

Sergevi nodarbojas ar izklaides un kultūras pasākumu rīkošanu.

Pasākuma afiša vēstījusi, ka kompānijas Sergevi dzimšanas dienas ballē publiku iepriecinās grupa Galaktika un Māsas Legzdiņas, bet viesmāksliniekiem no Latvijas pirms kāpt uz skatuves bija jāgaida divas stundas, jo tieši tik ilgs laiks bija vajadzīgs, lai savas dāvanas un ziedus pasniegtu daudzie apsveicēji.

Pēc sirsnīgās apsveikumu ceremonijas kompānija Sergevi jeb citiem vārdiem sakot – Evita un Sergejs Kudrjašovi, pateicās gan čaklākajiem pasākumu apmeklētājiem, gan saviem daudzajiem palīgiem.

Evita un Sergejs Kudrjašovi dzimšanas dienas svinību laikā vairākkārt uzsvēra: «Kamēr būsiet Jūs, būsim arī mēs!»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Piesārņojumu Sarkandaugavā par trīs miljoniem varētu mazināt Intergeo-R

Gunta Kursiša,12.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts vides dienests par uzvarētāju Sarkandaugavas piesārņojuma likvidēšanas darbu konkursā pasludinājis p/a Intergeo-R, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības ibroja (IUB).

Db.lv jau rakstīja, ka attīrīšanas darbus plānots veikt SIA Ovi jeb bijušā Rīgas naftas eļļu uzņēmuma teritorijā, šim mērķim atvēlot vairākus miljonus eiro. Uzņēmumam 32 mēnešu laikā būs jāveic projektēšana un būvdarbi, savukārt par konkursa uzvarētāju tiks atzīts tas komersants, kurš piedāvās saimnieciski izdevīgāko variantu. Piedāvājumus un pieteikumus varēja iesniegt līdz 1. aprīlim.

Konkursā pieteicās divi uzņēmumi, bet uzvarēja piegādātāju apvienība Intergeo-R, kas darbus piedāvāja veikt par 3,2 miljoniem eiro.

Bijušajā Rīgas naftas eļļu uzņēmuma teritorijā Tvaiku ielā 35 pašlaik atrodas SIA Ovi Rīga. Glābšanas darbu laikā teritorijā būs jāveic piesārņotās grunts sanācija un gruntsūdeņu attīrīšana no naftas produktiem. Lai novērstu naftas produktu noplūdi virszemes ūdeņos, būs jānorobežo Sarkandaugavai pieguļošo uzņēmuma teritoriju ar bonām, jānodrošina efektīva kanalizācijas darbība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Papildināta - Lielākā komercķīla – Latvijas finierim

Žanete Hāka,02.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā lielāko komercķīlu – 36,6 miljonu latu apmērā - reģistrējis kokapstrādes uzņēmums AS Latvijas finieris, liecina Uzņēmumu reģistra statistika.

Ķīlas ņēmējs bijusi DNB banka. Kā skaidro uzņēmums, ņemot vērā AS UniCredit Bank saimnieciskās darbības stratēģijas maiņu Latvijā un Baltijas valstīs kopumā, AS Latvijas finieris ir refinansējis aizdevumu no iepriekšminētās bankas, noslēdzot pārjaunojuma līgumu ar AS DNB banka.

Otra lielākā komercķīla bijusi ķīmisko vielu vairumtirgotājam SIA Latagrokoncerns – 10,5 miljonu latu apmērā, un to ņēmusi AS SEB banka.

Trešo lielāko komercķīlu ņēmusi Jyske Bank – tās vērtība bijusi 9,01 miljons latu, un kā devēji reģistrēts graudaugu audzētāja SIA L.A.P. un cūkkopības uzņēmums SIA Starteris, savukārt kā parādnieks reģistrēts lauksaimniecības iekārtu tirgotājs SIA FarmTech.

Komentāri

Pievienot komentāru