Sešarpus miljonus latu izmaksājušajam Čakstes bulvārim Jelgavā jau trīs mēnešus pēc atklāšanas nepieciešami tūkstošiem latu vērti uzlabojumi, raksta reģionālais medijs Zemgales Ziņas.
Vairākas kļūdas, par kurām jelgavnieki čaloja vēl pirms Čakstes bulvāra un jaunā Mītavas tilta atklāšanas, trīs mēnešus pēc objekta nodošanas ekspluatācijā saskatāmas arvien izteiksmīgāk, vēsta laikraksts. Tagad rekonstrukcijas pasūtītāja - pašvaldība - attaisnojot uzņēmumu, jo tas darbus veicis vēlu rudenī. Savukārt kompānija lietišķi sakot - trūkumus gatava novērst visā trīs gadu garantijas termiņā, bet neuzņemas atbildību par lietām, ko pasūtītājs nemaz nav prasījis paveikt.
Par to, ka 800 tūkstošus latu izmaksājušajam tiltam margu lejasdaļā spraugas ir tik platas, ka mazāks gājējs var izvelties tām cauri, jelgavnieki runājuši vēl pirms tilta atklāšanas. Tagad daļas atpūtnieku prieku aizēnojot vēl vairākas nebūšanas, piemēram, vietumis nogruvusi stāvā promenādes nogāze un ietvē šķobās bruģakmeņi, mulsumu raisa promenādes apakšējā daļā applūdušie koka soliņi un durvis, kas līdz ar telpu aiz tām plūdu laikā ir līdz pusei zem ūdens, raksta Zemgales Ziņas.
Tāpat kā novembra vidū arī tagad pašvaldības iestāde Pilsētsaimniecība norādījusi - būvobjektam ir trīs gadu garantijas termiņš, kura atskaites laiks sācies pēc bulvāra nodošanas ekspluatācijā.
«Uzņēmējs krastmalas nostiprinājumu būvēja vēlu rudenī, līdz ar to grunts nenostabilizējās, kā arī neieauga zāliens,» tā krasta atdalīšanos no bulvāra skaidrojusi projekta vadītāja Pilsētsaimniecības speciāliste Daina Done. Viņa gan tūlīt piebildusi, ka garantijas laikā būvnieks visus defektus novērsīs par saviem līdzekļiem.
Runājot par promenādes malā redzamajām metāla durvīm, kas paaugstināta Driksas ūdens līmeņa laikā atrodas zem ūdens, Pilsētsaimniecība mierinājusi - tas tā arī plānots.
Uzņēmuma Tilts projektu vadītājs Artjoms Gridņevs, kurš atbildīgs par sešarpus miljonus latu vērto objektu, sarunu sācis ar atbildības dalīšanu: «Jūs apvainojat mūs, taču projektā ir darbu pasūtītājs, projektētājs, realizētājs, būvuzraugs un citi atbildīgie.» Viņš atzinis SIA Tilts vainu dažviet brūkošajā krastmalā. «Pavasarī visu pārbaudīsim, zāliens izaugs trīs nedēļās, arī bruģi salabosim,» viņš sacījis, paužot gatavību uzņemties atbildību arī par nolīgto apakšuzņēmēju - SIA Ceļu būvniecības sabiedrība Igate, kas būvēja bulvāra brauktuvi, veloceliņus un ietves.
Komentējot jelgavnieku izbrīnu par J. Čakstes bulvāra soliņu metāla daļu un laternu sarūsējušo virsmu, A. Gridņevs teicis - tāds klājums izvēlēts speciāli: «Ideja ir tāda - sākumā virsma ir oranžīga, tad pusotru divus gadus rūsē un kļūst tumši brūna. Bet pēc tam rūsa jau kalpo kā tērauda aizsargslānis.»