SEO optimizācija ir nozīmīga digitālā mārketinga metode, kas sniedz iespēju paaugstināt mājaslapas pozīcijas meklētājprogrammās, tādā veidā sasniedzot plašāku mērķauditoriju un palielinot uzņēmuma klientu skaitu. Viens no galvenajiem SEO optimizācijas aspektiem ir uz atslēgvārdiem balstīta satura veidošana. ChatGPT, savukārt, ir mākslīgā intelekta tērzēšanas robots, kas sniedz iespēju ģenerēt tekstu gluži dabiskā valodā. Lai arī ne pilnībā, taču šis spēcīgais rīks var tikt izmantots arī SEO optimizācijā, taču jāņem vērā, ka tam ir gan savi plusi, gan mīnusi.
Plusi, ko sniedz ChatGPT SEO optimizācijā
- Sniedz iespēju ģenerēt atslēgvārdiem atbilstošu saturu
Izmantojot ChatGPT ir iespējams rakstīt SEO optimizētu tekstu. Tērzēšanas lauciņā uzdodot jautājumu vai ievadot neitrālu vārdu frāzi, dažu sekunžu laikā iespējams iegūt mākslīgā intelekta ģenerētu tekstu. Šādā veidā ChatGPT var lūgt izveidot pat veselu rakstu par kādu konkrētu tēmu.
- Ietaupīts laiks
Šādā veidā iespējams būtiski ietaupīt laiku, kas tiek pavadīts SEO optimizēta teksta veidošanai. Ja SEO atbilstoša teksta veidošana parasti var aizņemt pat vairākas stundas, tad ChatGPT sniedz iespēju gūt rezultātu pat dažu sekunžu laikā.
- Iespējams saņemt vairākus atbilžu variantus
Turklāt, ja mākslīgajam intelektam, uzdodot uzdevumu izveidot rakstu par kādu konkrētu tematu, gala rezultāts jums nešķiet piemērots, iespējams pieprasīt atkārtotu atbildi. Tādā veidā iespējams gūt vairākas mākslīgā intelekta ģenerētas satura variācijas, no kurām varat izvēlēties labāko, vai, iespējams, tās apkopot, veidojot tematam atbilstošu tekstu.
- Jaunas idejas
ChatGPT SEO optimizācijā var būt noderīgs arī, lai gūtu jaunas idejas. Tā kā satura veidotājiem nereti var būt grūti nākt klajā ar pilnīgi svaigām idejām, ChatGPT var sniegt pavisam jaunu perspektīvu uz lietām.
Galvenie ChatGPT mīnusi
- Nepareizie jautājumi var sniegt neprecīzas atbildes
Chat GPT uzdodot neprecīzu vai nekorektu uzdevumu, tas var sniegt atbildi, kas nebūt neatbilst jūsu vajadzībām un vēlmēm. SEO optimizācijā tas var radīt satura kļūdas un sniegt tematam neatbilstošu saturu.
- Tas nevar visu darbu paveikt jūsu vietā
Svarīgi ņemt vērā, ka, lai arī ChatGPT SEO optimizācijā var būt noderīgs, tas nav rīks, kam jūs varat pilnībā uzticēt savu darbu. Arī tad, ja tas tiek izmantots teksta veidošanai, vienmēr jāpārliecinās par iegūtā satura atbilstību jūsu vēlmēm un vajadzībām, par tā atbilstību tematam un, protams, arī korektumu. Tāpat vērts ņemt vērā, ka radošas un unikālas idejas vēljoprojām ir jūsu rokās, ChatGPT diemžēl tās nesniegs.
- Saturs var neizcelties
Digitālais mārketings mūsdienu tirgus konkurences apstākļos ir ļoti būtisks. Lai uzņēmums ne tikai veiksmīgi attīstītos, bet arī pastāvētu, digitālā mārketinga saturam ir jābūt unikālam un interesantam. Šajā aspektā ChatGPT SEO optimizācijā diemžēl nav labākā opcija. Lai arī mākslīgais intelekts nereti var sniegt kādas jaunas idejas pašam teksta veidotājam, tas nav piemērotākais risinājums, lai veidotu patiešām lietotājam interesantu saturu, kas izceļas uz kopējā fona.