Scania Latvia pērn kāpinājis pārdošanas apjomus, palielinot savu tirgus daļu par 11% - no 16,3% 2013. gadā līdz 27,3% pērn, neskatoties uz to, ka 2014. gadā jauna komerctransporta ar pilnu masu virs 3,5t reģistrācijas Latvijā ir samazinājušās par 25%, informē SIA Scania Latvia Mārketinga projektu vadītāja Linda Zarovska.
«Latvijā tradicionāli būtiskākais segments ir kravas auto virs 16t, kas veido 92% no komerctransporta tirgus. Ja 2013. gada ikmēneša reģistrācijas svārstījās ap 110 automobiļiem un gada beigās pieaugot pat līdz 120 140, tad sākot ar 2014. gada maiju pirmreizējo reģistrāciju skaits samazinājās vidēji uz 60 vienībām,» stāsta Auto Asociācija valdes loceklis Ingus Rūtinš.
Ka norāda I. Rūtinš, populārāko zīmolu secība kravas automobiļu tirgū virs 16t nav mainījusies – joprojām līderis ir Volvo, tam seko Scania, Mercedes Benz un DAF. Tomēr ir mainījušies spēku samēri - Volvo un DAF katrs zaudējuši tirgus daļu par vairāk nekā 10 procentpunktiem (attiecīgi 34% un 12%), savukārt Scania ir ieguvusi vairāk nekā 10 procentpunktus (27,3% tirgus daļa).
Top modeļi ir Volvo FH, Scania R-series un Mercedes Benz Actros, kas kopā ir sasnieguši 637 reģistrētas vienības, kas ir 59% no visiem reģistrētajiem komercautomobiļiem ar pilnu masu virs 16t.
Asociācijas pārstāvis norāda, ka problemātiska situācijā kravas automobiļiem ar pilnu masu virs 16t ir arī Eiropā. Gada nogalē tirgus kritums sasniedza 20-50% atkarībā no valsts. Satraucot tas, ka lieli kritumi ir arī Eiropas tradicionāli lielajos tirgos Vācijā vairāk par 10%, UK pat līdz -50%. Gads kopumā gan ir noslēdzies ar nelielu 1,5% pieaugumu, ņemot vērā pozitīvo gada sākumu.
2015. gadā kravas automobiļu tirgus Latvijā segmentā ar pilnu masu virs 16t tiek prognozēts 900 automobiļu apmērā. Tas ir 16% samazinājums pret 2014. gadu, tomēr pietiekami izaicinošs mērķis, ņemot vērā iepriekšējā gada nogales tendenci.