SIA Aguz pieteikusi sevi Latvijas tirgū ar dažādu riekstu sviestiem, kurus pagaidām ražo mazā apjomā, nemērķējot uz lielveikalu plauktiem
Esot bērna kopšanas atvaļinājumā ar trešo mazuli, Evita Roze sapratusi, ka vairs nevēlas atgriezties darbā birojā, kur iepriekš viņa pildījusi tirdzniecības vadītājas pienākumus. «Pārtikas tirdzniecības jomā strādāju 15 gadus, bet tikai tagad man radās vēlme veidot savu uzņēmumu. Man tas bija liels solis, taču palīdzēja gadu gaitā uzkrātā pieredze, kā arī iegūtie kontakti. Nodibināju kopuzņēmumu ar Ģiedri Janču (Giedrius Jančius) no Lietuvas. Viņš savā uzņēmumā UAB Nutvila divus gadus ražo dažādu riekstu sviestus,» stāsta SIA Aguz tirdzniecības direktore, prokūriste Evita Roze. Idejas par produktu garšu tiek ģenerētas ne tikai Lietuvā, bet arī Latvijā. Reizi mēnesī abu valstu uzņēmumu vadības komanda sapulcējas, lai domātu par jaunu produktu ražošanu, garšu kombinācijām, kuras izmēģināt. Taujāta, kādēļ tika izvēlēts zīmola nosaukums Aguz, viņa teic, ka šis vārds ebreju valodā nozīmē «rieksts».
Domā par savu ražotni
Patlaban SIA Aguz portfelī ir pieci produkti – katrs veidots no cita rieksta. Pēc mēneša uzņēmums iecerējis patērētājus iepazīstināt ar jaunu garšas kombināciju, jo riekstus papildinās ar medu un ogām, kā rezultātā tiks radīts halvai līdzīgs produkts.
Domājot par biznesa ideju, E. Roze secināja, ka Latvijā šī niša ir brīva. Veikalu plauktos ir atrodami pārsvarā zemesriekstu sviesti, kurus ražo galvenokārt ārvalstu kompānijas, tāpat tirgū ir pārstāvēts vietējais uzņēmums Nuteko. Viņa spriedusi, ka piedāvājumā trūkst sviestu, kas pagatavoti no citiem riekstiem. «Mēs mācām ēst dažādus riekstus, ne tikai zemesriekstus, bet arī mandeles, Indijas riekstus, lazdu riekstus. Mēģināsim vēl daudzus citus riekstus samalt, bet ne visi tam ir piemēroti, jo, piemēram, valrieksti, tos samaļot, kļūst rūgti. Tā kā izmantojam dažādus riekstus, atšķiramies no citiem ražotājiem, kurus uztveram kā līdzgaitniekus, jo visi darām vienu darbu – iepazīstinām Latvijas patērētājus ar riekstu sviestu, kas citās valstīs, piemēram, ASV, ir populārs jau daudzus gadus,» viņa teic.
SIA Aguz tirdzniecības vadītājs Māris Macuks, kurš iepriekš daudzus gadus bijis tirdzniecības pārstāvis citā uzņēmumā un savulaik bijis arī kādas pārtikas lielveikalu ķēdes reģiona vadītājs, pauž, ka nevienu no tirgus izspiest negrasās, jo katram ir savs produkts un veselīga konkurence ir nepieciešama.
Visu rakstu Riekstu prieks burciņā lasiet 5. septembra laikrakstā Dienas Bizness.
TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:
Papildināta - FOTO: Rīgā atklāts pirmais beziepakojuma veikals Burka
FOTO, VIDEO: Kā top? Saldā brunete un cepumi riekstiņi
FOTO: Kā Kotdivuārā ražo daudzu iecienītos Indijas riekstus
Mana pieredze: Divatā vezumu vilkt vieglāk
Atlaides Nutella krēmam izraisa haosu Francijas lielveikalos