Lai gan martā IT produktu un risinājumu izplatītāja AS "Elko Grupa" biznesu skāra Covid-19 ietekme, jau visai drīz pieprasījums pēc dažādām ar darbu mājās saistītām precēm ievērojami pieauga. Tā rezultātā šī gada otrais ceturksnis noslēdzies ar aptuveni 10% apgrozījuma izaugsmi, salīdzinot ar šo periodu pērn, bet trešais ceturksnis iesācies pat ar aptuveni 30% izaugsmi.
AS "Elko Grupa" direktors Svens Dinsdorfs stāsta, ka pandēmijas sākumā bija neskaidrības par notiekošo un situācijas attīstību, bet, lielai daļai cilvēku sākot strādāt no mājām, strauji auga pieprasījums pēc biroja tehnikas – iepriekšējos gados stagnējošā pozīcijā esošajiem personālajiem datoriem un citām precēm. Šajā laikā pircēji dod priekšroku jaunam datoram, nevis viedtālrunim.
Vienlaikus S. Dinsdorfs apzinās, ka straujas izaugsmes laiks nebūs vienmēr un kādā brīdī iestāsies piesātinājums, un kompānija tam būs gatava. Vairāk par biznesa attīstību šī brīža apstākļos, spēju pielāgoties un izaicinājumiem viņš stāsta intervijā žurnālam "Dienas Bizness".
"Covid-19 mūs nekādā mērā nav ietekmējis, vienīgais – mēs mazāk ceļojam, kas ir slikta ziņa tūrisma biznesam," viņš atzīst.
"Es esmu tas vadītājs, kurš maz ceļo darba darīšanās, jo tas aizņem laiku. Mani kolēģi gan daudz ceļoja un tagad tiek galā, strādājot attālināti. Vienīgās problēmas ir tur, kur jānodibina jaunas attiecības vai jārisina problemātiski jautājumi, paskatoties acīs. Tajos gadījumos ir vērtīgāk aizbraukt, bet pusgads nav tik ilgs laiks, lai atstātu drausmīgi negatīvas sekas. Varbūt vajadzētu kādam produktu vadītājam aizlidot uz Ķīnu, bet nav tā, ka tas liek lielus šķēršļus biznesam. Kopumā lielais secinājums ir tāds, ka viss tāpat notiek un strādā," saka S. Dinsdorfs.
Jautāts, kas bija pagājušā gada lielākie izaicinājumi, viņš atbild: "Tas, kas notika ar "Huawei"."
Visu rakstu lasiet 11. augusta žurnālā "Dienas Bizness".
Abonējiet, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās.