Zviedru mediji priecājas par to, ka zaudējumus nesošo zviedru zīmolu Saab no General Motors iegādājies Nīderlandes autoražotājs Spyker, bet vienlaikus brīdina par priekšā stāvošajiem izaicinājumiem zīmolam, kuram Zviedrijā ir ikonas statuss, raksta swedishwire.com.
«Ja tas bija izaicinājums Spyker nopirkt Saab, tas nebija nekas salīdzinājumā ar problēmām, ar kurām kompānijai būs vēl jāsaskaras,» rakstījis laikraksts Dagens Nyheter (DN), piebilstot: «Kompānijai ir ievērojami zems parādu līmenis. Jauni modeļi ir ceļā. Tas ir labi, bet priekšā ir patiesas grūtības.» Saab esot nepieciešams atjaunot uzticību zīmolam, palielināt apjomus un attīstīt videi draudzīgas tenoloģijas.
Atsevišķā ievadrakstā laikraksts norādījis, ka Saab pārdošana Spyker «ir iespēja un risks», uzslavējot faktu, ka «klasisks zviedru autoražotājs ieguvis pēdējo iespēju un darbinieki saglabā darbu, vismaz uz laiku».
Bet DN arī brīdinājis, ka «ir iemesls šaubīties par Saab nākotni», atzīmējot Saab «senās un lielās problēmas» un uzsverot «akmenscieto konkurenci auto nozarē».
Saab zaudējumu summa pēdējo desmit gadu laikā sasniegusi 27 miljardus zviedru kronu (2.63 miljardi eiro).
Savukārt laikraksts Svenska Dagbladet blakus attēliem ar smaidošiem Saab darbiniekiem rakstījis: «Ļaujiet mums vispirms būt priecīgiem par darbiniekiem un visiem Saab entuziastiem. Tagad Saab ir iespēja. Bet Saab-Spyker darījumam ir vairāk saistība ar emocijām nekā ar biznesa loģiku. Tas nekādā ziņā nav acīmredzams (biznesa) lēmums.»