Atbalstot pircējus ilgtspējīgās izvēlēs, mazumtirgotājs Rimi šī gada sākumā pilotprojektā veikalā Spicē uzsāka produktu tirdzniecību bez iepakojuma un tagad šāds zero waste stends atklāts arī veikalā Alfā.
Kā liecina Rimi novērojumi, pirmajās dienās vispieprasītākie produkti jaunajā stendā bija zobu birstes un pašmāju vannas kosmētikas produkcija. Kopumā lielākā pircēju interese stenda pirmajos darbības mēnešos bijusi par mutes kopšanas līdzekļiem, intīmās higiēnas precēm, matu kosmētiku un mazgāšanās līdzekļiem, kā arī vannas bumbām.
"Pircēju atsauksmes sociālajos tīklos un arī pārdošanas rezultāti liecina, ka šī iniciatīva tiek ļoti labprāt pieņemta un augstu novērtēta. Vienlaikus bezatkritumu koncepta piekritēji sagaida vēl vairāk eko produktu šajā stendā, tāpēc arī turpmāk Rimi strādās pie produktu bez iepakojuma sortimenta paplašināšanas, iekļaujot gan eko produktus, gan jaunus šķidros produktus un jaunas esošo produktu apakšgrupas, lai palīdzētu pircējiem arī turpmāk izdarīt ilgtspējīgas izvēles vēl plašākā produktu kategorijā," stāsta Rimi Latvia kategoriju departamenta direktors Milans Blūms.
Līdzīgi stendi atklāti arī Rimi veikalos Lietuvā un Igaunijā. Katrā valstī vērojamas arī individuālas īpatnības klientu vēlmēs. Lietuvā viens no TOP produktiem ir šķidrie veļas mazgāšanas līdzekļi, Igaunijā lielāks pieprasījums bijis pēc produktiem bez aromāta vai ar vieglāku aromātu. Savukārt Latvijā un Igaunijā lielāka nozīme pircēju izvēlē bijusi produktu kvalitātei, lūkojot pēc dabiskas izcelsmes un videi draudzīgiem produktiem.
Speciālajos stendos Rimi veikalos var iegādāties šampūnus, ziepes, zobu pastas un zobu birstes, dezodorantus, tualetes papīru, trauku mazgāšanas līdzekļus, higiēnas preces u. c. Rimi partneri Latvijā šajā projektā ir lielākais sadzīves ķīmijas un kosmētikas līdzekļu ražotājs Latvijā Spodrība un Latvijas kosmētikas ražotājs Stenders, kuru produktus pircēji var iegādāties specializētajos stendos, izmantojot līdzi paņemto iepakojumu.
Zero waste jeb bezatkritumu pieeja ir darbību kopums, kas vērsts uz atkritumu daudzuma samazināšanu, gan atbildīgi ražojot preces un pakalpojumus, gan plānveidīgi iepērkoties un lietas iespēju robežās izmantojot vairākkārt, tā samazinot radīto atkritumu daudzumu, taupot dabas resursus un novēršot apkārtējās vides piesārņojumu. pēc iespējas ilgāk uzturot produktu, materiālu un resursu vērtību.